Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

15 timer siden, *Stjerne*støv* skrev:

Nå kan en bursdag være mer privat da den skal være på trampoline park :) 

fint med barn som ønsker å være som andre barn og ikke ha blogger bursdag. 
men CBE pønsker vel ute noe bloggmat ut av det likevel si 🙄

Ånei hva skal hun da blogge om?  Datteren saboterte 2 måneders innhold på blogg og insta. La oss håpe dette var begynnelsen på slutten på barnebursdag på bloggen. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 timer siden, SoWhat? skrev:

Du leser nedlatenhet, men jeg vet ikke jeg... Jeg syns personlig at det er fryktelig mye mer nedlatende å mene at voksne med psykiske issues er hjelpesløse og stakkarslige. At de må skånes og hjelpes og støttes i enhver situasjon. De er da ofte like oppegående, om ikke mer oppegående, enn folk uten de problemene. Men kan langt på vei hjelpe seg selv med profesjonell støtte. Ironisk nok (?) er trening og kosthold to ting som hjelper veldig.

Jeg har forståelse for at motivasjon og selvkontroll kan være vanskelig å opparbeide. Det kjenner vel de fleste til regner jeg med. Men likevel så er det en selv som må hjelpe seg selv mest. Noen ganger går det ikke, noen blir ikke friske. En leser jo også iblant her inne at psykologer forteller pasienter at det ikke går noen vei med behandling. Det er trist.

Til slutt vil jeg minne på at CBE tydeligvis har fortalt at hun har hatt spiseproblemer. Kanskje dere skal slutte å kommentere kroppen hennes i tide og utide om hvordan hun poserer osv? At dere heller ser at hun trener og spiser vanlig mat, om enn oftest sunn, og at hun ser ok ut? For hvis det er sånn at dere tror at hun fremdeles har et problem, så er det vel ganske drøyt å hele tiden kommentere hvordan hun står og går og sitter og Gud vet hva? Bare en tanke. Siden dere er så opptatt av å skåne andre med problemer. 

Nå tror jeg personlig at CBE er både frisk og fornuftig. Ikke feilfri, men så langt ifra verst i klassen ang usunn påvirkning. Veldig langt ifra også! 

De som er farlige forbilder er de som opererer seg til det nesten ugjenkjennelige, og de sikter seg inn mot unge. Der har man noe å ta tak i! 

Så det er lovene mot alkoholreklame og pengespill er nedlatende? Spesielt. 
Det er da virkelig ingen som nekter for at fysisk aktivitet er bra, men mange steiler når du og den profesjonelle påvirkeren CBE bruker det til å dekke over det sterkt negative kroppspresset hun utøver. At overdreven skjønnhetskirugi à la SE heller ikke på noen måte er god påvirkning er da ingen unnskydning for at CBE skal få drive uhindret med sin (også) opererte, redigerte, poserte versjon av kroppspress. Ingen av dem bør unnskyldes eller dekkes over. 

Det som virkelig er nedlatende er holdinger til psykisk sykdom som du beskriver over. Hadde de syke bare tatt seg sammen og funnet seg litt selvkontroll hadde de blitt friske 🤮

Ellers henviser jeg til det bra forklarende innlegget under. 👇

18 timer siden, Snøsøta skrev:

Det er forkastelig og skadelig å drive aktiv thinspo. CBE gjør beviselig det. At hun har erfaring med sin egen pro ANA-bakgrunn underbygger at hun vet akkurat hva hun gjør. Hun er ikke dum. 
Jeg er rystet over hvor langt enkelte av de som forsvarer CBE.no er villige til å gå, disse siste sidene er det verste jeg har sett. Nå er det ikke bare de som kommenterer på kritikkverdige forhold ved CBE.no som får gjennomgå. Alkoholikere, anorektikere, personer med psykiske lidelser, alle må skylde seg selv og ta seg sammen fordi CBE.no kan aldri gjøre noe galt. Det blir som å si at det er ens egen feil at man blir slutt, du sto jo i veien for kulene. 

Når skal CBE.no ta seg sammen da dere? Når skal den kommersielle reklamebedriften ta ansvar for mulige uheldige konsekvenser av driften? Skal miljøet også bare ta seg sammen og unngå det økte forbruket som følger virksomheten? Skal barna ta ansvar for de uheldige konsekvensene av å bli eksponert på CBE.no? Kanskje alt blir bra om se selv tar ansvar og lar være å se på alt som er publisert opp i gjennom? For det er jo ikke CBE.no som skal ta ansvar for sin egen virksomhet - det er jo bare for resten av verden å ta seg sammen?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Inocybe skrev:

Så det er lovene mot alkoholreklame og pengespill er nedlatende? Spesielt. 
Det er da virkelig ingen som nekter for at fysisk aktivitet er bra, men mange steiler når du og den profesjonelle påvirkeren CBE bruker det til å dekke over det sterkt negative kroppspresset hun utøver. At overdreven skjønnhetskirugi à la SE heller ikke på noen måte er god påvirkning er da ingen unnskydning for at CBE skal få drive uhindret med sin (også) opererte, redigerte, poserte versjon av kroppspress. Ingen av dem bør unnskyldes eller dekkes over. 

Det som virkelig er nedlatende er holdinger til psykisk sykdom som du beskriver over. Hadde de syke bare tatt seg sammen og funnet seg litt selvkontroll hadde de blitt friske 🤮

Ellers henviser jeg til det bra forklarende innlegget under.  

I innlegget du siterer står det ikke noe som er i nærheten av hva du har klart å koke i hop. 

Endret av Klink
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Klink skrev:

I innlegget du siterer står det ikke noe som er i nærheten av hva du har klart å koke i hop. 

Les en gang til. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Hunter7 skrev:

Vil tro at det var godt med spredning av forkjølelsesvirus da CBE hostet en rekke ganger i hånden under teaterøvelsene. Det er behørig dokumentert - sågar på riksdekkende TV.

Hun har vel ikke akkurat fulgt boka når det gjelder å begrense spredning av covid-19 heller. De reglene gjaldt visst ikke henne.

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der var den godeste kaffekoppen tilbake etter å ha fått en dag pause fra SoMe. Kaffe og så rettpå løping på tredemølla.. Det kan ikke være bra for kroppen å ha så lite energi i hennes treningsøkter.......

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, MaleficentAurora skrev:

Og der var den godeste kaffekoppen tilbake etter å ha fått en dag pause fra SoMe. Kaffe og så rettpå løping på tredemølla.. Det kan ikke være bra for kroppen å ha så lite energi i hennes treningsøkter.......

Man kan fint trene uten å ha spise frokost, men det er så veldig teit at hun reklamerer for dette uten noen form forklaring eller forutsetning. Og jeg synes det er teit fordi hun sier hun ønsker å oppmuntre og inspirere til trening. Man må derfor ta sine forholdsregler når man trener på morgenen, uten mat i magen. Man bør kutte ut tunge styrke økter og intervalltrening, og kroppen må vende seg til det. Som selvutnevnt inspirator bør cbe også ta rollen som informasjon spreder, men den rollen hopper hun bukk over. Kanskje fordi kunnskapen ikke er der... cbe vil melke kua, men når hun glemmer å fore den dør til slutt kua og slik ser det ut som det går med bloggen også..

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Klokkereim said:

Hun har vel ikke akkurat fulgt boka når det gjelder å begrense spredning av covid-19 heller. De reglene gjaldt visst ikke henne.

Stemmer. Det har vært en rekke episoder hvor CBE i sin rolle som offentlig person og påvirker har utvist alt annet enn forbilledlig oppførsel - ikke minst i forbindelse med Covid-19. Egoisme og forrakt er to ord som kommer i hu og som samtidig synes å være toneangivende for hele CBEs geskjeft. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Inocybe skrev:

Les en gang til. 

Det har jeg gjort flere ganger og det er ikke slik jeg leser det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 123Frustrert skrev:

Man kan fint trene uten å ha spise frokost, men det er så veldig teit at hun reklamerer for dette uten noen form forklaring eller forutsetning. Og jeg synes det er teit fordi hun sier hun ønsker å oppmuntre og inspirere til trening. Man må derfor ta sine forholdsregler når man trener på morgenen, uten mat i magen. Man bør kutte ut tunge styrke økter og intervalltrening, og kroppen må vende seg til det. Som selvutnevnt inspirator bør cbe også ta rollen som informasjon spreder, men den rollen hopper hun bukk over. Kanskje fordi kunnskapen ikke er der... cbe vil melke kua, men når hun glemmer å fore den dør til slutt kua og slik ser det ut som det går med bloggen også..

Jeg er enig med deg. Likevel så synes jeg det er urovekkende måten alt av hennes treningsøkter utgjøres å hva slags inntrykk det vil gi. For ingen kommer til å bli som henne om det er resultatet for mange.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Hvis hun sier hun ikke spiser før hun trener så er det virkelig negativt. Og så er det to knekkebrød med agurk, etterpå? Caroline Berg-Eriksen kaller seg influencer og mener hun skal inspirere med denne maniske treningen og kosthold. Hun må jo ha et problem med trening og mat. Virkelig. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Surikatt skrev:

Hvis hun sier hun ikke spiser før hun trener så er det virkelig negativt. Og så er det to knekkebrød med agurk, etterpå? Caroline Berg-Eriksen kaller seg influencer og mener hun skal inspirere med denne maniske treningen og kosthold. Hun må jo ha et problem med trening og mat. Virkelig. 

Riktig.. Nå vet jeg ikke hvor oppdatert du et eller hva du fått lest av her i tråden. Men det jat blitt linket til at CBE har bekreftet at hun har hatt spiseforstyrrelser i en del forskjellige artikler.

CBE bekrefter at hun har hatt spiseforstyrrelser. 2år senere så nekter hennes mann for det.

https://www.google.com/amp/s/www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760/amp

LKE  nekter for at CBE har vært syk av spiseforstyrrelser.

https://www.vg.no/rampelys/i/k7L96/fotballfrue-mannen-caroline-har-aldri-vaert-syk-av-spiseforstyrrelser

Her forteller CBE i detaljer om sin sykdom

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/27/om-kropp-mat-trening-og-sann/

Slanket seg til hun besvimte 

https://www.tv2.no/a/3527245

Altså.. Når disse artikler og ett blogg innlegg som hun gir bekreftelser på at hun sliter med sitt forhold til mat, så er det veldig problematisk for meg å forstå hvordan hun skal kunne videreføre sine "kunnskaper" til andre når hun enda i dag sliter med mat. Hun legger ofte ut bilder på IG storien sin der man ser minimalt med mat. Mat som jeg personlig ikke hadde blitt mett av, fordi jeg er altetende men likevel har en grei kroppsfasong.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MaleficentAurora skrev:

Jeg er enig med deg. Likevel så synes jeg det er urovekkende måten alt av hennes treningsøkter utgjøres å hva slags inntrykk det vil gi. For ingen kommer til å bli som henne om det er resultatet for mange.

Er så enig. Alt av treningen som vises er tilpasset henne, både treningen på mølla og netfit, og det er jo greit nok om hun trener for seg selv. Treningen hennes er ensformig og monoton. Men er målet å inspirere andre til å trene bør det komme noe mer treningsglede og ikke minst kunnskap om trening og kosthold.

Det er liksom ikke nok å stå i kjelleren og speile seg mens hun har en hånd i været og ler til seg selv.. og disse bildene er jo morsomme siden hun sier hun ikke svetter, men på bildene er hun gjennomvåt.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, 123Frustrert skrev:

Er så enig. Alt av treningen som vises er tilpasset henne, både treningen på mølla og netfit, og det er jo greit nok om hun trener for seg selv. Treningen hennes er ensformig og monoton. Men er målet å inspirere andre til å trene bør det komme noe mer treningsglede og ikke minst kunnskap om trening og kosthold.

Det er liksom ikke nok å stå i kjelleren og speile seg mens hun har en hånd i været og ler til seg selv.. og disse bildene er jo morsomme siden hun sier hun ikke svetter, men på bildene er hun gjennomvåt.

Hun har begynt å svette etter at det ble påpekt i kommentarfeltet at det bare såg ut som hun poserte og ikke trente. Etter det har det vært #svettefest rett som det er😅💦

• Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 123Frustrert skrev:

Riktig.. 

Det man ser via hennes SoMe er tilrettelagt for HENNE.. Og ikke for andre. Det er nok der LKE sin jobb kommer inn, når diett å programm skal tilpasses å tilrettelegge for andre mennesker som ikke er som henne.

Jeg bruker ofte Funkygine i mine argumentasjoner og det er fordi hun trener som ALLE kan og ikke viser til en stram holding til sin kropp. Funkygine blir rett å slett fornærmet om hun ikke får spise den pastaen eller burgeren som hun har så lyst på. Hennes motivasjon er at man skal kunne spise akkurat det man vil med måte uten måtte ha dårlig samvittighet dagen derpå. Trening skal både være en lek å øke lysten til å gjøre det. Ikke ett tvangstanker eller en form før "straff" fordi man har hatt en ekstra hyggelig helg med venner eller familien sin.

Når jeg ser på CBE trener så ser jeg ei som ikke er opptatt av å gjøre det riktig, men ei som er opptatt av å se bra ut foran kameraet. De har hatt to LIVE sending med Netfit og det ble med det. Mine tanker er nok den at de falt ikke i smak hos mange pga de så hvor lite fokusert hun var på selveste øktene.

De få tilbakemeldingene hun/de har fått tilbake har hun visst litt fram, men det gir ikke noe god inntrykk likevel. Jeg anser at de har fått lite tilbakemeldinger pga det har vært helt stilt på bloggen å IG storie om det.

Jeg må ærlig si at jeg er nysgjerrig på hvor mange som har kjøpt medlemskap i Netfit UTEN å ha mottatt noe som helst av det lovende innholdet. For Netfit er enda IKKE blitt lansert. Heller ikke denne appen som CBE slet så fryktelig med å velge rette logo til. Så hun måtte spørre både leserne og følgerne hvilken logo som var best. Når begge logoene var så kliss like at man så ikke forskjellen på dem.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Hun har begynt å svette etter at det ble påpekt i kommentarfeltet at det bare såg ut som hun poserte og ikke trente. Etter det har det vært #svettefest rett som det er😅💦

Dette har jeg også lagt merke til, og nevnt her inne tidligere. Det er så påfallende! 

Før var hun alltid "on fleek" etter trening, nå er hun dryppende våt av svette. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Halle-Palle skrev:

57 minutter siden, FruRosa skrev:

Dette har jeg også lagt merke til, og nevnt her inne tidligere. Det er så påfallende! 

Før var hun alltid "on fleek" etter trening, nå er hun dryppende våt av svette. 

Blir vel det samme med kaffekoppen, men bare motsatte av det. At det blir mindre visning av av den

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MaleficentAurora skrev:

Riktig.. Nå vet jeg ikke hvor oppdatert du et eller hva du fått lest av her i tråden. Men det jat blitt linket til at CBE har bekreftet at hun har hatt spiseforstyrrelser i en del forskjellige artikler.

CBE bekrefter at hun har hatt spiseforstyrrelser. 2år senere så nekter hennes mann for det.

https://www.google.com/amp/s/www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760/amp

LKE  nekter for at CBE har vært syk av spiseforstyrrelser.

https://www.vg.no/rampelys/i/k7L96/fotballfrue-mannen-caroline-har-aldri-vaert-syk-av-spiseforstyrrelser

Her forteller CBE i detaljer om sin sykdom

https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/27/om-kropp-mat-trening-og-sann/

Slanket seg til hun besvimte 

https://www.tv2.no/a/3527245

Altså.. Når disse artikler og ett blogg innlegg som hun gir bekreftelser på at hun sliter med sitt forhold til mat, så er det veldig problematisk for meg å forstå hvordan hun skal kunne videreføre sine "kunnskaper" til andre når hun enda i dag sliter med mat. Hun legger ofte ut bilder på IG storien sin der man ser minimalt med mat. Mat som jeg personlig ikke hadde blitt mett av, fordi jeg er altetende men likevel har en grei kroppsfasong.

I en artiklene påstår hun at hun ikke gikk ned i vekt. Det er jo umulig. Jeg synes det er skremmende at dette paret  skal veilede andre i trening og kosthold. De har jo begge et forskrudd kroppsbilde og i tillegg lyver de så de tror det selv. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Surikatt skrev:

I en artiklene påstår hun at hun ikke gikk ned i vekt. Det er jo umulig. Jeg synes det er skremmende at dette paret  skal veilede andre i trening og kosthold. De har jo begge et forskrudd kroppsbilde og i tillegg lyver de så de tror det selv. 

- Nei, det  var aldri ekstremt og jeg gikk aldri ned i vekt

Med en slik bestant uttalelser så sier det veldig mye hvordan man ser på seg selv og bildene man tar av seg selv. Når leserne reagere med bekymringer å stille spørrende om hun har spiseforstyrrelser, så er det ikke fordi de vil plage henne. Men fordi bildene tilsier at hun kan/har det. Leserne tok dermed ikke feil. Feilen ligger i benektelsen. Bilder lyver som oftest ikke. 

Men man kan heller spørre seg om hvorfor hun har ett behov for å redigere seg slankere når hun er normal slank.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil si at CBE's hygiene er ikke den verste. For hennes influencere kollega SE er derimot den verste av verste. Gjerne ta titt innom tråden om SE og les alt om det.

Anser ikke CBE sine negler noe mer eller mindre hygienisk uavhengig hva hun gjør. Men å stille opp forkjølet eller gå uten munnbind når hun er forkjølet, er jeg derimot mer kritisk til.

Endret av MaleficentAurora
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...