pøbelsara Skrevet 18. juli 2021 #46621 Del Skrevet 18. juli 2021 Jeg liker heller ikke sangen. Litt fordi han stalker jenter med solbriller på. Og litt fordi han tenner levende lys når han har invitert til middag kl 14 en solskinnsdag. Og fordi jeg har hørt den sikkert 1000 ganger. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet 18. juli 2021 #46622 Del Skrevet 18. juli 2021 FruRosa skrev (1 time siden): Jeg fatter ikke at HUN syns det er ok å bli objektifisert og at HAN syns det er ok å objektifisere kona si! Enig i det, men det er jo dette som er deres nye levevei. Kropp, kropp, kropp. Fettklyper, bikinibilde i spisestua, selfies i ovnsdøra og på toalettet i barnebursdag. Klasse hele veien til banken! 47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. juli 2021 #46623 Del Skrevet 18. juli 2021 pøbelsara skrev (22 minutter siden): Jeg liker heller ikke sangen. Litt fordi han stalker jenter med solbriller på. Og litt fordi han tenner levende lys når han har invitert til middag kl 14 en solskinnsdag. Og fordi jeg har hørt den sikkert 1000 ganger. Samme her, jeg blir alltid irritert når det verset om solbrillene kommer, og fikk assosiasjoner til sangen med én gang jeg så LKEs instapost. Har aldri skjønt at det er en tekstlinje som egner seg til feel-good allsang. Men jeg er jo også ei ganske sur kjerring da. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 18. juli 2021 #46624 Del Skrevet 18. juli 2021 pøbelsara skrev (3 timer siden): Jeg synes bildet er ubehagelig. Objektiviserende. Jeg klarer ikke å se noen kjærlighetserklæring i dette. Det er utsikt til en kropp, ute av fokus, uten ansikt. Med en tekst som henviser til at han sitter og ser - uten å ha kontakt med personen som er gjort utydelig i bakgrunnen. Creepy, stalkerish. Er der jeg ser. Jeg er så enig! En annen sak er at om min kjære hadde offentliggjort et slikt bilde av hadde jeg følt meg en god blanding av ydmyket og rasende. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Hunter7 Skrevet 18. juli 2021 Populært innlegg #46625 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) Jeg har inntrykk av at dette er en ren provokasjonsgest fra LKEs side. Ikke bare ovenfor menn med et typisk "Gutter, se her da hva jeg har å leke meg med!"-bilde, men også ovenfor kvinner med "Slik skal kvinner se ut!" og dermed implisert at kvinner som ikke har en slik kropp og/eller kan "by" på et slikt åsyn for sine menn, er det ikke verdt å poste et bilde av. At han selv fremstår som en dannelsesløs og villet ignorant mannssjåvinist som gledelig horer ut kona si for noen skarve klikk, fersken-emojis, og anerkjennende nikk fra de likesinnede "gutta", antar jeg ikke har enset han. Innlegget er ryddet for personangrep. Endret 18. juli 2021 av Måne Rampelyset 95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 18. juli 2021 #46626 Del Skrevet 18. juli 2021 Jeg synes ikke bildet i seg selv er et problem når man vet de er i et langvarig forhold de begge trives i. Jeg har ikke noe problem når typen min tar slike bilder av meg, og føler meg ikke objektifisert av han men vet det er en frekk liten vits mellom oss. Forskjellen er selvfølgelig for det første at han sjeldent legger ut de bildene på SoMe og hvertfall ikke uten å spørre meg først om det er greit. For det andre er ikke min samboer sin SoMe-kanal en bedriftskanal men en helt personlig en. Jeg synes ikke man skal spekulere i om Caroline "lar seg objektifisere" av mannen sin, for det er ikke opp til oss å bestemme hva hun føler rundt å bli tatt bilde av av hennes mann på den måten, men man kan selvfølgelig synes at det ikke hører hjemme i en bedriftskanal. Det er jeg forsåvidt enig i. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pust Skrevet 18. juli 2021 #46627 Del Skrevet 18. juli 2021 MarianneE skrev (Akkurat nå): Jeg er så enig! En annen sak er at om min kjære hadde offentliggjort et slikt bilde av hadde jeg følt meg en god blanding av ydmyket og rasende. Samme her. Noen trenger å fortelle LKE at han har redusert sin kone til billig underholdning med seksuelle underovertoner. Sutenør. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 18. juli 2021 #46628 Del Skrevet 18. juli 2021 Hallepalle2 skrev (4 timer siden): Jeg trenger vel ikke utdyper mer enn at jeg syns det er pinlig å dele at man nyter synet av fruens bakdel med ‘hele verden’. I en privat setting er det helt innafor mellom et par, på en åpen og offisiell blogg er det ufattelig kleint. Er enig i det du sier jeg undrer meg mest over hvor dem selv drar skillet mellom bedrift og "privatperson", ettersom carolinebergeriksenno ble tagget av han på Instagram med et bilde som du sier, er helt innafor i privat setting, men som på en bedriftskonto blir kleint.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacBeth Skrevet 18. juli 2021 #46629 Del Skrevet 18. juli 2021 Jeg er litt overrasket over at objektivisering i det hele tatt blir et tema her. Det er jo nøyaktig det hun er, den CBE vi ser er et objekt, et produkt som selges på SoMe, som dem livnærer seg på. Dette bildet er i mine øyne en (dårlig) reklame for bedriften dems. Jeg mener at ALT som legges ut på en bedriftskanal er så enkelt som kjøp/salg. Som privatpersoner og foreldre visker dem bort skillet mellom bedrift og privatliv ved å legge ut nettopp slike bilder (og ikke la meg begynne på temaet barn engang)... De burde kanskje hatt en privat IG-konto hvor dette bildet ble lagt ut, som er stengt for offentligheten.. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isild Skrevet 18. juli 2021 #46630 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) Klink skrev (4 timer siden): Hmm hva med å ta bildet litt lindre alvorlig. Utsikten rundt og cbe som også ser på utsikten og utsikten til henne . Altså morningview. Litt morsomt også! Blir ikke stalkingfølelse når man vet det er kona hans. Og hun vet at han sitter bak henne. Og hun vet helt sikkert nøyaktig hva han har lagt ut på some. Kanskje er det til og med stilt opp slik. Bildet isolert sett er ikke noe å bry seg med. Enig i det. CBE vet garantert om det, det er også helt sikkert en flørtende, spøkefull tone rundt det hele - og bildet er ikke hverken for drøyt eller for avslørende. For min del ble jeg fristet til å kommentere det antageligvis fordi jeg har friskt i minne at de tidligere har lagt ut tilsvarende - fått kommentarer de ikke likte - og oppførte seg helt begredelig i kommentarfelt (min manglende tillit som "følger" til hva motivene deres er med ulike poster i offentlige kanaler, trigges) Dette bildet er ikke noe å debattere egentlig. Men min første opplevelse av å se bildet er at de gjør det for å provosere, fordi lignende har provosert før. Og provokasjon = oppmerksomhet og debatt som igjen betyr besøk på IG = "engasjement" Endret 18. juli 2021 av Isild 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Havnefogden Skrevet 18. juli 2021 #46631 Del Skrevet 18. juli 2021 Aricia skrev (1 time siden): Samme her, jeg blir alltid irritert når det verset om solbrillene kommer, og fikk assosiasjoner til sangen med én gang jeg så LKEs instapost. Har aldri skjønt at det er en tekstlinje som egner seg til feel-good allsang. Men jeg er jo også ei ganske sur kjerring da. Mens vi først sporer av... hva med "..takk skal du ha, jeg har det mye bedre enn de fleste her til stede..."?? What? Den sangen har utrolig dum tekst. Ferdig snakka! #surkjerring 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 18. juli 2021 #46632 Del Skrevet 18. juli 2021 MarianneE skrev (43 minutter siden): Jeg er så enig! En annen sak er at om min kjære hadde offentliggjort et slikt bilde av hadde jeg følt meg en god blanding av ydmyket og rasende. Ja, men det føler ikke dette paret. De er på ferie og da handler det om å legge ut mest mulig bilder av seg selv i badebukse og bikini for å få likes. Ikke en dag uten fordi de er avhengige. Andre koser seg på ferie med hverandre. Disse må få bekreftelsen utenfra. Det er helt tydelig. Det er bare en falsk idyll. De som har størst behov for å vise seg frem er de som har et problem med seg selv. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Ultiva Skrevet 18. juli 2021 Populært innlegg #46633 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) Her kommer jeg veldig sent til ballet, forstår jeg. Men likevel. Jeg siterer fra sesongplanen til coacheriksen på instagram: "Det er viktig å påpeke at programmet er spesifikt tilpasset meg. Jeg har flere år med treningsbakgrunn og et godt grunnlag. For andre vil det kunne være for hardt, noe som resulterer i overtrening og potensielle skader." https://imgur.com/a/Xl66k6P Dette kommer altså belærende fra "coach eriksen" med 760 følgere/nyutdannet PT uten kundeerfaring - som med sitt eget skreddersydde program etter kneskade altså har begynt å få vondt i samme kne. I den måneden som han nøye hadde planlagt å toppe formen. Det er åpenbart at de overtrener begge to. Ingen restitusjon, "pizza i dag, feit i morgen", måling av fettprosent i heimen - dette er ingen kjernesunn livsstil. Det er overtrening, foodshaming og jevnlige skader hos dem begge. Fjorårets fjelltur ble til "overlevelsestur" da de feilvurderte CBEs form, og hun ble borte fra sosiale medier i dagesvis etterpå. Offisiell forklaring var lyskestrekk. Det er definitivt ingen god reklame for netfit eller coacheriksen at de jevnlig pådrar seg skader og må avbryte planlagte turer og løp. Å komme med fat jokes og å skryte av egen undervekt 12 år etter å ha påstått at Beyonce som brukte str M var 15-20 kg for tung, og 7 år etter å ha liret av seg at man er feit gravid om man ikke har sixpack i sjette måned og at lår som møter hverandre ikke er feminint, er også uheldig, da det avslører et usmakelig og uetisk kvinnesyn over svært mange år. Disse kikkerbildene som han tar av kona; gjennom buskene, bak en glassdør osv, for ikke å snakke om den kraftige seksualiseringen som har skjedd av CBE etter at han gikk fulltid inn i bedriften som hennes personlige fotograf, gir også et svært uheldig inntrykk av ham og vekker antipati hos mange. Endret 18. juli 2021 av Ultiva 110 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 18. juli 2021 #46634 Del Skrevet 18. juli 2021 Ser nå at antall følgere har kommet ned på 309K. Håper det fortsetter slik! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 18. juli 2021 #46635 Del Skrevet 18. juli 2021 Sursøtsaus skrev (1 time siden): Jeg synes ikke bildet i seg selv er et problem når man vet de er i et langvarig forhold de begge trives i. Jeg har ikke noe problem når typen min tar slike bilder av meg, og føler meg ikke objektifisert av han men vet det er en frekk liten vits mellom oss. Forskjellen er selvfølgelig for det første at han sjeldent legger ut de bildene på SoMe og hvertfall ikke uten å spørre meg først om det er greit. For det andre er ikke min samboer sin SoMe-kanal en bedriftskanal men en helt personlig en. Jeg synes ikke man skal spekulere i om Caroline "lar seg objektifisere" av mannen sin, for det er ikke opp til oss å bestemme hva hun føler rundt å bli tatt bilde av av hennes mann på den måten, men man kan selvfølgelig synes at det ikke hører hjemme i en bedriftskanal. Det er jeg forsåvidt enig i. Synes heller ikke man trenger å spekulere i at det er forhold begge trives i.. det vet vi ingenting om. Synes også det blir helt feil om man skal flagge forholdet mellom cbe og lke som et bra forhold. Hva som er bra er ulikt fra person til person. jeg for min del hadde overhodet ikke trivdes i et forhold som utad til de grader er basert på kropp,kropp, kropp og atter kropp. Jeg kan ikke skjønne hva annet de to prater om en hvordan ta bilder og posere slik at kroppen ser tynnest mulig ut, hvordan spise minst mulig kalorier og muligens ispedd litt enhjørningsdryss av ymse slag.. jeg håper de har samtaler som går på mer samfunnsengasjementet, og har de det hadde det jo vært fint å se det på bloggen. Sånn det er nå er det så egoistisk og ensporet at jeg hadde vært flau om det var noen i min familie som hadde eid bloggen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 18. juli 2021 #46636 Del Skrevet 18. juli 2021 123Frustrert skrev (39 minutter siden): Synes heller ikke man trenger å spekulere i at det er forhold begge trives i.. det vet vi ingenting om. Synes også det blir helt feil om man skal flagge forholdet mellom cbe og lke som et bra forhold. Hva som er bra er ulikt fra person til person. jeg for min del hadde overhodet ikke trivdes i et forhold som utad til de grader er basert på kropp,kropp, kropp og atter kropp. Jeg kan ikke skjønne hva annet de to prater om en hvordan ta bilder og posere slik at kroppen ser tynnest mulig ut, hvordan spise minst mulig kalorier og muligens ispedd litt enhjørningsdryss av ymse slag.. jeg håper de har samtaler som går på mer samfunnsengasjementet, og har de det hadde det jo vært fint å se det på bloggen. Sånn det er nå er det så egoistisk og ensporet at jeg hadde vært flau om det var noen i min familie som hadde eid bloggen. Men selv så spekulerer du i hva som er et bra forhold og du skjønner ikke hva de to har å prate om annet enn kropp. Da er det mye bedre å anta at forholdet er bra og at de trives! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 18. juli 2021 #46637 Del Skrevet 18. juli 2021 Når det gjelder diskusjonen om bildet av henne som LKE har lagt ut, så vil jeg ikke tro hun har noe i mot det. Ut i fra det vi ser hun legger ut, så elsker hun å vise seg frem. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 18. juli 2021 #46638 Del Skrevet 18. juli 2021 Klink skrev (1 minutt siden): Men selv så spekulerer du i hva som er et bra forhold og du skjønner ikke hva de to har å prate om annet enn kropp. Da er det mye bedre å anta at forholdet er bra og at de trives! Jeg spekulerer ikke. Jeg skriver at jeg håper. Jeg spekulerer heller ikke i hva som er et bra forhold for dem, men sier hva som ikke er et bra forhold for meg 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 18. juli 2021 #46639 Del Skrevet 18. juli 2021 1 hour ago, Isild said: Bildet isolert sett er ikke noe å bry seg med. Enig i det. CBE vet garantert om det, det er også helt sikkert en flørtende, spøkefull tone rundt det hele - og bildet er ikke hverken for drøyt eller for avslørende. For min del ble jeg fristet til å kommentere det antageligvis fordi jeg har friskt i minne at de tidligere har lagt ut tilsvarende - fått kommentarer de ikke likte - og oppførte seg helt begredelig i kommentarfelt (min manglende tillit som "følger" til hva motivene deres er med ulike poster i offentlige kanaler, trigges) Dette bildet er ikke noe å debattere egentlig. Men min første opplevelse av å se bildet er at de gjør det for å provosere, fordi lignende har provosert før. Og provokasjon = oppmerksomhet og debatt som igjen betyr besøk på IG = "engasjement" Jeg synes det er ganske så ille når dem må provosere for å få oppmerksomhet. Tenk å bli kjent og husket for paret som måtte provosere for å tjene til livets opphold. Og de har jo etterkommere å tenke på, men det ser ikke ut for at det bekymrer dem noe særlig, så lenge dem får den etterlengtet oppmerksomheten dem higer etter, hver eneste dag. Merkelig opplegg. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 18. juli 2021 #46640 Del Skrevet 18. juli 2021 (endret) Snødronninga skrev (19 minutter siden): Når det gjelder diskusjonen om bildet av henne som LKE har lagt ut, så vil jeg ikke tro hun har noe i mot det. Ut i fra det vi ser hun legger ut, så elsker hun å vise seg frem. Mulig jeg misforstår hva du argumenterer imot nå, men: Å analysere hva bildet faktisk formidler, og å kritisere dette innholdet, innebærer ikke å si noe om hvorvidt CBE har noe imot at det legges ut eller ikke. Bildet i seg selv kommuniserer noe, og konteksten det settes inn i (SoMe-kanalene til CBE og LKE) setter dette innholdet eller budskapet i perspektiv, tenker jeg. Endret 18. juli 2021 av Aricia 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå