Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Sølv_dugg skrev (10 minutter siden):

Så utrolig flott og sunn hun ser ut her. Jeg heier på flere slike bilder 🙏🏻

Enig, hun ser veldig godt ut her

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sølv_dugg skrev (51 minutter siden):

Så utrolig flott og sunn hun ser ut her. Jeg heier på flere slike bilder 🙏🏻

MarianneE skrev (40 minutter siden):

Enig, hun ser veldig godt ut her

For en med spiseforstyrret tankegang kan dessverre slike kommentarer trigge til det motsatte av det dere ønsker å se 😔 Bare en tanke.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Twinkle~ skrev (17 minutter siden):

For en med spiseforstyrret tankegang kan dessverre slike kommentarer trigge til det motsatte av det dere ønsker å se 😔 Bare en tanke.

Enten er det for mye kritikk, eller så er det feil å gi ros… skal ikke være enkelt.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baelfire skrev (10 timer siden):

Jeg ble helt målløs av de utsagnene, rett og slett. Både når det gjelder smerter og sult. Skjønner ikke at de får holde på som de gjør. At de selv tar til seg kritikk og tenker over hvordan de formidler ting tror jeg aldri vil skje, uten at de kan ta på seg en offerrolle av noe slag. Denne antagelsen er på grunnlag av hvordan bedriften selv formidler seg, i form av å aldri ta ansvar for noe man har gjort feil, uten å ha en unnskyldning (tenker her på samme som nevnt x antall ganger før: redigering, filme mens man kjører bil, utgir seg for å ha en tittel man ikke har osv osv). Hovmodig er en beskrivelse jeg syns passer den bedriften godt. Hadde jeg blitt møtt av sånn holdning fra ansatte i en fysisk bedrift så hadde jeg aldri handlet der. Jeg boikotter også å handle alle merker den bedriften representerer. Jeg pleide å like klær fra gullkorn,men sluttet det øyeblikket jeg så denne bedriften reklamere for dem. 

CBE reklamerte for Gullkorn før det tok av. Gullkorn begynte i det små med førstemann til mølla, på å få bestilt plagg som ble individuelt designet og sydd. Det var via CBE jeg ble gjort oppmerksom på Gullkorn. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Pippio said:

CBE reklamerte for Gullkorn før det tok av. Gullkorn begynte i det små med førstemann til mølla, på å få bestilt plagg som ble individuelt designet og sydd. Det var via CBE jeg ble gjort oppmerksom på Gullkorn. 

Det kan godt hende. Men jeg har kjøpt (for lenge siden) før jeg så at de reklamerte for dem, og har ikke kjøpt siden jeg oppdaget det. Men jeg følger ikke bedriften på noe som helst av sosiale medier, titter kun innom av og til, så kan godt hende hun hadde reklamert for dem lenge før jeg oppdaget det 😊

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippio skrev (54 minutter siden):

Jeg kjøpte av dem pre-CBE-samarbeid, jeg liker å støtte norske gründere. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pippio skrev (9 timer siden):

Enten er det for mye kritikk, eller så er det feil å gi ros… skal ikke være enkelt.

Det handler ikke om at alt som skrives er feil, men flere her inne har enten indikert eller påstått at CBE fortsatt sliter med en spiseforstyrrelse. Da er det viktig at man også snakker om hvordan slike kommentarer som er skrevet over her faktisk blir oppfattet hos en med en slik lidelse. Kommentarer som "normalvektig", "frisk" og at bildene "ikke skriker skinny" vil i pasientens hode bli forvrengt til at de er tjukke, overvektige og har mistet all kontroll. Det er derfor spiseforstyrrelser ikke bare er en fysisk lidelse men en ekstremt farlig mental lidelse, og det er dette mentale tankesettet som gjør at det er så vanskelig å få folk 100% friske, og er det som tar lengst til å behandle. Hver kommentar som indikerer framgang kan oppfattes som et personlig tap for pasienten. Jeg synes det er viktig at hvis man skal gå utifra at CBE har en slik lidelse (jeg tar avstand fra å diiagnostisere folk over nett på den måten selv) så må man selv også være varsom på hvor man tråkker med slike kommentarer, for triggere kan føre til tilbakefall som vil føre til videre problematisk kroppsfokus som bli eksponert til et sårbart publikum.

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Sursøtsaus said:

Det handler ikke om at alt som skrives er feil, men flere her inne har enten indikert eller påstått at CBE fortsatt sliter med en spiseforstyrrelse. Da er det viktig at man også snakker om hvordan slike kommentarer som er skrevet over her faktisk blir oppfattet hos en med en slik lidelse. Kommentarer som "normalvektig", "frisk" og at bildene "ikke skriker skinny" vil i pasientens hode bli forvrengt til at de er tjukke, overvektige og har mistet all kontroll. Det er derfor spiseforstyrrelser ikke bare er en fysisk lidelse men en ekstremt farlig mental lidelse, og det er dette mentale tankesettet som gjør at det er så vanskelig å få folk 100% friske, og er det som tar lengst til å behandle. Hver kommentar som indikerer framgang kan oppfattes som et personlig tap for pasienten. Jeg synes det er viktig at hvis man skal gå utifra at CBE har en slik lidelse (jeg tar avstand fra å diiagnostisere folk over nett på den måten selv) så må man selv også være varsom på hvor man tråkker med slike kommentarer, for triggere kan føre til tilbakefall som vil føre til videre problematisk kroppsfokus som bli eksponert til et sårbart publikum.

Jeg er helt enig i det du skriver, og skulle nok tenkt meg om mtp kommentar på bildet. Jeg vil bare tydeliggjøre  at hensikten der var ikke å kommentere kroppsform,men kroppsfokus. Eller, rettere sagt, at det nettopp ikke var kroppsfokus, og at det faktisk blir bedre mottatt. Uavhengig av kroppsfasong. Når det er sagt, så er det så klart ekstremt vanskelig å si noe som helst om det, for dersom noen sliter med spiseforstyrrelser, så vrir og vender alle kommentarer seg i hodet. Det vet jeg godt selv, så jeg skjønner absolutt hva du mener. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (18 timer siden):

En normalvektig kvinne, virker ikke å spille veldig på kropp på bildet. Påkledd og ikke veldig utstudert positur. Flere vil nok like slike bilder, ingen tvil om det. 

Det blir kanskje slik når LKE ikke tar bildene? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kleenex skrev (7 minutter siden):

Det blir kanskje slik når LKE ikke tar bildene? 

Jeg skjønner ikke dette her, for det er jo LKE som tar bildene til bloggen, mens henne selv som tar bildene på insta. Det er stor forskjell på de to plattformene. Insta er betydlig mer kropps fokusert på dette å dyrke seg selv. Ikke sikker på om det er Treasures sin fotograf som er det største problemet når det kommer til kropp... 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ultiva skrev (2 minutter siden):

Kroppsfokuset har imidlertid blitt kraftig intensivert etter at LKE gikk 100 % inn i bedriften som fotograf. CBE var mye rart også i f eks 2015, men aldri vulgær. Nå byr hun stadig vekk på stive brystvorter gjennom tynne, trange topper, til og med når hun er på dagskino med barna. Hun har mange seksualiserte undertøysbilder og har flere ganger stilt i gjennomsiktig bh, side om side med bilder av barna. For 4-5 år siden så var dette utenkelig. Hvorfor denne stadige objektiviseringen og seksualiseringen av CBEs kropp? Er det LKE som har noe å bevise?

For min del må CBE gjerne stille splitter naken hver eneste dag, men sammensausingen med identifiserbare barn er problematisk, og bedriften må tenke over hvem de ønsker å ha som publikum/følgere. Tunge institusjoner som Kripos, Datatilsynet osv fraråder omfattende eksponering av barn, bilder kan misbrukes, og med en svært lettkledt mor i samme kanaler så burde man være enda mer forsiktig.

Som ansvarlige foreldre så bør man også tenke på om barna syns det er greit å eksponeres side om side med mammas pupper og rumpe. Som ansvarlig forelder så bør man i tillegg tenke på hva man formidler til den oppvoksende generasjon når mamma er retusjert og filtrert og står med innsugd mage, skjønnhetsfilter og slankende bloggerfot. Treasures har opprettet kanal på TikTok, en kanal som i hovedtrekk er forbeholdt de under 18 år. Kan Man håpe at de fra nå av kan tas i med annet enn silkehansker, siden de da også henvender seg til et svært ungt publikum?

Helt med på hva du sier, men stiller meg undrende til om det er han eller henne som er pådriver akkurat nå. Må jo anta at det er hun som kler på seg selv. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (3 minutter siden):

Jeg tenker at de er enorme pådrivere/enablers for hverandres kroppsfiksering. CBE shamer LKE i sosiale medier hvis han spiser ei bolle, mens LKE retusjerer CBE tungt. Hva angår objektiviseringen og seksualiseringen av CBE så kom det jo også et markant skille etter silikonoperasjonen. Det er åpenbart at hun er svært fornøyd med resultatet. Sammen med undertøyskolleksjoner og soft launch av netfit så har det samlet sett blitt enormt mye rumpe og pupper i monitor, godt sammenblandet med striglede barn. Og dette kan man se på stadig synkende følgertall, færre lesere og fallende engasjement: folk er faktisk ikke interesserte. Ikke engang den instavennlige bikkja engasjerer og barna begynner å bli store. Inntekten er halvert fra i fjor.

Det brenner godt under føttene deres nå.

Helt enig. Skremmende for oss som står på utsiden om hva som blir det neste for å få tallene opp igjen. 

Endret av Klementine
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg ser Netfits nyeste innlegg, er det som de har gitt opp på hele greia. For øvelsene blir gjennomført av en som ikke orker å gjøre innsatsen for å kjenne det i musklene. Da blir det ekstra tydelig at disse klippene er kun laget for å vise modellens kropp, ikke inspirere til å få andre til å trene.

• Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (3 timer siden):

Kroppsfokuset har imidlertid blitt kraftig intensivert etter at LKE gikk 100 % inn i bedriften som fotograf. CBE var mye rart også i f eks 2015, men aldri vulgær. Nå byr hun stadig vekk på stive brystvorter gjennom tynne, trange topper, til og med når hun er på dagskino med barna. Hun har mange seksualiserte undertøysbilder og har flere ganger stilt i gjennomsiktig bh, side om side med bilder av barna. For 4-5 år siden så var dette utenkelig. Hvorfor denne stadige objektiviseringen og seksualiseringen av CBEs kropp? Er det LKE som har noe å bevise?

For min del må CBE gjerne stille splitter naken hver eneste dag, men sammensausingen med identifiserbare barn er problematisk, og bedriften må tenke over hvem de ønsker å ha som publikum/følgere. Tunge institusjoner som Kripos, Datatilsynet osv fraråder omfattende eksponering av barn, og det er velkjent at barnebilder misbrukes. Med en svært lettkledt mor i samme kanaler så burde man være enda mer forsiktig. Det er tross alt ikke høyt utdannede kvinner som tiltrekkes av sexy undertøysbilder.

Som ansvarlige foreldre så bør man også tenke på om barna syns det er greit å eksponeres side om side med mammas pupper og rumpe. Som ansvarlig forelder så bør man i tillegg tenke på hva man formidler til den oppvoksende generasjon når mamma er retusjert og redigert og står med innsugd mage, skjønnhetsfilter og slankende bloggerfot.

Treasures har opprettet kanal på TikTok, en kanal som i hovedtrekk er forbeholdt de under 18 år. Kan man håpe at de fra nå av kan tas i med annet enn silkehansker, siden de da også henvender seg til et svært ungt publikum?

Det håper jeg!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det har blitt nevnt noe her inne om at hun nå har fått en rolle i et teaterstykke. Men det var i alle fall en av hovedrollene. Er det lov å spekulere i om det er fordi hun er veldig talentfull eller at hun er et kjent fjes? 🙈

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (1 time siden):

Vet ikke om det har blitt nevnt noe her inne om at hun nå har fått en rolle i et teaterstykke. Men det var i alle fall en av hovedrollene. Er det lov å spekulere i om det er fordi hun er veldig talentfull eller at hun er et kjent fjes? 🙈

Det syns jeg blir dumt. Det vil snart falle gjennom om hun kun får roller pga at hun er et kjent fjes i byen, så det syns jeg vi skal la være å spekulere i. Det er nok svært sunt for henne å ha noe å gjøre utenfor boblen hun har skapt sammen med mannen sin. 

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...