Frøken Scott Skrevet 9. mai 2021 #41741 Skrevet 9. mai 2021 Inocybe skrev (31 minutter siden): Om noen hadde møtt med magetopp til barnebursdag hadde jeg ikke tenkt over det. Jeg bryr meg generelt lite om hva andre har på seg ut over når det framstår som overdrevent upraktisk i forhold til vær og formål. Som den teite ungdomsgreie som var for noen år siden med korte sokker i småsko uansett snø og frost 😂. Men med kjennskap til bakgrunnshistorien til CBE så blir magetopp og toalett selfie rett og slett trist og leit å være vitne til. Dette er altså en person som har opphøyet utseende som sin høyeste attributt. Som har valgt at overfladiskhet er hennes viktigste verdi. Magetopp på barnebursdag og toalett selfie bare bekrefter hvor shallow det hele er og hvor viktig det er for personen at dette selvpåfunnet kroppsidealet formidles til alle. Her låser hun seg altså inn på do for å kunne skrike ut at se jeg har vunnet i en konkurranse ingen andre på min alder bryr seg som. Alle rundt har gått videre og hun sitter igjen med disse triste holdninger til seg selv mens hun desperat forsøker å påvirke andre til å bli like trist overfladiske som henne selv. Hadde ikke hun i sine 12 års virke som influencer brukt stemmen sin til ekstremt negativ påvirkning, hadde jeg hatt medlidenhet med henne. For hun framstår som veldig stakkarslig. 👏👏👏 10
Kollontaj Skrevet 9. mai 2021 #41742 Skrevet 9. mai 2021 Inocybe skrev (33 minutter siden): Om noen hadde møtt med magetopp til barnebursdag hadde jeg ikke tenkt over det. Jeg bryr meg generelt lite om hva andre har på seg ut over når det framstår som overdrevent upraktisk i forhold til vær og formål. Som den teite ungdomsgreie som var for noen år siden med korte sokker i småsko uansett snø og frost 😂. Men med kjennskap til bakgrunnshistorien til CBE så blir magetopp og toalett selfie rett og slett trist og leit å være vitne til. Dette er altså en person som har opphøyet utseende som sin høyeste attributt. Som har valgt at overfladiskhet er hennes viktigste verdi. Magetopp på barnebursdag og toalett selfie bare bekrefter hvor shallow det hele er og hvor viktig det er for personen at dette selvpåfunnet kroppsidealet formidles til alle. Her låser hun seg altså inn på do for å kunne skrike ut at se jeg har vunnet i en konkurranse ingen andre på min alder bryr seg som. Alle rundt har gått videre og hun sitter igjen med disse triste holdninger til seg selv mens hun desperat forsøker å påvirke andre til å bli like trist overfladiske som henne selv. Hadde ikke hun i sine 12 års virke som influencer brukt stemmen sin til ekstremt negativ påvirkning, hadde jeg hatt medlidenhet med henne. For hun framstår som veldig stakkarslig. Presist👍 I tillegg er deg urolig harry atferd. 35
likermegher Skrevet 9. mai 2021 #41743 Skrevet 9. mai 2021 Egentlig mer overrasket over at hun har lagt ut en selfie hvor hun tydelig står foran en do, enn klesvalget hennes. Hun som alltid skal fremstå så perfekt og alle bilder skal gjennom heavy PS før det legges ut. Synes faktisk det er under hennes «verdighet» å legge ut et sånn bilde og det sier litt om hvor langt ting har gått. Jeg tror ikke hun er frisk. 40
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 9. mai 2021 Populært innlegg #41744 Skrevet 9. mai 2021 Inocybe skrev (41 minutter siden): Om noen hadde møtt med magetopp til barnebursdag hadde jeg ikke tenkt over det. Jeg bryr meg generelt lite om hva andre har på seg ut over når det framstår som overdrevent upraktisk i forhold til vær og formål. Som den teite ungdomsgreie som var for noen år siden med korte sokker i småsko uansett snø og frost 😂. Men med kjennskap til bakgrunnshistorien til CBE så blir magetopp og toalett selfie rett og slett trist og leit å være vitne til. Dette er altså en person som har opphøyet utseende som sin høyeste attributt. Som har valgt at overfladiskhet er hennes viktigste verdi. Magetopp på barnebursdag og toalett selfie bare bekrefter hvor shallow det hele er og hvor viktig det er for personen at dette selvpåfunnet kroppsidealet formidles til alle. Her låser hun seg altså inn på do for å kunne skrike ut at se jeg har vunnet i en konkurranse ingen andre på min alder bryr seg som. Alle rundt har gått videre og hun sitter igjen med disse triste holdninger til seg selv mens hun desperat forsøker å påvirke andre til å bli like trist overfladiske som henne selv. Hadde ikke hun i sine 12 års virke som influencer brukt stemmen sin til ekstremt negativ påvirkning, hadde jeg hatt medlidenhet med henne. For hun framstår som veldig stakkarslig. 👍 Godt og dekkende skrevet. Kjenner at jeg egentlig håper at det er for å provosere, men tror ikke det. SoMe kanalene til CBE.no/Treasures har utviklet seg til en skikkelig trist skue rett og slett. Synes den doselfien (med filter) i en barnebursdag egentlig bare understreker det hele, de virker helt i utakt med andre voksne på egen alder og faktisk skikkelig desperate. 52
Surikatt Skrevet 9. mai 2021 #41745 Skrevet 9. mai 2021 123Frustrert skrev (4 timer siden): Mye å kritiserte cbe for det er jeg enig i, om det å gå med magetopp ikke er det veldig mye å kritisere for kan jeg allikevel si at det underbygger hvorfor jeg kritiserer cbe. Om noen voksne hadde gått med magetopp i bursdag til mine barn hadde jeg ledd litt og ristet på hodet, og tror ikke jeg hadde vært den eneste som hadde tenkt at det var er merkelig valg av klær.. og om vedkommende hadde gått på badet og vrikket på seg for å få den riktige posituren, tatt selfie og laget det ut på insta hadde jeg trodd det hadde klikket for vedkommende. det jeg mener er at det er et sykt fokus på seg selv, kroppen sin og sitt eget ego. Hvorfor skal det dokumenteres at man er i en barnebursdag? Ja. Magetopp er det motsatte av classy. Hvis det er det hun vil fremstå som. De har gått fra classy til white trash. 26
Hallepalle2 Skrevet 9. mai 2021 #41746 Skrevet 9. mai 2021 Surikatt skrev (1 time siden): Ja. Magetopp er det motsatte av classy. Hvis det er det hun vil fremstå som. De har gått fra classy til white trash. Jeg syns ikke om å kalle noen mennesker for søppel, men classy er det nok lenge siden de har fremstått som. 31
Kollontaj Skrevet 9. mai 2021 #41747 Skrevet 9. mai 2021 Dessverre er det nok mer penger å tjene på fast fashion og billige klær. Er en stund siden hun kjørte denne stilen https://www.carolinebergeriksen.no/2015/03/09/orietta-coat/ mer «voksen», men også flere kostbare klær. 20
Gjest Lin11 Skrevet 9. mai 2021 #41748 Skrevet 9. mai 2021 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Dessverre er det nok mer penger å tjene på fast fashion og billige klær. Er en stund siden hun kjørte denne stilen https://www.carolinebergeriksen.no/2015/03/09/orietta-coat/ mer «voksen», men også flere kostbare klær. Sorry, men det antrekket var helt grusomt.
Kollontaj Skrevet 9. mai 2021 #41749 Skrevet 9. mai 2021 Lin11 skrev (1 minutt siden): Sorry, men det antrekket var helt grusomt. Poenget var mer voksent og kostbart. Det traff nok ikke målgruppa «karrierekvinner med utdanning og god råd», nå er det jo billigkjedene som dominerer. 16
Populært innlegg Medici Skrevet 9. mai 2021 Populært innlegg #41750 Skrevet 9. mai 2021 Jeg synes det er sjelden hun "treffer" på antrekk og anledning. Det er for stort fokus på å vise frem kroppen og dens egenskaper til at antrekket og situasjonen matcher. Hun virker besatt av å passe inn i en bestemt størrelse og jeg synes ofte det går på bekostning av faktisk passform. Noe av det hun ifører seg er tydelig for smått og det er lett å se av kjolesplitter som spriker f.eks. At det åpenbart er så viktig å vise frem kroppen i alle sammenhenger gjør at veldig mange av antrekkene synes helt malplassert. 67
Gjest Powerball Skrevet 9. mai 2021 #41751 Skrevet 9. mai 2021 (endret) Medici skrev (1 time siden): Jeg synes det er sjelden hun "treffer" på antrekk og anledning. Det er for stort fokus på å vise frem kroppen og dens egenskaper til at antrekket og situasjonen matcher. Hun virker besatt av å passe inn i en bestemt størrelse og jeg synes ofte det går på bekostning av faktisk passform. Noe av det hun ifører seg er tydelig for smått og det er lett å se av kjolesplitter som spriker f.eks. At det åpenbart er så viktig å vise frem kroppen i alle sammenhenger gjør at veldig mange av antrekkene synes helt malplassert. Hun deltar aldri i løp eller konkurranser og har aldri en personlig rekord som skal slås. Motivasjonen hennes for å trene er tydeligvis å vise seg frem i trange klær og undertøy, godt hjulpet av filter og poseringer. Hun får bare styre på med å fronte utseendet som sin aller viktigste verdi. De fleste jevnaldrende med CBE ble heldigvis kvitt det intense bekreftelsesbehovet for mange år siden, i takt med økning av intellekt og erfaringer som har utviklet moral, empati og etikk. Noe som f eks gjør at 99,99 % av CBEs jevnaldrende velger å IKKE publisere offentlige bilder av seg selv i gjennomsiktige bh'er eller med naken rumpe. Det er gode grunner til at bloggen knapt nok har lesere lenger og at instagramkontoen har mistet følgere jevnt og trutt de siste 5 årene. De har snublet rundt med netfit i 4 år uten å komme noen vei, og i likhet med andre bloggerbarn så kommer nok også CBEs barn til å si nei til utlevering så snart foreldrene gidder å høre på dem, i likhet med f eks tenåringsbarna til Anne Brith Davidsen og Camilla Øvestad. Endret 9. mai 2021 av Powerball
Torden Skrevet 9. mai 2021 #41752 Skrevet 9. mai 2021 Kollontaj skrev (2 timer siden): Dessverre er det nok mer penger å tjene på fast fashion og billige klær. Er en stund siden hun kjørte denne stilen https://www.carolinebergeriksen.no/2015/03/09/orietta-coat/ mer «voksen», men også flere kostbare klær. Hvem var det der da? 😅 2
Havnefogden Skrevet 9. mai 2021 #41753 Skrevet 9. mai 2021 Powerball skrev (27 minutter siden): Det er gode grunner til at bloggen knapt nok har lesere lenger og at instagramkontoen har mistet følgere jevnt og trutt de siste 5 årene. De har snublet rundt med netfit i 4 år uten å komme noen vei, og i likhet med andre bloggerbarn så kommer nok også CBEs barn til å si nei til utlevering så snart foreldrene gidder å høre på dem, i likhet med f eks tenåringsbarna til Anne Brith Davidsen og Camilla Øvestad. Ser man på andre instagramprofiler med færre følgere har de jevnt over langt større engasjement. Det finnes mye daukjøtt i følgeskaren til CBE! 17
Gjest Snøsøta Skrevet 9. mai 2021 #41754 Skrevet 9. mai 2021 Hun må jo bare kle seg i magetopp om hun vil. Hun henger tydeligvis igjen i fjortistiden, klarer ikke å se hvordan ellers hun kan tenke at magetopp er et godt valg i de fleste situasjoner. Se for dere en lærer med magetopp i undervisningen, under en forelesning. Når man holder en presentasjon for nye kunder. Når du står i kassa på butikken, går rundt med mat til eldre på eldresenter. På jobb som ubgdomsarbeider, sosialarbeider, politiker, bedriftsleder. På legekontoret under åpen frakk kanskje? Eller når du vasker gulvene eller jobber i industrien. For de fleste voksne er det også svært vanskelig å tenke seg å vise magen når man går i butikken, på foreldremøte, følger barna på fotball eller jobber som frivillig for korpset. Har hallvakt eller er med på klassetur. Og årsaken til dette? Fordi den bare magen og liksom halvsexye looken tar oppmerksomheten fra det du har å si, å bidra med. CBE selv har snakket om hvor viktig førsteinntrykket er. Og CBE sin look roper «SE SÅ TYNN OG SEXY JEG ER SELV OM JEG HAR FØDT TO BARN, JEG KLARER Å SE UT SOM DA JEG VAR 16,» Mens resten forsøker å bli enige om sak eller legge planer. Samtidig som hun ofte ser ut som hun er 40 (ikke galt å se ut som 40, livet etter 40 er uansett langt bedre enn før 😊). Da blir det en ekstra dissonans i uttrykket som gjør det vanskelig å connecte intellektuelt i møte med vedkommende.
Surikatt Skrevet 9. mai 2021 #41755 Skrevet 9. mai 2021 Sånn blir det når man ikke har noe annet å komme med og den største interessen er seg selv. Jeg synes magen ser creepy ut. Hvorfor er den så delt på midten og ribbeina stikker ut? Er det slik man skal se ut nå? Mange er bedre trent enn henne men har ikke det store behovet for å vise seg frem hele tiden. Det er noe sykt over dette. 18
Gjest Powerball Skrevet 9. mai 2021 #41758 Skrevet 9. mai 2021 @Hutdu er jo bare ute etter å krangle med andre brukere. Ellers hadde du jo gjort som oss andre og rapportert til moderator når det kom ufinheter. I stedet velger du å sitere og dermed doble det du ser på som usaklige innlegg. God dag mann økseskaft.
Hut Skrevet 9. mai 2021 #41759 Skrevet 9. mai 2021 Powerball skrev (3 minutter siden): @Hutdu er jo bare ute etter å krangle med andre brukere. Ellers hadde du jo gjort som oss andre og rapportert til moderator når det kom ufinheter. I stedet velger du å sitere og dermed doble det du ser på som usaklige innlegg. God dag mann økseskaft. Jeg siterer innlegg og rapporterer når jeg mener noe er langt over streken. 2
Gjest Lin11 Skrevet 9. mai 2021 #41760 Skrevet 9. mai 2021 (endret) Mymble skrev (1 time siden): Hva er dette slags merkelig pose? 😌 Ser ikke noe som tyder på at det trenes med vekter og tilsvarende mat inntak? Tenker på hva som er bakgrunnen for NetFit? Endret 9. mai 2021 av Lin11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå