Tørst Skrevet 17. januar 2021 #34481 Skrevet 17. januar 2021 allie skrev (1 time siden): Hang meg litt opp i det at hun sier hun er lesehest. Mulig hun har en annen definisjon enn meg på det. Har ikke møtt så mange som kaller seg lesehester som bruker så lang tid på en bok. Hun leser noen bøker, stort sett veldig kjente, mainstream, populære bøker. Og hører på lydbok. Derfor er hun en lesehest, altså. Mulig hun leste mye da hun var liten, det gjorde jeg også. Men jeg leser ikke mye nå, og vil ikke kalle meg en lesehest nå selv om jeg leste Ringenes Herre da jeg var 12 år og lenge før den ble kjempepopulær og var noe alle hadde lest. Jeg leste Bibelen også, perm til perm. Mest bare for å kunne si at jeg hadde gjort det. Det går an å ha vært lesehest i perioder av livet uten å kalle seg dette nå, når man stort sett leser et par bøker i året, og disse i tillegg er utrolig mainstream og noe "alle" har lest. Narrativ, narrativ. 23
Gjest Lin11 Skrevet 17. januar 2021 #34482 Skrevet 17. januar 2021 Anbefaler denne IG profilen. Her snakker vi treningsglede.
Gjest Twistdott Skrevet 17. januar 2021 #34483 Skrevet 17. januar 2021 allie skrev (1 time siden): Hang meg litt opp i det at hun sier hun er lesehest. Mulig hun har en annen definisjon enn meg på det. Har ikke møtt så mange som kaller seg lesehester som bruker så lang tid på en bok. Hun leser ikke sånn til vanlig tror jeg, men har sånn abonnement lydbøker. Unntaket var Kniv på sydenferie.Hun reklamerte i sin tid for den appen, og skrøt veldig av disse syv søstre- bøkene. Lucinda Riley, heter vel forfatteren. Det kan god hende det er gode bøker, for det jeg vet.
Gjest Tannbein Skrevet 17. januar 2021 #34484 Skrevet 17. januar 2021 (endret) Twistdott skrev (6 minutter siden): Hun leser ikke sånn til vanlig tror jeg, men har sånn abonnement lydbøker. Unntaket var Kniv på sydenferie.Hun reklamerte i sin tid for den appen, og skrøt veldig av disse syv søstre- bøkene. Lucinda Riley, heter vel forfatteren. Det kan god hende det er gode bøker, for det jeg vet. Slightly off topic, men kan man kalle seg lesehest når man hører på lydbøker? Jeg hører på lydbøker men det kunne ikke falle meg inn å si at jeg har lest bøkene, jeg har hørt dem på lydbok. Jeg leser ikke podcaster eller musikken jeg lytter til heller, liksom. Det er bare så pussig å si at man har lest noe som man faktisk har hørt på. Endret 17. januar 2021 av Tannbein
Tørst Skrevet 17. januar 2021 #34485 Skrevet 17. januar 2021 Tannbein skrev (1 minutt siden): Men kan man kalle seg lesehest når man hører på lydbøker? Jeg hører på lydbøker men det kunne ikke falle meg inn å si at jeg har lest bøkene, jeg har hørt dem på lydbok. Jeg leser ikke podcaster eller musikken jeg lytter til heller, liksom. Nei, hun var jo på bokbad også, og var mer opptatt av å formidle hva hun hadde på seg og hva hun hadde spist 😄 Skikkelig lesehest. 29
Gjest Tannbein Skrevet 17. januar 2021 #34486 Skrevet 17. januar 2021 Tørst skrev (Akkurat nå): Nei, hun var jo på bokbad også, og var mer opptatt av å formidle hva hun hadde på seg og hva hun hadde spist 😄 Skikkelig lesehest. Ja det husker jeg 😄 Ikke ett ord om selve bokbadet, for hun mente at det "var ikke interessant for leserne hennes". Spesielt artig med tanke på at hun hadde en langvarig reklameavtale med Storytel på den tida. "Nei, følgerne mine liker ikke bøker de, skjønner du..." 🙃
Gjest Twistdott Skrevet 17. januar 2021 #34487 Skrevet 17. januar 2021 Tannbein skrev (8 minutter siden): Slightly off topic, men kan man kalle seg lesehest når man hører på lydbøker? Jeg hører på lydbøker men det kunne ikke falle meg inn å si at jeg har lest bøkene, jeg har hørt dem på lydbok. Jeg leser ikke podcaster eller musikken jeg lytter til heller, liksom. Det er bare så pussig å si at man har lest noe som man faktisk har hørt på. Jeg synes jo ikke at man er en lesehest når man lytter til bøker.
Tørst Skrevet 17. januar 2021 #34488 Skrevet 17. januar 2021 Tannbein skrev (1 minutt siden): Ja det husker jeg 😄 Ikke ett ord om selve bokbadet, for hun mente at det "var ikke interessant for leserne hennes". Spesielt artig med tanke på at hun hadde en langvarig reklameavtale med Storytel på den tida. "Nei, følgerne mine liker ikke bøker de, skjønner du..." 🙃 Nei, mulig de ikke liker samfunnsrelatert og litt tyngre litteratur. Det var skikkelig flaut. Hvorfor skulle hun dit, egentlig? Fikk billett i gave riktignok, men er det ikke bedre å la være, hvis man ikke får noe ut av det? 13
Klaraku78 Skrevet 17. januar 2021 #34489 Skrevet 17. januar 2021 At hun leser noe særlig med bøker, det tror jeg ikke noe på. Hun viser aldri frem at hun leser, tipser aldri om bøker. Når hun skriver selv på bloggen, så er språket på nivå som en ungdomskoleelev. Men det høres sikkert bra ut å kalle seg lesehest. Kan jo virke som om hun vil ligne Sophie Elise, og hun leser jo masse. 25
Gjest Tannbein Skrevet 17. januar 2021 #34490 Skrevet 17. januar 2021 Tørst skrev (8 minutter siden): Nei, mulig de ikke liker samfunnsrelatert og litt tyngre litteratur. Det var skikkelig flaut. Hvorfor skulle hun dit, egentlig? Fikk billett i gave riktignok, men er det ikke bedre å la være, hvis man ikke får noe ut av det? Var vel et forsøk fra giveren på å prøve å inspirere til noe intellektuelt.
Halle-Palle Skrevet 17. januar 2021 #34491 Skrevet 17. januar 2021 Tørst skrev (7 minutter siden): Nei, mulig de ikke liker samfunnsrelatert og litt tyngre litteratur. Det var skikkelig flaut. Hvorfor skulle hun dit, egentlig? Fikk billett i gave riktignok, men er det ikke bedre å la være, hvis man ikke får noe ut av det? Og herr Blogger var mest opptatt av at en annen tilhører sovnet på skulderen hans. På en eller annen måte skulle det forsvare fokus på ny kåpe i stede for Kristjánsson og Gaarder. 16
Felis Skrevet 17. januar 2021 #34492 Skrevet 17. januar 2021 Halle-Palle skrev (42 minutter siden): Og herr Blogger var mest opptatt av at en annen tilhører sovnet på skulderen hans. På en eller annen måte skulle det forsvare fokus på ny kåpe i stede for Kristjánsson og Gaarder. Vi må ikke glemme at alkoholserveringen var i en helt annen etasje også... (hadde den vært litt mer tilgjengelig kan det hende humøret til herr Blogger hadde vært litt lysere) 15
Gjest tranedatter Skrevet 17. januar 2021 #34493 Skrevet 17. januar 2021 Å bruke lydbøker er helt innafor. På samme måte som å lese høyt for barn er bra, så er lydbøker bra for de som ikke kan ha en fysisk bok. En dysletiker som lyttet masse til lydbøker er også "lesehest" - selv om hen ikke leser den fysiske boka. Burde kanskje kalle det noe annet? Bokorm? Når det er sagt, tenker jeg på en lesehest eller bokorm, så går det i flertall bøker i uka. Noen som har bøker som hobbyaktivitet og bruker myyye tid på det.
Kollontaj Skrevet 17. januar 2021 #34494 Skrevet 17. januar 2021 Jeg skjønner ikke den legge seg kl 22 og opp halv 6, men nå har de heller ikke tenåringer i hus. Hva skal de opp halv 6 for når de kan trene når ungene er på skole og barnehage? De må selvsagt få gjøre som de vil, men hvis det er for å være som mange vanlige folk som må ut av huset før 7, er det ikke troverdig. 43
Xstrella Skrevet 17. januar 2021 #34495 Skrevet 17. januar 2021 Kollontaj skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner ikke den legge seg kl 22 og opp halv 6, men nå har de heller ikke tenåringer i hus. Hva skal de opp halv 6 for når de kan trene når ungene er på skole og barnehage? De må selvsagt få gjøre som de vil, men hvis det er for å være som mange vanlige folk som må ut av huset før 7, er det ikke troverdig. Tar tid å krølle håret, legge 7 lag sminke, ta bilder i alle vinkler og velge ut antrekk....Klager de ikke alltid på tidspress? 21
Måne Rampelyset Skrevet 17. januar 2021 #34496 Skrevet 17. januar 2021 Tråden er ryddet for svar til spam. Måne, admin.
Ellie77 Skrevet 17. januar 2021 #34497 Skrevet 17. januar 2021 Skriver på Insta-story at huset er 550 kvm stort. Har de bygget ut, eller? Det var ca 350 kvm i prospektet 🤔 25
Lopploella Skrevet 17. januar 2021 #34498 Skrevet 17. januar 2021 Ellie77 skrev (20 minutter siden): Skriver på Insta-story at huset er 550 kvm stort. Har de bygget ut, eller? Det var ca 350 kvm i prospektet 🤔 Det kan ikke være 550. Så enormt er ikke det huset. 13
Felis Skrevet 17. januar 2021 #34499 Skrevet 17. januar 2021 (endret) Ellie77 skrev (26 minutter siden): Skriver på Insta-story at huset er 550 kvm stort. Har de bygget ut, eller? Det var ca 350 kvm i prospektet 🤔 https://www.sa.no/lokale-nyheter/til-salgs-for-6-9-millioner/s/1-101-2259336?fbclid=IwAR3HHQ_rkR5zr8jQmoZOn6tkS3KbJp8oC-Gn9--1BtxeB8zd9WdrDZQzgOs "Huset har et boligareal på solide 350 kvadratmeter, ..." 350 kvadratmeter var tydeligvis ikke solid nok... Endret 17. januar 2021 av Felis 33
Tørst Skrevet 17. januar 2021 #34500 Skrevet 17. januar 2021 Kollontaj skrev (1 time siden): Jeg skjønner ikke den legge seg kl 22 og opp halv 6, men nå har de heller ikke tenåringer i hus. Hva skal de opp halv 6 for når de kan trene når ungene er på skole og barnehage? De må selvsagt få gjøre som de vil, men hvis det er for å være som mange vanlige folk som må ut av huset før 7, er det ikke troverdig. En ting er å mase seg opp halv seks og i seng kl 22 for å "rekke" å løpe på mølla og flette rapunzelhåret på to småjenter, men jeg lurer på hvorfor de idealiserer dette så veldig? Ikke faen om jeg gidder å mase meg opp halv seks og være utslitt før lunsj 🙊 Og kl 22? Det er da JEG har tid til å trene. De får selvsagt tenåringer som legger seg kl 20 og ligger og leser bøker på senga kl 05 😫 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå