Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

I et samfunn vil det være mange ulike motivasjoner for hvilket yrkesvalg man tar og heldigvis for det. Takk og pris for at noen ønsker å ta jobbene som andre ikke vil ta. Særlig nå under pandemien har det vist seg hvilket jobber som er viktige i samfunnet. At noen ikke ønsker å ha en slik jobb må man likevel respektere. 

Problemet med CBE og andre influencere er ikke nødvendigvis at de ikke er samfunnsnyttige, men det faktum at de bidrar negativt. De påvirker til at folk får det dårlig med kroppspress og perfeksjonspress, de påvirker miljøet negativt med å fronte miljøskadelig forbruk. 

Poenget er altså ikke om hvorvidt du bidrar positivt, men heller å velge en jobb hvor du i alle fall ikke kommer ut i minus hva samfunnsnytte angår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CecilieX skrev (26 minutter siden):

I et samfunn vil det være mange ulike motivasjoner for hvilket yrkesvalg man tar og heldigvis for det. Takk og pris for at noen ønsker å ta jobbene som andre ikke vil ta. Særlig nå under pandemien har det vist seg hvilket jobber som er viktige i samfunnet. At noen ikke ønsker å ha en slik jobb må man likevel respektere. 

Problemet med CBE og andre influencere er ikke nødvendigvis at de ikke er samfunnsnyttige, men det faktum at de bidrar negativt. De påvirker til at folk får det dårlig med kroppspress og perfeksjonspress, de påvirker miljøet negativt med å fronte miljøskadelig forbruk. 

Poenget er altså ikke om hvorvidt du bidrar positivt, men heller å velge en jobb hvor du i alle fall ikke kommer ut i minus hva samfunnsnytte angår. 

👏 Det er alle grader av samfunnsnyttighet blant jobber. Helt fra de helt åpenbare essensielle til de som vi sikkert like fint kunne klart oss uten. Men influencere som CBE.no er ikke bare lite nyttige men regelrett skadelige. Kroppspress, dårlig psykisk helse, overforbruk, økt klimaavtrykk, miljøsvineri, påvirkning til økt smittespredning og så videre. Listen over bedriftens samfunnsnegative sider er lang. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

EtuMoana skrev (23 timer siden):

Aha - da er det nok min stang som er lettere enn normalen 😊

Teknikkstang veier 10 kg. Damestang veier 15 kg og herrestang 20 kg. 

Herre- og damestang har også forskjellig diameter på grepet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tydelig på det siste IG-bildet at undertøyet i reklamen ikke er hovedfokus. BH-en ser man kun fra siden og trusa er i en krøll.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (7 minutter siden):

Tydelig på det siste IG-bildet at undertøyet i reklamen ikke er hovedfokus. BH-en ser man kun fra siden og trusa er i en krøll.

Og brystimplantatene har vel aldri vært mer synlige enn på det siste bildet på insta.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter

Så. Pinlig.

Synes frua selv det var et fint bilde? Mørkt bilde, ser sur ut, som et barn som er tvunget posere sammen med tante agda på den årlige familiefesten.

Hun prøver nok seg på enda en "power pose", men må nok øve på uttrykket gitt. (ev dårlig fotograf)

Og lke furter i hennes kommentarfelt at han som fotograf ikke er nevnt/tagget. 🙄 Sikkert ment som intern humor, men det kan de ta over kjøkkenbordet, ikke i bedriftens konto. Virker bare barnslig.

Skal bli spennende se hvordan muse sine egne bilder er, sammenlignet med ektemannens. 

edit: de fleste som kommenterer er selv en eller annen form for influencer, påviker, stylist - i bransjen (eller ønsker seg inn. altså. Ikke mange vanlige følgere som klapper.

Endret av tranedatter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis CBE har skuespillertalent, bør det trekkes frem når de fotograferer. Uttrykket er jo helt tomt, ingen utstråling, men det er vel ikke der fokuset i disse bildene ligger. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg syns det bilde på insta som er litt mørkt, i undertøy , mens hun holder/sitter var skikkelig kult jeg! Bedre enn mange andre bilder som kun har vist rumpe foreksempel. Det der var jo kult! 

Endret av Klink
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finlay
Klink skrev (2 minutter siden):

Å jeg syns det bilde på insta som er litt mørkt, i undertøy , mens hun holder/siter var skikkelig kult jeg! Bedre enn mange andre bilder som kun har vist rumpe foreksempel. Det der var jo kult! 

Det høres spennende ut. Kan du dele dette skikkelig kule bildet, for oss som er blokkert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (3 minutter siden):

Det høres spennende ut. Kan du dele dette skikkelig kule bildet, for oss som er blokkert?

Angrer meg, siden du tydelig er blokkert for en grunn. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begriper ikke hvorfor carolinebergeriksenno/Treasures AS og fotografen insisterer på at de "beste" bildene med objektet i fokus er de som fremstår surest (om det er noe uttrykk å hente i det hele tatt) og aldrende. Undertøyet som markedsføres synes nesten ikke og det som vises er med skrukker/sitter feil. Skikkelig dårlig utførelse.

Det bedrer ikke inntrykket av at MyMuse.no selger hva som helst til alle som tror at en påvirker står for kvalitet, når kvaliteten er ren plast.

Tilføyelse: Lyssetting. Hvis fotograf og stylist tror at man vanligvis trener barre i "sporty" undertøy i mørket med stivkrøllet hår og at 1 kg sminke og kremer er kult bare for å henge på en eller annen pågående Flashdance-trend har de bommet. For min del blir det like lite sexy (hvis det var intensjonen) som Hilaria Baldwins selvfilming foran vasken på badet.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis blokkert og avfulgt denne personen på instagram, kan anbefales. :tommelsmil:  Deilig å slippe pupper og ræv blandet med småbarn, fnising og kaffe. At det går an å livnære seg på slike banaliteter er egentlig helt uforståelig. 

Nå skal jeg på trening og ta knebøy. :ler:  God helg alle sammen. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finlay skrev (1 time siden):

20210109_130227.jpg

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CecilieX skrev (3 timer siden):

Nemlig. Jeg mener heller ikke at alle skal velge total selvoppofrelse og 100 % dokumenterbar samfunnsnytte i alt man gjør. Men jeg reagerer med både oppgitthet og forskrekkethet over i hvor stor grad noen velger å faktisk - helt uten skam og blygsel - å ta seg svært godt betalt for påvirkning som er overveldende negativ - som feks et voldsomt overforbruk, voldsomt fokus på kropp og utseende og daglig eksponering av små barn.

Som engasjert samfunnsborger, kan jeg selvsagt være kritisk til dette. Jeg tenker at vi trenger ikke alle å reise ut med leger uten grenser eller plukke plast i fjæra (gratis!) hvert ledige minutt, men at vi alle har et kollektivt ansvar for å tenke over hvilke verdier man ønsker skal være prioritert, hvilke saker man kan bruke innflytelsen til å påvirke og hva som gavner også andre enn bare en selv, det mener jeg absolutt. 

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De slutter virkelig ikke å forbause. Nå dette med laktal testing for å se på progresjon.. Det er så overdrevent, liksom. Forsøk å finn på noe utenfor huset. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finlay skrev (15 minutter siden):

😳

Prøver hun å være Sandra i Greese? Noe så pinlig. Blir de ikke leie av å se på seg selv?

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (1 minutt siden):

Prøver hun å være Sandra i Greese? Noe så pinlig. Blir de ikke leie av å se på seg selv?

tenkte nøyaktig det samme 😂

One Iconic Look: Olivia Newton-John's "You're The One That I Want" Ensemble  in “Grease” (1978) | Tom + Lorenzo

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...