Klementine Skrevet 14. november 2020 #30881 Skrevet 14. november 2020 En ting er å pynte, men jeg fatter ikke at folk som lever av SOME ikke anskaffer seg et penere juletre. Ser jo ut som noe de har dratt med seg fra Rusta til 99,- . Det er noe merkelig med juleservise fra Royal Copenhagen (som hun har ødelagt for min del med å gjøre det så billig!) og dette treet. Er jo ingenting som lyser verken kvalitet eller stil. Blir bare ræl og billig alt sammen. 😕 18
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 14. november 2020 Populært innlegg #30882 Skrevet 14. november 2020 (endret) 1 time siden, virkelig skrev: Nå skrev LK på IG stories fotoshoot neste uke for My muse og juletema, så det kan jo være derfor. Men om en ser rundt på Instagram så har mange begynt å pynte til jul allerede, flere rundt her vi bor har flere hengt opp julestjerner bl.a. Hver sin smak og opp til hver enkelt. Og slutt dra inn barna i diskusjon og spekulasjon rundt pynting hos CBE, Men altså - barne er jo med på disse bildene da. I juleklær. Jeg synes det er interessant at du blir opprørt over at det nevnes at barna eksponeres - samtidig som du setter pris på eksponeringen selv. Litt merkelig at foreldrenes valg om å eksponere for gud og hvermann og absolutt hele internett, er mindre kontroversielt enn av folk diskuterer eksponering av barn som et problem. Endret 14. november 2020 av pøbelsara 52
123Frustrert Skrevet 14. november 2020 #30883 Skrevet 14. november 2020 1 time siden, virkelig skrev: Nå skrev LK på IG stories fotoshoot neste uke for My muse og juletema, så det kan jo være derfor. Men om en ser rundt på Instagram så har mange begynt å pynte til jul allerede, flere rundt her vi bor har flere hengt opp julestjerner bl.a. Hver sin smak og opp til hver enkelt. Og slutt dra inn barna i diskusjon og spekulasjon rundt pynting hos CBE, Men du tenker også at det er helt ok at mamma stiller opp i undertøy og poserer midt i familiens julepynt? Den samme pynten som det har kommet mange romantiske innlegg om hvor fantastisk julen er og hvor fine nøtteknekkeren er? Pynten som er barndoms jul for de små. Julepynten vi hadde da jeg var liten har jeg fortsatt veldig fine minner med. Jeg håper ingen barn trenger å forbinde barndommens julepynt med mor poserende i truse med knyting, halvåpne munn og kom og ta meg blikk. 40
Klink Skrevet 14. november 2020 #30884 Skrevet 14. november 2020 6 timer siden, Halle-Palle skrev: Selvsagt er det opp til hver enkelt. Men når man legger det ut på sine offentlige plattformer er det innafor å diskutere det. Tenker du at det er riktig/bra for barna å vokse opp i et showroom? Man pynter ikke (bare) fordi man liker det, men fordi privatlivet er til salgs som bakteppe for alt som gir inntjening. Er det sunt for barn å bli julepyntet og satt foran juletre den 13 november (eller når som helst, egentlig)? jeg bare minner om hvorfor det gjøres jeg. For at vi skal kjøpe det. Det er ikke privatlivet til cbe vi ser, det er det hun framstiller som sitt privatliv, vi ser. Sånn rent hypotetisk kan hun dra ned driten og pynte helt annerledes uten at vi vet det. Dette barnegreiene vet jeg ikke svaret på, men har flere ganger skrevet at jeg er i mot bruken av barn. Tenker også at de bildene jeg har sett den siste tida ikke er spesielt utleverende da. Mulig barna vil mene noe annet når de blir eldre, det gjenstår og se. (Aller helst burde det ikke vært gjort så de måtte mene noe om det, altså) 1
Klink Skrevet 14. november 2020 #30885 Skrevet 14. november 2020 4 minutter siden, 123Frustrert skrev: Men du tenker også at det er helt ok at mamma stiller opp i undertøy og poserer midt i familiens julepynt? Den samme pynten som det har kommet mange romantiske innlegg om hvor fantastisk julen er og hvor fine nøtteknekkeren er? Pynten som er barndoms jul for de små. Julepynten vi hadde da jeg var liten har jeg fortsatt veldig fine minner med. Jeg håper ingen barn trenger å forbinde barndommens julepynt med mor poserende i truse med knyting, halvåpne munn og kom og ta meg blikk. Dette syns jeg er bullshit. Det ødelegger vel ingenting for de at hun reklamerer for undertøy. Barna tenker da ikke at det der er et kom og ta meg blikk. Vet da om foreldre som har stilt opp i manneblader ( skal gi deg kom og ta meg blikk jeg!) og barna klarer seg fint likevel de! Selv om det var litt flaut da de var tenåringer. 3
Gjest Twistdott Skrevet 14. november 2020 #30886 Skrevet 14. november 2020 2 timer siden, virkelig skrev: Nå skrev LK på IG stories fotoshoot neste uke for My muse og juletema, så det kan jo være derfor. Men om en ser rundt på Instagram så har mange begynt å pynte til jul allerede, flere rundt her vi bor har flere hengt opp julestjerner bl.a. Hver sin smak og opp til hver enkelt. Og slutt dra inn barna i diskusjon og spekulasjon rundt pynting hos CBE, Da blir det «småerotiske» underøtysbilder. I rødt stoff... omkranset av overpyntet julehus, og de skremmende menneskestore tinnsoldatnøtteknekkerne som står oppstilt rundt om i huset.
123Frustrert Skrevet 14. november 2020 #30887 Skrevet 14. november 2020 18 minutter siden, Klink skrev: Dette syns jeg er bullshit. Det ødelegger vel ingenting for de at hun reklamerer for undertøy. Barna tenker da ikke at det der er et kom og ta meg blikk. Vet da om foreldre som har stilt opp i manneblader ( skal gi deg kom og ta meg blikk jeg!) og barna klarer seg fint likevel de! Selv om det var litt flaut da de var tenåringer. Jeg håper barna synes det er bullshit også. Litt småflaut? LITT? men jeg synes det er forskjell på om et par stiller opp i et blad en gang en at mor stiller opp på bloggen med familiensjulepynt. om det var så lenge siden at et blad var et blad, var det glemt noen måneder senere. Nå er det bare å Google og Vipps, der var det gitt. 29
Klink Skrevet 14. november 2020 #30888 Skrevet 14. november 2020 9 minutter siden, 123Frustrert skrev: Jeg håper barna synes det er bullshit også. Litt småflaut? LITT? men jeg synes det er forskjell på om et par stiller opp i et blad en gang en at mor stiller opp på bloggen med familiensjulepynt. om det var så lenge siden at et blad var et blad, var det glemt noen måneder senere. Nå er det bare å Google og Vipps, der var det gitt. Ja? De overlevde. Er bare å Google ja.
MiniMjau Skrevet 14. november 2020 #30889 Skrevet 14. november 2020 Det blir nok noe halvnakent ved juletreet mens hun kikker tomt på noe nylig utpakket juletrepynt fra Nille. Med gapesmil. 23
MaleficentAurora Skrevet 14. november 2020 #30890 Skrevet 14. november 2020 3 timer siden, virkelig skrev: Nå skrev LK på IG stories fotoshoot neste uke for My muse og juletema, så det kan jo være derfor. Men om en ser rundt på Instagram så har mange begynt å pynte til jul allerede, flere rundt her vi bor har flere hengt opp julestjerner bl.a. Hver sin smak og opp til hver enkelt. Og slutt dra inn barna i diskusjon og spekulasjon rundt pynting hos CBE, Really?? Det kan ikke være noe særlig behagelig å skyte seg selv i foten når man faktisk deltar i tråden der barn blir nevnt, og det er takke være CBE&co selv som legger baner for det. Det er INGEN her som DRA INN de små. Det diskuteres at barna IKKE skal bli eksponert på nettet og at CBE burde ha samme respekt for dem , slik som hun har for venner og resten av familien sin. Man ser ikke snuten av moren eller faren til CBE. Det samme gjelder det med søsteren hennes. Eneste nestipp jeg ser er LKE's mor når hun kommentere på bildene til CBE som er på IG. 23
Anonym90059005 Skrevet 14. november 2020 #30891 Skrevet 14. november 2020 Lene Orvik hadde vel også oppe et juletre og noe mymuse undertøy, så da får vi nok snart gleden av å se frua posere halvnaken blant julepynten, mens det neste dag er puttipluttipott og juleverksted med barna... herlig mix 45
Halle-Palle Skrevet 14. november 2020 #30893 Skrevet 14. november 2020 7 timer siden, virkelig skrev: Nå skrev LK på IG stories fotoshoot neste uke for My muse og juletema, så det kan jo være derfor. Men om en ser rundt på Instagram så har mange begynt å pynte til jul allerede, flere rundt her vi bor har flere hengt opp julestjerner bl.a. Hver sin smak og opp til hver enkelt. Og slutt dra inn barna i diskusjon og spekulasjon rundt pynting hos CBE, Jeg skal slutte å kritisere bruk av barn den dagen hun slutter å selge barndommen for polyester og fotobøker. 48
Aquarius04 Skrevet 15. november 2020 #30894 Skrevet 15. november 2020 16 timer siden, virkelig skrev: Nå skrev LK på IG stories fotoshoot neste uke for My muse og juletema, så det kan jo være derfor. Men om en ser rundt på Instagram så har mange begynt å pynte til jul allerede, flere rundt her vi bor har flere hengt opp julestjerner bl.a. Hver sin smak og opp til hver enkelt. Og slutt dra inn barna i diskusjon og spekulasjon rundt pynting hos CBE, Slutt å fortelle hva andre her inne skal gjøre. 22
Populært innlegg skruf Skrevet 15. november 2020 Populært innlegg #30895 Skrevet 15. november 2020 (endret) Hvis det er ønskelig at man skal slutte å nevne barna så må CBE slutte å bruke barna i sin kommersielle virksomhet. Det er CBE (og med CBE så mener jeg ikke Caroline som privatperson, men millionbedriften CBE/Treasures som består av Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen) som bestemmer hva som diskuteres ved å publisere det de velger å publisere. Det er heller ingen som diskuterer selve barna, men det at barna blir avbildet, filmet og (over)eksponert i foreldrenes kommersielle virksomhet. Ei virksomhet som er ei såpass lønnsom virksomhet at det er hovedinntektskilden til foreldrene. Ved å bruke barna så øker de inntekten sin, noe man tydelig kan se ved at antall likerklikk av bildene av barna er mye høyere, kontra likerklikk av bildene av de voksne som blir publisert. Jo mere likerklikk jo mere attraktiv blir bedriften på markedet og dermed mere attraktiv for nye annonsører. Hadde barna blitt holdt helt unna CBE/Treasure sine kanaler så hadde antall likerklikk vært lavere, ergo hadde bedriften sunket på popularitetslisten til annonsører, de går etter de som ligger høyest på listen og når ut til flere lesere/potensielle kunder, og dermed øker fortjenesten til ulike bedrifter som bruker Influensere for å reklamere for seg. Hadde de valgt å holde barna helt unna media og sin kommersielle virksomhet så hadde heller aldri barna blitt nevnt. Og det er mange Influensere og populære «kjendiser» som har barn og som holder barna helt unna sin kommersielle virksomhet. Disse har et såpass solid grunnlag at de står støtt på egne bein uten å benytte seg av at de har barn. Alle vet at de har barn, men folk flest aner ikke hva barna heter engang. Og det trenger ingen å vite heller. Så det er ikke sånn at man må skjule at man har barn, men man trenger ikke bruke at man har barn for å øke inntekten sin. Jenny Skavlan sine barn f.eks er det bare den nærmeste familie og venner som kjenner. Det er bare den nærmeste familie og venner som vet hvordan barna hennes ser ut, hva de liker, hvilken skole de går på (når de blir gamle nok til å begynne på skolen), hvordan rommene deres ser ut. Hva de liker å spise, hvilke leker de liker, om de har hull i ørene, når de var til frisøren, hva de fikk i bursdagsgaver, hvilke favorittfilmer de har, hvor og når de er på ferie, om de overnatter til besteforeldre osv osv......barna til Caroline og Lars Kristian derimot; der vet hundretusenvis ukjente mennesker om de samme tingene og hendelsene som barna til Jenny Skavlan får ha i fred. Barna til Jenny Skavlan får skape sin egen digitale identitet når den tid kommer, barna til Caroline og Lars Kristian får ikke det, der har foreldrene fratatt de den muligheten (og rettigheten) CBE har nettopp lagt ut ett innlegg på bloggen, en kommersiell blogg som er en stor del av million-inntektsgrunnlaget til bedriften CBE, om hvordan man lager Gluwein. Helt supertoppers med oppskrifter, for all del, men på bedriftens instastory dagen før oppskriften på Gluwein ble publisert så legges det ut en filmsnutt der et av barna står å rører i gryta mens mor filmer og spør; « hvaaa laaager du nå??) Ungen prøver å svare, men er for ung til å vite hva det hun lager heter og strever med uttalelsen (naturlig nok, Gluwein er en alkoholholdig drikk som er vanlig i bl.a Tyskland før jul), så mor korrigerer ved å si det korrekte navnet på det som barnet står å kokkelerer. En sånn filmsnutt skaper nysgjerrighet og er en teaser for hva som kommer på bloggen og får dermed instafølgere til å klikke seg flere ganger inn på bloggen for å sjekke om det har blitt lagt ut oppskrift. Ved å vente et døgn før oppskriften publiseres så økes trafikken. Barnet har da, uvitende, hjulpet til med skape økt trafikk til bloggen, men også til bedriftens Instagram siden mange folk er uvitende nok til å tenke «naaawwww så søøøøt! Lille fine jenta som hjelper mor på kjøkkenet» og ser filmen flere ganger i stedet for å være kritisk til at barna brukes for å øke trafikken til bedriftens kontoer og dermed øke bedriftens fortjeneste. De har dermed gått fem på og falt for CBE sin venninne-tilnærming. CBE sin bedriftskonto på Instagram og bloggen er en symbiose, de to henger sammen. For å ta flere eksempler så ble det lagt ut teaser på instastory om en rød hanske, ikke lenge etter dukker det et innlegg opp på bloggen om rampenisse-hanske. Det har også vært flere filmsnutter på instastory der mor og datter har likedan julepysjbukse der mor filmer seg selv og datteren og spør datteren om de har lik julepysjbukse og datteren svarer bekreftende, så da kan vi kanskje forvente at det etterhvert vil dukke opp et innlegg på bloggen om disse pysjbuksene. Et annet eksempel er dukkehuset som ei av jentene fikk i bursdagsgave; jentunge og dukkehus ble filmet og publisert på instastory, noen dager senere ble det lagt ut reklameinnlegg med rabattkode på bedriftens blogg. Og det var en bursdagsgave til barnet fra foreldrene! Selv bursdagsgaver får ikke bedriftens barn ha i fred for allmennheten, t.o.m det skal tjenes på. Og det er vel ingen som har glemt den forferdelige filmen på instastory der bedriften er på (sponset) cruiseferie og mor filmer barnet mens barnet står foran godteridisken og skal bestemme seg for hva hun vil ha, og barnet spør om filmen skal sendes til mormor. Caroline bekrefter til barnet at hun skal sende filmen til mormor samtidig som hun trykker publiser og legger ut filmen til hundretusenvis av ukjente mennesker. Av et lite uvitende barn. Dette ble et eviglangt innlegg på en søndag, scroll gjerne forbi hvis det ble for langt, men jeg blir bare så mødd av alle de som liksom skal «ta» de som er kristiske til bruk av barn som endel av inntektskilden i kommersiell blogg-virksomhet og som på urettmessig vis prøver å vri det til at det er selve barna som diskuterer. Som nevnt i innlegget mitt så er det ingen som diskuterer og kritiserer selve barna, men måten barna blir brukt på. Endret 15. november 2020 av skruf 129
123Frustrert Skrevet 15. november 2020 #30896 Skrevet 15. november 2020 Den episode du nevner, av barnet som blir filmet og samtidig fortalt at det skal sendes til bestemor husker jeg så innmari godt. Fikk vondt langt inn i sjelen. At man ikke reflekterer selv over at dette var feil er for meg helt utrolig, men at de fortsatt står fast på at alle valg vi tar vet vi er det beste for barna. Kvalmende. 46
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 15. november 2020 Populært innlegg #30897 Skrevet 15. november 2020 (endret) Jeg tenker også at det innlegget hvor barnet spør mor hvorfor hun filmer, og mor svarer at hun vil "sende til mormor fordi det er så fint her" viser med all tydelighet at mor VET at det ikke er innafor å dele slik med hundretusenvis av følgere, Hvorfor ellers skulle hun lyve for barnet? De var på jobb for cruiseselskapet. Jeg fatter ikke at de ikke tar til seg feks #stopsharenting - kampanjen. Alle barn har rett til privatliv. Alle barn har rett til å danne sin egen digitale identitet. Endret 15. november 2020 av pøbelsara 68
Surikatt Skrevet 15. november 2020 #30898 Skrevet 15. november 2020 Caroline Berg-Eriksen har ikke, i motsetning til de som skjermer sine barn, noe annet å komme med. Vil tro at etter noen år som blogger så er man oppbrukt. Da er det lurt å slutte og finne på noe annet. Men når oppførselen minner om en narsissist så ser man det ikke selv. De jentene er blitt hovedattraksjonen i deres kanaler. Er det ingen i deres nærmeste omkrets som kan si i fra eller er hele den slekta lik på Caroline Berg-Eriksen. 32
Gjest Lin11 Skrevet 15. november 2020 #30899 Skrevet 15. november 2020 (endret) I hvilken verden blander man barn og alkohol på en bedriftskanal? Forstår jeg det riktig at denne bedriften bruker mindreårige til å hjelpe til med å lage alkoholholdig drikke? Også deler det med resten av verden?? Endret 15. november 2020 av Lin11
Gulleplutt Skrevet 15. november 2020 #30900 Skrevet 15. november 2020 55 minutter siden, Surikatt skrev: Caroline Berg-Eriksen har ikke, i motsetning til de som skjermer sine barn, noe annet å komme med. Vil tro at etter noen år som blogger så er man oppbrukt. Da er det lurt å slutte og finne på noe annet. Men når oppførselen minner om en narsissist så ser man det ikke selv. De jentene er blitt hovedattraksjonen i deres kanaler. Er det ingen i deres nærmeste omkrets som kan si i fra eller er hele den slekta lik på Caroline Berg-Eriksen. Har lenge lurt på det sammme. Folk som bryr seg om ungene, ja foreldrene og. Hele greia er så hinsides trist, 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå