Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Milio skrev:

Av alle influencere er vel CBE en av de mest rutinerte og den som ser ut til å jobbe desidert mest. Andre står opp, tipser om en bok og legger ut noen linker fra Nelly. CBE er mamma, trener, leverer fantastiske bilder og god tekst på bloggen hver eneste dag. I tillegg er hun aktiv på Snapchat og Instagram. Hun er vel snart en av få som fortsatt har blogg. 

Var vel 18 innlegg i august! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Kollontaj skrev:

Var vel 18 innlegg i august! 

Okei, my bad. Men hun er vel fortsatt en av få toppbloggere som oppdaterer regelmessig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SoWhat? skrev:

Jeg blir ikke sjokkert. Veldig bra at det går i retur da. 

Men det er kjipt når influensere bombarderer massene med nye produkter absolutt hele tiden, og later som om de eier dem og elsker dem når de tydeligvis ikke gjør det. De oppmuntrer jo til et forbruk som er helt hinsides!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Milio skrev:

Okei, my bad. Men hun er vel fortsatt en av få toppbloggere som oppdaterer regelmessig. 

Ja hun prøvde seg på YouTube men det ble en skikkelig flopp. Det er vel derfor de prøver seg med denne treningsappen nå, for å se om de klarer å henge med på SoMe-toget eller om det raser fra dem. De er ikke akkurat nyskapende og bruker enormt mye tid på å omstille seg. De har blant annet brukt nesten tre år på å lage denne appen 🤪 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tannbein skrev:

Ja hun prøvde seg på YouTube men det ble en skikkelig flopp. Det er vel derfor de prøver seg med denne treningsappen nå, for å se om de klarer å henge med på SoMe-toget eller om det raser fra dem. De er ikke akkurat nyskapende og bruker enormt mye tid på å omstille seg. De har blant annet brukt nesten tre år på å lage denne appen 🤪 

De filmet alle øvelser på nytt her om dagen, det tok 6-7 timer, så de har vel ikke slitt seg ut de andre gangene de har filmet frem til nå. Fremstår ganske merkelig hele opplegget, egentlig. 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Kollontaj skrev:

Var vel 18 innlegg i august! 

De produserer færre og færre blogginnlegg for hvert år. Snapchat har de kuttet helt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Milio skrev:

Tror det varierer veldig fra influencer til influencer. De fulgte moteprofil Gine Margrethe der. Har fulgt henne i mange år og har hatt inntrykk av at hun gjorde det mer som en hobby, enn at hun tjente så mye penger på det. Der tok jeg feil gitt. Det var så mye mer bak enn det som har kommet til syne hos henne. Hun blogger kanskje et par gang i mnd og har først nå nylig begynt med YouTube. Ble virkelig imponert, men også litt mer skeptisk til bransjen.

Jeg tror det handler om at dersom de faktisk viser frem jobben så mister leserne illusjonen om at dette ikke er den private dagboka. Da avslører de jo nettopp at det de holder på med handler om å pushe reklame og produkter. Enig med deg, Innafor var et kjærkomment innblikk og en påminnelse om at influencere ikke er vennina du er på hyggelig besøk hos. Du er invitert inn fordi noe skal selges deg, et digitalt tupperwareparty om du vil. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Tannbein skrev:

De produserer færre og færre blogginnlegg for hvert år. Snapchat har de kuttet helt ut. 

18 til nå denne mnd. Travle dager, si. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, CecilieX skrev:

Jeg tror det handler om at dersom de faktisk viser frem jobben så mister leserne illusjinen om at dette ikke er den private dagboka. Da avslører de jo nettopp at det de holder på med handler om å pushe reklame og produkter. Enig med deg, Innafor var et kjærkomment innblikk og en påminnelse om at influencere ikke er vennina du er på hyggelig besøk hos. Du er invitert inn fordi noe skal selges deg, et digitalt tupperwareparty om du vil. 

Jeg skjønner at de ikke viser frem idémyldringsmøter og strategier, det ødelegger som du sier narritiativet om dagbok på nett og glimt inn i privatlivet, men hvorfor får vi ikke se mer av prosessen med å ‘designe’ vesker, sko, klemmer og undertøy? Det hadde vært innhold som hadde fenget meg. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SoWhat? skrev:

Jeg blir ikke sjokkert. Veldig bra at det går i retur da. 

Ikke hvis narrativet er at de har kjøpt varen og elsker den. 

Da er det reinspikka løgn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg skjønner at de ikke viser frem idémyldringsmøter og strategier, det ødelegger som du sier narritiativet om dagbok på nett og glimt inn i privatlivet, men hvorfor får vi ikke se mer av prosessen med å ‘designe’ vesker, sko, klemmer og undertøy? Det hadde vært innhold som hadde fenget meg. 

Du vet svaret på det. Vi har jo flere ganger fått bevist at de «designede» produktene er identisk med masseproduserte produkter du får kjøpt for en slikk og ingenting. Vi fikk det også bekreftet av Coverbrands når det gjaldt hårspennene. 

Igjen et narrativ som er løgn. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, CecilieX skrev:

Ikke hvis narrativet er at de har kjøpt varen og elsker den. 

Da er det reinspikka løgn. 

Men hva er det dere ikke forstår? All reklame "lurer" forbrukerne. Dere tror kanskje at Funkygines brød er hennes egen oppskrift også?

Vær så snill. Dere er voksne folk her, og kan seriøst ikke sitte å sutre fordi dere tror på reklame, og blir snurt når det viser seg at "det ikke er sant"  Hun viser fram produktene. De som liker dem og har råd, de kjøper dem. Finito

Endret av SoWhat?
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Men hva er det dere ikke forstår? All reklame "lurer" forbrukerne. Dere tror kanskje at Funkygines brød er hennes egen oppskrift også?

Vær så snill. Dere er voksne folk her, og kan seriøst ikke sitte å sutre fordi dere tror på reklame, og blir snurt når det viser seg at "det ikke er sant"  Hun viser fram produktene. De som liker dem og har råd, de kjøper dem. Finito

De fleste her har gjennomskuet det, men synes det er problematisk med folk som har løgn som strategi i sin yrkesutøvelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Jeg skjønner at de ikke viser frem idémyldringsmøter og strategier, det ødelegger som du sier narritiativet om dagbok på nett og glimt inn i privatlivet, men hvorfor får vi ikke se mer av prosessen med å ‘designe’ vesker, sko, klemmer og undertøy? Det hadde vært innhold som hadde fenget meg. 

Er det vanlig at bedrifter publiserer forretningsstrategiene sine? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, SoWhat? skrev:

Men hva er det dere ikke forstår? All reklame "lurer" forbrukerne. Dere tror kanskje at Funkygines brød er hennes egen oppskrift også?

Vær så snill. Dere er voksne folk her, og kan seriøst ikke sitte å sutre fordi dere tror på reklame, og blir snurt når det viser seg at "det ikke er sant"  Hun viser fram produktene. De som liker dem og har råd, de kjøper dem. Finito

Veldig godt oppsummert. Helt enig med deg. Reklame er og forblir reklame. At det frontes av CBE er ikke bedre eller verre enn all annen reklame. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CecilieX skrev:

De fleste her har gjennomskuet det, men synes det er problematisk med folk som har løgn som strategi i sin yrkesutøvelse. 

Så kritiser reklamebransjen som sådan da. Hjelper ingenting å gå etter en enkelt blogger for dette fenomenet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
16 minutter siden, CecilieX skrev:

De fleste her har gjennomskuet det, men synes det er problematisk med folk som har løgn som strategi i sin yrkesutøvelse. 

Løgn og løgn. Hva vet du egentlig om hva som er løgn da? Du må alltid legge merke til hvordan man formulerer seg i reklame. La oss si at noen  kjøper mat på en restaurant, og handler overdådig med både mat og drikke. Så blir det sagt at de måtte kjøpe så mye fordi det var såå gode varer der, og legger til at "alt ble dog borte" 

Da tror mange at "borte" betyr "spist", men det er ikke det som blir sagt, og som er tilfellet. De vil bare vise mest mulig av mat og drikke. Sånn fungerer reklame. At de sier de elsker maten, kan stemme det. De bitene de tok.

Da skjønner du hva reklame handler litt om. Kall det gjerne å bli lurt, og iblant blir man. Men oftest bruker en bare riktige ord, uten å direkte lyve. Reklame skal nemlig heller ikke være helt misvisende pga løgn. Som da de måtte endre på en Zalo-reklame en gang. Skjønn hva reklame er, og skjønn at det faktisk er jobben deres. 

Endret av SoWhat?
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Milio skrev:

Av alle influencere er vel CBE en av de mest rutinerte og den som ser ut til å jobbe desidert mest. Andre står opp, tipser om en bok og legger ut noen linker fra Nelly. CBE er mamma, trener, leverer fantastiske bilder og god tekst på bloggen hver eneste dag. I tillegg er hun aktiv på Snapchat og Instagram. Hun er vel snart en av få som fortsatt har blogg. 

At CBE er den som jobber mest, tror jeg ikke noe på. Av alt hun deler på instastory, så er det ekstremt sjelden hun viser frem ordentlig jobb. Og bare det at hun, eller egentlig begge, har tid til å trene flere timer hver dag, så kan hun umulig være så opptatt med jobb. Ser man på bloggen, så  henger hun skikkelig etter med kommentarer. Da blir det for dumt at hun viser frem all treninga, som i utgangspunktet ikke er jobb. Og helger jobber hun nesten ikke lenger. 

At hun snart er den eneste med blogg, er jo fordi hun ikke har noe annet enn bloggen. Alle de andre har jo andre prosjekt. Hvis ikke netfit slår an, vil jeg si at de har et stort problem.   

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Veldig godt oppsummert. Helt enig med deg. Reklame er og forblir reklame. At det frontes av CBE er ikke bedre eller verre enn all annen reklame. 

 

20 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Så kritiser reklamebransjen som sådan da. Hjelper ingenting å gå etter en enkelt blogger for dette fenomenet. 

Det ene utlukker ikke det andre. Content marketing er problematisk både generelt og hos spesifikke influencere. 

Hva tenker du om at denne typen markedsføring spiser av annonsemarkedet for den fjerde statsmakt? 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, SoWhat? skrev:

Løgn og løgn. Hva vet du egentlig om hva som er løgn da? Du må alltid legge merke til hvordan man formulerer seg i reklame. La oss si at noen  kjøper mat på en restaurant, og handler overdådig med både mat og drikke. Så blir det sagt at de måtte kjøpe så mye fordi det var såå gode varer der, og legger til at "alt ble dog borte" 

Da tror mange at "borte" betyr "spist", men det er ikke det som blir sagt, og som er tilfellet. De vil bare vise mest mulig av mat og drikke. Sånn fungerer reklame. At de sier de elsker maten, kan stemme det. De bitene de tok.

Da skjønner du hva reklame handler litt om. Kall det gjerne å bli lurt, og iblant blir man. Men oftest bruker en bare riktige ord, uten å direkte lyve. Reklame skal nemlig heller ikke være helt misvisende pga løgn. Som da de måtte endre på en Zalo-reklame en gang. Skjønn hva reklame er, og skjønn at det faktisk er jobben deres. 

Mye av denne tråden handler om å avdekke løgn. Og suksess-raten er stor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...