¤flicka¤ Skrevet 6. januar 2021 #33961 Skrevet 6. januar 2021 Vipser skrev (3 timer siden): Hvis det derimot er snakk om en bedriftsprofil, stiller det seg litt annerledes. Utgangspunktet er at man ikke trenger å merke innlegg på en rendyrket bedriftsprofil, fordi følgerne vil forstå av sammenhengen at innleggene er reklame." Så det.. 🤪 Mulig et dumt spm, men gjelder dette også hvis det er reklame for andre bedrifter enn den som «eier» kontoen? En ting er at netfit har reklame for netfit, det tror jeg alle skjønner. Men er det egentlig logisk at vi skal forstå ut fra sammenhengen at alt annet de også viser fram på netfit kan være reklame? Da kan de jo vise fram klær og biler og alt mellom himmel og jord av betalte samarbeid uten å merke det. Det virker rart. 20
Swan1998 Skrevet 6. januar 2021 #33962 Skrevet 6. januar 2021 ¤flicka¤ skrev (8 minutter siden): Mulig et dumt spm, men gjelder dette også hvis det er reklame for andre bedrifter enn den som «eier» kontoen? En ting er at netfit har reklame for netfit, det tror jeg alle skjønner. Men er det egentlig logisk at vi skal forstå ut fra sammenhengen at alt annet de også viser fram på netfit kan være reklame? Da kan de jo vise fram klær og biler og alt mellom himmel og jord av betalte samarbeid uten å merke det. Det virker rart. De skal selvfølgelig merke reklame for andre varemerker. Altså alle poster vedrørende tights osv skal merkes. 16
¤flicka¤ Skrevet 6. januar 2021 #33963 Skrevet 6. januar 2021 Swan1998 skrev (1 minutt siden): De skal selvfølgelig merke reklame for andre varemerker. Altså alle poster vedrørende tights osv skal merkes. Ja, det var det jeg også trodde. 5
Surikatt Skrevet 6. januar 2021 #33964 Skrevet 6. januar 2021 På besøk skrev (9 timer siden): 4000 var oppstartsprisen. Deretter var det 2500 per måned. What??? Det er jo helt latterlig. 18
Skrottefar Skrevet 6. januar 2021 #33965 Skrevet 6. januar 2021 Klementine skrev (22 minutter siden): Jeg har ingen tro på at unge kommer til å kjøpe Netfit pakken. Kvinner på min alder derimot kommer til å kjøpe - gjerne de som deler frua sine mål om å holde seg tynnest mulig livet ut. Vi er da ressurssterke kvinner på 32+ Det er da nok av damer i alle aldre på Frogner som spankulerer rundt med for mye tid på dagtid i treningstights. Det er mye utfordringer knyttet til kropp i alle aldre. Det er ikke bare forbeholdt de unge. Det jeg ikke skjønner, er det så vanskelig å se at det disse 2 i Treasures AS/CBE.no/Netfit fronter er intet annet enn selvdigging og en overfladisk fremstilling av noe som skal være så perfekt og bra, med utlevering av barn blandet med seksualiserte bilder hvor mor sjøl viser seg frem? Hvem er så blinde at de ikke innser det? Foruten disse forsvarerne her inne da som med ujevne mellomrom popper innom debatten og til tider mer eller mindre hyller av nesegrus beundring disse noksagtene der nede i Sarpsborg 🤣 28
Gjest Lavande Skrevet 7. januar 2021 #33966 Skrevet 7. januar 2021 (endret) Jeg får ikke opp informasjon på nettsiden til Netfit, og ser derfor ikke hva de tilbyr, men skal Netfit gi folk mer enn andre man kan stole på kan gi "oss"? Ser f.eks. at https://www.vg.no/forbruker/i/yRzezE/ntnu-metoden-faa-superkondis-paa-14-uker skriver om professor Ulrik Wisløff som har forsket på treningen som gir best kondisjon. For mer informasjon se her: https://www.ntnu.no/cerg/treningsrad. (Vedr. "stole på", jf. det kritikkverdige som har kjennetegnet Treasures AS over flere år - https://influencere.wordpress.com/cbe-no/). Endret 7. januar 2021 av Lavande
Klaraku78 Skrevet 7. januar 2021 #33967 Skrevet 7. januar 2021 Netfit skrev jo på instastory der pris ble oppgitt at de hadde begrenset med plasser, dvs veldig få plasser. Så jeg tenker kanskje bare en person, og maks tre. At det finnes en person som hiver seg på tilbudet er det helt sikkert. Tilbudet var jo at netfit skulle være tilgjengelig døgnet rundt, så da sier det seg at det bare kanskje er en person de kan følge opp. De skal jo tross alt ha tid til seg selv også, som kanskje er enda viktigere enn jobb og følge opp kunder. 10
Knope Skrevet 7. januar 2021 #33968 Skrevet 7. januar 2021 Litt nysgjerrig på hva avtalen sier om responstid, når de skriver oppfølging 24/7. 17
Gjest tranedatter Skrevet 7. januar 2021 #33969 Skrevet 7. januar 2021 Så...med bare 1 eller 2 kunder, så er vel LKE forøyd. Han kan kalle seg pt og online coach. Men når den ene mnd til 4000,- er over, og kanskje ytterligere 1 mnd eller 2 til 2500,-. Hva da?
Gjest Lavande Skrevet 7. januar 2021 #33970 Skrevet 7. januar 2021 Passer denne beskrivelsen på de som står bak Netfit - fra https://www.aftenposten.no/sport/sprek/i/MRj4g5/dette-boer-du-kreve-av-din-personlige-trener: "Dessuten må en personlig trener være en sosial kamelion, som kan tilpasse seg ulike kunder."? Jeg er usikker ut fra det som står her: https://influencere.wordpress.com/cbe-diverse/
pøbelsara Skrevet 7. januar 2021 #33971 Skrevet 7. januar 2021 Vipser skrev (11 timer siden): Spørsmålet mitt gjaldt Netfit vs CBE.no. Sistnevnte skal merke reklame pga blanding, førstnevnte trenger ikke. ¤flicka¤ skrev (11 timer siden): Mulig et dumt spm, men gjelder dette også hvis det er reklame for andre bedrifter enn den som «eier» kontoen? En ting er at netfit har reklame for netfit, det tror jeg alle skjønner. Men er det egentlig logisk at vi skal forstå ut fra sammenhengen at alt annet de også viser fram på netfit kan være reklame? Da kan de jo vise fram klær og biler og alt mellom himmel og jord av betalte samarbeid uten å merke det. Det virker rart. Nemlig. Netfit behøver ikke å merke innleggene som markedsfører Netfit - fordi det er en bedriftskanal. Men annonser for andre produkter enn det Netfits egne, skal selvsagt merkes. Slik som treningstøy og kosttilskudd og slik. 25
Tørst Skrevet 7. januar 2021 #33972 Skrevet 7. januar 2021 Kokoknit skrev (På 5.1.2021 den 22.43): Prisene på treningsopplegget deres som annonseres på instastory er helt hårreisende, personlig oppfølgning eller ei! Det koster ikke så mye å sette opp et godt treningsprogram tilpasset ens forutsetninger for løpsforbereding! Dessuten er det ingen gode grunner til å velge dem som trenere fremfor hvilken som helst annen PT-tjeneste eller forsåvidt hvilkensomhelst løpeinteressert person der ute. Finnes sikkert masse halvproffe friidrettsutøvere som setter opp program for forberedelse til løp nesten gratis og tar den det gjelder sin form som utgangspunkt. LKE har noen gode resultater fra egne løp å vise til fra 2020, men har vel trent seriøst mot løping først siste året og ble vel skadet for noen mnd siden? Selv om han nå virker å være tilbake? Tror ikke det nødvendigvis er ekspertise jeg ville valgt å bruke masse penger på, han har vel foreløpig ingen andre utøvere å vise til som har blitt trent av ham og har oppnådd gode resultater. Etter å ha fulgt på insta og strava er treningen hans veldig bra og målrettet, men skade kan jo gi mistanke om at belastning har økt for raskt og at han er blitt litt for ivrig, uten at jeg kan si sikkert at det er tilfellet. Likevel litt skummelt hvis det også skjer med kundene. Hadde ikke vært så kritisk hvis prisen ikke hadde vært så høy da jeg tror LKE sikkert kan bli en god trener for løp når han får litt mer erfaring, men å kreve den prisen nå er helt hinsides. Han er sikkert en god trener for generell trening og styrketrening som nyutdannet Pt, men burde vel da legge seg på litt mer normale startpriser? Det sier alt at Ingrid Kristiansens program- der man faktisk har flere pt- timer med oppmøte og inkl tester på mølle (mulig vo2max også ifm formtestene?) er billigere for et år enn hva netfit er for et år! Dersom CBE også skal være frontfigur for treningsopplegget mot løp blir jeg enda mer kritisk. Oslo halvmaraton som hun løp var jo for flere år siden nå, men tatt i betraktning av at hun i mange år før det har trent 5-6 ganger i uken hvorav en stor andel har vært løping som hun etter eget utsagn elsker å drive med, var resultatet mye dårligere enn hva jeg ville trodd på forhånd. Det kan jo være at hun ikke gav alt selvfølgelig, men det er jo dårlig reklame hvis de selger «optimal løpsforberedelse.» Jeg har løpt samme løp, gikk i nedoverbakkene pga en hofteskade, sluttiden var likevel ca 10 min raskere, og jeg synes mitt eget resultat var ganske dårlig utifra hvordan formen min hadde vært. Jeg trente mye mindre enn CBE på det tidspunktet. (sier ikke at tiden til CBE er dårlig for alle, men at med de treningsmengdene som ble dokumentert på some hadde jeg forventet at hun lett skulle klart å løpe mellom 1.40 og 1.50 minst) Hun har forbedret seg en del på løping siste året, men progresjon utifra hva som vises på strava og insta er ikke så veldig imponerende når man tar tiden hun faktisk virker å sette av til trening og totalt antall timer løping i betraktning. Hvis mitt mål var å perse på et løp ville jeg ikke hatt treneren til CBE. Hun får evt motbevise det dersom det blir mulig å delta i løp i år, men foreløpig er det ingen resultater som forsvarer så høye priser. Jeg vil også tro at de som trenger hjelp med kosthold ifm trening ikke nødvendigvis er de samme som trenger et finpusset treningsprogram for gode tider på et løp, men at det heller er de som trenger personlig oppmunting av en PT for å komme seg over dørstokkmila, og som kanskje løper løp fordi det er gøy å prøve og utfordre seg selv, og den prisen blir da horribelt høy hvis det er det som er målgruppen, de kan få samme hjelp langt rimeligere! Vil også tro at hvis de får henvendelser på natta, i helgene, mens de selv trener, jobber, etc, så vil de vel neppe svare på det med en gang, så stiller meg litt skeptisk til uttalelsen om 24/7-oppfølgning. Men det gjenstår jo å se. Fikk ny garminklokke til jul, min tredje Garmin. Fått løpeprogrammer der i alle år, hvis jeg vil, og nå til dette vidunderet av en smart-treningsklokke er det enda mer tilpasset meg, også. Helt gratis! Dvs, jeg har jo betalt for klokkene i sin tid (de som ikke har vært gaver, riktignok). Tilpasset puls og form og livssituasjon og alt. 19
Populært innlegg Ingvild H G Skrevet 7. januar 2021 Populært innlegg #33973 Skrevet 7. januar 2021 Hvis jeg på story ser den armen gå i været en gang til så..🙈🙈 Som en 12-åring (sorry til alle 12-åringer, dere er fine!!! Men håper dere har sluttet med fjortis-posering når dere har passert 30). Ja jeg vet...må slutte å se på storyen heller.... Det er det jeg må. Og alt som reklameres for finner jeg heller evt en annen leverandør til...sånn virker cbe-influensing på meg. 51
Klementine Skrevet 7. januar 2021 #33974 Skrevet 7. januar 2021 Godt å se at munnbindet er på hos stylisten under dagens photoshoot! Kan jo spørre seg om hvorfor det er nødvendig med photoshoot i disse dager, men Pureinterior har jo kalt hudpleie nødvendig jobbmøte, så de lever antakelig i en parallell virkelighet. Må være givende å leke modell på dagligbasis! 22
123Frustrert Skrevet 7. januar 2021 #33975 Skrevet 7. januar 2021 Klementine skrev (22 minutter siden): Godt å se at munnbindet er på hos stylisten under dagens photoshoot! Kan jo spørre seg om hvorfor det er nødvendig med photoshoot i disse dager, men Pureinterior har jo kalt hudpleie nødvendig jobbmøte, så de lever antakelig i en parallell virkelighet. Må være givende å leke modell på dagligbasis! 👏👏 veldig bra med munnbind på stylistene. Men for cbe er det tydelig ikke så nøye. Hun er sikkert fritatt fra alle tiltak. 21
Klementine Skrevet 7. januar 2021 #33976 Skrevet 7. januar 2021 123Frustrert skrev (1 minutt siden): 👏👏 veldig bra med munnbind på stylistene. Men for cbe er det tydelig ikke så nøye. Hun er sikkert fritatt fra alle tiltak. ja, du vet. Dette munnbindet er jo ikke direkte lekkert, når en skal leke modell. Jeg gir egentlig kjærringa opp. Hun må være dum som et brød. Vet ikke bedre. 29
Gjest tranedatter Skrevet 7. januar 2021 #33977 Skrevet 7. januar 2021 Så sosial nedstengning og unngå unødvendige reiser, gjelder ikke cbe.no.
MorUgle Skrevet 7. januar 2021 #33978 Skrevet 7. januar 2021 tranedatter skrev (35 minutter siden): Så sosial nedstengning og unngå unødvendige reiser, gjelder ikke cbe.no. Går annå rapportere det til kommunen/politiet. 12
På besøk Skrevet 7. januar 2021 #33979 Skrevet 7. januar 2021 Reiser fra en smittepøl til en annen, skolen til ungene har vært stengt pga smittetrykket, "alt" er stengt i Oslo mens lærerne trygler om rødt nivå på alle trinn. Men det vel slik at livsviktige aktiviteter som reklameshoot skal kunne gå som normalt 👍 49
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 7. januar 2021 Populært innlegg #33980 Skrevet 7. januar 2021 På besøk skrev (10 minutter siden): Reiser fra en smittepøl til en annen, skolen til ungene har vært stengt pga smittetrykket, "alt" er stengt i Oslo mens lærerne trygler om rødt nivå på alle trinn. Men det vel slik at livsviktige aktiviteter som reklameshoot skal kunne gå som normalt 👍 De fremstår totalt hjernedøde, ute av takt med omverdenen og etisk helt forkastelig. Andre som har jobb i Oslo får ikke komme på kontoret, men å selge truser er visst livsviktig for nasjonen. 😖 62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå