Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Klink skrev (22 minutter siden):

Jeg tenker at det ser bedre ut på bilde enn en diger porsjon. Maten så god ut da 😊

Hvorfor ser det bedre ut? Det forstår jeg ikke. Er det den lille porsjonen? Sammenlign med denne 

https://hostthetoast.com/creamy-pesto-pasta-salad/

Hvorfor ikke vise hele retten slik den serveres til familien? Det står jo at de spiste den, alle sammen. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lin11
tantesofie skrev (26 minutter siden):

Bruker ikke filter på kaffekopp og hund, kanskje? 🤷🏼‍♀️

Bruker filter på hunden og mindreårige også 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (23 minutter siden):

Hvorfor ser det bedre ut? Det forstår jeg ikke. Er det den lille porsjonen? Sammenlign med denne 

Hvorfor ikke vise hele retten slik den serveres til familien? Det står jo at de spiste den, alle sammen. 

Når en danderer middager ser det gjerne mer fristende ut om det ikke er en diger porsjon. Det er ikke alltid så lekkert ut på bilde med en stor porsjon på tallerkenen. Selvfølgelig finnes det eksempler på at det motsatte ser fristende ut også. 
Grunnen er vel i så fall for å få retten til å se lekker og «perfekt» ut på nettet. 
Kanskje forsyner hun seg to ganger? Kanskje spiste hun bare den porsjonen. Hvem vet. Men det kan finnes flere forklaringer. 

Endret av Klink
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aricia skrev (4 minutter siden):

Den såkalte Sunn Fornuft-plakaten, lansert av blant annet Susanne Kaluza da hun var redaktør av KG, har nettopp det å unngå å vise bilde av små porsjoner som ett av punktene som skal hindre kroppspress i SoMe: 

https://journalisten.no/susanne-kaluza-sunn-fornuft-plakaten-kjetil-manheim/onsdag-far-bloggerne-sine-egne-retningslinjer/294182

Det er selvsagt ikke uten grunn at en slik forsiktighetsregel er formulert. Dette er en av mange faktorer som er blodig alvor for unge som sliter med spiseforstyrrelser (så du kan spare deg fliringen, egentlig, hvis du faktisk tar deg bryet å tenke forbi oss i denne tråden, og forbi influenceren selv, og i stedet fokusere på leserne hennes).

Og ja, jeg vet selvsagt at det var helt frivillig å følge plakaten, og at CBE aldri forpliktet seg på den. Det var nok heller ikke uten grunn. Om man leser igjennom alle de andre punktene med alt man bør unngå for å ikke fremme kroppspress i SoMe er det som å lese en oppsummering av det hun systematisk og hele tiden gjør.

Dette tenkte jeg faktisk ikke på. Det kan jeg forstå. 😊
Hadde satt pris på å slippe de kommentarene direkte på meg framover. Slike som at jeg er blodfan (ikke deg) og hva jeg kan spare meg for. 

Endret av Klink
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter

Helt like bilder, samme location, bare andre treningsmerke. 

Caroline Berg Eriksen (@carolinebergeriksenno) • Foton och videoklipp på Instagram

Ser at netfit omtales som workout account, ikke app hos cbe.no.

Første posten til netfit: launch during 2019... NetFit (@netfit.no) • Foton och videoklipp på Instagram

I begynnelsen ulike klær, det som man vanligvis forventer seg i garderoben til folk som trener. Nike, reebook, etc.

Gjetter de underveis opdaget de kan bli influencere med mer spesifik målgruppe: de som trener. Men dessverre får de samarbeidsavtaler med mindre aktører og korte avtaler. Balion og nå Icaniwill.

34 uker siden; Balion dukker opp. NetFit (@netfit.no) • Foton och videoklipp på Instagram

LKE har jo veldig lite aktivitet på sine konto. Sin "personlige" er ikke oppdatert på en stund og hans "coach" konto har noen få storys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (47 minutter siden):

Det er faktisk helt vanlig å dandere i mindre posjoner når du legger ut matinnlegg. Sjekk ut ulike matblogger så ser du at det er vanlig å legge ut mat dandert i mindre posjoner. Oppskriften hun la ut i dag så forresten veldig god ut. Nydelig presentert på bildet også. De er virkelig gode på matbilder. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (1 minutt siden):

Det er faktisk helt vanlig å dandere i mindre posjoner når du legger ut matinnlegg. Sjekk ut ulike matblogger så ser du at det er vanlig å legge ut mat dandert i mindre posjoner. Oppskriften hun la ut i dag så forresten veldig god ut. Nydelig presentert på bildet også. De er virkelig gode på matbilder. 

Ja det samme tenkte jeg, men se Aricia sitt innlegg. Godt poeng. Selv om det ikke er lovpålagt å følge det. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Hut skrev (3 minutter siden):

Vet ikke matblogger du følger, men Norges største matblogg viser ikke barneporsjoner når hun tar bilder av maten. Og bildene CBE bruker er virkelig ikke så gode. 

AF262710-5453-43D4-A43C-7FD72017EAF0.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lin11 skrev (11 minutter siden):

Vet ikke matblogger du følger, men Norges største matblogg viser ikke barneporsjoner når hun tar bilder av maten. Og bildene CBE bruker er virkelig ikke så gode. 

Opplever det samme hos andre, for eksempel Fru Timian. Fristende bilder, ofte med formen/gryta i fokus og ikke en enkelt porsjon. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Powerball
Hut skrev (31 minutter siden):

Altså; det er tusenvis av instagramkontoer som er helt fantastisk rå på matbilder. Rett og slett matkunst. CBE lager og tar bilder av smoothier og middager som hun har sett på tik tok eller Instagram. Det er virkelig ikke henne jeg går til for matinspo eller flott matkunst. 

Sjekk f eks denne:

https://instagram.com/foodartblog?igshid=dswhtm4qtzd0

20210505_195638.jpg

20210505_200701.jpg

Endret av Powerball
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gunvald skrev (8 timer siden):

Jeg så litt på disse øktene på Netfit, er det noen som blir inspirert av dette? Jeg er oppriktig nysgjerrig. Man ser masse manualer i bakgrunnen, men ikke en eneste øvelse er med noe vekt? Bare hopp og sprett og en del øvelser som, for meg, viser dårlig teknikk. 

Caroline skrev en gang at hun ikke ville ha synlige muskler. 

Hun lever nok mye i konflikt med seg selv. Der du har ett stort ønske om helst å være så tynn som hun var som ung (yngre), og samtidig prøve lage treningsvideoer.

Som veldig ung klarer du løpe og leve på veldig lite mat, dette blir verre med alderen.

Gjetter hun har lite innabords under videoer pga frykten for en fullere mage. Dette gir dårligere teknikk, kroppen er nok litt sliten.

Virker som mannen ikke akkurat gjør dette bedre. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lin11 skrev (21 minutter siden):

Men ser du den laksen til venstre der foreksempel? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 minutt siden):

Og ser du resten av filetene i panna bak?

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Den med stekepannen i bakgrunnen - klar til å forsyne seg mer av?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Powerball skrev (7 minutter siden):

Altså; det er tusenvis av instagramkontoer som er helt fantastisk rå på matbilder. Rett og slett matkunst. CBE lager og tar bilder av smoothier og middager som hun har sett på tik tok eller Instagram. Det er virkelig ikke henne jeg går til for matinspo eller flott matkunst. 

Sjekk f eks denne:

https://instagram.com/foodartblog?igshid=dswhtm4qtzd0

20210505_195638.jpg

20210505_200701.jpg

Er veldig interessert i nat og følger mange kontoer og mat blogger.  Synes fortsatt CBE legger ut gode oppskrifter og at de tar fantastiske matbilder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

blåbærpai skrev (8 minutter siden):

Og ser du resten av filetene i panna bak?

Hallepalle2 skrev (7 minutter siden):

Den med stekepannen i bakgrunnen - klar til å forsyne seg mer av?

Jaja, men likevel 😊 Cbe kan vel også ha forsynt seg mer. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lin11
Klink skrev (3 minutter siden):

Jaja, men likevel 😊 Cbe kan vel også ha forsynt seg mer. 

Ja, budskapet er jo veldig tydelig og åpenbar på det :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...