Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (2 minutter siden):

Seriøst? Du tror ikke dette er et helt bevisst valg? Har du noen gang reflekter over kvinnes rolle som dekorasjon og eye-candy i våre moderne, vestlige samfunn?

Hver gang dette debatteres, kommer du inn og roper om at folk er pripne og kvinnefiendtlige. I tillegg generaliserer du noe voldsomt. Kan du ikke lese hva folk skrive og svare på det, hvis du vil delta i denne debatten?

Selvfølgelig er det et bevisst valg!?  Innlegget er likevel gyldig.spiller det noen rolle for hva motivasjonen egentlig er. Det er bare brystvorter. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt annen ting. Når man har betalt en liten formue for silikonbryst, er det viktig å huske på at tyngdekraften er universell. Den virker også på influencere. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Selvfølgelig er det et bevisst valg!?  Innlegget er likevel gyldig.

Hva er gyldig med å beskylde alle i tråden for å være reaksjonære moralens voktere? 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tranedatter skrev (54 minutter siden):

Det cbe.no driver med har null med kvinnekamp og normalisering av kvinnekroppen - som arbeid mot bodyshaming handler om. CBE.NO handler om å selge produkter gjenom bruk av kvinnekroppen. Gullbarbie kandidat nummer 1 der.

Veldig viktig og riktig poeng! 

Bedriften CBE er mer kvinnefiendtlig enn alt som noensinne er skrevet i denne tråden.

• Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gunvald skrev (11 timer siden):

Synlige stive brystvorter under klær er mer eller mindre å spille på sex. At damer skal gå rundt i bar overkropp fordi menn gjør det, at pupper er helt normalt, og man skal kunne gå kledd som man vil - det blir for tynt. For all del, folk kan gjøre og mene hva de vil, men man kommer ikke unna av at damebryster er sexy, får oppmerksomhet, og blir seksualisert. Og det fra før av. Når man i tillegg går uten BH, og stiller med synlige stive brystvorter, så kunne man nesten like gjerne hatt på seg en wet t-shirt. Det gir assosiasjoner til lettkledd-bilder, det er sexy, og det er frekt. 
Det er bare det at i et innlegg om at man er på kino og ser en barnefilm med barna sine, så passer det ikke. Og ikke i mange andre sammenhenger heller. Kjør på i samarbeidet med My Muse, vær konsekvent og hold det til det. Ikke ha hele vareutvalget ute i tide og utide. Burde faktisk ikke vært ute i det hele tatt. Og som mannen hennes hadde jeg mislikt å dele kona mi på den måten. 

Jeg syns Caroline kunne legge ut noen frekke bilder av LK, la seg inspirere av Jan Thomas’ bilder i tynne tekstiler som kleber seg til (under)kroppen. Eller, LK kan jo legge ut noen slike på egen konto. Selge seg litt, akkurat som fruen. «Vi lever jo i 2021», som noen i tråden nevnte, litt mer likestilling, liksom. 

Endret av Pust
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Pust skrev (14 minutter siden):

Jeg syns Caroline kunne legge ut noen frekke bilder av LK, la seg inspirere av Jan Thomas’ bilder i tynne tekstiler som kleber seg til (under)kroppen. Eller, LK kan jo legge ut noen slike på egen konto. Selge seg litt, akkurat som fruen. «Vi lever jo i 2021», som noen i tråden nevnte, litt mer likestilling, liksom. 

Stiller meg bak denne! Likestiling burde også gjelde for Treasures AS. Forøvrig er ikke en nippel bare en nippel i influenser bransjen. Man kan kjøpe «stive» nippels innlegg til photoshoots. Og når det gjelder den utnyttelsen av mindreårige i kommersielle sammenhenger? Jeg har ikke ord. Har de ikke lest «Poppy»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kikket litt fort på dette bildet og så en dame med to røde pizzaesker under armen. Jeg trodde først det var reklame for Peppes Pizza. 

Bare at ... at hadde Peppes reklamert på det viset hadde det vel blitt ramaskrik. Med rette, spør du meg. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Levina skrev (1 time siden):

Ja, uff. Tenk å vise seg i en trang topp hvor brystvortene synes. Tenk å kunne føle seg litt sexy selv om man er mamma. Det er ikke greit....nei, her skulle hun ha sladdet bildet med en firkant akkurat det brystene er. Hun burde vel egentlig ikke vise noe av seg selv egentlig, det er for ille å se kroppen hennes og poseringene. Nei. nå har det gått for langt. Tenk nå er det sommer og lett tøy, det kommer til å være mange seksualiserte bilder fremover. Det er skammelig rett og slett! Tenk  å være influencer og mamma og opptre sånn. Nei, enig med dere her inne som er så flinke til å opptre moralsk og har så gode grunnverdier. Dere kvinner er forbilder for dagens 2021 kvinner. 

Du ser ingen konflikt med at mamma skal føle seg sexy på tur med barna? Da tenker jeg at vi er så langt fra hverandre mtp holdninger som det går an å komme. 

En kvinne kan absolutt være sexy selv om hun er mor. Etter min moralske standard bør kvinner ikke blande eget behov for å føle/vise seg sexy med kosebilder sammen med barna. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (2 minutter siden):

Du ser ingen konflikt med at mamma skal føle seg sexy på tur med barna? Da tenker jeg at vi er så langt fra hverandre mtp holdninger som det går an å komme. 

En kvinne kan absolutt være sexy selv om hun er mor. Etter min moralske standard bør kvinner ikke blande eget behov for å føle/vise seg sexy med kosebilder sammen med barna. 

Bildet var ikke sammen med barna, men sammen med pizzaen. Og må det å ha brystvorter være så seksualisert? 
Og mødre kan være sexy men ikke sammen med barn? Hvorfor ikke? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller hva med å bare innrømme silikonimplantat. Vi er ikke blinde. Hun vil jo bevisst fremheve dem.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som er sexy er de som ikke prøver så hardt. De prøver ikke i det hele tatt. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jobbingen tvilsom at CBE vil fremheve frontpartiet sitt. Motivet hennes vet jo ikke vi, det kan være alt fra at HiN er stolt, synes det er flott, vet at det skaper debatt, etc. men at hun vil at det skal synes er det ingen tvil om. Det er jo bare å ta en titt på hva som er midt i skjermbildet når hun filmer løpeturer. Det er jo bryst og mage. Hodet/ansikt Som man normalt ville tro var normalt å ha midt i bildet, er besten utenfor skjermen.

5F2CFB1C-2B67-4C12-980D-CAF9E122D8EE.png

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cissacissa skrev (44 minutter siden):

Det er jobbingen tvilsom at CBE vil fremheve frontpartiet sitt. Motivet hennes vet jo ikke vi, det kan være alt fra at HiN er stolt, synes det er flott, vet at det skaper debatt, etc. men at hun vil at det skal synes er det ingen tvil om. Det er jo bare å ta en titt på hva som er midt i skjermbildet når hun filmer løpeturer. Det er jo bryst og mage. Hodet/ansikt Som man normalt ville tro var normalt å ha midt i bildet, er besten utenfor skjermen.

5F2CFB1C-2B67-4C12-980D-CAF9E122D8EE.png

Er ikke lenge siden det var magen og så er det rumpa. Hun viser fram kroppen sin, ingen tvil om det. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet du hva... jeg synes også at Caroline har forandret seg, og jeg likte henne bedre før. Men jeg synes det er synd at det blir rettet så mye kritikk mot henne/at hun har fokus på kropp/viser seg frem osv. Det hun gjør og legger ut er faktisk ikke så gale sammenlignet med mange andre. Og her bør fokuset ligge. Som på Sophie Elise. Caroline er milevis unna slik som hun er og holder på. 

Det er tydelig at SE har Caroline som forbilde og prøver å være/bli som henne. Derfor tror jeg det er farlig å sette disse to i "samme bås". (En som nevnte Caroline og gullbarbie over her). 

Ved å gjøre det så svekker en fokuset på og "undergraver" (kom ikke på et bedre ord) slike som Sophie Elise. Og hun kan i det trangsynte hodet sitt tro at det hun gjør er ok. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Bildet var ikke sammen med barna, men sammen med pizzaen. Og må det å ha brystvorter være så seksualisert? 
Og mødre kan være sexy men ikke sammen med barn? Hvorfor ikke? 

Jeg orker ikke å gå i ring med deg. Enten så er du vrang eller så har du tungt for det. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
FruJohansen skrev (4 timer siden):

Jeg er i utgangspunktet enig. Alle kan kle seg som de vil, og slippe å bli diskutert på bakgrunn av det. Jeg er til og med enig med Sophie Elise, at hvis man ønsker å vise seg naken for offentligheten er det også greit. Det som, for meg, skaper friksjon er at det er stort misforhold mellom det influensere sier de ønsker å kommunisere, og det publikum oppfatter. Cbe hevder hardnakket at hun IKKE seksualiserer seg selv på bilder, men får stadige tilbakemeldinger på at folk oppfatter dem sånn likevel. Slørete blikk skrått over skulderen i sexy undertøy, mens man står på tå med rumpa vendt mot kamera har ofte den effekten, likevel hevder cbe at hun utelukker viser fram undertøy, og at det er umulig å gjøre det uten å kle av seg. Sant nok, men hvorvidt bildet presenteres informativt eller sensuelt, det har man kontroll over både som modell og fotograf.  

I det diskuterte innlegget handler teksten om en koselig familietur, og bildet kommuniserer i følge cbe at de tok med pizza hjem. Denne settingen kræsjer helt med "free the nipple" for meg, det blir en forvirrende og litt ekkel miks av to verdener. 

Jeg vil snu påstanden din på hodet: i denne settingen kunne hun publisert bildene uten stive nipler. Innlegget står seg helt fint uten dem.

Det skjer veldig ofte at CBE hardnakket mener seg misforstått. Det er mer regelen enn unntaket i kommentarfeltet. 

Et veldig godt eksempel er hentet fra et innlegg som ble lenket til i går. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2018/04/04/trening-og-arbeid/

Det er den episke diskusjonen om å gå svett på kafe. 

Leseren stille spørsmål, og CBE svarer. Fansen heier på CBE og skriver at de ler godt av svarene. To lesere elsker snerten hun svarer med. Det er altså enighet blant lesere på begge sider at det svares frekt. 

Leseren som stilte spørsmål synes det er ugreit å få slike svar. 

Da svarer CBE at det ikke et noen grunn til å føle seg støtt, svarene var ikke ment slik, heller tvert i mot. 

På tross av at alle leserne har ledd av svarene med snert, så påstår CBE at hun slett ikke har svart på en ekkel måte. Ikke et øyeblikk vurderer hun at leseren har rett. For da må hun jo beklage, og det skjer aldri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruJohansen skrev (4 timer siden):

Jeg er i utgangspunktet enig. Alle kan kle seg som de vil, og slippe å bli diskutert på bakgrunn av det. Jeg er til og med enig med Sophie Elise, at hvis man ønsker å vise seg naken for offentligheten er det også greit. Det som, for meg, skaper friksjon er at det er stort misforhold mellom det influensere sier de ønsker å kommunisere, og det publikum oppfatter. Cbe hevder hardnakket at hun IKKE seksualiserer seg selv på bilder, men får stadige tilbakemeldinger på at folk oppfatter dem sånn likevel. Slørete blikk skrått over skulderen i sexy undertøy, mens man står på tå med rumpa vendt mot kamera har ofte den effekten, likevel hevder cbe at hun utelukker viser fram undertøy, og at det er umulig å gjøre det uten å kle av seg. Sant nok, men hvorvidt bildet presenteres informativt eller sensuelt, det har man kontroll over både som modell og fotograf.  

I det diskuterte innlegget handler teksten om en koselig familietur, og bildet kommuniserer i følge cbe at de tok med pizza hjem. Denne settingen kræsjer helt med "free the nipple" for meg, det blir en forvirrende og litt ekkel miks av to verdener. 

Jeg vil snu påstanden din på hodet: i denne settingen kunne hun publisert bildene uten stive nipler. Innlegget står seg helt fint uten dem.

Enig. Å vise frem undertøy kan fint gjøres uten å seksualisere seg selv. Se på Sandra Lyng f.eks. Hun klarer det. 

Jeg er ikke helt enig i at det å vise seg naken for offentligheten er helt ok. (Nå tenker jeg ikke spes. på CBE).

I "real life", må man selvsagt gjøre som man vil. Men influensere som har operert kroppen/redigerer den og som deretter seksualiserer kroppen sin på bilder som når ut til tusenvis av andre kvinner, det burde ikke være lov og det er det som skaper det enorme kroppspresset som er i dag. Det handler ikke om kvinnekamp og 2021. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...