Nudeldama Skrevet 8. mai 2020 #20901 Skrevet 8. mai 2020 1 minutt siden, Surikatt skrev: Enig, igjen uheldig sammenblanding av privatperson og bedrift gjør at man lurer på hva som er hva. M Enig med deg i dette. Har du noen gang tenkt at denne sammenblandingen kan gjøre at det er lurt å være forsiktig slik at man er nøye på at det er bedrift man kritiserer, og ikke privatperson? 1
FotbaIlflua Skrevet 8. mai 2020 #20902 Skrevet 8. mai 2020 1 minutt siden, Nudeldama skrev: Enig med deg i dette. Har du noen gang tenkt at denne sammenblandingen kan gjøre at det er lurt å være forsiktig slik at man er nøye på at det er bedrift man kritiserer, og ikke privatperson? Hvordan skal man skille på disse, tenker du? 6
Nudeldama Skrevet 8. mai 2020 #20903 Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, FotbaIlflua skrev: Hvordan skal man skille på disse, tenker du? Det er svært vanskelig, og noe av det som er problematisk med den type blogging som CBE gjør. Forskjellen er at mens jeg mener dette gjør det ekstra viktig å være obs på at det man skriver ikke går over til å bli personkritikk, så er det andre som mener at siden CBE legger opp til det selv, så er det fri adgang til å skrive hva man vil. 3
Inocybe Skrevet 8. mai 2020 #20904 Skrevet 8. mai 2020 (endret) 11 timer siden, Hellasinmyheart skrev: Ja, det er mye som kunne vært gjort i en perfekt verden. Utvilsomt. Eh Det må ikke være en perfekt verden før man kan anspore seg selv til å gjøre det rette. 10 timer siden, Hellasinmyheart skrev: Det er det sikkert. Innebærer likevel ikke at det CBE er noe verre enn andre. Hun fronter trening og sunn livsstil selv om det ikke er optimalt det hun gjør. Men hun har skikkelig bra innlegg også. Det innlegget der hun gav tips til turer i nærområdet her om dagen f.eks. Det var skikkelig bra! Og matinnlegg og matbildene er også veldig bra. Igjen. At andre er like ille som CBE rettferdiggjør på ingen måte at CBE også er det. Hun kunne for eksempel etterstrebe å være bedre enn de andre. Det hadde vært sympatisk i stedet for å la seg synke ned i gjørma av dårlige påvirkere slik hun gjør. Nei hennes fronting av trening og kosthold er på ingen måte optimal. Det har du helt rett i. Jeg er i utgangspunkt veldig positiv til påvirkning til et sunnere og bedre liv, men der CBE går så veldig galt er når det uoppnåelig korrigerte utseendet hennes frontes som oppnåelig mål. Da går det rett fra god inspirasjon til kroppspress. Og ja. Mange av de turbildene som ikke har med barn var fine. Men innleggene innholder stor mengde barneeksponering som ødelegger det gode inntrykket. Slik intens barneeksponering er ikke greit! Jeg husker også Dovre-oppsummeringsinnlegget som en høyder 👌 Endret 9. mai 2020 av Inocybe Presisering at jeg på ingen måte støtter slik ekstrem barneeksponering som man ser hos blant annet CBE.no 16
Gjest Lavande Skrevet 8. mai 2020 #20905 Skrevet 8. mai 2020 Ser flere skryter av turinnlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/07/pa-tur-sarpsborg-og-fredrikstad/ . Det har ca. 15 bilder av barna. Bruk av barn = dårlig blogginnlegg for min del.
FotbaIlflua Skrevet 8. mai 2020 #20906 Skrevet 8. mai 2020 Akkurat nå, Nudeldama skrev: Det er svært vanskelig, og noe av det som er problematisk med den type blogging som CBE gjør. Forskjellen er at mens jeg mener dette gjør det ekstra viktig å være obs på at det man skriver ikke går over til å bli personkritikk, så er det andre som mener at siden CBE legger opp til det selv, så er det fri adgang til å skrive hva man vil. Det er vanskelig ja. CBE bruker sin private kropp til å fronte det meste på bloggen, feks trening, klær, undertøy, hår, sminke, hudpleie, negler osv. Hun bruker i dag kroppen sin til å posere i en reklame for et produkt hvor hun ser helt umenneskelig ut. Er dette innafor å kritisere? Eller kan man ikke det, fordi privatpersonen kan bli lei seg? 23
FotbaIlflua Skrevet 8. mai 2020 #20907 Skrevet 8. mai 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg mener at man bør trø varsomt og være svært bevisst på at det man kritiserer faktisk er bedriften, og ikke privatpersonen. Og hvorfor skal man egentlig forfølge en person og kritisere det meste av det hun legger ut? Hva er hensikten? Jeg kan ikke se at det er konstruktivt, uansett hva kritikken går ut på. Det er altfor diffust. Trø varsomt, hva betyr det i praksis? Kan man kritisere eller ikke, ref mitt eksempel? Minner om at dette er en bedrift, og de blir kritisert for det de kommuniserer. Ingen har en personlig agenda mot privatpersonen CBE, det er bedriften CBE som kritiseres. Bedriften som de tjener penger på. Når bedrifter gang på gang tråkker over grenser, både etiske og lover/regler, hvorfor skal man IKKE kritisere det? Til info genereres mye av trafikken og dermed inntektene til bedriften på kritikken de får. Ingen kritikk=mindre penger i kassen. 13
Marioposa Skrevet 8. mai 2020 #20908 Skrevet 8. mai 2020 (endret) 1 time siden, MissLucy skrev: En ting er de tusen bildene som viser før og nå ift størrelse og fasong. Men det beste beviset er bildene som viser rippling. Du ser rippling helt tydelig på dette bildet: Hvordan forklare brystet hvis dette ikke er implantat? Endret 8. mai 2020 av Marioposa 21
Surikatt Skrevet 8. mai 2020 #20909 Skrevet 8. mai 2020 32 minutter siden, Nudeldama skrev: Enig med deg i dette. Har du noen gang tenkt at denne sammenblandingen kan gjøre at det er lurt å være forsiktig slik at man er nøye på at det er bedrift man kritiserer, og ikke privatperson? Nei, jeg mener det burde vært helt unødvendig at man skal stille seg dette spørsmålet. 7
Surikatt Skrevet 8. mai 2020 #20910 Skrevet 8. mai 2020 Det blir komisk at Caroline Berg-Eriksen har begynt å fronte et kroppsideal som er struttepupper, stor rumpe og ellers veldig tynn kropp. Det er ikke mulig uten at man jukser. Rart at man kan benekte noe hvor bildet taler for seg. Akkurat som at de benekter at de redigerer henne til det ugjenkjennelige til tider og tidligere avsløringer hvor det var lesernes feil. 32
Gjest Snøsøta Skrevet 8. mai 2020 #20911 Skrevet 8. mai 2020 38 minutter siden, Lavande skrev: Ser flere skryter av turinnlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/07/pa-tur-sarpsborg-og-fredrikstad/ . Det har ca. 15 bilder av barna. Bruk av barn = dårlig blogginnlegg for min del. Veldig enig. Turinnleggene er bra med tanke på livsstil, sunnhet og kroppsfokus, men glemte å legge til at barna frontes veldig mye i de innleggene.
Mme Blavatsky Skrevet 8. mai 2020 #20912 Skrevet 8. mai 2020 1 hour ago, miamiamia said: Så trist at enkelte kvinner føler de må operere brystene sine. CBE som var MYE finere før Og nå med rippling over silikoninnleggene... fjern influensertittelen spør du meg! (Har nære venner og familie som har hatt brystkreft og fjernet bryst og flere som har måttet fjerne implantat etter flere år med trøbbel..) Da hun var 25 uttalte hun til nettstedet theskinnyconfidental.com, en blogg der du kan lese om «Why I Only Eat Half» og «the Lowest Calorie Dressing Ever», at: «(..) My dream is to show other women that a pregnancy does not ruin your body. This is my biggest motivation.» (https://www.theskinnyconfidential.com/healthy-deets-norways-top-fitness-blogger-caroline-berg-eriksen/) Etter å ha fått barn velger altså CBE å operere brystene, til tross for at barnefødsler ikke ‘trenger å ødelegge kroppen’, og med det resultatet vi kan se i den hvite kjolen. Hva er det denne «influenceren» kommuniserer til følgerne sine med slikt? 49
cerruti Skrevet 9. mai 2020 #20913 Skrevet 9. mai 2020 Dette blir bare dumt. En «influenser» som deler alt i livet; fra fødsler, begravelser, døtres hår og is som belønning for å ha sunget/opptrådt osv, så sier det seg vel selv at vedkommende ikke «slipper unna» kommentarer på når utseendet åpenbart forandres. På det ene bildet som kommenteres her, ser jo alle som følger «influenseren» at både kropp og ansikt er endret/ i ferd med å endres. Husk noe kommuniseres direkte av «influenseren», mens annet indirekte, som feks denne brystoperasjon. Slik pakkes det inn i et mer «smakfullt og heldig budskap» til følgerne. Like fullt er budskapet direkte når det legges opp til å vise resultat i så stor grad som det gjøres her. 35
Måne Rampelyset Skrevet 9. mai 2020 #20914 Skrevet 9. mai 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Måne, admin. 1
Heartland Skrevet 9. mai 2020 #20915 Skrevet 9. mai 2020 Det er tydelig at undertøyet (basert på det som er vist så langt) er ment å passe en spesifikk type kropp. Jeg er slank, men bruker D-cup. Har også ammet 3 barn. Jeg kunne aldri brukt dette. Jeg må ha litt hold i min bh. Her er det null av det. På den ene er det bare et blondelag som ligger over brystene. Jeg hadde sett helt dum ut i dette. Dette er tydelig ment for kvinner enten uten pupper, eller med silikonpupper som står helt av seg selv. Skjønner ikke helt reklamen heller. Det bildet på kjøkkenbenken viser kroppen hennes, men undertøyet ser man jo ikke? 🤔 38
Inocybe Skrevet 9. mai 2020 #20916 Skrevet 9. mai 2020 10 timer siden, Lavande skrev: Ser flere skryter av turinnlegget https://www.carolinebergeriksen.no/2020/05/07/pa-tur-sarpsborg-og-fredrikstad/ . Det har ca. 15 bilder av barna. Bruk av barn = dårlig blogginnlegg for min del. Det har du selvfølgelig helt rett i. Jeg mente at enkelte av bildene (uten barn) er fine men jeg kan se det kan framstå som om jeg billiger barneeksponeringen i innleggene. Det gjør jeg selvfølgelig ikke! Tar selvkritikk på jeg formulerte meg uklart "i kampens hete" og skal redigere det. 15
Gjest Snøsøta Skrevet 9. mai 2020 #20917 Skrevet 9. mai 2020 Jeg er mektig lei og provosert av denne late-sombransjen hvor enkelte kan være hva som helst bare de skriver det på insta eller blogg. Caroline Berg Eriksen er verken designer, publisher eller journalist (hun har en kort utdannelse hun ikke har brukt). Hun har gjort et samarbeid med en undertøysbedrift som gjør at hun får penger for å vise fram enda flere lettkledde bilder av seg selv. Samtidig får bedriften publisert bilder og motiver de selv ville fått kritikk for, i andre medier enn sine egne reklameprodukter. En designer som hadde brukt et år på å utvikle en kolleksjon hadde først og fremst fokusert på å få vist fram kolleksjonen på best mulig måte, ikke seg selv eller sin egen kropp. Det er absurd. Kommentarfeltet gir også først og fremst kommentarer på henne og utseendet hennes, ikke kolleksjonen. Om en seriøs designer hadde fått kommentarer på kroppen sin i forbindelse med lansering av en kolleksjon hadde det fort vært oppfattet som trakassering. CBE.no må gjerne vise fram kroppen sin ved å selge undertøy. Fortrinnsvis uten at barna ufrivillig opptrer i samme kanaler. Men at hun er designer er ren løgn.
Isild Skrevet 9. mai 2020 #20918 Skrevet 9. mai 2020 Dette Mymuse, hva er det egentlig? En `kleskatalog` på nett som satser på å bruke kjente bloggernavn på undertøy? Er klærne bloggernes egne design? Syns jeg har sett noe om at blandt annet plagg i SE`s kolleksjoner har vært kopier? "Designer" liksom. Høres imponerende ut. Men stemmer det? 20
pøbelsara Skrevet 9. mai 2020 #20920 Skrevet 9. mai 2020 Folk har vel funnet plagg som er helt like ting fra MyMuse- kolleksjonen til Sophie Elise på ulike nettsteder. litt slik det var med spennene cbe «designet» - de finnes hos wish og aliexpress og på ebay. 28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå