Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pikeliten skrev (5 timer siden):

Dette er vel ikke filter? Bilder fra blogginnlegg her: https://www.carolinebergeriksen.no/2021/03/05/dager-med-verdens-fineste-ozo/ . Linjene i ansiktet er jo helt duset ut?

1378BA57-23DD-4D80-88CD-66A73506A0F2.png

Det er nok Photoshop. Hvis man zoomer inn på bilder av CBE, så er stort sett alle bildene på bloggen redigert. Man ser at linjer og rynker er fjernet. Et av de siste treningsinnleggeme, har LK fjernet en del rynker på seg selv også. Det er lett å se fordi han ellers har litt rynker rundt øya ( som jo er helt naturlig.)

• Liker 27
Videoannonse
Annonse
Skrevet
loffen skrev (6 timer siden):

Ja, det er stoler, og hvis man ser på de andre stolene ved siden av, så er det der stolbenet går ned som gjør at stoffet ikke er helt i vater. Jeg synes ikke det ser redigert ut mellom bena. Ansiktet derimot.. øynene er like plirete som i det forrige bildet som ble lagt ut her med teddyjakke, så sikkert samme filter. Merkelig å holde på slik. :sukk: 

Håper ingen andre kjøper den buksa forresten, om det er reklame. Tenker på underlivssopp når jeg ser den. Og hvorfor holder hun pusten alltid. :glare:

Og ser man på ryggen på stolene så ser den til venstre ut som om den står bittelitt høyere enn de andre også synes jeg.

Gjest CecilieX
Skrevet (endret)
Shopgirl2014 skrev (20 timer siden):

Fra "nærmer seg 50" til "skremmende lik ei på 62" på bare noen timer. Hvor gammel ser hun ut i morgen, mon tro? Ca. 70? Dette er et klassisk eksempel på dobbeltmoralen i denne tråden. I det ene øyeblikket anklager dere bloggeren for å skape utseendepress, i det neste hevder dere at hun ser nesten 20 år eldre ut enn er. 

Slike innlegg på et offentlig forum bidrar også til utseendepress. 

Med fare for å repetere meg selv, en tråd kan ikke være dobbeltmoralsk. Da må du i tilfelle vise at samme bruker sier i mot seg selv. 

De jeg siterer bidrar til å øke presset på kvinner for å se unge ut. Jeg tror ikke det hjelper noen å lese at enkelte synes CBE ser ut som ei tante på 62. 

Jeg synes CBE ser ut som ei på 34 år, hverken mer eller mindre. Hva med deg sjøl?

Det skaper ikke utseendepress å sitte og mobbe ei på 34 for å se nærmere ut som hun er nærmere 62 år? Javelnei.

Shopgirl2014 skrev (19 timer siden):

Jeg synes det er ugreit å skrive i sosiale medier at ei på 34 år ser ut som hun er nærmere 62. Det er mobbing i mine øyne og kan føre til at ikke bare den det gjelder blir usikker på seg sjøl, men også føre til at andre som leser innleggene blir usikre. 

Filterbruk på instagram og snapchat synes jeg er helt innafor. Alle gjør det og jeg synes ikke det gjør noe. Bedre å bruke filter enn å omtale andres utseende negativt!

Dette derimot, er dobbeltmoral. Det er altså helt greit at CBE bruker filter og dermed fremmer utseendefokus, mens du samtidig kritiserer brukere i tråden for å gjøre folk usikre. 

Så hva mener du egentlig? Er det greit å påføre andre usikkerhet rundt eget utseende?  

Legger ved lesestoff:

https://speilvendt.no/vår-digitale-identitet-et-springbrett-for-narsissisme-og-depresjon/

« I den andre enden finnes den deprimerte brukeren som stadig trykkes ned av andres imponerende statusoppdateringer, attraktive profilbilder og nye venner»

Endret av CecilieX
La til lenke, som ikke funket, oppdaterte den
Skrevet
Shopgirl2014 skrev (9 timer siden):

Jeg synes det er ugreit å skrive i sosiale medier at ei på 34 år ser ut som hun er nærmere 62. Det er mobbing i mine øyne og kan føre til at ikke bare den det gjelder blir usikker på seg sjøl, men også føre til at andre som leser innleggene blir usikre. 

Filterbruk på instagram og snapchat synes jeg er helt innafor. Alle gjør det og jeg synes ikke det gjør noe. Bedre å bruke filter enn å omtale andres utseende negativt!

Selvfølgelig synes du det. Men har du noe som helst forståelser for at når man først har blitt avslørt i hele 3 redigering skandaler så sømmer det seg ikke å utlevere en falsk versjon av seg der man er ukjennelig for hver dag man åpner øynene for å ta en selfie av seg? 

Det er en ting å små redigere bort kvise å pigmentflekker men likevel så er man seg selv på bildene. Det CBE gjør er ikke akkurat små redigering av seg selv. Hun tar det helt fult ut. Hver eneste dag så gir hun en ukjennelig versjon av seg som folk ville ha fått sjokk når de hadde møtte henne på gata når de ser at hun ser ikke så perfekt ut.

Det er absolutt ikke bedre å bruke filter enn å snakke negativt om andres utseendet. Det er alt dette filtret som føre til at ens utseendet faktisk blir diskutert.

Jeg har sagt det før å repetere meg gledelig igjen; Det ER CBE som ligger føre an hva som skal bli diskutert i diverse nett forum. Det ER hun som skriver å legger ut bildene, og ingen andre. Vil hun ikke bli diskutert så burde hun ta seg sammen. Dette gjelder flere influencere i Norge og ikke bare henne.

• Liker 25
Skrevet

Hvilken alder hun ser ut som har jeg ingen formening om. Når det brukes filter og redigering så hun fremstår som helt ugjenkjennelig, da har det gått for langt. Jeg ser en person som fanatisk stirrer på seg selv i speilet og mobilen hele dagen. Jo, det er kroppspress når man redigerer seg selv til det ugjenkjennelige og later som det er sannheten. 

• Liker 29
Skrevet
Shopgirl2014 skrev (11 timer siden):

Det skaper ikke utseendepress å sitte og mobbe ei på 34 for å se nærmere ut som hun er nærmere 62 år? Javelnei.

Les igjen! Jeg skrev at filteret fikk henne til å ligne min overopererte tante på 62. 

• Liker 43
Skrevet
Klaraku78 skrev (10 timer siden):

Det er nok Photoshop. Hvis man zoomer inn på bilder av CBE, så er stort sett alle bildene på bloggen redigert. Man ser at linjer og rynker er fjernet. Et av de siste treningsinnleggeme, har LK fjernet en del rynker på seg selv også. Det er lett å se fordi han ellers har litt rynker rundt øya ( som jo er helt naturlig.)

Han gjør også tennene sine kritt hvite 🤣🤣

• Liker 16
Skrevet

De neglene er så ufattelig ekle og uhygieniske 🤢

• Liker 19
Skrevet
lillehammeren skrev (10 minutter siden):

De neglene er så ufattelig ekle og uhygieniske 🤢

Jeg skjønner ikke hvordan man klarer å fungere når man har slike negler. Hvordan skriver man på tastatur? Telefon? Lager mat? går på do? Skur en skrue? Skriver med pen? 
Det er så ekkelt at jeg blir sånn sikkelig uvel. 

• Liker 17
Skrevet

Hurra! En hel helg uten at CBE har lagt ut bilder eller filmsnutter av barna, håper det fortsetter sånn 🙂

• Liker 32
Skrevet

Problemet for meg er ikke filterbruken i seg selv, men at hun nekter for å bruke det. Det syns jeg er litt rart. Mange bruker filter for morro skyld eller for å se litt finere ut, men synd å nekte for det. Ser ikke hva som oppnås ved å nekte for å bruke filter, men ser  altså ikke ellers problemet ved å bruke det. Poseringer også syns jeg er helt ok, alle vil vel se best mulig ut på bilder som blir sett av så mange. 

• Liker 14
Skrevet (endret)
Minnie Mus skrev (16 minutter siden):

Hurra! En hel helg uten at CBE har lagt ut bilder eller filmsnutter av barna, håper det fortsetter sånn 🙂

De blir tatt bilde av bakfra.

Endret av likermegher
  • Liker 15
Skrevet

Har ikke LK planer om å jobbe så mye fremover?... Ser han har planer om flere ukentlige turer på 3-6 timer. Med forberedelser og tid til dusj og mat etter turen, så har det jo gått en hel arbeidsdag. De kan jo hvertfall ikke si at de har det hektisk lenger. Ikke skal de jo jobbe etter kl. 17 heller. CBE uttalte vel i fjor da Norge ble stengt ned, at hun og LK ikke kunne dele seg opp når de skulle jobbe, de måtte jobbe sammen. Så da betyr vel det at hvis LK er borte hele dagen, så blir det ikke noe jobbing på cbe heller. Hele dagen kan gå med til egenpleie og hunden. Lurer på hvordan de mener bloggen skal overleve med den i innsatsen de legger ned om dagen. 

• Liker 28
Skrevet
Klink skrev (10 timer siden):

Problemet for meg er ikke filterbruken i seg selv, men at hun nekter for å bruke det. Det syns jeg er litt rart. Mange bruker filter for morro skyld eller for å se litt finere ut, men synd å nekte for det. Ser ikke hva som oppnås ved å nekte for å bruke filter, men ser  altså ikke ellers problemet ved å bruke det. Poseringer også syns jeg er helt ok, alle vil vel se best mulig ut på bilder som blir sett av så mange. 

Det morsomme er jo at mange av de poseringene er jo så rare, at det ser jo virkelig ikke bra ut. Hvertfall selfier hun tar nedi kjelleren. Hun vrir kroppen i merkelige stillinger fordi hun skal helst vise frem både forann og bak, rompa, kløft og svett ansikt. Tror hun hadde kommet bedre ut av det hadde hun faktisk slappet av litt mer. Syns det blir altfor krampaktig. 

• Liker 23
Skrevet

Først postes bilde av innsugd mage ( og hva skjer med rumpa her forresten? Lysere felt på rumpa ) for så å gratulere med kvinnedagen.. 

58B6A4DF-D31B-4294-BC9A-0B4A3ED5ACE8.jpeg

• Liker 13
Skrevet

389 likes på siste innlegg på Instagram. Det må vel være ny rekord da det gjelder lite likes. Man kan jo lure på hvorfor hun får så lite likes, men jeg kan jo skjønne at ikke så mange blir inspirert av den løpevideoen hun la ut. Når man vet at LK løper ved siden av for å filme fra alle mulige vinkler, blir det mer komisk, enn inspirerende. Og jeg må le litt av de klærne, og som jeg skrev tidligere...de anstrenger seg så mye for at det skal bli så bra, at det egentlig blir dårlig. 

I tillegg er ikke innlegget merket med reklame, eller mener hun at buksa ikke er i fokus    

• Liker 30
Skrevet
Klaraku78 skrev (5 minutter siden):

389 likes på siste innlegg på Instagram. Det må vel være ny rekord da det gjelder lite likes. Man kan jo lure på hvorfor hun får så lite likes, men jeg kan jo skjønne at ikke så mange blir inspirert av den løpevideoen hun la ut. Når man vet at LK løper ved siden av for å filme fra alle mulige vinkler, blir det mer komisk, enn inspirerende. Og jeg må le litt av de klærne, og som jeg skrev tidligere...de anstrenger seg så mye for at det skal bli så bra, at det egentlig blir dårlig. 

I tillegg er ikke innlegget merket med reklame, eller mener hun at buksa ikke er i fokus    

Hele redigeringen av videoen får det hele til og se amatørmessig ut. Man ser klart at det er kratfig limt å klipper og ikke en hel rett linje som får resultatet til smelte elegant sammen, slik som reklame f.eks.

• Liker 8
Skrevet
NewStart87 skrev (18 minutter siden):

Først postes bilde av innsugd mage ( og hva skjer med rumpa her forresten? Lysere felt på rumpa ) for så å gratulere med kvinnedagen.. 

58B6A4DF-D31B-4294-BC9A-0B4A3ED5ACE8.jpeg

Gjøre kvinnen til et objekt på kvinnedagen, ute etter likes og kommentarer på hvor bra hun ser ut. Fordi hun kan. Hadde en mann gjort det samme? Neppe. 

• Liker 35
Skrevet
Surikatt skrev (25 minutter siden):

Gjøre kvinnen til et objekt på kvinnedagen, ute etter likes og kommentarer på hvor bra hun ser ut. Fordi hun kan. Hadde en mann gjort det samme? Neppe. 

Nettopp! Det er både provoserende og trist. :( 

• Liker 18

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...