Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (1 minutt siden):

Det er jo dette cbe får kritikk for, at bildene og poseringene gjør at hun ser enda tynnere ut? Triksene viser også Camilla Lorentzen tydelig fram… og ja jeg syns alle influensere burde få samme kritikk når de gjør omtrent det samme. At cbe ser mer anstrengt ut er  nå nesten bedre så triksene lettere kan fanges opp? 
 

Skal du gi kritikk små det være av den rette grunnen, noen du ikke gjør. Du slenger bare ut av deg. Legger ikke ved begrunnelser eller linker til slik at man kan se forskjellen eller likheten av CBE å CD. I alt så kan ikke CD sammenlignes med CBE. Det er igrunn svært få av norske influencere som kan.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanutrine skrev (På 20.7.2021 den 15.35):

Jeg forstår ikke det enorme behovet for perfeksjon og idyll i SoMe og blogg. Caroline selv er jo helt forsvunnet i lettkledde poseringer (som gjentar seg hele tiden! To dager på rad fotografert bakfra ved sjøen med høyrehånda i været) og dette liksom picture-perfect opplegget hun gjerne vil fronte. 
 

Jeg mener å huske at hun har sagt at hun vil være som et glossy magasin. Vel det et en kanskje inne på, dessverre bare som de kjedelige intetsigende reklamesidene i magasinet vi alle skynder oss å bla forbi.

Så rart at de ikke ser det selv?

Og det enorme behovet for å vise magen sin hele tiden skjønner jeg ikke noe av. Den må med selv på bilder av salat osv. Nei Caroline, vi er ikke interessert i magen din hele tiden. Jeg tror dessverre det kun er deg som er opptatt av den. Veltrent og fin for all del. Men… nope, ikke interessant for andre serru.

Til å ikke synes at magen er interessant, så skrev du mye om den 🙂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MaleficentAurora skrev (10 minutter siden):

Skal du gi kritikk små det være av den rette grunnen, noen du ikke gjør. Du slenger bare ut av deg. Legger ikke ved begrunnelser eller linker til slik at man kan se forskjellen eller likheten av CBE å CD. I alt så kan ikke CD sammenlignes med CBE. Det er igrunn svært få av norske influencere som kan.

Poseringene på bildene kan fint sammenlignes. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monimoni skrev (12 minutter siden):

Wow...Ser jeg riktig, at CBE ikke har oppdatert bloggen siden den 13.juli? Hva skjer?

CBE oppdatere ikke bloggen når hun har ferie. Da er det kun Instagram det går i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det faktisk er slik at CBE er særdeles opptatt av å opptre tynnest mulig på bilder så synes jeg det er trist.

Hvis det er slik at noen føler for å følge etter CBE daglig for å bekrefte at hun er opptatt av å opptre tynnest mulig, slik at de kan ha noen kritisere den dagen også, så synes jeg det er enda tristere. For dem.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudeldama skrev (2 minutter siden):

Hvis det faktisk er slik at CBE er særdeles opptatt av å opptre tynnest mulig på bilder så synes jeg det er trist.

Hvis det er slik at noen føler for å følge etter CBE daglig for å bekrefte at hun er opptatt av å opptre tynnest mulig, slik at de kan ha noen kritisere den dagen også, så synes jeg det er enda tristere. For dem.

Begge deler er like trist, men likevel så er det en viktig diskusjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nudeldama skrev (2 timer siden):

Hvis det faktisk er slik at CBE er særdeles opptatt av å opptre tynnest mulig på bilder så synes jeg det er trist.

Hvis det er slik at noen føler for å følge etter CBE daglig for å bekrefte at hun er opptatt av å opptre tynnest mulig, slik at de kan ha noen kritisere den dagen også, så synes jeg det er enda tristere. For dem.

Hvis det faktisk er sånn at du er her, fordi du mener hva? Noe om CBE? 🤔 

Det vet ingen. Vi vet bare hva du syns om de som syns noe om denne influenceren og hva hun formidler på reklamekanalen sin. 

Dette er tråden om CBE ikke de som skriver i den, vettu.

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg må lære meg å få opp armene til årets feriebilder med familien. De får bare stå der og se slappe og feite ut med armene rett ned, jeg skal streeeeekke meg! Røske godt i trusa!

  • Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (9 timer siden):

Så rart at hun ikke ser det, men må spørre. 🙂

Du har ikke barn? De er kanskje ikke så små som mine var da jeg konstant spurte: "åh ser du hunden? Hva sier hunden?" "Hva har du funnet? Åh det var en fin stein" and so on.. men joda, man spør ganske mange opplagte spørsmål når barna er små....🤷‍♀️

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (31 minutter siden):

Jeg spurte barna mine slike spørsmål selv, på den tiden det var aldersadekvat. Men da var det for at jeg skulle kommunisere med barnet mitt, ikke for at barnet mitt skulle fortelle 10 - 20 - 50.000 ukjente mennesker om hva vi holder på med. 

Så sant, så sant! Og igjen blir problemet jeg har nevnt tidligere belyst, de hvisker bort grensa mellom deres "private" sfære og deres forretning. Små øyeblikk mellom mor og barn, blir skue for flere tusen ukjente. Øyeblikk som skal være kun deres, øyeblikk som skal være læring og utvikling, kos og interaksjon mellom mor og barn. 

Argumentet CBE en gang brukte, i  kommentarfeltet når det ble diskusjon om utlevering av barna, var at "ingen" visste personlige ting om barna, annet enn "hva barn flest" i den alderen liker. Men ved å dele nettopp slike øyeblikk, mener jeg at grensen mellom jobb og privatliv blir borte og barna blir (ufrivillig) en del av dems bedrift. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kritikk av kropp i monitor, og eksponering av egne barn preller av som vann på gåsa hos Berg Eriksen.Observerer dog at svarte Petter dokumenterer på et bikinibilde av fru Berg Eriksen, så kropp i monitor er for at LKE skal vise frem konas kropp for å høste kred fra menn på nett? Gir sikkert en god følelse i selvtilliten, men øker ikke inntjeningen.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lopploella skrev (11 minutter siden):

Ja, med barn på ett og to år kan kommunikasjonen være sånn. At man spør om ting man vet de kan svare på, for å gi dem muligheten til å svare med ord som de kan. Barna til CBE nærmer seg vel 5 og 8 år, og er godt forbi det stadiet. Det høres bare helt nedsnødd ut med den stadige ropingen om «hva skal vi nååååå!» og «hva spiser du nå?» osv, som helt klart bare er ment for et publikum av mennesker de ikke kjenner. 

Takk for at jeg slapp å skrive dette. ☺️

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle stiller spørsmål til barna sine da de er små ala: "Ser du den fine blomsten", "ojj se på fuglen" osv, osv - det er trening av både språk, oppmerksomhet, lære om ting i naturen, tilstedeværelse - sunn tilknytning. 

Men bloggerbarn må hele tiden svare til et kamera. Hvor sunt akkurat det er vet jeg ikke. Foreldre som hele tiden filmer de - både i oppstilte settinger og i "naturlige og private" settinger. For meg er det noe helt annet. Det er invaderende i barnets liv, og agendaen er direkte kvalm (tjene penger. Barn på tur, og som svarer søtt o.l = innhold i kommersielle kanaler med 300 000 følgere) 

 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ogjegda skrev (8 timer siden):

Du snakker om å være wharaboutndrittkjerringer her! Nå må virkelige synsingen meninger og Gud vet hva om Caroline  trekke pusten her. få en bitteliten pause..huff og huff hva jeg leser her så er det kanskje dere kjerringer som spyr ut om folk som trenger  pause!!

Dette er en tråd om bedriften CBE.

Metadebatt og kritikk av kritikken er unødvendig avsporing. Om du har noen argumenter mot kritikken, eller andre synspunkter, står du fritt til å komme med dem.

Brukerne her inne er individer, ikke en homogen gruppe. Om du ser kommentarer du mener bryter reglene, står du fritt til å bruke rapporteringsknappen.

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremstår som at CBE stiller alle disse spørsmålene for at den/de som svarer skal opplyse følgerne om hva som skjer.

Dette kan ikke sammenliknes med foreldre som stiller spørsmål til (små)barn for å ha kommunikasjon og fremme språkforståelsen!

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille_Krokodille
Isild skrev (1 time siden):

Alle stiller spørsmål til barna sine da de er små ala: "Ser du den fine blomsten", "ojj se på fuglen" osv, osv - det er trening av både språk, oppmerksomhet, lære om ting i naturen, tilstedeværelse - sunn tilknytning. 

Men bloggerbarn må hele tiden svare til et kamera. Hvor sunt akkurat det er vet jeg ikke. Foreldre som hele tiden filmer de - både i oppstilte settinger og i "naturlige og private" settinger. For meg er det noe helt annet. Det er invaderende i barnets liv, og agendaen er direkte kvalm (tjene penger. Barn på tur, og som svarer søtt o.l = innhold i kommersielle kanaler med 300 000 følgere) 

 

Kommer aldri til å glemme barnet som spurte «skal du sende det til mormor?», og så ble det lagt ut for alle følgerne. 
Lurer på hvor lang tid det tar før de forstår at de ikke bare snakker til moren sin og kameraet hennes, eller til besteforeldre, men alle som følger det sirkuset… 

Bare tenk om en i venninnegjengen til CBE hadde filmet i smug og lagt ut på egen konto for klikk… En snutt der hun trodde hun fortalte noe til venninner i fortrolighet. Hvordan hadde hun følt det da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...