Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

26 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Tenker at det omvendt julenisse prosjekteres deres er et skikkelig positivt tiltak. Flott at de velger å gjøre noe for å hjelpe andre. 

Selvfølgelig er det bra tiltak, men de må jo følge opp med å gjenta samme prosjekt i år. I år er det kanskje enda større behov for å hjelpe pga corona. Fikk jo inntrykk av at det var litt dårlig planlagt i fjor, derfor burde de vel vært i gang allerede. Men vanskelig å få gjort noe, da ekteparet skal bruke hele dagen på egen trening. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Klaraku78 skrev:

Selvfølgelig er det bra tiltak, men de må jo følge opp med å gjenta samme prosjekt i år. 

Det må de da ikke, det bestemmer de selv.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klaraku78 skrev:

Selvfølgelig er det bra tiltak, men de må jo følge opp med å gjenta samme prosjekt i år. I år er det kanskje enda større behov for å hjelpe pga corona. Fikk jo inntrykk av at det var litt dårlig planlagt i fjor, derfor burde de vel vært i gang allerede. Men vanskelig å få gjort noe, da ekteparet skal bruke hele dagen på egen trening. 

Klart de fortsetter med Omvendt Julenisse, de hadde jo stor glede av det.

Synes det var flott gjort av dem! Dessuten opplyser jo Caroline selv om at de skal fortsette prosjektet:

"Og vi gleder oss allerede til å hjelpe flere neste år ❤️"

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/12/18/omvendt-julenisse-3/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, pøbelsara skrev:

Enig. Helt supert.

Jeg er spent på om de skal ha sponset bil og bilvask og sånn i år også, eller om de skal ta den voldsomme slitasjen og ekstra kjørelengden på egen kappe.  Jeg tenker at de ved å innrette spons på en litt annen måte, kan prosjektet fremstå som adskillig mer sympatisk enn i fjor. Jeg ble forundret over vinklingen på endel ting som ble postet i fjor, og tenkte at de noen ganger trenger en god kommunikasjonsrådgiver. 

Enig. Et godt tiltak jeg håper de følger opp i år. 👍

Også enig i resten du skriver. Siste år gikk de på en del pinlige blemmer som de nå, som de forhåpentlig har lært, kan unngå i år. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
2 timer siden, Hellasinmyheart skrev:

Tenker at det omvendt julenisse prosjekteres deres er et skikkelig positivt tiltak. Flott at de velger å gjøre noe for å hjelpe andre. 

Jeg er enig i at det er bra at de gjør noe for å hjelpe andre, men jeg er ikke enig i at Omvendt julenisse slik det ble organisert og gjennomført i fjor er et bra tiltak. Om de ikke gjør noen grundige endringer håper jeg de ikke gjennomfører i år, men at de heller bruker influencervirksomheten til å reklamere for og støtte opp under andre, mer profesjonelle og faglig forankrede tiltak.

Vi trenger ikke en ny runde med hvor CBE.no soler seg i glansen av andre sine donerte gaver og brukte leker fra eget hushold. Vi trenger ikke en ny runde med svakt personvern og manglende anonymisering av de som trenger hjelp. Og jeg synes det er helt uspiselig at et influencerpar som lever i en boble med lite kontakt med resten av verden skal sitte i sofaen og vurdere søknader om hjelp og granske inntekt og sosiale medier for de som er i en utsatt og ydmykende situasjon. Jeg må innrømme at tanken på en ny runde med «Hollywood-fruer som driver veldedighet for at de selv skal føle seg bra» gir meg lyst til å kaste opp. 

Hvis de vil gjøre noe for andre så kan de starte med å reklamere gratis for andre hjelpeorganisasjoner, snakke opp og samarbeide med andre som hjelper sårbare grupper før jul og søke bistand fra folk med kompetanse og erfaring.  Målet med å hjelpe må være at flest mulig skal få best mulig hjelp, ikke innholdsproduksjon eller å bli beundret for sin egen «godhet».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg har undret meg over det med jevne mellomrom, og til dere som følger litt mer med enn meg: Hva er det egentlig som drøyer så veldig ift å få lansert Netfit? Det må jo være voldsomt til opplegg ? 

Jeg finner og følger stadig treningsvideoer på youtube, og tenker at det enkle er ofte det beste. Folk som viser øvelser riktig - hjemme på stuegulvet, eller på treningssenter. Gratis -fordi de liker å trene og liker å dele. Jeg forstår ikke helt at Netfit kommer til å ha noe marked egentlig. Jeg forstår ideen. Personlig treningsplan og kostholdsplan? Det er så mange dyktige online-PT`r og online ernæringsfysiologer (og vektklubb o.l) at jeg ikke helt ser at de kan konkurrere med ekspertisen. 

Hadde vært gøy hvis de fikk det til, men det begynner å bare virke litt  tullete alt sammen. Så utrolig lang ventetid på noe som virker ganske likt mye annet man finner gratis. Det virker nesten som om fotoshoot i Netfit-lokalene er viktigere enn å faktisk få dette i gang på ordentlig. 

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snøsøta
2 minutter siden, Isild skrev:

Jeg vet jeg har undret meg over det med jevne mellomrom, og til dere som følger litt mer med enn meg: Hva er det egentlig som drøyer så veldig ift å få lansert Netfit? Det må jo være voldsomt til opplegg ? 

Jeg finner og følger stadig treningsvideoer på youtube, og tenker at det enkle er ofte det beste. Folk som viser øvelser riktig - hjemme på stuegulvet, eller på treningssenter. Gratis -fordi de liker å trene og liker å dele. Jeg forstår ikke helt at Netfit kommer til å ha noe marked egentlig. Jeg forstår ideen. Personlig treningsplan og kostholdsplan? Det er så mange dyktige online-PT`r og online ernæringsfysiologer (og vektklubb o.l) at jeg ikke helt ser at de kan konkurrere med ekspertisen. 

Hadde vært gøy hvis de fikk det til, men det begynner å bare virke litt  tullete alt sammen. Så utrolig lang ventetid på noe som virker ganske likt mye annet man finner gratis. Det virker nesten som om fotoshoot i Netfit-lokalene er viktigere enn å faktisk få dette i gang på ordentlig. 

Jeg tenker også at Netfit hadde vært et godt og naturlig tillegg til og etterhvert kanskje en vei videre for bloggen, men når kompetansen består i å selge ting heller enn å trene andre så blir vel fokuset deretter. Så langt kan det nesten se ut som at Netfit utvikles som en plattform for å selge treningsrelaterte produkter enn et godt treningsprodukt. 

Og akkurat her hadde det vært godt å ta feil!  Tenk om de kunne fått til et vellykket produkt med innhold det er bruk for istedet for halvnaken dame som selger luksustamponger blant bilder av intetanende barn. Jeg heier fortsatt på at de skal klare det, men så langt er jeg ikke overbevist. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes allerede en App i Appstore som heter NetFitTV, i tillegg til andre som tilbyr det samme. Mulig de har ventet så lenge at navnet er tatt av andre.

Jeg må innrømme at jeg på 90-tallet kjøpte noen slike Videovitamin VHS videoer som Kari Jaquesson gav ut. Og man blir jo rimelig lei av å spille de samme øktene igjen og igjen. Det vesentlige er nok at det kommer stadig nye økter, evt live-trening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Snøsøta skrev:

Jeg er enig i at det er bra at de gjør noe for å hjelpe andre, men jeg er ikke enig i at Omvendt julenisse slik det ble organisert og gjennomført i fjor er et bra tiltak. Om de ikke gjør noen grundige endringer håper jeg de ikke gjennomfører i år, men at de heller bruker influencervirksomheten til å reklamere for og støtte opp under andre, mer profesjonelle og faglig forankrede tiltak.

Vi trenger ikke en ny runde med hvor CBE.no soler seg i glansen av andre sine donerte gaver og brukte leker fra eget hushold. Vi trenger ikke en ny runde med svakt personvern og manglende anonymisering av de som trenger hjelp. Og jeg synes det er helt uspiselig at et influencerpar som lever i en boble med lite kontakt med resten av verden skal sitte i sofaen og vurdere søknader om hjelp og granske inntekt og sosiale medier for de som er i en utsatt og ydmykende situasjon. Jeg må innrømme at tanken på en ny runde med «Hollywood-fruer som driver veldedighet for at de selv skal føle seg bra» gir meg lyst til å kaste opp. 

Hvis de vil gjøre noe for andre så kan de starte med å reklamere gratis for andre hjelpeorganisasjoner, snakke opp og samarbeide med andre som hjelper sårbare grupper før jul og søke bistand fra folk med kompetanse og erfaring.  Målet med å hjelpe må være at flest mulig skal få best mulig hjelp, ikke innholdsproduksjon eller å bli beundret for sin egen «godhet».

Trist at du ikke klarer å se noe positivt i at de hjelper andre med omvendt julenisse. Et svært godt eksempel på at de skal kritiseres av enkelte her inne for absolutt alt uansett. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Trist at du ikke klarer å se noe positivt i at de hjelper andre med omvendt julenisse. Et svært godt eksempel på at de skal kritiseres av enkelte her inne for absolutt alt uansett. 

En litt mer konstruktiv måte å respondere på ville vært å imøtegå hvert av argumentene i innlegget hennes med motargumenter. @Snøsøta begrunner hvorfor hun synes Omvendt julenisse var problematisk slik det ble gjennomført i fjor, du kunne feks forklart hvorfor det hun innvender ikke holder som kritiske argumenter slik du ser det.

Bare et tips.

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Men hvorfor imøtegår du ikke argumentene hennes? Alt det Snøsøta skriver, er jo sant. Jeg fikk dårlig smak i munnen av opplegget i fjor, fordi fokuset var på hjelperne, ikke på hjelpen. 

Jeg blir mer enn gjerne med i en debatt rundt dette. Det er kjempeviktig at innflytelsesrike folk bruker innflytelsen sin til noe positivt. Jeg reagerte på akkurat de samme tingene som Snøsøta i fjor, og jeg synes det var dumt at det slik, fordi det VAR jo  en masse merkverdige og tildels kritikkverdige valg som ble gjort. Men jeg håper ærlig og oppriktig at de lærte av fjoråret og at Omvendt julenisse 2.0 blir en bedre utgave - for ideen er veldig god, den. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nudeldama skrev:

Det må de da ikke, det bestemmer de selv.

Det bestemmer de selv ja, og det er vel mer dems stil og bruke tiden på seg selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
37 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Det er noe som heter å gjøre mer skade enn gavn. Den uprofesjonelle gjennomføringen ødelegger for den gode intensjonen. Konstruktiv kritikk innebærer å komme med forslag til hvordan ting kan gjøres bedre. Kommentaren min inneholder flere konkrete innspill til dem videre driften. Jeg kan ikke se at kommentaren din treffer på noen punkter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, pøbelsara skrev:

Men hvorfor imøtegår du ikke argumentene hennes? Alt det Snøsøta skriver, er jo sant. Jeg fikk dårlig smak i munnen av opplegget i fjor, fordi fokuset var på hjelperne, ikke på hjelpen. 

Jeg blir mer enn gjerne med i en debatt rundt dette. Det er kjempeviktig at innflytelsesrike folk bruker innflytelsen sin til noe positivt. Jeg reagerte på akkurat de samme tingene som Snøsøta i fjor, og jeg synes det var dumt at det slik, fordi det VAR jo  en masse merkverdige og tildels kritikkverdige valg som ble gjort. Men jeg håper ærlig og oppriktig at de lærte av fjoråret og at Omvendt julenisse 2.0 blir en bedre utgave - for ideen er veldig god, den. 

Ser ikke noe poeng å svare på en kommentar der en skriver at at man blir kvalm over at noen gjør noe godt for andre og henger seg opp i hvert min minste detalj og leter etter noe å kritisere og ta CBE på istedenfor å berømme at de faktisk gjør noe veldig bra for å hjelpe andre. Som sagt er @Snøsøta sin kommentar et perfekt eksempel på at alt skal kritiseres uansett. Trist at enkelte blir kvalm over at noen gjør noe bra for andre.  

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
1 minutt siden, Hellasinmyheart skrev:

Ser ikke noe poeng å svare på en kommentar der en skriver at at man blir kvalm over at noen gjør noe godt for andre og henger seg opp i hvert min minste detalj og leter etter noe å kritisere og ta CBE på istedenfor å berømme at de faktisk gjør noe veldig bra for å hjelpe andre. Som sagt er @Snøsøta sin kommentar et perfekt eksempel på at alt skal kritiseres uansett. Trist at enkelte blir kvalm over at noen gjør noe bra for andre.  

Hei du mister, den der holder ikke. Jeg blir kvalm av en måte de organiserer fordelingen av bistand på, ikke at de yter bistand. Dette er langt over streken for misrepresenyasjon, å vri og vende på det folk skriver for å stille deltakerne og tråden i et dårlig lys. I tillegg er det du skriver direkte feil. Jeg både sier at det er bra at de hjelper andre i den kommenterer og at jeg heier på Netfit i den neste kommentaren jeg skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Men sa hun at hun ble kvalm av at CBE hjalp andre? Hun var jo konkret på HVA hun reagerte på - og det var da vitterlig ikke AT hun hjalp andre. Det var vel hva som ble vist og kommunisert underveis? 

Det er jo ikke noe poeng å argumentere for hvorfor noe er ugreit når det bare avfeie som at "ALT skal kritiseres". 

Endret av pøbelsara
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med @pøbelsara. Hva med at de som liker å diskutere hvordan andre debattanter diskuerer - lager en egen tråd om dette? Ikke spydig ment, virkelig ikke. Men det ville være ryddigere enn denne stadige brukerdebatten. Jeg respekterer at andre ikke syns det er noen vits å disktuere CBE, og/eller at flere syns det pirkes på "alt" osv. Andre igjen ser ikke problemet med at barna er mye med i kanalene. 

Men nå handler nå engang denne tråden om virksomheten, og da tar man opp det virksomheter selger og bedriver. Det er ikke brudd på noen regler å diskutere temaer og saker vedr bedriften "for mye" som jeg opplever at noen syns. 

At alle burde opptre saklig tror jeg de aller fleste både gjør og er enig i, men disse stadige innleggene om at "kjernen" er "ute etter" osv gjentas og gjentas. 

Igjen - en egen tråd om de/oss som diskuterer og debatterer er kanskje ikke så dumt i og med at det tas opp så ofte- så holder man det litt ryddig. Det er også lov til å scrolle over innlegg her, det gjør nok alle - det er ikke alt man er enig i, men man trenger ikke å kommentere alt man ikke er enig i. Og ser man noe som bryter med reglene - så rapporter. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Hellasinmyheart skrev:

1. Hvorfor kommer du ikke med egne betraktninger om hva du syns var bra med gjennomføringen av prosjektet? Den du siterer argumenterer bra for sitt syn. Klarer du det samme?

2. Hvorfor responderer du ikke på alle dem som er positive til prosjektet og håper at det videreføres og videreutvikles? 

3. Velger du konsekvent å svare på de som er kritiske for å ha hold i påstanden at ‘de skal kritiseres av enkelte her inne for absolutt alt uansett’?

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var flott at de hadde omvendt julenisse i Østfold. :tommelsmil: 
Men det virket som de fikk litt dårlig tid, det var visst mange de ikke fikk hjulpet. Kanskje de starter litt tidligere i år? 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fritt etter Jodel:

Alle fortjener noen som ser på en slik fotballfrue ser på seg selv i speilet. 

Ref story på IG, og kan derfor ikke linkes til. Men at hun nyter synet av sin spraytannede kropp er lett å se. 

Veldig bra selvbilde 🙌🏼 Ikke så bra mtp kroppsfokus, men hey, man kan ikke få alt heller. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...