Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Må vi vite når hun legger seg hver kveld (pluss bilde =dokumentasjon?)? Hvem bryr seg? I tillegg at vi må vite når hun står opp hver dag og at hun da drikker kaffe før trening. Kom med noe nytt! Skjønner godt hvis hun mister lesere. Syns også den siste søndagsturen var nesten en tro kopi av den forrige. Alt er på repeat! 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finlay skrev (15 minutter siden):

Synes Konatil beskriver så godt den gleden hun føler ved å komme seg ut i jobb, etter flere år som blogger:

"Pendlevei, kollegaer, latter i lunsjen, høyt tempo, pasienter, desinfisering, munnbind, visir, assistering og ny kunnskap – jeg ELSKER det! ❤️"

Hun kunne sikkert også ha holdt bloggskuta si flytende enda en stund, men velger altså å ha bloggen som hobby heretter, og stortrives med å ha en samfunnsnyttig jobb. Håper flere følger hennes eksempel!

https://konatil.blogg.no/

Veldig enig! Ble så glad på hennes vegne og hun beskriver gleden over den samfunnsnyttige jobben på en fin måte. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de en QA om trening og kosthold. Er det bloggeierene som svarer på disse spørsmålene? I så fall synes jeg det er ganske ille. Hvilken kompetanse her de på å gi andre kostholdsråd? Hun har jo vært undervektig i store deler av sitt voksenliv, noe mannen har uttalt er bare tull(men Beyonce er overvektig...). Jeg blir oppriktig opprørt over at de våger å uttale seg om slike ting!

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun vil sikkert ha en aktiv hund fordi funkyGine har nå gått til anskaffelse av sin andre husky og de er mye ute med hundene og faktisk er aktive. De hadde en, men fordi de vil kunne trekke begge to på tur sammen så må de ha to hunder. Funky fikk så mange klikk på bloggen sin da hun slapp nyheten igår om valp at bloggen gikk ned 😂 tror cbe ville slitt med å ha en sånn brukshund, de krever mye mosjon. Ikke bare rusletur med kakao på termos.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, 123Frustrert said:

Det er rart at det ikke er så mange snapper fra den tiden av døgnet når de står opp så tidlig HVER dag.en gang har jeg sett lke snappe fra tidlig på morgenen, og da var han nøye med å få med tiden..

Ikke gi frua noen ideer. Hun legger jo ut bilde av foten sin over dyna, hver eneste kveld, det holder liksom 😂 Men bare vent nå, så kanskje vi får se CBE strekke og krølle "sexy" på ene foten om morningen også. For det er jo ingen tvil om at paret leser og følger med her inne. Blir det skrevet noe negativt om en handling dem gjør, så får vi dobbel dose av det som er skrevet om i some.  Istedet for å ta til seg kritikk, gjør de det stikk motsatte. Fortsatt i trassalder de to der 😂

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pust skrev (1 time siden):

Huff. CBE har ikke de eneste kontoene som får meg til å føle at jeg er en ekkel kikker, men hun er blant de aller, aller verste - på grunn av seksualisert undertøyreklame og barnebilder på samme konto. Det blir både kleint og feil. 😞

Enig. Jeg er ikke bedre enn at jeg blar fort igjennom storyen deres med jevne mellomrom, men blir ikke akkurat inspirert av å se den ukentlige sammenblandingen av lettkledde bilder av Mamma, og bilder og videoer av barna. Jeg lurer på om de faktisk har levd så lenge av å ta betalt for å vise privatlivet, at de ikke forstår "vanlige grenser" lenger. 

De trenger ikke å argumenere ovenfor meg med at "det er jo undertøysreklamer overalt, helt vanlig det". Det stemmer at det er, men slik reklame er sjelden eller aldri særlig seksualisert i vanlige motemagasiner. Jeg opplever derimot CBE sine poseringer i undertøy seksualiserte ganske ofte. 

Endret av Isild
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fatter ikke at det går an å være så lite kreativ på innholdsproduksjonen at det går i lugg, kaffekopp og legg ut leggenTi repetitivt. Selv mitt eget kroniske hjemmekontorliv er mer spennende enn det de der betales lønn for. Det er MER enn nok samfunnsrelatert lavterskel å ta av når man er ferdig med dagens kaffekopp og kjellermosjon, så det handler vel mest om evne og uvilje til å fornye seg på andre måter enn gjennom barn og å kle av seg.

Makan til latskap.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden):

Jeg fatter ikke at det går an å være så lite kreativ på innholdsproduksjonen at det går i lugg, kaffekopp og legg ut leggenTi repetitivt. Selv mitt eget kroniske hjemmekontorliv er mer spennende enn det de der betales lønn for. Det er MER enn nok samfunnsrelatert lavterskel å ta av når man er ferdig med dagens kaffekopp og kjellermosjon, så det handler vel mest om evne og uvilje til å fornye seg på andre måter enn gjennom barn og å kle av seg.

Makan til latskap.

Helt enig. Det er helt utrolig at dette kan gerenere noen form for interesse. Min egen inkludert. Det er vel det evige håpet om at det er noe mer der! Ventet i 10 år, så har åpenbart god tålmodighet... 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Isild skrev (1 time siden):

Enig. Jeg er ikke bedre enn at jeg blar fort igjennom storyen deres med jevne mellomrom, men blir ikke akkurat inspirert av å se den ukentlige sammenblandingen av lettkledde bilder av Mamma, og bilder og videoer av barna. Jeg lurer på om de faktisk har levd så lenge av å ta betalt for å vise privatlivet, at de ikke forstår "vanlige grenser" lenger. 

De trenger ikke å argumenere ovenfor meg med at "det er jo undertøysreklamer overalt, helt vanlig det". Det stemmer at det er, men slik reklame er sjelden eller aldri særlig seksualisert i vanlige motemagasiner. Jeg opplever derimot CBE sine poseringer i undertøy seksualiserte ganske ofte. 

Jeg tror det handler om at de blir litt miljøskadd av andre likesinnede. CBE har jo vist tidligere hvordan hun leter etter inspirasjon og det er jo ingen tvil om at SoMe flommer over av folk som poserer og sminker seg og poster hva de holder på med helt ned til tallerkenen med mat på. Og man blir jo som man omgås, sies det. Og så blir man helt blind. Det kan kanskje sammenliknes med hvordan kultur påvirker deg, og så skjønner du ikke at du tråkker i baret når du møter en ny kultur, fordi det som du tenker er selvfølgeligheter, det vil folk fra en annen kultur steile over. Du ser det jo feks også i kommentarfeltene hvordan de som lever av SoMe kommuniserer med hverandre, det er jo ingen eldre enn tenårene som slikker hverandre slik opp etter ryggen og har et slikt fokus på å rose hverandre for hvor deilige de er. Jeg blir både matt og lattermild. 

Dessverre er de så fanget av SoMe-kultur at de ikke oppdager at det skaper distanse til følgerne. Når identifikasjonen forsvinner så mister de også det viktigste i båndet til leseren. Damer i full jobb med travel tidsplan greier ikke å relatere seg til dette og det ser man på lesertallene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet om hund og hvilken hund engasjerer vel bloggleserne hennes ei god hos stund utover. Bare å svise sitronen der.... 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellevira skrev (2 minutter siden):

Spørsmålet om hund og hvilken hund engasjerer vel bloggleserne hennes ei god hos stund utover. Bare å svise sitronen der.... 

Hun burde jo ta lærdom av Funky. Skaff deg hund. Vis bilde med link til bloggen. Bloggen kollapser. :P  Ser jo at de er en aktiv utefamilie, der huskyne antakelig lever en drømmeverden. Ikke liker sikker på om CBE evner å følge opp tilsvarende gitt. Tror ikke hunder vil løpe på mølla, når de kan ut. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så takknemlig for at jeg fikk ha privatlivet mitt i fred da jeg vokste opp. Ja, foreldrene mine tok bilder som er i fotoalbumet vårt, men det er det kun vi som ser på. Om foreldrene mine delte noe var det gjennom å fortelle om noe morsomt eller noe nytt som hadde skjedd til andre vi hadde på besøk eller som vi var på besøk hos, men mine foreldre utleverte aldri noe privat. 

Jeg lurer på hvordan det blir når jentene til CBE kommer i tenårene? Jeg husker jeg skydde fotoapparatet og likte ikke alltid å bli tatt bilde av. 

Endret av Bølle
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper da inderlig de ikke skal ha en husky som skal tasse rundt der. Den trenger mer "jobb" enn å gå tur i blomsterbutikken og en søndagstur i parken. 

De er jo omtrent ALDRI uten på noe som helst av skitur eller skogsturer (, utover den ene fiskekakegrilleturen de er på i blant.  Da ser jeg bort fra hyttetur i påska og lignende.  De slår meg egentlig ikke som noe spesielt aktiv familie, selv om hun løper en time på mølla og tar noen situps.

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tranedatter

Altså WTF!

Det spørres om trening ved høyt blodsukker og netlife SVARER om diabetes?!

Annet spørsmål: Hvordan vet man at man får i seg nok kalorier. Svar: Ved å veie deg.

😬

Behøver vel ikke forklare hvorfor dette er hårreisende.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
MiniMjau skrev (25 minutter siden):

Håper da inderlig de ikke skal ha en husky som skal tasse rundt der. Den trenger mer "jobb" enn å gå tur i blomsterbutikken og en søndagstur i parken. 

De er jo omtrent ALDRI uten på noe som helst av skitur eller skogsturer (, utover den ene fiskekakegrilleturen de er på i blant.  Da ser jeg bort fra hyttetur i påska og lignende.  De slår meg egentlig ikke som noe spesielt aktiv familie, selv om hun løper en time på mølla og tar noen situps.

Huskyer passer for friluftsfolk og ikke for en småbarnsfamilie som tasser 2 km hver søndag for å ta umerkede turantrekks-bilder til Instagram. Men til CBEs forsvar så har hun vel aldri sagt at de skal ha en husky?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbein skrev (6 minutter siden):

Huskyer passer for friluftsfolk og ikke for en småbarnsfamilie som tasser 2 km hver søndag for å ta umerkede turantrekks-bilder til Instagram. Men til CBEs forsvar så har hun vel aldri sagt at de skal ha en husky?

Joda, det har de sagt begge to i kommentarfeltet. Heldigvis har det endret seg til noe annet - etter at Funky sine kom i hus. Ser vel hva den og de krever av trim. 

CAROLINE BERG ERIKSEN

Lille store gamle Ronaldo ❤️ Og Hugo ❤️ I morgen skal de til dyrlegen igjen og jeg er veldig veldig nervøs kjenner jeg. Håper på positive tilbakemeldinger og bedring på begge to.

Vi ønsker absolutt å ha hund i fremtiden. Det kommer nok ikke til å bli umiddelbart etter at to har gått bort (jeg orker ikke å tenke på det engang) men vi har snakket en del om det. Vi ønsker oss en hund som kan være med på turer og som orker å løpe langt, så husky er faktisk en rase vi er veldig interessert i – uten at noe er bestemt 🙂

Klem ❤️

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/09/18/bts-netfit/

Endret av Klementine
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Tannbein
tranedatter skrev (28 minutter siden):

Altså WTF!

Det spørres om trening ved høyt blodsukker og netlife SVARER om diabetes?!

Annet spørsmål: Hvordan vet man at man får i seg nok kalorier. Svar: Ved å veie deg.

😬

Behøver vel ikke forklare hvorfor dette er hårreisende.... 

Kan tenke meg at LKE storkoser seg voldsomt når han besvarer spørsmål om diabetes. Da føler han seg nok innmari smart og betydningsfull, nesten som en ordentlig lege!! ... (Ikke at det gikk spesielt bra sist han utga seg for å være lege i kommentarfeltet, da 🙈). Jaja. Han får håpe at han ikke får fagfolk på nakken denne gangen også. For jeg tviler sterkt på at et avbrutt studie i ernæringsfysiologi kvalifiserer til å rådgi diabetikere online.

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørst skrev (4 timer siden):

De ser etter en hund som kan være med og løpe flere timer, de som er så aktive og mye på tur, som en leser kommenterer. Altså... en hund som løper på mølle og tar down dog mens frua hopper og spretter med egenvekt i kjelleren? Regnes virkelig disse to som veldig aktive og ute på tur? De går søndagstur med familien og trener i kjelleren? 

Hvis de får seg en retriever av noe slag, som mange foreslår, blir det mye mas, tror jeg. De må ha litt mer enn en 20 min-tur rundt hushjørnet 3 ganger om dagen. 

Men dette vet de vel, får en håpe. 

Retriever kan være så forskjellig, men en Golden eller labrador er supre familiehunder. De krever veldig lite, og trenger virkelig ikke lange turer hver dag. De trenger mye kjærlighet først og fremst. De tilpasser seg fint familiens aktivitetsnivå. Jeg har selv en labrador, og han egner seg ikke til løping med meg. 

Dog røyter han som et h..... hele året rundt😅 Spørs hva CBE vil synes om det.. Da snakker vi ikke «røyting» som de kanskje har vært vant til. Her er det hår over alt, på gulvet, i skuffer og skap, ja til og med i BH-en min. Vi støvsuger ofte to ganger daglig😅

Endret av MFO
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannbein
Klementine skrev (7 minutter siden):

Joda, det har de sagt begge to i kommentarfeltet. Heldigvis har det endret seg til noe annet - etter at Funky sine kom i hus. Ser vel hva den og de krever av trim. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2020/09/18/bts-netfit/

Det er helt vanvittig. Dama løper på tredemølla i kjelleren fem timer i uka og er på snubletur med småbarna to timer hver søndag, og trodde dermed at det var en god plan å anskaffe husky??  Jammen godt at de ble realitetsorientert av Funky! 🙈

Endret av Tannbein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tannbein skrev (3 minutter siden):

Kan tenke meg at LKE storkoser seg voldsomt når han besvarer spørsmål om diabetes. Da føler han seg nok innmari smart og betydningsfull, nesten som en ordentlig lege!! ... (Ikke at det gikk spesielt bra sist han utga seg for å være lege i kommentarfeltet, da 🙈). Jaja. Han får håpe at han ikke får fagfolk på nakken denne gangen også. For jeg tviler sterkt på at et avbrutt studie i ernæringsfysiologi kvalifiserer til å rådgi diabetikere online.

Og dette er jo helt feil 😱 jeg er ikke lege, men sykepleier og har egen erfaring med diabetes (typ svangerskapsdia) og jeg ble rådet til å gå på tur om blodsukkeret var forhøyet. Det er jo kjempegunstig med trening/fysisk aktivitet for blodsukkeret. Hva søren er dette for noe vrøvl??? 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...