Klementine Skrevet 9. mai 2020 #20941 Skrevet 9. mai 2020 3 timer siden, MaleficentAurora skrev: Det virker som at CBE har et svak nettverk rundt seg når det kommer til reklamering å publisering av nye prosjekter. For når jeg ser innom andre influencere så blir de reklamert langt mye mer av andre influencere kolleagere enn hva hun blir. Hva kan være grunnen til det? 2 timer siden, Snøsøta skrev: Hun har alltid holdt seg litt for seg selv. Bare sporadiske referanser til andre bloggere. Har vært et tema her før, det svake nettverket. Det bidrar jo også til den isolerte bobla hvor hun ikke får real-life referanser eller tilbakemeldinger på det de holder på med. Om det er et bevisst valg, konsekvenser av alle kontroversene hennes opp gjennom eller fordi hun ikke helt får kontakt med andre er uvisst. En manager kan åpne dører, men man må ta mulighetene og vedlikeholde nettverket selv. For meg framstår det likevel mest som en naturlig konsekvens av at de har så store problemer med å ta inn andre perspektiver enn sine egne. Hvis de mener de selv alltid har rett og alle andre tar feil så er det et skikkelig dårlig utgangspunkt for å bygge nettverk.. Det er bare så mye penger kan gi der, når det kommer til stykket. Når en ikke mingler er på arrangement. Sender ut "gaver" og pleier nettverket ditt hyppig, sånn som CP gjør, så får en heller ikke avtaler. Også er det vel han godeste Peters litt amerikansk av seg, utadvendt type som smir mens jernet er varmt og selger inn det meste. Noen kjenner noen, så tar en en fest sammen osv. Det jeg egentlig er mest overrasket over at det fremstår som om de ikke får til noe som helst! det er liksom ingenting av betydning. Og dette Netfit greine har jo tatt år og dag sammenlignet med alt annet de pusher ut fortløpende. 19
MaleficentAurora Skrevet 9. mai 2020 #20942 Skrevet 9. mai 2020 Her har dere et godt et godt eksempel på hvordan man kan promotere før seg selv når man har et nytt prosjekt på gang. CBE har så sykt mye å lære seg når det gjeld akkurat dette. Hun gjør ikke noe før bedriften hun har datt navnet sitt på har promotert henne på sin side. Jeg mener at det er viktig p komme med litt tease slik at følgerne å lesere bmir nysgjerrige å bli ekstra interessert. 4
LilleSnupp Skrevet 9. mai 2020 #20943 Skrevet 9. mai 2020 16 minutter siden, MaleficentAurora skrev: Her har dere et godt et godt eksempel på hvordan man kan promotere før seg selv når man har et nytt prosjekt på gang. CBE har så sykt mye å lære seg når det gjeld akkurat dette. Hun gjør ikke noe før bedriften hun har datt navnet sitt på har promotert henne på sin side. Jeg mener at det er viktig p komme med litt tease slik at følgerne å lesere bmir nysgjerrige å bli ekstra interessert. Joda, hun har jo lagt ut en teaser. Sittende på kjøkkenbenken og videoen av seg i blondeundertøyet. 5
MaleficentAurora Skrevet 9. mai 2020 #20944 Skrevet 9. mai 2020 5 minutter siden, LilleSnupp skrev: Joda, hun har jo lagt ut en teaser. Sittende på kjøkkenbenken og videoen av seg i blondeundertøyet. Det var ingen teaser hun la ut nei. Men rent reklamering ETTER Mymuse la ut at hun var den nye prosjektet i stallen deres. Det Dajana la ut er en rent teaser, før der ser man ikke hva det dreier seg om. Og dermed blir man enda mer nysgjerrig på hva det nye prosjektet til Dajana er. 9
Vernis Skrevet 9. mai 2020 #20945 Skrevet 9. mai 2020 2 timer siden, Klementine skrev: Det jeg egentlig er mest overrasket over at det fremstår som om de ikke får til noe som helst! det er liksom ingenting av betydning. Og dette Netfit greine har jo tatt år og dag sammenlignet med alt annet de pusher ut fortløpende. Jeg har samme inntrykk. Det jeg forundres over er at de kan leve av dette? To mennesker er heltidsansatte og så er det vel et management som skal tjene litt også. Er det Tv2 som betaler ekstremt godt for deltagelse i Bloggerne eller hva? 16
Klementine Skrevet 9. mai 2020 #20946 Skrevet 9. mai 2020 2 minutter siden, Vernis skrev: Jeg har samme inntrykk. Det jeg forundres over er at de kan leve av dette? To mennesker er heltidsansatte og så er det vel et management som skal tjene litt også. Er det Tv2 som betaler ekstremt godt for deltagelse i Bloggerne eller hva? Helt enig. Mye derfor jeg følger med også kjenner jeg, for det gir ikke mening at dette kan forsørge en familie på 4. "Alle" de andre kan en se har prosjekter gående som de pusher kontinuerlig ut. Fremstår som en stor vennegjeng, som fronter hverandre. CBE.... er jo ikke sammen med noen andre eller fronter ingen andre. Se bare på de siste ukene hvor mye reklame CP har pushet ut iform av alt hun har mottatt i posten av blomster, klær, krystaller og stæsj. Hos CBE har vi sett at LKE har hentet x antall store esker med hjelp av en tralle. Men jeg kan ikke se hva av dette som er reklame og nytt. Igjen lander jeg på at Treasures først og fremst tjener penger pga folks rutinemessige atferd. Klikker oss inn av gammel vane, og finner kanskje noe nytt en gang i skuddåret. De evner jo ikke levere på inspirasjon til 17.mai borddekking eller høytider heller lenger. Det er platt alt sammen. Virker lei, forståelig nok. 23
Klementine Skrevet 9. mai 2020 #20947 Skrevet 9. mai 2020 Også dette her på toppen. Det blir for dumt å late som om at alt er normalt mtp inntjening, Treasures AS https://www.dagbladet.no/kjendis/kan-ha-tapt-en-halv-million/72448819?fbclid=IwAR26Y3qIv-SR9j1j344i6W8UKrmP1K8Yb9sF3_o-683vtSkwwBH4LZuloAw 12
Vernis Skrevet 9. mai 2020 #20948 Skrevet 9. mai 2020 Men klikk i seg selv gir vel ikke inntjening? Jeg forstår at klikk øker markedsverdien, men om det er det de lever av burde vi jo se annen type annonsører. 5
Gjest pop up bruker Skrevet 9. mai 2020 #20949 Skrevet 9. mai 2020 3 timer siden, Oransjesjel skrev: Er det i det hele tatt mulig å skille på person og bedrift? Jeg spør oppriktig. Når CBE får ros - er det bedriften eller C som får det? Kan en bedrift være pen med pene barn feks? Og blir det ikke litt sånn at noen ganger «gjemmer» man seg bak bedriften og andre ganger bak personen - hopper litt hit og dit ettersom det passer seg. Jeg synes det er problematisk - veldig. «Varen» bedriften selger er jo familien.. Bak alle bedrifter og varemerker står det mennesker som er enten utviklere, ledere eller arbeidere. Når det gjelder influensere er de både daglig leder, ansiktet utad og arbeider i egen virksomhet - og varmemerket de selger er seg selv. Eller den versjonen de ønsker å presentere av seg selv. Jeg mener det er mulig, men det krever at man tenker litt enkelt og skjærer igjennom et par steder. Alt som publiseres på sosiale medier, som vises frem og presenteres tjener de penger på. De velger selv hva de ønsker å publisere og hva de således velger å bruke for å tjene penger. Det som publiserer blir etter min mening derfor en del av deres bedrift. Det de derimot ikke velger å publisere anser jeg som privat, og det syns jeg de skal få lov å ha privat. De fleste influenserne publiserer allerede så utrolig mye jeg for egen del tenker at det måtte vært godt om de holdt privat, så da skal jeg i hvert fall respektere det de faktisk velger å holde privat. Når det gjelder å gjemme seg bak person/bedrift alt ettersom gjør både influesnerne og enkelte som kritiserer dette. Influenserne kan fort gå i fosterstilling og gråte ut hvis bedriften får konstruktiv kritikk. Dette har de fleste influenser gjort en eller flere ganger. Samtidig kan kritikerne også både kritisere andre for at kritikk mot en influenser er kritikk av privatperson, eller å kritisere faktisk noe som er privat. Årsaken er selvsagt dette vanskelige skille mellom hva som er privat og hva som er bedrift. Mitt inntrykk etter å fulgt influensere i lang tid nå er at de selv ønsker at dette skillet skal være vanskelig å trekke. Både fordi det gir dem et skydd hvis det blåser som verst - da kan de si at de blir såret, det går på dem som person osv, men også fordi det å sammenblande rollene gjør at følgerne tror de har en nærhet til personen bak, som de selvsagt tjener penger på.
Gjest pop up bruker Skrevet 9. mai 2020 #20950 Skrevet 9. mai 2020 1 minutt siden, Vernis skrev: Men klikk i seg selv gir vel ikke inntjening? Jeg forstår at klikk øker markedsverdien, men om det er det de lever av burde vi jo se annen type annonsører. Du kan ha reklame på bloggen som du får inntjening av pr klikk. Også har du disse lenkene de legger ut som de også tjener penger på hvis noen klikker på - hvis jeg ikke tar helt feil. Hvor mange lesere/følgere du har brukes vel også i markedsføringen ovenfor annonsører.
Emma Belikova Skrevet 9. mai 2020 #20951 Skrevet 9. mai 2020 5 timer siden, 123Frustrert skrev: Hvor dumt er det å tro at det er interessant hvordan du sminker deg? Hæ? Det er jo bare lag på lag med sminke. Men det er jo så ‘innmari mange som spør’. 21
Gjest pop up bruker Skrevet 9. mai 2020 #20952 Skrevet 9. mai 2020 9 minutter siden, Klementine skrev: Også dette her på toppen. Det blir for dumt å late som om at alt er normalt mtp inntjening, Treasures AS https://www.dagbladet.no/kjendis/kan-ha-tapt-en-halv-million/72448819?fbclid=IwAR26Y3qIv-SR9j1j344i6W8UKrmP1K8Yb9sF3_o-683vtSkwwBH4LZuloAw Vi får se når regnskapets time kommer tenker jeg. Det kan faktisk tenkes at andre influeserne har hatt både flere og mer speiselle samarbeidspartnere enn CBE har, og dermed får en mer drastisk nedgang enn CBE?
Populært innlegg Ultiva Skrevet 9. mai 2020 Populært innlegg #20953 Skrevet 9. mai 2020 (endret) 2 timer siden, MaleficentAurora skrev: Her har dere et godt et godt eksempel på hvordan man kan promotere før seg selv når man har et nytt prosjekt på gang. CBE har så sykt mye å lære seg når det gjeld akkurat dette. Hun gjør ikke noe før bedriften hun har datt navnet sitt på har promotert henne på sin side. Jeg mener at det er viktig p komme med litt tease slik at følgerne å lesere bmir nysgjerrige å bli ekstra interessert. Et portrettbilde så ihjelredigert at det kunne vært hentet rett ut fra et videospill. Hva er spennende med dette? Er det noe man har lært av dette tiåret med selvutnevnte influenserne, så er det at de er "SO excited!!!!!" for absolutt alt de klarer å klore sitt eget navn på, være seg masseproduserte, overprisede hårspenner fra wish eller latterlig dyrt polyesterundertøy fra alibaba.com. Endret 9. mai 2020 av Ultiva 58
Karianne30 Skrevet 9. mai 2020 #20954 Skrevet 9. mai 2020 Leste kommentarene på innlegget ang kolleksjonen med My muse og der påpeker noen at navelen hennes ikke synes og viser til at de tidligere jo har jukset og redigert bildene av henne. Da kommer LKE på banen og sier at det har han ALDRI gjort...hæ? Hvem gjorde det da? Han slår meg som svært usympatisk og manipulerende... 45
Marioposa Skrevet 9. mai 2020 #20955 Skrevet 9. mai 2020 (endret) 21 minutter siden, Karianne30 skrev: Leste kommentarene på innlegget ang kolleksjonen med My muse og der påpeker noen at navelen hennes ikke synes og viser til at de tidligere jo har jukset og redigert bildene av henne. Da kommer LKE på banen og sier at det har han ALDRI gjort...hæ? Hvem gjorde det da? Han slår meg som svært usympatisk og manipulerende... Bilderedigering : https://www.google.com/amp/s/influencere.wordpress.com/2019/02/17/cbe-no-lognene-rundt-bilderedigering/amp/ Endret 9. mai 2020 av Marioposa 21
blåbærpai Skrevet 9. mai 2020 #20956 Skrevet 9. mai 2020 Har alltid hatt følelsen av at LKE har latt seg styre. Av bedriften. 8
Gjest pop up bruker Skrevet 9. mai 2020 #20957 Skrevet 9. mai 2020 10 minutter siden, Karianne30 skrev: Leste kommentarene på innlegget ang kolleksjonen med My muse og der påpeker noen at navelen hennes ikke synes og viser til at de tidligere jo har jukset og redigert bildene av henne. Da kommer LKE på banen og sier at det har han ALDRI gjort...hæ? Hvem gjorde det da? Han slår meg som svært usympatisk og manipulerende... Hvor da? Lenke og/eller imurg?
MissLucy Skrevet 9. mai 2020 Forfatter #20958 Skrevet 9. mai 2020 13 minutter siden, Karianne30 skrev: Leste kommentarene på innlegget ang kolleksjonen med My muse og der påpeker noen at navelen hennes ikke synes og viser til at de tidligere jo har jukset og redigert bildene av henne. Da kommer LKE på banen og sier at det har han ALDRI gjort...hæ? Hvem gjorde det da? Han slår meg som svært usympatisk og manipulerende... skrev han at han ikke har redigert bilder før, eller at ha ikke har redigert bort navlen før? den siste varianten ville vært et helt typisk LKE-svar 21
Kollontaj Skrevet 9. mai 2020 #20959 Skrevet 9. mai 2020 CBE tok på seg skylda for redigering av bilder. LKE skrev falske kommentarer, tok på seg skylda for det. 20
Karianne30 Skrevet 9. mai 2020 #20960 Skrevet 9. mai 2020 3 minutter siden, MissLucy skrev: skrev han at han ikke har redigert bilder før, eller at ha ikke har redigert bort navlen før? den siste varianten ville vært et helt typisk LKE-svar «Jeg har aldri blitt tatt for å tukle med bilder» var svaret...ligger i kommentarfeltet på bloggen... 13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå