Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Det tar helt av med influensere som har den nøyaktig samme reklamen for icaniwill nå. Du får en viss prosent og gjerne 10% ekstra på salget. Jeg har funnet 5 ganske kjente og telte kanskje 20 microinfluensere, da orket jeg ikke å telle lengre. Det må være hundrevis som deler ut rabattkode bare i Norge. Icaniwill kan umulig lønne så mange for å reklamere, det sier jo seg selv at det ikke er lønnsomt. Spørsmålet er om influensere får plagg gratis for å reklamere, eller om de får prosenter utbetalt for antall ganger deres promokode blir brukt. Uansett så er dette ikke noe å tjene penger på for influensere. Icaniwill skyter jo seg litt i foten og da ingen vil gå med det alle har, folk blir lei. Cbe er kanskje på vei ut pga andre ting, men jeg tror generelt hele bransjen sliter. Det blir som en butikk som konstant har konkurssalg. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er vel et tegn på at de blir sponsa og derfor tar turen til Geilo. Tenk så mange flotte fjellområder det er i Norge, for meg ser Geilo ganske kjedelig ut. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Oline12 skrev (2 timer siden):

Det tar helt av med influensere som har den nøyaktig samme reklamen for icaniwill nå. Du får en viss prosent og gjerne 10% ekstra på salget. Jeg har funnet 5 ganske kjente og telte kanskje 20 microinfluensere, da orket jeg ikke å telle lengre. Det må være hundrevis som deler ut rabattkode bare i Norge. Icaniwill kan umulig lønne så mange for å reklamere, det sier jo seg selv at det ikke er lønnsomt. Spørsmålet er om influensere får plagg gratis for å reklamere, eller om de får prosenter utbetalt for antall ganger deres promokode blir brukt. Uansett så er dette ikke noe å tjene penger på for influensere. Icaniwill skyter jo seg litt i foten og da ingen vil gå med det alle har, folk blir lei. Cbe er kanskje på vei ut pga andre ting, men jeg tror generelt hele bransjen sliter. Det blir som en butikk som konstant har konkurssalg. 

Nja, det kan være den berømmelige «mange bekker små, gjør en stor å». Selger man mange nok produkter vil det jo utgjøre en del hvis de tjener litt på hvert plagg. Og vi vet lite om produksjonskostnadene. 

Hvis jeg tenker litt høyt. Hva om businessplanen er å være døgnflue. Pumpe ut massivt på SoMe, få solgt mye en kort periode, deretter avvikle. 

SoMe er jo som skapt for å hype et produkt / merke. Din favoritt begynner å «elske» noe, du går på den hvite løgnen og kjøper produktet. Hvis en stor nok mengde influencere gjør det samme, når de et meget stort publikum. Så blir det folkeeie / oppbrukt / avslørt som dårlig kvalitet og de går over på nytt merke. Hvor mange treningsmerker har vi ikke sett de siste årene. Rabattkodene eller andre linker vil jo generere penger til influencerne. Kjøper mange nok følgere via din kode / lenke så drypper det jo på dem. 

Til syvende ig sist tror jeg det er influencerne som taper på det. I form av tapt troverdighet. For skuffa følgere finnes det nok en del av. Mulig det er en av årsakene til bloggingens fall. Ingen liker å bli lurt. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klementine skrev (På 12.7.2021 den 14.00):

kan det være at Peter Peters ikke er så involvert i CBE? for jeg stusser veldig på det samme som deg! CP er jo i en helt annen liga bokstavelig talt

Kanskje hun Susanne Hobbelin har tatt over jobben? Hun er jo agent, og Caroline og mannen var jo på «jobbfest» der for noen dager siden. Fikk inntrykk av at den festen var for Susannes «klienter». 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kati skrev (Akkurat nå):

Kanskje hun Susanne Hobbelin har tatt over jobben? Hun er jo agent, og Caroline og mannen var jo på «jobbfest» der for noen dager siden. Fikk inntrykk av at den festen var for Susannes «klienter». 

et gir mening for meg! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Siden sommeren har hun vært agent for influenserne Caroline Berg Eriksen og Camilla Pihl, hvor hun ansvaret for det kommersielle. Jobben hennes går blant annet ut på å fikse samarbeidsavtaler mellom influenser og brand."

Så, hvilke samarbeid har hun fikset?

"Susan Hobbelin jobber som... - Nordstrands Blad | Facebook" https://m.facebook.com/noblad/posts/10157747703090186

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (45 minutter siden):

"Siden sommeren har hun vært agent for influenserne Caroline Berg Eriksen og Camilla Pihl, hvor hun ansvaret for det kommersielle. Jobben hennes går blant annet ut på å fikse samarbeidsavtaler mellom influenser og brand."

Så, hvilke samarbeid har hun fikset?

"Susan Hobbelin jobber som... - Nordstrands Blad | Facebook" https://m.facebook.com/noblad/posts/10157747703090186

Det fremstår jo som tørke hos begge profilene utenom CP som fremhever egne produkter. Kid er jo et godt eksempel tenker jeg på hvor lista ligger om dagen. Når det gjelder CBE går det jo bare nedover jf: Albert app, treningsmerket, mistet Kremmerhuset, mistet Balion osv. Lite imponerende. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, de har management og agent, det må jo koste litt det også? Kan da ikke tjene nok til å dekke utgiftene til dette med bare jalla-sponsorer/annonsører? I tillegg til at paret selv skal ta ut lønn så virker det mer og mer som et taps-prosjekt i mine øyne

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (25 minutter siden):

Altså, de har management og agent, det må jo koste litt det også? Kan da ikke tjene nok til å dekke utgiftene til dette med bare jalla-sponsorer/annonsører? I tillegg til at paret selv skal ta ut lønn så virker det mer og mer som et taps-prosjekt i mine øyne

Enten er CBE og LKE så innlullet i sin egen verden at de ikke ser hvor bratt det er i utforbakken. Eller så holder de dette halvhjertet gående fordi de har en masterplan som skal settes ut i livet meget snart. For dems skyld håper jeg på det siste alternativet, da det er vondt å se mennesker gå til grunne. Men jeg frykter mest det første alternativet. Det er så lite innhold at det er skremmende. Sist jeg sjekket var også engasjementsraten på IG 0,8. Og i løpet av et par dager er hun nede på 309' følgere. Det er skrekkelig mye daukjøtt i den følgerskaren, for øvrig. Ikke rart engasjementet uteblir. For 309.000 følgere er ganske mye, da. Men når man ikke får noe igjen, så blir det bare tull. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havnefogden skrev (9 minutter siden):

Enten er CBE og LKE så innlullet i sin egen verden at de ikke ser hvor bratt det er i utforbakken. Eller så holder de dette halvhjertet gående fordi de har en masterplan som skal settes ut i livet meget snart. For dems skyld håper jeg på det siste alternativet, da det er vondt å se mennesker gå til grunne. Men jeg frykter mest det første alternativet. Det er så lite innhold at det er skremmende. Sist jeg sjekket var også engasjementsraten på IG 0,8. Og i løpet av et par dager er hun nede på 309' følgere. Det er skrekkelig mye daukjøtt i den følgerskaren, for øvrig. Ikke rart engasjementet uteblir. For 309.000 følgere er ganske mye, da. Men når man ikke får noe igjen, så blir det bare tull. 

Hadde de hatt en masterplan så hadde de kommet med det for lengst, men det er nok ingen masterplan som de har i ermet, for de har ikke en gang klart å få Netfit oppe og gå skikkelig.....og det er jo selvfølgelig alle andre sin skyld, og ikke noe de kan ta skylden for.
Og går de til grunne så får de bare skylde seg selv etter så mange år uten å se tegninga, ingen medfølelse herfra

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De henger ikke helt med. "Blog is dead", sånn er det bare. De nye kanalene har tatt over, og der kommer de til kort. Folk har levd med blogger og influencere i så mange år nå, at hvis det skal påvirke, interessere og engasjere -  så må det være noe ekte. CBE.no gjør alt fortsatt "blogg" (SE på meg, seeee på meg) - de fleste er lei av det, og ønsker noe som er ekte og virkelig. Den kvasse og lite sjarmerende holdningen de viser til alt av spørsmål og henvendelser som ikke er smiger og skryt, hjelper lite. 

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg ihjel av musikkvalget til løpevideoen fra Geilo😂 Elsker GoT selv, men tviler på at paret har sett det. 

edit: og den fra LOTR…Er så lite kongruens😂

Endret av Marthos
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (På 12.7.2021 den 21.19):

Hun var trøtt,det var blytungt…ok…men ta en hviledag da….? Hele greia virker manisk..blir sliten bare av å se på..

Manisk og litt «sykt» men også villedende for de som evt følger hennes trenings opplegg. Hviledager er like viktig som treningsdager. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Marthos skrev (1 time siden):

Ler meg ihjel av musikkvalget til løpevideoen fra Geilo😂 Elsker GoT selv, men tviler på at paret har sett det. 

edit: og den fra LOTR…Er så lite kongruens😂

Sorry ass, men jeg synes GOT-musikken passa veldig bra, filmsnutten minner om vignetten 🤷‍♀️ Fikk også Shire-følelsen av den andre. Jaja. 

Det jeg lurer på, er om de har med en tredje person som styrer drona 🤔

Endret av Vipser
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likermegher skrev (På 12.7.2021 den 21.28):

Kan ikke spise en is uten å løpe 2 mil først

disse små Isene og kjeksene som vises og nok skal være «bevis» for at hun spiser usunne ting også. Men alltid i minst mulig str. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (13 timer siden):

Heier hun på seg selv på insta? Så pinlig. 

Dette ser jo ikke naturlig ut. Altfor mye svette konsentrert ved hals og bryst i forhold til smil og lukket munn. Dessuten er jeg bare så lei av slike bilder - legges jo ut hele tiden. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan får de med seg den drona på tur? Det ser jo ut som om de løper uten bagasje..har drone selv,en liten en dog..men med batterier og fjernkontroll og alt er det en relativ stor sekk jeg aldri hadde giddet å løpt med..på fjellet..

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...