Aricia Skrevet 5. april 2021 #39081 Skrevet 5. april 2021 Nijole skrev (36 minutter siden): Igjen, så har jeg aldri sagt at det er private klesstilen til bloggens frontfigur. Nijole skrev (30 minutter siden): Det har jeg allerede svart på.For det er ikke kritikkverdig å ikke ha lik smak. Gitt at det første er tilfellet kan du ikke bruke det andre som argument. 25
Hollyjolly Skrevet 5. april 2021 #39082 Skrevet 5. april 2021 pøbelsara skrev (43 minutter siden): Mulig hun henter informasjon andre steder. Men hun viser frem handlinger/aktiviteter som viser at hun IKKE følger anbefalinger for små valper. Og selvsagt er hun ikke forpliktet til å følge råd hun får i kommentarfeltet. (Selv om de faktisk er gode og riktige.) Og nei, hun viser jo ikke evne til kildekritikk når hun har med en tre måneder gammel valp på skitur. Tvert imot. Men jeg forstår ikke logikken i at folk skal dra inn bøtter og spann med penger på aktivitet i SoME, samtidig som ingen skal kommentere noe annet enn positiv ros. Hvorfor? Hvorfor skal man være fritatt kommentarer om smittevern og hundehold? Jeg er helt enig i at det absolutt er innafor med annet enn positive tilbakemeldinger, og at det i noen sammenhenger er helt riktig å kommentere kritisk. Poenget mitt, som jeg ser har blitt fjernet, handler om måten det blir gjort på, som i en del innlegg fremstår mer som personhets enn kritikk. Men jeg forstår at det ikke er tillatt med slike avsporinger her, så lar saken ligge. 4
Nijole Skrevet 5. april 2021 #39083 Skrevet 5. april 2021 Aricia skrev (1 minutt siden): Gitt at det første er tilfellet kan du ikke bruke det andre som argument. Rettelse: Ikke kritikkverdig å reklamere for klær som ikke er lik hver enkeltes smak. 2
Gjest Lin11 Skrevet 5. april 2021 #39084 Skrevet 5. april 2021 Hollyjolly skrev (1 minutt siden): Jeg er helt enig i at det absolutt er innafor med annet enn positive tilbakemeldinger, og at det i noen sammenhenger er helt riktig å kommentere kritisk. Poenget mitt, som jeg ser har blitt fjernet, handler om måten det blir gjort på, som i en del innlegg fremstår mer som personhets enn kritikk. Men jeg forstår at det ikke er tillatt med slike avsporinger her, så lar saken ligge. Problemet et at når de skal selge inn trening via NetFit, og man ser at løpeteknikken til den som skal selge dette ikke er god. Er det da personhets å kritisere løpestil?
Aricia Skrevet 5. april 2021 #39085 Skrevet 5. april 2021 Nijole skrev (Akkurat nå): Rettelse: Ikke kritikkverdig å reklamere for klær som ikke er lik hver enkeltes smak. Ingen kritiserer henne da heller for at hun reklamerer for klær de ikke liker? De bare sier sin mening om innholdet og budskapet i CBE.no sine kommersielle kanaler, deriblant sin mening om produktene hun forsøker å pushe. 34
Klokkereim Skrevet 5. april 2021 #39086 Skrevet 5. april 2021 Nijole skrev (4 minutter siden): Rettelse: Ikke kritikkverdig å reklamere for klær som ikke er lik hver enkeltes smak. Nei, har noen sagt det? Men det må være lov å ytre sin mening om man syntes det er fint eller ei. Kan ikke bare være 😍🍑🔥 som florerer i kommentarfeltet hennes. 21
Hollyjolly Skrevet 5. april 2021 #39087 Skrevet 5. april 2021 (endret) Lin11 skrev (På 5.4.2021 den 14.13): Problemet et at når de skal selge inn trening via NetFit, og man ser at løpeteknikken til den som skal selge dette ikke er god. Er det da personhets å kritisere løpestil? Måten innlegget er utformet, fremsto i mine øyne som personhets, men ser vi er uenige der. Jeg tenker at man fint kan lære bort noe, selv om man ikke gjør det perfekt selv (Jeg kan ingenting om trening, og har ingen forutsetning for å vite noe om løpestil). Men er det via Netfit lagt ut et innlegg merket "Lær å løpe"? Vil også tippe at det finnes flere løpeteknikker. Samme som at det finnes mange teknikker innen andre områder folk tjener penger på. Av det jeg har sett, legger hun ut innlegg av typen "Slik gjør jeg det" og ikke "Dette er den korrekte måten". Endret 6. april 2021 av Hollyjolly 3
Gjest Lin11 Skrevet 5. april 2021 #39088 Skrevet 5. april 2021 (endret) Hollyjolly skrev (1 time siden): Måten innlegget er utformet, fremsto i mine øyne som personhets, men ser vi er uenige der. Jeg tenker at man fint kan lære bort noe, selv om man ikke gjør det perfekt selv (Jeg kan ingenting om trening, og har ingen forutsetning for å vite noe om løpestilen). Men er det via Netfit lagt ut et innlegg merket "Lær å løpe"? Vil også tippe at det finnes flere løpeteknikker. Samme som at det finnes mange teknikker innen andre områder folk tjener penger på. Av det jeg har sett, legger hun ut innlegg av typen "Slik gjør jeg det" og ikke "Dette er den korrekte måten". Så du tenker at folk skal betale 2500kr i mnd for å lære seg Caroline Berg Eriksen sin feil løpestil? Er du klar over at man kan løpe på seg skader hvis man løper feil? Du må gjerne tippe så mye du vil, men når det er penger involvert og forbrukere som har rettigheter, bør man være ytterst forsiktig med hva man fronter eller selger. Endret 5. april 2021 av Lin11
Hollyjolly Skrevet 5. april 2021 #39089 Skrevet 5. april 2021 Lin11 skrev (1 minutt siden): Så du tenker at folk skal betale 2500kr i mnd for å lære seg Caroline Berg Eriksen sin feil løpestil? Er du klar over at man kan løpe på seg skader hvis man løper feil? Du må gjerne tippe så mye du vil, men når det er penger invovlert og forbrukere som har rettigheter, bør man være ytterst forsiktig med hva man fronter eller selger. Jeg er absolutt klar over at man kan pe på seg skader ved feil trening, men med tanke på at Caroline Berg Eriksen har løpt i en årrekke, så kan vel neppe løpestilen være så skadelig? Det peker vel heller i retning av at den er akseptabel. 5
pøbelsara Skrevet 5. april 2021 #39090 Skrevet 5. april 2021 Nijole skrev (27 minutter siden): Rettelse: Ikke kritikkverdig å reklamere for klær som ikke er lik hver enkeltes smak. Det er vel heller ingen som har sagt det? 13
Gjest Lin11 Skrevet 5. april 2021 #39091 Skrevet 5. april 2021 (endret) Hollyjolly skrev (3 minutter siden): Jeg er absolutt klar over at man kan pe på seg skader ved feil trening, men med tanke på at Caroline Berg Eriksen har løpt i en årrekke, så kan vel neppe løpestilen være så skadelig? Det peker vel heller i retning av at den er akseptabel. Hvordan vet du at det ikke har vært løpeskader? Endret 5. april 2021 av Lin11
Hollyjolly Skrevet 5. april 2021 #39092 Skrevet 5. april 2021 Lin11 skrev (12 minutter siden): Hvordan vet du at det ikke har vært løpeskader? Det vet jeg ikke, men me tanke på at det daglig legges ut bilder hvor hun løper, kan de neppe være omfattende. 4
Nijole Skrevet 5. april 2021 #39093 Skrevet 5. april 2021 pøbelsara skrev (19 minutter siden): Det er vel heller ingen som har sagt det? Nei, men noen har sagt at personlige meninger om hva som er fint eller ikke hører hjemme her. Det står i beskrivelsen av tråden at den skal diskutere saklig kritikkverdige forhold ved bedriften cbe. Jeg mener at dette ikke er kritikkverdig forhold av bedriften cbe, derfor har JEG sagt det. 4
loffen Skrevet 5. april 2021 #39094 Skrevet 5. april 2021 Nijole skrev (1 time siden): Igjen, så har jeg aldri sagt at det er private klesstilen til bloggens frontfigur. Nijole skrev (1 time siden): Det har jeg allerede svart på.For det er ikke kritikkverdig å ikke ha lik smak. Nijole skrev (52 minutter siden): Rettelse: Ikke kritikkverdig å reklamere for klær som ikke er lik hver enkeltes smak. Igjen; 30
Gjest CecilieX Skrevet 5. april 2021 #39095 Skrevet 5. april 2021 Hollyjolly skrev (16 minutter siden): Måten innlegget er utformet, fremsto i mine øyne som personhets, men ser vi er uenige der. Jeg tenker at man fint kan lære bort noe, selv om man ikke gjør det perfekt selv (Jeg kan ingenting om trening, og har ingen forutsetning for å vite noe om løpestilen). Men er det via Netfit lagt ut et innlegg merket "Lær å løpe"? Vil også tippe at det finnes flere løpeteknikker. Samme som at det finnes mange teknikker innen andre områder folk tjener penger på. Av det jeg har sett, legger hun ut innlegg av typen "Slik gjør jeg det" og ikke "Dette er den korrekte måten". Jeg bet meg merke i det uthevede og må si at jeg klør meg litt i hodet. Hvorfor er det av interesse for andre å utelukkende se hvordan CBE løper? Hun legger dette ut i sine kanaler hvilket betyr at hun kommuniserer med et publikum. Hun er avsender, men hva med mottakeren? Hun legger ut film og statistikk, men gitt det du skriver er hensikten altså ikke å kommunisere noe av verdi til mottakeren. I mitt hode blir det da vanskelig å forstå hvorfor dette legges ut for at noen skal se det. Jeg synes perspektivet ditt er interessant, fordi det jo er akkurat dette jeg har kritisert i lang tid. Når du går fra å skrive dagbok til å legge det ut for folk til å lese, da tenker nemlig jeg at noe endrer seg. Fordi du da plutselig får mottakere. Og da bør du ha en bevissthet i forhold til hva slags budskap som kommuniseres til de som leser det du velger å sende ut. Leserbevissthet, om du vil. Når du da velger å se på det bare fra CBE sitt ståsted: sånn gjør jeg det, uten å ta med i betraktningen at det finnes en mottaker blir det veldig merkelig. For hvis du tar inn hele kommunikasjonssiruasjonen så er det jo ikke et vakuum. Viser hun frem dårlig løpsteknikk så vil det mottas av et stort antall følgere.
Hallepalle2 Skrevet 5. april 2021 #39096 Skrevet 5. april 2021 Nijole skrev (1 time siden): Igjen, så har jeg aldri sagt at det er private klesstilen til bloggens frontfigur. Det har jeg da heller aldri hevdet? 7
Populært innlegg Tistelblad Skrevet 5. april 2021 Populært innlegg #39097 Skrevet 5. april 2021 *Emma* skrev (5 timer siden): Hun har faktisk aldri sagt at hun er vegetarianer. Hun har sagt at hun har sluttet å spise kjøtt. Det er faktisk en forskjell. Så hun kan fint spise både fisk, egg, gelatin og skalldyr uten å «bryte noe narrativ». Og de har som flere sier både Vegar og fiskeburger på McD. Det er mer enn nok å ta av, i forhold til ting hun gjør/sier som man kan kritisere - ingen grunn til å finne på flere ting eller tillegge henne ting hun ikke har sagt/gjort. Jeg har ikke påstått verken at hun er vegetarianer eller at hun ikke kan spise gelatin. Poenget var at hun reagerte på at en leser faktisk trodde hun spiste det hun holdt i hånda og skrev "namnam" til. Det blir litt det samme som med skiturene og hunden. Hun legger ut film etter film med skispor og hund som løper og løper, for så å bli oppgitt og snurt over at leserne ikke forstår at hunden faktisk nesten ikke løper i det hele tatt.. 64
Gjest Powerball Skrevet 5. april 2021 #39098 Skrevet 5. april 2021 Tistelblad skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke påstått verken at hun er vegetarianer eller at hun ikke kan spise gelatin. Poenget var at hun reagerte på at en leser faktisk trodde hun spiste det hun holdt i hånda og skrev "namnam" til. Det blir litt det samme som med skiturene og hunden. Hun legger ut film etter film med skispor og hund som løper og løper, for så å bli oppgitt og snurt over at leserne ikke forstår at hunden faktisk nesten ikke løper i det hele tatt.. Ja hva var det der igjen? CBE svarte i kommentarfeltet sitt noe sånt som "jeg spiser da ikke marsmallows" eller "hvorfor tror du jeg spiser det", var det ikke sånn? Etter et innlegg hvor hun står med en kopp kakao med marsmallows oppi og skriver "mmm" under eller noe sånt? Det er jo i så fall utrolig spesielt av ei dame som har levd å formidle budskap ut i sosiale medier i over et tiår 🙈
Gjest Lin11 Skrevet 5. april 2021 #39099 Skrevet 5. april 2021 Hollyjolly skrev (24 minutter siden): Det vet jeg ikke, men me tanke på at det daglig legges ut bilder hvor hun løper, kan de neppe være omfattende. Så bevisste forbrukere skal betale for en tjeneste som ikke holder mål?
Gjest Powerball Skrevet 5. april 2021 #39100 Skrevet 5. april 2021 (endret) Hollyjolly skrev (1 time siden): Jeg er absolutt klar over at man kan pe på seg skader ved feil trening, men med tanke på at Caroline Berg Eriksen har løpt i en årrekke, så kan vel neppe løpestilen være så skadelig? Det peker vel heller i retning av at den er akseptabel. Jeg tenker at når man skal ta seg betalt for å lære andre å trene/være treningsmotivator for andre, så er det en selvfølge at man kan vise til korrekt utførte øvelser. CBE lander konsekvent på bakfot når hun løper, noe som er vanlig når man bare løper på tredemølle. Da ruller jo båndet av seg selv, uten at man jobber for fremdrift. Det å lande på forfot gir en helt annen fremdrift, dette kan du til og med se hos barn. Hvem som er fremoverlent og spurter på forfot, og hvem som er mer bakoverlent i stilen og lander på bakfot. Hastigheten er også veldig ulik med disse to stilene 😉 Dette bør jo CBE opplyste om, i stedet for å vise frem trening med helt feil teknikk. Kjedelig å betale masse penger for å trene på seg selv skader, eller å aldri oppleve fremgang (i likhet med CBE). "Styrke"øvelsene hennes hvor korsryggen konsekvent løfter seg langt opp fra gulvet ser også forferdelig vinglete og svakt ut. Igjen så handler det om at dama er livredd for å bli bredere i overkroppen dersom hun trener styrke. Hun burde som sagt holde seg til yoga, for det hun holder på med nå er mest hopp, sprett og vingling. Det funker fint når målet med livet er å posere i trange kjole og stiletthæler, men det funker dårlig hvis man vil oppleve fremgang og få en knallsterk kjerne. Endret 5. april 2021 av Powerball
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå