Gjest Lille_Krokodille Skrevet 5. oktober 2020 #29221 Del Skrevet 5. oktober 2020 2 timer siden, SoWhat? skrev: Jeg syns at voksne mennesker som sagt må ta ansvar selv. Jeg kan forstå og "unnskylde" mye når det også gjelder voksne mennesker, men at de velger å følge personer som ikke er bra for dem, der stopper min forståelse. De må ta ansvar selv, gå fram som gode eksempler for barna sine. Ved å ikke snakke ned hverken seg selv, eller *andre*! Jeg er helt for å beskytte ungdom mot skadelige påvirkere. Da må en ihverfall se til at foreldre ikke blir av dem! Ok, men da forstår ikke du hvordan spiseforstyrrelser fungerer. Det hadde vært ønskelig om du gadd å sette deg LITT inn i historikken til CBE siden du hele tiden skal «tro» og «mene». Finn Skårderud, en av norges fremste psykologer på dette feltet, var tidlig ute og sa at nettopp denne bloggeren var farlig fordi hun trigget så mange. Mange av hans pasienter ble trigget av nettopp denne bloggeren. Tror du CBE tok det til seg? Nei. Hun gikk til motangrep og mente at Skårderud ikke visste hva han drev med, at hun bare ble utsatt for hat og misunnelse. At hun kom med uttalelser som at hun «fortjente en God Morgen yoghurt etter å ha løpt en mil», «trillet avgårde etter å ha spist bolle», og «endelig kunne spise seg mett» på nytt kosthold var bare at alle andre misforsto. Hun har alltid gitt fullstendig faen, hun skal ha rett samme hva. Det er ALDRI hennes ansvar hva huna har sagt eller skrevet, det er bare alle andre som er dumme og slemme. Og hun har tross alt skrevet pro-ana-blogg. Det er ikke «bare å la være» å følge noe som trigger en. Uttalelsene dine er helt på jordet, og du latterliggjør alle som sliter med spiseforstyrrelser. Ta deg sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. oktober 2020 #29222 Del Skrevet 5. oktober 2020 4 timer siden, Kollontaj skrev: Du kan begynne med å gå inn på siste innlegg på bloggen og se på bildet der CBE knar bolledeig. Deretter kan du spørre deg selv hvorfor bedriften velger å publisere det bildet. Ser du hva andre ser? Er du klar over at et slikt bilde påvirker? Tror du at denne påvirkningen eller triggingen alltid er positiv for de som påvirkes? Jeg forstår det heller ikke? Jeg ser heller ikke hva det reageres på? Og for å ta opp matdiskusjonen så er det bra de lager kanelboller da. Oppskrift på grønnsakssuppe var det også. Og knekkebrød med masse digg pålegg. Det må da hvertfall telle som påvirkning til å kose seg med kanelboller en gang i blant samt spise sunt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 5. oktober 2020 #29223 Del Skrevet 5. oktober 2020 6 minutter siden, Klink skrev: Jeg forstår det heller ikke? Jeg ser heller ikke hva det reageres på? Og for å ta opp matdiskusjonen så er det bra de lager kanelboller da. Oppskrift på grønnsakssuppe var det også. Og knekkebrød med masse digg pålegg. Det må da hvertfall telle som påvirkning til å kose seg med kanelboller en gang i blant samt spise sunt. Jeg ser heller ikke hva man reagerer på her. Synes det var et fint innlegg hvor de lager noe "usunt" uten at det nevnes noe om dette med at hun f.eks må "unne seg en" eller "triller etter en kanelbolle" eller må jogge en time fordi hun har spist boller osv. I tillegg lenker hun også til hvor hun har hentet oppskriften fra. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. oktober 2020 #29224 Del Skrevet 5. oktober 2020 (endret) 8 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg ser heller ikke hva man reagerer på her. Synes det var et fint innlegg hvor de lager noe "usunt" uten at det nevnes noe om dette med at hun f.eks må "unne seg en" eller "triller etter en kanelbolle" eller må jogge en time fordi hun har spist boller osv. I tillegg lenker hun også til hvor hun har hentet oppskriften fra. Ingen av oss forstår hva som er feil med bildet hvor hun knar en deig 😄 hva *kan* der være? Som trigger noen med dette? Og jeg som trodde jeg hadde god fantasi... hehe Endret 5. oktober 2020 av SoWhat? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 5. oktober 2020 #29225 Del Skrevet 5. oktober 2020 3 timer siden, SoWhat? skrev: Jeg tror kanskje foreldre bør gå i seg selv om de nedsnakker seg selv foran barna. Syns det blir for dumt å skylde på at de blir påvirket negativt av influencere som voksne folk. Beklager, men det er hva jeg mener. En skylder på samfunnet, men alle har ansvar for seg selv som voksen. Da bestemmer du også hvem du vil følge, eller om du vil følge noen i det hele tatt. Jeg følger ingen influencere, for hvorfor i all verden skal jeg det? Jeg begynte å følge med på CBE etter å ha lest denne ( eller en annen) tråd om henne her inne. Jeg ble ganske...forbauset, for å si det forsiktig, over hvor mye av det JEG oppfattet som hets som ble skrevet her. Det har blitt bedre, og det har blitt flere som "sier fra". Uansett, jeg måtte sjekke ut, mer enn det lille jeg visste. Jeg syns hun fikk mye med meningsløs kritikk. Det er jenter som opererer alt på kroppen omtrent nå, og jeg tenker at CBE er veldig uskyldig oppe i dette. Ikke minst påvirker hun neppe ungdom. Så jeg syns foreldre bør ta ansvar selv, og slutte å fraskrive seg. 2 timer siden, SoWhat? skrev: Jeg syns at voksne mennesker som sagt må ta ansvar selv. Jeg kan forstå og "unnskylde" mye når det også gjelder voksne mennesker, men at de velger å følge personer som ikke er bra for dem, der stopper min forståelse. De må ta ansvar selv, gå fram som gode eksempler for barna sine. Ved å ikke snakke ned hverken seg selv, eller *andre*! Jeg er helt for å beskytte ungdom mot skadelige påvirkere. Da må en ihverfall se til at foreldre ikke blir av dem! 2 timer siden, SoWhat? skrev: Med all respekt for alle som sliter med forstyrret kroppsbilde, så vet jeg ikke helt om CBE er så skadelig. Og om hun er det for noen ( voksne ), er det hennes ansvar? Alle sliter med noe, og en kan liksom ikke beskyttes mot alt heller. Det er verre for alkoholikere som må handle på butikken, for de har ikke noe valg. Og blir utsatt for det de burde beskyttes mot. Som voksne blir vi utsatt for og påvirket av noe stort sett hele tiden. En må anse seg som heldig om en kan veĺge bort faktisk. Nå er det ungdom en helst bør beskytte. De har ikke evnen til å tenke konsekvenser som voksne faktisk har. Og idealene som retter seg mot ungdom nå er jo personer som opererer seg til det nesten ugjenkjennelige. CBE blir en bagatell i forhold. 28 minutter siden, Lille_Krokodille skrev: Ok, men da forstår ikke du hvordan spiseforstyrrelser fungerer. Det hadde vært ønskelig om du gadd å sette deg LITT inn i historikken til CBE siden du hele tiden skal «tro» og «mene». Finn Skårderud, en av norges fremste psykologer på dette feltet, var tidlig ute og sa at nettopp denne bloggeren var farlig fordi hun trigget så mange. Mange av hans pasienter ble trigget av nettopp denne bloggeren. Tror du CBE tok det til seg? Nei. Hun gikk til motangrep og mente at Skårderud ikke visste hva han drev med, at hun bare ble utsatt for hat og misunnelse. At hun kom med uttalelser som at hun «fortjente en God Morgen yoghurt etter å ha løpt en mil», «trillet avgårde etter å ha spist bolle», og «endelig kunne spise seg mett» på nytt kosthold var bare at alle andre misforsto. Hun har alltid gitt fullstendig faen, hun skal ha rett samme hva. Det er ALDRI hennes ansvar hva huna har sagt eller skrevet, det er bare alle andre som er dumme og slemme. Og hun har tross alt skrevet pro-ana-blogg. Det er ikke «bare å la være» å følge noe som trigger en. Uttalelsene dine er helt på jordet, og du latterliggjør alle som sliter med spiseforstyrrelser. Ta deg sammen. 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Hvis du ser latterligkøring noe sted her, så er det kun fordi du vil se det. Du bør ta deg sammen. SoWhat? : Det man kan lese som latterliggjøring fra din side er at du virker å mene at psykiske problemer kan man bare riste av seg ved å ta seg sammen. Voksne utvikler også spiseforstyrrelser, men en del utvikler jo dette i tenårene og sliter med problemet resten av livet. Voksne burde jo beskyttes fra thinspo like mye som en tenåring burde beskyttes fra det. Referansen til at det er verre for en alkoholiker på butikken enn for noen med spiseforstyrrelse som får slik thinspo i fleisen på sosiale medier slår meg som uvitenhet. Vet du at spiseforstyrrelser er dødelige? Det finnes mange varianter spiseforstyrrelser, og en del mennesker overdriver trening for å forbrenne mer. Trening er ikke bare noe som er sunt, det kan også overdrives til det skader kroppen. Og overdrevet trening i kombinasjon med underernæring/feilernæring er farlig på mange måter. Vi har tross alt bare en kropp her i livet. Både det at CBE legger ut bilder der man ser at magen suges inn, rumpa presses bak osv og det å referere til at man "fortjener" å spise etter så og så mye trening er med på å fremme et ideal som er usunt. Det er heller ikke sånn at du kan vite hvem som setter hva som sitt ideal. At unge kun retter seg mot yngre influencere som er operert overalt heller enn f eks CBE vet ikke du noe mer enn andre. Dessuten fremstiller man seg jo like vrangsynt mtp kroppen sin når man retusjerer seg så mye mot det å operere seg. Jeg ser ikke forskjellen mellom de to tingene med tanke på det å offentlig vise frem et kunstig/endret bilde av seg selv? 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 5. oktober 2020 #29226 Del Skrevet 5. oktober 2020 (endret) Jeg kan overhode ikke anse CBE som noe sunt forbildet når det kommer til kropp. Fra Bloggen, 2015 https://www.carolinebergeriksen.no/2015/06/12/at-a-private-beach/ Vedlegger også link fra Google; https://www.google.com/search?q=caroline berg eriksen nakenhet&tbm=isch&tbs=rimg:CXbXpR283cRhYVTiTsH6SJVp&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=inv&hl=no&sa=X&ved=0CBIQuIIBahcKEwiY4tyMjp7sAhUAAAAAHQAAAAAQEA&biw=412&bih=783#imgrc=ptQrmJcXsZKqyM Men jeg googlet så kom jeg over denne saken også. Der CBE hevder at hun ble vraket fra et tv programm fordi hun var for tynn. «Et talkshow jeg skulle være med på (ønsker ikke utdype hvilket), og som hadde vært planlagt i nesten en måned, ringte og avlyste to uker i forveien, med den vanvittige grunnen at en i redaksjonen mente jeg var for tynn» Artiklen er fra 2012. https://www.vg.no/rampelys/i/9RjGd/fotballfrue-hevder-hun-ble-vraket-fra-tv-2-program-fordi-hun-er-for-tynn Link til nederste bildet fra Google; https://www.google.com/search?q=caroline berg eriksen nakenhet&tbm=isch&tbs=rimg:CXbXpR283cRhYVTiTsH6SJVp&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=inv&hl=no&sa=X&ved=0CBIQuIIBahcKEwiY4tyMjp7sAhUAAAAAHQAAAAAQEA&biw=412&bih=783#imgrc=0X0iOZWdk5P0SM Innlegget er ryddet for bilder med opphavsrett. Endret 5. oktober 2020 av Måne Rampelyset 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 5. oktober 2020 #29227 Del Skrevet 5. oktober 2020 5 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Jeg kan overhode ikke anse CBE som noe sunt forbildet når det kommer til kropp. Fra Bloggen, 2015 https://www.carolinebergeriksen.no/2015/06/12/at-a-private-beach/ Vedlegger også link fra Google; https://www.google.com/search?q=caroline berg eriksen nakenhet&tbm=isch&tbs=rimg:CXbXpR283cRhYVTiTsH6SJVp&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=inv&hl=no&sa=X&ved=0CBIQuIIBahcKEwiY4tyMjp7sAhUAAAAAHQAAAAAQEA&biw=412&bih=783#imgrc=ptQrmJcXsZKqyM Men jeg googlet så kom jeg over denne saken også. Der CBE hevder at hun ble vraket fra et tv programm fordi hun var for tynn. «Et talkshow jeg skulle være med på (ønsker ikke utdype hvilket), og som hadde vært planlagt i nesten en måned, ringte og avlyste to uker i forveien, med den vanvittige grunnen at en i redaksjonen mente jeg var for tynn» Artiklen er fra 2012. https://www.vg.no/rampelys/i/9RjGd/fotballfrue-hevder-hun-ble-vraket-fra-tv-2-program-fordi-hun-er-for-tynn Link til nederste bildet fra Google; https://www.google.com/search?q=caroline berg eriksen nakenhet&tbm=isch&tbs=rimg:CXbXpR283cRhYVTiTsH6SJVp&client=ms-android-samsung-gs-rev1&prmd=inv&hl=no&sa=X&ved=0CBIQuIIBahcKEwiY4tyMjp7sAhUAAAAAHQAAAAAQEA&biw=412&bih=783#imgrc=0X0iOZWdk5P0SM Det er jo bare vondt å se! Heldigvis fremstår hun friskere nå. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 5. oktober 2020 #29228 Del Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, Halle-Palle skrev: Det er jo bare vondt å se! Heldigvis fremstår hun friskere nå. Ja det er det.. Derfor er det viktig å vise til tidligere bilder. Ja hun framstår friskere nå men samme holding til kroppen har hun, dessverre 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annihilator Skrevet 5. oktober 2020 #29229 Del Skrevet 5. oktober 2020 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Nei. Jeg har aldri skrevet det! Jeg skrev at når de sliter med ting, så bør man unngå det som trigger sykdommen. Ikke at "det bare er å riste av seg" Til opplysning så kan også alkoholisme være dødelig! Jeg hadde en venninne med alvorlig spiseforstyrrelse. Så jo, jeg vet om det. Du skrev ". En skylder på samfunnet, men alle har ansvar for seg selv som voksen. Da bestemmer du også hvem du vil følge, eller om du vil følge noen i det hele tatt." Dette leser jeg som en veldig bastant mening om at som voksen burde man kunne ta seg sammen. Det blir jo det samme da med ditt eget eksempel om at det er verre for alkoholikere på butikk? For i dagens samfunn er "alle" på sosiale medier og har man snapchat kommer det opp forslag til å følge den og den samt bilde av de. Da får man det jo rett i fleisen uten at man kan noe for det selv. Med den logikken at de med spiseforstyrrelse skal unngå alt som trigger, så må de jo bare sitte hjemme uten tvkanaler eller internett? Det blir nesten som å si at en alkoholiker skal unngå butikk, det går bare ikke, det skjønner jo alle. Jeg har til opplysning aldri nevnt noe om at alkoholisme ikke er farlig. Jeg nevnte som et av mine poeng at spiseforstyrrelse faktisk er dødelig, med andre ord farlig- Som alkoholisme også er. Så jeg leste det du skrev første gang. Vil for sikkerhets skyld presisere at jeg ikke prøver avspore her der man diskuterer at butikk er nødvendig og det er ikke internett og sosiale medier. For å unngå ting som kan trigge med tanke på kroppspress i dagens samfunn, så må man nærmest sitte i huttaheiti på ei hytte uten dekning, strøm eller innlagt vann. Sånn for å sette det helt på spissen. Synes man skal få være på sosiale medier uten dette evinnelige presset om å trene mer, å trenge bli tynnere, å være feilfri. Jeg ønsker at de barna jeg er glad i skal få vokse opp uten å ha dette enorme presset på seg, og jeg tror det har en effekt at man diskuterer, og at man med sånne forum som dette prøver å gjøre en liten forskjell i samfunnet. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 5. oktober 2020 #29230 Del Skrevet 5. oktober 2020 Skjønner ikke at det er mulig å forsvare fokuset bedriftseieren har på thinspo! Hun fronter er ideal som hun selv ikke klarer å nå annet enn ved heftig redigering, poseringer, operasjoner og fillers! 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 5. oktober 2020 #29231 Del Skrevet 5. oktober 2020 Hun beskyldte tv2 for å ha vraket henne pga hun var for tynn. Linket til artiklene om det i det første innlegget på forrgie side. Det er ingen andre enn CBE så har fokus på kropp å vekt som blir publisert til hele verdenen. Det er ingen andre enn CBE som har gitt sine lesere å følgere opplysninger ang hennes kles str. At enkelte her i tråden får helt fnatt at jeg dokumentere tidligere bilder sier jo alt. Det forteller kun at sannheten er den samme og den har ikke endret seg. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 5. oktober 2020 #29232 Del Skrevet 5. oktober 2020 3 minutter siden, Annihilator skrev: Du skrev ". En skylder på samfunnet, men alle har ansvar for seg selv som voksen. Da bestemmer du også hvem du vil følge, eller om du vil følge noen i det hele tatt." Dette leser jeg som en veldig bastant mening om at som voksen burde man kunne ta seg sammen. Det blir jo det samme da med ditt eget eksempel om at det er verre for alkoholikere på butikk? For i dagens samfunn er "alle" på sosiale medier og har man snapchat kommer det opp forslag til å følge den og den samt bilde av de. Da får man det jo rett i fleisen uten at man kan noe for det selv. Med den logikken at de med spiseforstyrrelse skal unngå alt som trigger, så må de jo bare sitte hjemme uten tvkanaler eller internett? Det blir nesten som å si at en alkoholiker skal unngå butikk, det går bare ikke, det skjønner jo alle. Jeg har til opplysning aldri nevnt noe om at alkoholisme ikke er farlig. Jeg nevnte som et av mine poeng at spiseforstyrrelse faktisk er dødelig, med andre ord farlig- Som alkoholisme også er. Så jeg leste det du skrev første gang. Vil for sikkerhets skyld presisere at jeg ikke prøver avspore her der man diskuterer at butikk er nødvendig og det er ikke internett og sosiale medier. For å unngå ting som kan trigge med tanke på kroppspress i dagens samfunn, så må man nærmest sitte i huttaheiti på ei hytte uten dekning, strøm eller innlagt vann. Sånn for å sette det helt på spissen. Synes man skal få være på sosiale medier uten dette evinnelige presset om å trene mer, å trenge bli tynnere, å være feilfri. Jeg ønsker at de barna jeg er glad i skal få vokse opp uten å ha dette enorme presset på seg, og jeg tror det har en effekt at man diskuterer, og at man med sånne forum som dette prøver å gjøre en liten forskjell i samfunnet. Du leser da feil. Jeg mener at man som voksen har ansvar for seg selv. Ikke for "å ta seg sammen", men for å unngå triggere og eventuellt be om hjelp for ting. Jeg skrev også at jeg har stor sympati med de som sliter psykisk. Men det skjer litt ofte her at dere trekker ut bare enkelt ting, og dropper annet. Nei, alle er ikke på sosiale medier fordi man må. Ingen må det. Du skriver da også riktignok "alle" i anførsel. Men alle, uten anførsel må på butikken. Jeg opplever ikke dette kropospresset. Eller jeg blåser langt i det. Tror du virkelig jeg er den eneste? Eller i stort mindretall? Å trene og spise sunt vil nok ikke "gå av moten", men fint at du vil lære barna balanse. Du er tross alt den viktigste rollemodellen som forelder. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
123Frustrert Skrevet 5. oktober 2020 #29233 Del Skrevet 5. oktober 2020 12 minutter siden, Halle-Palle skrev: Det er jo bare vondt å se! Heldigvis fremstår hun friskere nå. Hun ser friskere ut, det er jeg enig i, men det er virkelig det samme kroppsfokus og så veldig mye mer kroppsfett har hun virkelig ikke, men hun har mer muskler. også er det helt skrekkelig at vi kan sitte å sammenligne bilder av en nesten naken kropp, fordi hun det er bilder av legger ut en drøss av seg selv. Spesielt. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MaleficentAurora Skrevet 5. oktober 2020 #29234 Del Skrevet 5. oktober 2020 (endret) 2 minutter siden, 123Frustrert skrev: Hun ser friskere ut, det er jeg enig i, men det er virkelig det samme kroppsfokus og så veldig mye mer kroppsfett har hun virkelig ikke, men hun har mer muskler. også er det helt skrekkelig at vi kan sitte å sammenligne bilder av en nesten naken kropp, fordi hun det er bilder av legger ut en drøss av seg selv. Spesielt. Det er AKKURAT det som er poenget mitt. Men du skrev det mye bedre i kommentaren ditt nå, enn hva jeg gjorde i mitt👍 Endret 5. oktober 2020 av MaleficentAurora 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 5. oktober 2020 #29235 Del Skrevet 5. oktober 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, persondebatt og svar til dette. Måne, admin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liver Skrevet 5. oktober 2020 #29236 Del Skrevet 5. oktober 2020 Når jeg leser at voksne folk må ta ansvar og unngå det som påvirker negativt, ja...da har man lite forståelse hvordan menneskes psyke er skrudd sammen. I den optimale verden hadde dette vært svaret, selvfølgelig. Da hadde jo nesten ingen hatt psykiske lidelser. Men, et menneskets sinn og psyke er så mye mer kompleks enn som så. Det er så mange uendelig elementer som spiller inn her, at det tar for lang tid å skrive opp alt. Noen, som blir påpekt, blir ikke påvirket av infuensere i det hele tatt, men kan bli påvirket på andre områder. Hvilken mening svigermor har om søndagsmiddagen for eksempel. Uansett om man ønsker å si det høyt eller ikke, så har vi noe som påvirker oss. Andre igjen, voksne som unge, resurssterke eller ressurssvake, blir ekstremt påvirket av SOME, deriblant influensere. For noen kan dette på sikt bli skadelig eller hemmende i hverdagslivet. Og, imellom disse to ytterpunktene er det mange grader i hvor påvirket man blir, og av hvem. Men, noe som blir trekt fram av eksperter på dette området gang på gang, er at avsender må ta ansvar for hva man formidler. For noen mennesker evner ikke å la være å oppsøke det man blir negativt påvirket av. Jeg kunne ha fortsatt i det uendelige, men jeg håper de viktigste poengene mine kom fram, og at psyken er komplekst og må ivaretas. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 5. oktober 2020 #29237 Del Skrevet 5. oktober 2020 3 timer siden, Klink skrev: Jeg forstår det heller ikke? Jeg ser heller ikke hva det reageres på? Og for å ta opp matdiskusjonen så er det bra de lager kanelboller da. Oppskrift på grønnsakssuppe var det også. Og knekkebrød med masse digg pålegg. Det må da hvertfall telle som påvirkning til å kose seg med kanelboller en gang i blant samt spise sunt. Tror du hun spiser dem? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. oktober 2020 #29238 Del Skrevet 5. oktober 2020 (endret) 11 minutter siden, Surikatt skrev: Tror du hun spiser dem? Det blir vel rene spekulasjoner. Da kan en jo begynne å spekulere i om hun virkelig spiste Knekkebrødene etter trening og ikke en diger sjokoladeplate. Nå er det vel slik bloggeren velger å framstå som er greia her har jeg fått beskjed om. Da betyr Bilde av kanelboller på bloggen, kanelboller som spises på lik linje som bilde av knekkebrød etter trening tydeligvis betyr at det kun spises knekkebrød etter trening. Endret 5. oktober 2020 av Klink 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 5. oktober 2020 #29239 Del Skrevet 5. oktober 2020 26 minutter siden, Liver skrev: Når jeg leser at voksne folk må ta ansvar og unngå det som påvirker negativt, ja...da har man lite forståelse hvordan menneskes psyke er skrudd sammen. I den optimale verden hadde dette vært svaret, selvfølgelig. Da hadde jo nesten ingen hatt psykiske lidelser. Men, et menneskets sinn og psyke er så mye mer kompleks enn som så. Det er så mange uendelig elementer som spiller inn her, at det tar for lang tid å skrive opp alt. Noen, som blir påpekt, blir ikke påvirket av infuensere i det hele tatt, men kan bli påvirket på andre områder. Hvilken mening svigermor har om søndagsmiddagen for eksempel. Uansett om man ønsker å si det høyt eller ikke, så har vi noe som påvirker oss. Andre igjen, voksne som unge, resurssterke eller ressurssvake, blir ekstremt påvirket av SOME, deriblant influensere. For noen kan dette på sikt bli skadelig eller hemmende i hverdagslivet. Og, imellom disse to ytterpunktene er det mange grader i hvor påvirket man blir, og av hvem. Men, noe som blir trekt fram av eksperter på dette området gang på gang, er at avsender må ta ansvar for hva man formidler. For noen mennesker evner ikke å la være å oppsøke det man blir negativt påvirket av. Jeg kunne ha fortsatt i det uendelige, men jeg håper de viktigste poengene mine kom fram, og at psyken er komplekst og må ivaretas. Men skal en da kutte ut alt som en som har psykiske lidelser kan bli trigget av? De aller fleste klarer å lese cbe blogg og ta det for det der er. Og så er det noen som dessverre er syke og ikke takler det. Alkoholisme , angst for diverse ting, allergi, cøliaki og så videre. Skal en slutte å drikke alkohol, utrydde edderkopper, slutte å produsere ting med gluten...? Det kommer alltid til å være noen /noe som kan trigge andre, men man får ikke skånet alle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tantesofie Skrevet 5. oktober 2020 #29240 Del Skrevet 5. oktober 2020 (endret) 20 minutter siden, Klink skrev: Men skal en da kutte ut alt som en som har psykiske lidelser kan bli trigget av? De aller fleste klarer å lese cbe blogg og ta det for det der er. Og så er det noen som dessverre er syke og ikke takler det. Alkoholisme , angst for diverse ting, allergi, cøliaki og så videre. Skal en slutte å drikke alkohol, utrydde edderkopper, slutte å produsere ting med gluten...? Det kommer alltid til å være noen /noe som kan trigge andre, men man får ikke skånet alle. Eh, stopp en halv. Cøliaki er ikke en psykisk lidelse, og utløses ikke av triggere. Fobier er er frykt for noe som er normalt/ufarlig, og det fobiske objektet skal derfor nettopp ikke utryddes. Alkoholisme? Vi har ganske mange regler for regulering av reklame for alkohol, aldersgrense, skjenkebevilling etc? Man prøver å begrense triggere for å beskytte de som ikke kan beskytte seg selv. Som alkoholikere eller anorektikere. Du slang litt for mye opp i sekken med psykisk lidelse her! Endret 5. oktober 2020 av tantesofie 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå