Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Synes det er ganske morsomt når folk går helt i svart, og blir helt harniske bare de ser en kropp. Bilde av CBE i undertøy= Vipps flere nye sider på en kort stund og illsinte/forbanna kommentarer selv Ottar ikke hadde klart å forfattet, eller var det kun når det var slanke (sunne) og flotte kvinnekropper det ble problemtatisk? 🤔 Nei, fysj så kvalmt og ekkelt og trist! Gidameg, har hun ikke utflod som oss vanlige dødelige? Åsså så unaturlig innsugd mage da gitt. Også de struttende kjøpepuppene da dere, brystvortene skyter jo opp i himmelen! Hva med å bare være fornøyd med seg selv naatuurlig slik hun påsto hun gjorde i 2011 og derfor aldri kan forandre mening! 

Merkelig at puppene hennes og eventuell silikon er kritikk av bedriften når bedriftseier aldri har frontet dette ved å nevne det med ett ord på bloggen sin.

Ser mange kaller det kroppspress, og om man mener det er radmagert og alt for tynt så kanskje man bør inspireres av sunt kosthold og trening selv, istedet for å angripe det som får en til å føle seg dritt.
giphy.gif.130493ff08cd7f69071431b0128c27b2.gif

Endret av Nebel86
  • Liker 6
Skrevet
56 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Du legger til grunn at hun har operert brystene. Jeg synes du skal holde deg for god til å påstå at noe er helt sant når det faktisk ikke kan bevises eller hun har vært åpen om at hun har gjort det. Som sagt så er  sjelden verden er så perfekt som I blogger eller i glossy magasiner. CBE fronter en sunn livsstil og sunt kosthold. Mye bedre enn fronting av plastiske operasjoner. 

Kan si det samme om måten SE insisterte på at hun ikke hadde operert rumpen. Det gjør ikke operasjonen mindre reell og bilder er like godt bevis som tekst. Og bilder av puppene har CBE delt så _rikelig_ av det ikke er noen tvil. 

Skjønner ikke det du skriver om perfekt verden? Nei klart verden ikke er perfekt. Desto viktigere å være ærlig der hvor det å ikke fortelle hele historien om det "perfekte" utseendet genererer kroppspress og er en kjent trigger for spiseforstyrrelse.

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, Nebel86 skrev:

Synes det er ganske morsomt når folk går helt i svart, og blir helt harniske bare de ser en kropp. Bilde av CBE i undertøy= Vipps flere nye sider på en kort stund og illsinte/forbanna kommentarer selv Ottar ikke hadde klart å forfattet, eller var det kun når det var slanke (sunne) og flotte kvinnekropper det ble problemtatisk? 🤔 Nei, fysj så kvalmt og ekkelt og trist! Gidameg, har hun ikke utflod som oss vanlige dødelige? Åsså så unaturlig innsugd mage da gitt. Også de struttende kjøpepuppene da dere, brystvortene skyter jo opp i himmelen! Hva med å bare være fornøyd med seg selv naatuurlig slik hun påsto hun gjorde i 2011 og derfor aldri kan forandre mening! 

Merkelig at puppene hennes er kritikk av bedriften når bedriftseier aldri har frontet dette ved å nevne det med ett ord på bloggen sin.

Ser mange kaller det kroppspress, og om man mener det er radmagert og alt for tynt så kanskje man bør inspireres av sunt kosthold og trening selv, istedet for å angripe det som får en til å føle seg dritt.

Mener du at det kun er det som kommuniseres skriftlig som frontes? Bilder fronter ikke noe, altså? Hva er da vitsen med å poste bilder/videoer på blogg, insta og snapchat om de ikke vil kommunisere noe?

• Liker 35
Skrevet
1 minutt siden, Nebel86 skrev:

Merkelig at puppene hennes er kritikk av bedriften når bedriftseier aldri har frontet dette ved å nevne det med ett ord på bloggen sin.

Du har mange gode poeng. Selv har jeg ingen problemer med å se en dame i undertøy og klarer ikke helt å bli provosert av det. Ikke minst når man så ofte sier hvor lite inspirerende CBE er, hvor lite hun treffer sitt publikum, hvor synkende lesertall hun har, hvilket synkende skip bloggen er osv - så kan jeg ikke tro at hun påvirker så veldig mange. Det kan nesten virke som om de hun påvirker mest til reaksjon, er i denne tråden.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Nudeldama skrev:

Du har mange gode poeng. Selv har jeg ingen problemer med å se en dame i undertøy og klarer ikke helt å bli provosert av det. Ikke minst når man så ofte sier hvor lite inspirerende CBE er, hvor lite hun treffer sitt publikum, hvor synkende lesertall hun har, hvilket synkende skip bloggen er osv - så kan jeg ikke tro at hun påvirker så veldig mange. Det kan nesten virke som om de hun påvirker mest til reaksjon, er i denne tråden.

Hvor lenge har du fulgt CBE?

• Liker 10
Skrevet (endret)

Dette bilde med magen er kun lagt ut for å provosere. Hun vet at dette blir det diskusjon av ergo mer klikk på bloggen. kjenner at jeg blir dritforbanna av den innhula magen. Syklig oppførsel pakka inn i sexy i undertøy ogdå Blir så irritert over at hun stadig viser fram og tydelig holder inne magen for alt hun kan for å vise hvor sunn og tynn hun er. Har hatt spiseforstyrrelse omtrent halvert livet mitt og blir som regel ikke provosert av tynne kjendiser men slik hun holder på nå er bare så idiotisk. Unfollow nå!!!

Endret av Aprikostwist
  • Liker 29
Skrevet
1 minutt siden, FotbaIlflua skrev:

Hvor lenge har du fulgt CBE?

Siden før hun ble gravid med det første barnet.

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Nudeldama skrev:

Er det bedriften som har et forvrengt kroppsbilde, eller er det Caroline som har det?

Dette er ikke så veldig vanskelig: Bedriftens forretningskonsept er å selge det som fremstår som privatlivet til personen Caroline Berg Eriksen, med det innhold bedriften velger å inkludere i konseptet. F.eks kroppsbilde.

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, Inocybe skrev:

Kan si det samme om måten SE insisterte på at hun ikke hadde operert rumpen. Det gjør ikke operasjonen mindre reell og bilder er like godt bevis som tekst. Og bilder av puppene har CBE delt så _rikelig_ av det ikke er noen tvil. 

Skjønner ikke det du skriver om perfekt verden? Nei klart verden ikke er perfekt. Desto viktigere å være ærlig der hvor det å ikke fortelle hele historien om det "perfekte" utseendet genererer kroppspress og er en kjent trigger for spiseforstyrrelse.

SE fronter plastiske operasjoner. CBE gjør ikke det og har aldri gjort det heller. Heldigvis. Og nei, glossy magasiner og bloggere fremstår stort sett mer perfekte enn det sånn som det virkelig er. CBE er ikke noe unntak, men hun er mye bedre enn f.eks SE. 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, MissLucy skrev:

Dette er ikke så veldig vanskelig: Bedriftens forretningskonsept er å selge det som fremstår som privatlivet til personen Caroline Berg Eriksen, med det innhold bedriften velger å inkludere i konseptet. F.eks kroppsbilde.

Så du tenker at ingenting av det som er på bloggen viser noe som helst av Caroline som privatperson?

• Liker 2
Skrevet
9 hours ago, Embla82 said:

Jeg har ikke inntrykk av at noen følger CP for guilty pleasure, eller liksom titter innom ironisk? 

Jeg er aldri innom CP, sånn absolutt aldri. Er heller aldri innom CE for inspirasjon (utenom oppskriftene hennes, de liker jeg faktisk). Men det hender at jeg titter innom en sjelden gang, det er noe med det veldig påtatte perfekte som fascinerer på en eller annen rar måte. Og så blir hun jo diskutert her og der, fordi bloggen hennes provoserer. 

Et klikk i måneden er ikke stort, men om mange gjør det samme så teller det jo litt. Uten at det har noen som helst verdi for annonsører. Kanskje heller motsatt, for om jeg påvirkes noen vei så er det heller negativt fordi min tillit til bloggeren er på den negative siden. Særlig den splittede personligheten som ikke klarer å bestemme seg for om hun vil være en dydig og perfekt 50-talls husmor eller en naughty midtsidepike er kjempesær. Jeg er veldig for å ha et vidt spekter, men det er liksom så enten eller. Det er det som blir rart. Hun har ikke noe spekter, bare to fastlåste punkter som ikke passer sammen i det hele tatt. 

For min del hadde LKE som fotograf utenfor rammene til bloggen sannsynligvis vært mer interessant. 

Edit: Siden mange kommenterer at man kan la være å gå innom blogger man ikke liker, så vil jeg nevne at jeg faktisk har fått annonser for bloggen på facebook. Så de betaler for at flere skal titte innom. Det er ikke sånn at hun er en stakkars uskyldig dame som bare sitter og skriver dagboken sin og så kan de som liker den følge med. Hun går aktivt inn for å få flere tittere. Da er det ikke så rart at det kommer noen småkritiske på kjøpet. 

Dette er bare sååå spot on! 👏 👏👏

• Liker 11
Skrevet

Siden før hun ble gravid med det første barnet.

ok, da skjønner jeg bedre hvorfor du tenker som du gjør. Du mangler deler av historikken. Du har gått glipp av glansdagene hennes, samt grunnlaget for mye av kritikken som kommer i denne tråden. 

• Liker 9
Skrevet
4 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

SE fronter plastiske operasjoner. CBE gjør ikke det og har aldri gjort det heller. Heldigvis. Og nei, glossy magasiner og bloggere fremstår stort sett mer perfekte enn det sånn som det virkelig er. CBE er ikke noe unntak, men hun er mye bedre enn f.eks SE. 

Hun fronter dem ved å vise mange bilder med brystene som blikkfang. At SE er verre, betyr ikke at det CBE gjør er greit. 

• Liker 19
Skrevet (endret)

CBE før og etter. Jeg driter virkelig i om folk tar silikon, men som influencer innenfor trening burde hun vært ærlig om det. Man kan ikke trene seg til større bryster. 

https://imgur.com/gallery/iIem0ZK

Endret av Kollontaj
  • Liker 32
Skrevet
Akkurat nå, Kollontaj skrev:

CBE før og etter. Jeg driter virkelig i om folk tar silikon, men som influencer innenfor trening burde hun vært ærlig om det. Man kan ikke trene seg til større bryster. 

https://www.carolinebergeriksen.no/page/3/

Men hadde hun vært ærlig om det, tror du ikke da hun hadde fått kritikk for å fronte silikon? Hun får jo allerede kritikk for å fronte brystforstørrelser, selv når hun ikke gjør det.

• Liker 3
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, FotbaIlflua skrev:

Hun fronter dem ved å vise mange bilder med brystene som blikkfang. At SE er verre, betyr ikke at det CBE gjør er greit. 

Å fronte plastiske operasjoner er mye mye verre en det CBE gjør. Hun fronter trening og en sunn livsstil. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
19 minutter siden, FotbaIlflua said:

Mener du at det kun er det som kommuniseres skriftlig som frontes? Bilder fronter ikke noe, altså? Hva er da vitsen med å poste bilder/videoer på blogg, insta og snapchat om de ikke vil kommunisere noe?

Jeg mener at hun ikke fronter silikonpupper når hun aldri har nevnt det med ett ord på bloggen, har svart på spørsmål rundt det, eller har reklamert for klinikk eller rådet andre til å gjøre det samme. Da er faktisk valget privat selv om hun har postet bilder av seg selv i bikini etc, og kroppen er ikke produktet som er til salgs, selv om mange mener at dersom den er avbildet lettkledd så er det prostitusjon og at hun selger kroppen sin å regne, men jeg er uenig der. Undertøyet hun reklamerer for er.

@Kollontaj De aller fleste som driver med trening vet at man ikke kan trene seg til struttepupper på den måten, så jeg er veldig nysgjerrig på hvor du har fått det fra at hun påstår at puppene er resultat av trening. Har du link og dokumentasjon til dette utsagnet siden du mener hun lyver om det? Kanskje du blander med Sophie Elise?

Endret av Nebel86
  • Liker 7
Skrevet
4 minutter siden, Hellasinmyheart skrev:

Du som savner nyanser i tråden skjønner vel det ikke enten er full-on-operasjons—skryte-bonanza-à la-SE eller ikke-si-et-ord-og-late-som-om-det-dermed-aldri-har-skjedd-slik-som-CBE. Det fins mange grader mellom SE og CBEs tilnærmingEr. 

Hos CBE er unnlatelse av å fortelle ekstra ugreit fordi det er noe som bidrar til kroppspress, spiseforstyrrelser og urealistiske forventninger til utseende (og CBEs liksom sunt kosthold og livsstil). Enda mer ugreit blir det når det krydres med typisk proana-estetikk på mange av bildene. 

• Liker 22
Skrevet
2 minutter siden, Nudeldama skrev:

Men hadde hun vært ærlig om det, tror du ikke da hun hadde fått kritikk for å fronte silikon? Hun får jo allerede kritikk for å fronte brystforstørrelser, selv når hun ikke gjør det.

Og hva så? Det må man jo bare ta, det er dessuten et hav av nyanser mellom å fronte noe og fortelle om noe alle ser. Kritikken går vel ikke ensidig på bryststørrelse og fronting av den, men på at hun har hevdet at kroppen hennes ikke endrer seg (jmf at rumpa er den samme som da hun var 16.)

• Liker 23
Skrevet

Hun kunne vært ydmyk om det. Feks; før jeg fikk barn hadde jeg klokketro på at kroppen min ikke skulle forandre seg fordi jeg er flink til å trene og spise sunt. Dessverre har hormoner og ammingen gjort at brystene mine forandret seg så mye at jeg bestemte meg for å fikse på dem. Som influencer er jeg klar over at jeg er et forbilde og påvirker andre. Det er ikke min intensjon å oppfordre til å operere seg, det er bare informasjon om at selv om man gjør alt riktig så er det kroppslige endringer man ikke kan gjøre noe med ved å trene eller spise riktig.  

Ydmyk innrømmelse, uten oppfordring til andre om å operere. 

• Liker 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...