MissLucy Skrevet 3. mai 2020 Forfatter #20541 Skrevet 3. mai 2020 Fra spøk til alvor. Det var faktisk verre før. Og selv om jeg synes kritikken av kritikken i det store og hele er skjev og urettferdig, så tror jeg den har bidratt til at det er langt mindre flåsete utsagn i tråden nå enn det var før, spesielt i de gamle trådene. Og uansett hvor uenige vi kan være om verdien av metakritikken, så er jeg enig i at det er positivt at vi blir mer kritiske til hva vi sier og hva vi kommenterer. 32
Nudeldama Skrevet 3. mai 2020 #20542 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, LaSorella skrev: Aha, den gikk over hodet på meg 😅 For å ha det sagt synes jeg du blir uvanlig dårlig behandlet her inne, og skulle virkelig ønske at debattantene «practice what they preach» når det gjelder redelig debatteknikk. Vi er mange som støtter deg. Tusen takk! 8
LaSorella Skrevet 3. mai 2020 #20543 Skrevet 3. mai 2020 1 minutt siden, MissLucy skrev: Fra spøk til alvor. Det var faktisk verre før. Og selv om jeg synes kritikken av kritikken i det store og hele er skjev og urettferdig, så tror jeg den har bidratt til at det er langt mindre flåsete utsagn i tråden nå enn det var før, spesielt i de gamle trådene. Og uansett hvor uenige vi kan være om verdien av metakritikken, så er jeg enig i at det er positivt at vi blir mer kritiske til hva vi sier og hva vi kommenterer. Dette ble jeg glad for å lese. Slike nyanserte innlegg tror jeg er veldig konstruktive for å bidra til en god debatt her inne og at vi ikke havner i skyttergravene. 12
Nudeldama Skrevet 3. mai 2020 #20544 Skrevet 3. mai 2020 5 minutter siden, MissLucy skrev: Fra spøk til alvor. Det var faktisk verre før. Og selv om jeg synes kritikken av kritikken i det store og hele er skjev og urettferdig, så tror jeg den har bidratt til at det er langt mindre flåsete utsagn i tråden nå enn det var før, spesielt i de gamle trådene. Og uansett hvor uenige vi kan være om verdien av metakritikken, så er jeg enig i at det er positivt at vi blir mer kritiske til hva vi sier og hva vi kommenterer. 1 minutt siden, LaSorella skrev: Dette ble jeg glad for å lese. Slike nyanserte innlegg tror jeg er veldig konstruktive for å bidra til en god debatt her inne og at vi ikke havner i skyttergravene. Sier meg enig med LaSorella på denne. 7
Eevee Skrevet 3. mai 2020 #20545 Skrevet 3. mai 2020 (endret) Jeg opplever at CBE poster flere og flere bilder av barna rett forfra både på Ig, story og bloggen. Dette var noe hun før valgte å unngå på bloggen, og hadde mer «snikbilder» bakfra med bakhoder eller gjenstander foran ansikt. Har hun nå gått tilbake på dette, eller har hun gått under min radar og vært like ille fra dag én? Jeg blir så oppgitt og får så vondt i magen på veiene av de små barna. Linjene paret hadde satt viskes gradvis ut og de endrer sine egne regler rundt eksponering fortløpende ettersom hva bedriften/inntekten har behov for, virker det som. Hvorfor er det så vanskelig å stå for det man sier? Er man så innmari stolte/glad i barna at man ikke klarer å holde fingre unna some og bare MÅ poste for å vise verden hvor vakre/pene de er? For det er jo kun det som kommer frem til oss gjennom bilder. Stolt av utseende, ikke noe annet. Det andre velger de jo å skjerme. Også lagt merke til at Caroline nå poster mer og mer eldre bilder av begge barn på story på Ig for å nesten «ta igjen» det de ikke postet før, for da skjermet de bedre. Nå er barna plutselig fritt vilt og bildene de da har spart opp fra yngre alder kan nå postes.. Endret 3. mai 2020 av Eevee 46
Populært innlegg Surikatt Skrevet 3. mai 2020 Populært innlegg #20546 Skrevet 3. mai 2020 Tror hun blir blind for mengden bilder som postes i alle kanaler når dagbok om seg selv og familien er levebrødet. Grenser flyttes. Barna er som to dukker og hun oppfører seg som en dukke selv. Går nedover gata og sier til yngste som sykler foran henne mens hun filmer: «hvor skal vi nå?» Barnet svarer og CBE gjentar svaret mens hun filmer seg selv, selvsagt med tungt filter. Hun lever gjennom skjermen, når de er ute med barna har hun denne stygge uvanen med å gå bak dem, filme dem, stille dem spørsmål om hva de skal og så ut på snap eller Instagram. Er det vanlig at foreldre gjør sånt i dag? Har bare aldri gjort slikt selv. 54
Klink Skrevet 3. mai 2020 #20547 Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, MissLucy skrev: Fra spøk til alvor. Det var faktisk verre før. Og selv om jeg synes kritikken av kritikken i det store og hele er skjev og urettferdig, så tror jeg den har bidratt til at det er langt mindre flåsete utsagn i tråden nå enn det var før, spesielt i de gamle trådene. Og uansett hvor uenige vi kan være om verdien av metakritikken, så er jeg enig i at det er positivt at vi blir mer kritiske til hva vi sier og hva vi kommenterer. Jepp jepp jepp! 1
pøbelsara Skrevet 3. mai 2020 #20548 Skrevet 3. mai 2020 2 timer siden, MissLucy skrev: Fra spøk til alvor. Det var faktisk verre før. Og selv om jeg synes kritikken av kritikken i det store og hele er skjev og urettferdig, så tror jeg den har bidratt til at det er langt mindre flåsete utsagn i tråden nå enn det var før, spesielt i de gamle trådene. Og uansett hvor uenige vi kan være om verdien av metakritikken, så er jeg enig i at det er positivt at vi blir mer kritiske til hva vi sier og hva vi kommenterer. Jeg er helt enig med deg . Jeg synes dette er en viktig debatt, og det er faktisk viktig for meg å vite hvordan folk tenker når de er veldig uenig med min kritikk. Jeg ønsker jo å forstå hvorfor og hvordan noen budskap kan mottas så ulikt som vi ser med all tydelighet i denne tråden. Og siden jeg har et spesielt stor engasjement for barns rett til privatliv og fordi jeg er veldig kritisk til eksponering av barn i SoMe, er det veldig viktig for meg å høre årsakene folk har til å ikke forstå hvorfor jeg (og mange med meg), er så kritiske til dette.Det kommer ikke til å endre mitt syn på dette, men det er viktig for å forstå hvorfor ikke alle blir sjokkert. Men den evige runddansen om at noen har sagt noe usaklig så derfor mister alle argumenter i tråden si kraft, synes jeg virkelig bare alle kan slutte med. 32
Klink Skrevet 3. mai 2020 #20549 Skrevet 3. mai 2020 11 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg er helt enig med deg . Jeg synes dette er en viktig debatt, og det er faktisk viktig for meg å vite hvordan folk tenker når de er veldig uenig med min kritikk. Jeg ønsker jo å forstå hvorfor og hvordan noen budskap kan mottas så ulikt som vi ser med all tydelighet i denne tråden. Og siden jeg har et spesielt stor engasjement for barns rett til privatliv og fordi jeg er veldig kritisk til eksponering av barn i SoMe, er det veldig viktig for meg å høre årsakene folk har til å ikke forstå hvorfor jeg (og mange med meg), er så kritiske til dette.Det kommer ikke til å endre mitt syn på dette, men det er viktig for å forstå hvorfor ikke alle blir sjokkert. Men den evige runddansen om at noen har sagt noe usaklig så derfor mister alle argumenter i tråden si kraft, synes jeg virkelig bare alle kan slutte med. Men det er ikke kritikken av eksponering av barn man er uenig i 🙈 9
pøbelsara Skrevet 3. mai 2020 #20550 Skrevet 3. mai 2020 28 minutter siden, Klink skrev: Men det er ikke kritikken av eksponering av barn man er uenig i 🙈 Vel. Det er ikke mer enn et par dager siden jeg ble beskyldt for å bruke eksponeringen av barn som unnskyldning for å kunne kritisere og at det ikke var det egentlige motivet mitt. men jeg håper du har rett i at ingen er uenig i kritikken av eksponeringen. Men jeg dessverre inntrykk av at enkelte ikke bryr seg så veldig, og er mer opptatt av å irettesette folk som kritiserer. Men jeg håper som sagt du har rett. 36
Populært innlegg Undreguri Skrevet 3. mai 2020 Populært innlegg #20551 Skrevet 3. mai 2020 Når man velger å bli såkalt influencer,så må man faktisk ta ansvaret som følger med. I dag vises det besøk der hjemme, de er dermed flere enn 5, de er inne og de holder ikke 1meters avstand. Jeg blir rasende! Her har vi kun sett besteforeldre på avstand ute, barnebursdagen er satt på vent, russen må la det røde tøyet ligge, og en stor feiring er utsatt på ubestemt tid. Og denne bedriften skal være forbilde? Påvirke? 51
Villroses hage Skrevet 3. mai 2020 #20552 Skrevet 3. mai 2020 (endret) Ønsker influenserfirmaet å provosere mest mulig, med å vise at de driter fullstendig i den pågående nasjonale anti-korona-dugnaden? De viser bilde av en haug med unger tett sammen foran TV'n og gjør det tydelig at de har besøk som overskrider den anbefalte grensen. Hvorfor? Bare fordi klikk/nysgjerrighet/oppmerksomhet = business? Sjarmerende. Jeg har lurt på akkurat det der, @Undreguri Endret 3. mai 2020 av Villroses hage 46
Populært innlegg Kollontaj Skrevet 3. mai 2020 Populært innlegg #20553 Skrevet 3. mai 2020 En ting er å ha besøk, men å la unger fra ulike familier og steder sitte helt oppi hverandre i en sofa? Og dokumentere det? Ungene har lært på skolen og i barnehagen at de skal holde seg en meter unna hverandre, men foreldrene gir visst faen. Det er jo renspikka toskeskap de fremviser. 60
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 3. mai 2020 Populært innlegg #20554 Skrevet 3. mai 2020 (endret) Det var to voksne, en baby, og to mindreårige på besøk hjemme hos to andre voksne med to mindreårige. Vi har en kombinasjon av alle mindreårige i samme sofa, og en baby i armene til ikke-egen mor med en mindreårig ved siden av. Det var felles matlaging på kjøkkenet i tillegg. Den besøkende med familie var dagen før på annen hjemme hos-visitt hos enda et ikke-familie/husstandsmedlem. Jeg vet ikke hvem som er dårligst forbilde her: de som besøker, eller de som mottar besøkene. Alt er uansett fullstendig motstridene smittevernreglene. Jeg kan bare si: Gratulerer med lavmål. Endret 3. mai 2020 av Revenge o'Cavatina 60
Nudeldama Skrevet 4. mai 2020 #20555 Skrevet 4. mai 2020 (endret) 7 timer siden, pøbelsara skrev: Men den evige runddansen om at noen har sagt noe usaklig så derfor mister alle argumenter i tråden si kraft, synes jeg virkelig bare alle kan slutte med. Dette er vel et utsagn som har blitt tilbakevist til det kjedsommelige? Edit: Forresten, gyldighet og kraft er ikke det samme. Jeg er ikke enig i det førstnevnte, men enig i det sistnevnte. Endret 4. mai 2020 av Nudeldama 2
Inocybe Skrevet 4. mai 2020 #20556 Skrevet 4. mai 2020 På 2.5.2020 den 23.37, Luvinesta skrev: - klippet bort - irrelevant i denne sammenheng - Dra opp barneeksponering som argument for alt, og så er det rett tilbake å diskutere flåsete ting om poseringer, suge inn magen, om hvor navlebeskuende duster de er, alt de gjør er feil etc. når ting har roet seg igjen. Klassisk! Hadde bare tråden handlet om det problematiske aspektet ved eksponering som det blir hver gang det blir diskusjon så ville vel ingen reagert. @Luvinesta Jeg kunne godt tenke meg din nyansering av debatten som går nå. Jeg siterer deg fordi du tydeligvis reagerte på jeg kalte influencere generelt og CBE.no spesielt for navlebeskuende duster (se sitater) fordi de bryter Corona-tiltakene. Men også fordi du flere ganger har skrevet at debatten her på KG er for ensidig og pedantisk. Så med de siste innleggene på CBE.no som igjen viser flere og gjentakende brudd på Corona-tiltakene, hva mener du kan nyansere kritikken bloggeren får for dette? Det kan slik jeg ser det være tre grunner til disse innleggene: 1. Hun/de vet ikke bedre. 2. Hun/de mener smittevern og nasjonal dugnad ikke gjelder henne/dem og driter i det eller 3. Forsøk på å provosere seg til interesse og flere klikk enn de, hva er det 15 000 lesere hun har nå og 317 000 IG-følgere? For det første er det litt rart om to oppgående voksne ikke har fått med seg det er Corona-pandemi. Det er neppe sannsynlig tenker jeg. Hvis hun/de ikke bryr seg vil jeg påstå at navlebeskuende drittsekker er spot on i å beskrive slike handlinger. Og dem har bloggeren publisert _mange_ av nå i tiden etter 13. mars. Det er nemlig egoistisk å drite i FHIs anbefalinger om avstand og heldigvis har mange nok nordmenn respektert anbefalingene så smittespredningen er relativt lav. CBE der i mot måtte (!?) filme kroppsnære bilder med PTen sin og idyllisk selskap med alt for mange og alt for nær kontakt. PTen og familien hans er ikke noe bedre de altså. Men hvis det er klikk og oppmerksomhet det dreier seg om er det da verdt det? Et lite oppsving for en blogger men med særdeles dårlig innflytelse på lesere som kanskje ser opp til henne med økt smittespredning langt ut over PT-familien til følge? Hvis CBE kan kan jeg også. Er det slik at CBE ønsker å inspirere til god helse men bare den typen helse som handler om trening og flat mage og ikke den som omhandler folkehelse og forhindre at mennesker i risikogruppene dør en horribel død med kvelningsfornemmelser helt til det er slutt? Hvilken form for god inspirasjon er dette da @Luvinesta? Hvordan er kritikk av dette smålig? Det er da virkelig CBE.no som er smålig og egosentrisk her. På 1.5.2020 den 11.33, Inocybe skrev: Corona-tid har virkelig understreket hvor ubrukelig unyttig influencervirksomhet er og hvor fullstendig tette i topplokket og navlepillene størsteparten av influencerne selv er. På SoMe framvises det langt større ansamlinger av mennesker enn anbefalt. De uhygieniske kunstige neglene forsvant ikke før de ble så stygge av mangel på pleie de måtte files ned - at håndhygiene er blant de absolutt viktigste tiltakene er ikke så viktig men stygge negler det kan virkelig ikke aksepteres. Pilotfrue (og Talla fikk jeg med meg her på KG) måtte bare bryte retningslinjene og fikle med telefonene sine hos frisøren for dette er jo den superviktige jobben deres mens de endelig får litt hardt tiltrengt spons av håret igjen. LKE bare måtte dokumentere at han dro for å løpe til den tettest mulig befolkede delen av landet hvor beboerne selv var bedt om å holde seg mest mulig inne. CBE bare måtte dra personlig på møte mens resten av landet gjør alt de kan for å unngå det. CBE dokumenterer gnikking og klemming på en person som absolutt ikke er en del av hennes husstand for jobben hennes er jo bare sååå viktig at nasjonal helse må vike. Det må jo alle skjønne. For en gjeng navlebeskuende duster alle disse influencerne er! 36
Heisann1234 Skrevet 4. mai 2020 #20557 Skrevet 4. mai 2020 Det er jo tydelig at dette handler om oppmerksomhet. De så hvor provosert folk ble av møtet med Adrian, så nå drar de den strikken mer for å provosere mer. Kristina A fikk jo mye oppmerksomhet og kom i avisa pga. slike ting. Dette er jobben demmes, å tjene penger på fremstå som idioter. Jeg er ikke provosert i det hele tatt, men synes det er flaut å se hvor hardt de prøver. Og det faktum at de virker så lite intelligente og kreative når de må ty til slike forsøk. 41
blåbærpai Skrevet 4. mai 2020 #20558 Skrevet 4. mai 2020 11 timer siden, Surikatt skrev: Tror hun blir blind for mengden bilder som postes i alle kanaler når dagbok om seg selv og familien er levebrødet. Grenser flyttes. Barna er som to dukker og hun oppfører seg som en dukke selv. Går nedover gata og sier til yngste som sykler foran henne mens hun filmer: «hvor skal vi nå?» Barnet svarer og CBE gjentar svaret mens hun filmer seg selv, selvsagt med tungt filter. Hun lever gjennom skjermen, når de er ute med barna har hun denne stygge uvanen med å gå bak dem, filme dem, stille dem spørsmål om hva de skal og så ut på snap eller Instagram. Er det vanlig at foreldre gjør sånt i dag? Har bare aldri gjort slikt selv. Dette. Er så spot on. Helt merkelig hele opplegget. 24
pøbelsara Skrevet 4. mai 2020 #20559 Skrevet 4. mai 2020 Jeg tror at det jeg rett og slett ikke skjønner, er den tilsynelatende oppfatningen v at all pr er god pr. Hvis man ønsker å selge noe annet enn glossybokser, manikyr og vitaminbjørner, trenger man jo et publikum som leser noe annet enn blogger og ser YouTube-filmer. Og da kan jeg ikke skjønne at lesertall på grunn av infantil trassing eller ignoranse kan være noe salgsargument. 29
Surikatt Skrevet 4. mai 2020 #20560 Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, Heisann1234 skrev: Det er jo tydelig at dette handler om oppmerksomhet. De så hvor provosert folk ble av møtet med Adrian, så nå drar de den strikken mer for å provosere mer. Kristina A fikk jo mye oppmerksomhet og kom i avisa pga. slike ting. Dette er jobben demmes, å tjene penger på fremstå som idioter. Jeg er ikke provosert i det hele tatt, men synes det er flaut å se hvor hardt de prøver. Og det faktum at de virker så lite intelligente og kreative når de må ty til slike forsøk. Det handler kun om meg, meg, meg i alle hennes ord og handlinger. Veldig usympatisk. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå