Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
K_mb skrev (12 timer siden):

Helt enig..

Det forundrer meg ikke litt en gang at IS forsvarer CBE og utlevering av barn. Jeg kjenner en enorm motsigelse som tidligere anoretisk spiseforstyrret og nå mamma til jenter på rundt samme alder som dette paret.  Ingeborg Senneset skriver bra og det er jo det hun lever av, men hun velger sine kamper og jeg kommer meg bare ikke unna at de kampene hun velger faller henne selv til gode. Jeg får en bismak i kjeften hver gang hun åpner sin, og det selv om hun skriver bra, så ligger den sykdommen bak og ulmer og forsvarer hvert et menneske som hun kjenner seg igjen i.

Ingeborg Senneset har i mange år nå vært en oportunist og en populist.

Hun skriver "bra" om populistiske saker som får oppmerksomhet fordi hun skriver ganske skarpt, spesielt når hun kan angripe andre. 

Og det oportunistiske i dette er som du sier, hennes egen sykdom ligger bak i det aller meste hun skriver. Det og det at hun bruker både skrivingen, Aftenposten og egne bedriftskanaler og medieopptredener for å fronte sin proana.

Det farlige ligger i at hun dekker over sin proana med "journalist", "Aftenposten", "andre temaer".

Og det er i stor grad det Caroline Berg Eriksen (og Lars-Kristian Eriksen) gjør også, de dekker også sin proana og sitt ortorektiske innhold bak "barneeksponering", "delikat innhold", "treningsråd" og "seksualisering av CBE".

Ikke rart at IS ser på CBE/LKE som "høyst oppegående folk"... de er av samme uetiske ulla alle tre, som ikke tar ansvar for at de med skadelig innhold kan ødelegge andre.

• Liker 28
  • Nyttig 9
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Ingeborg Senneset har i mange år nå vært en oportunist og en populist.

Hun skriver "bra" om populistiske saker som får oppmerksomhet fordi hun skriver ganske skarpt, spesielt når hun kan angripe andre. 

Og det oportunistiske i dette er som du sier, hennes egen sykdom ligger bak i det aller meste hun skriver. Det og det at hun bruker både skrivingen, Aftenposten og egne bedriftskanaler og medieopptredener for å fronte sin proana.

Det farlige ligger i at hun dekker over sin proana med "journalist", "Aftenposten", "andre temaer".

Og det er i stor grad det Caroline Berg Eriksen (og Lars-Kristian Eriksen) gjør også, de dekker også sin proana og sitt ortorektiske innhold bak "barneeksponering", "delikat innhold", "treningsråd" og "seksualisering av CBE".

Ikke rart at IS ser på CBE/LKE som "høyst oppegående folk"... de er av samme uetiske ulla alle tre, som ikke tar ansvar for at de med skadelig innhold kan ødelegge andre.

Hvor er det IS betegner dette paret som oppegående? Jeg ser det ikke på Troy sin post?

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Hallepalle2 skrev (1 time siden):

Hvor er det IS betegner dette paret som oppegående? Jeg ser det ikke på Troy sin post?

Kommentaren er borte, også kommentarene som kom etterpå. 🤔

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (27 minutter siden):

Etter at LK hadde sendt henne en privat melding.

Mener han skrev, har sendt deg DM eller noe.

Var kanskje den andre storyen, Lk skrev til henne på.

Endret av Margit777
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Hallepalle2 skrev (8 timer siden):

Du kan fremdeles se det på mystorysaver.com.

Skrevet

Ikke så rart at en ikke-oppegående person betegner to andre ikke-oppegående som oppegående, da!
De er jo litt samme ulla. Jeg syns heller ikke IS skriver særlig godt. Hun velger helt selvfølgelige saker og går ut mot folk som omtrent ingen er enig med. Det er ikke mye tøft eller originalt tenkt. I tillegg kommer det enorme opphenget på seg selv og all den usunne pro-anaen, er glad hun slutter i Aftenposten, var latterlig at de ga henne en så stor plattform i utgangspunktet. Men masse følgere i some teller dessverre mer og mer.

• Liker 22
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Du kan fremdeles se det på mystorysaver.com.

Hvordan ser man kommentarene på innlegget via mystorysaver? Jeg får det ikke til. 

Skrevet
Snødronninga skrev (18 timer siden):

Nei, de er der, jeg var nettopp inne og leste.

Skrevet (endret)
Spanky skrev (På 6.7.2025 den 10.33):

Vel, i dag fikk jeg svar fra IG, om at de hadde gått gjennom kontoen til datteren og fant ikke noe galt. (Nå stårdet jo at foreldrene styrer den, i motsetning til før). 

IMG_8230.jpeg

Grøss!

Foreldre kan lage egen konto til mindreårige og som da står som  "ansvarlige moderatorer", helt sinnsykt og moralsk forkastelig.  Problemet er bare at så små barn ikke har noe på Instagram eller nettet å gjøre og at foreldre utnytter egne barn for oppmerksomhet og penger. Når Caroline Berg Eriksen sakte og  sikkert beveger seg fra gull til gråstein, så skal døtrene opp og frem og ta over stafettpinnen før de i det hele tatt har nådd aldersgrensene for bruk av sosiale medier. Dette er slett ikke unikt, det er mange influencer-foreldre også fra det store utland som lager egne kontoer til småbarn for å selv få utløp for egen oppmerksomhetstrang og for skyve barna ut i det offentlige rampelys, et rampelys barna selv ikke er i stand til å forstå konsekvensene av. Barn blir lagt ut i all offentlighet med konto i eget navn, og for meg er det helt ubegripelig at foreldre gjør dette mot barna sine, men like ubegripelig er det at det er lovlig. Mer enn ille nok at barna bidrar på foreldrenes bedriftskontoer.

Endret av K_mb
  • Liker 24
  • Nyttig 5
Skrevet

Skjeeeeeeeer med den siste snappen der hun poserer «naturlig» foran flyet? Se hvordan hun står for å fremheve rumpa. Rister på håret, ser inni kamera (mann filmer) Jesus altså. Noe så patetisk. 

• Liker 22
  • Nyttig 7
Skrevet
Outandabout skrev (1 time siden):

Skjeeeeeeeer med den siste snappen der hun poserer «naturlig» foran flyet? Se hvordan hun står for å fremheve rumpa. Rister på håret, ser inni kamera (mann filmer) Jesus altså. Noe så patetisk. 

Og albuene godt bak overkropp, slik at brystkassen blir skjøvet fremover. Prøv å stå sånn foran speilet selv, og se hvor dum en føler seg 🤪

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
Outandabout skrev (4 timer siden):

Skjønner ikke helt hvorfor du følger henne? 🤓

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Spanky skrev (2 timer siden):

Og albuene godt bak overkropp, slik at brystkassen blir skjøvet fremover. Prøv å stå sånn foran speilet selv, og se hvor dum en føler seg 🤪

• Liker 2
Skrevet
CityCityBangBang skrev (Akkurat nå):

Det gjør jeg heller ikke, men det hender seg hun popper opp på utforsk. Da ser en gjerne ting en ikke planla å se, for å si det sånn. 

• Liker 25
  • Nyttig 2
Skrevet
Spanky skrev (6 minutter siden):

Det gjør jeg heller ikke, men det hender seg hun popper opp på utforsk. Da ser en gjerne ting en ikke planla å se, for å si det sånn. 

OK. 🙂

Skrevet
Outandabout skrev (11 timer siden):

Jeg har ikke sett men det lover jo godt for hva hun planlegger av poseringer og barneeksponering på denne «ferien». 

• Liker 2
Skrevet
Surikatt skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke sett men det lover jo godt for hva hun planlegger av poseringer og barneeksponering på denne «ferien». 

Til å IKKE være toppidrettsutøver, så må jeg si at det nesten er «trist» å se den maniske treningen. De er i utlandet i mange og tredve, kanskje førti varmegrader, men likevel skal det trenes! Og den forbanna poseringen med innsugd mage osv. Ja, FOR et forbilde hun er ! Til å KUN fronte KROPP OG UTSEENDE er det helt vilt at hun overlever eller får lov å overleve denne bransjen. JEG står fritt fram til å følge henne, men hun dukker stadig opp «ufrivillig», og da blir det til at jeg kikker innom. Uavhengig av om det er CBE eller hva så irriterer det meg at rett og slett helseskadelige influencere får dure på med slikt innhold! At det er mulig å tjene seg søkkrik på å rett og slett være så dum fatter jeg ikke. HVA er «helsefremmende» ved å la seg inspirere av henne? 

• Liker 16
  • Nyttig 5
Skrevet
irevin skrev (59 minutter siden):

Til å IKKE være toppidrettsutøver, så må jeg si at det nesten er «trist» å se den maniske treningen. De er i utlandet i mange og tredve, kanskje førti varmegrader, men likevel skal det trenes! Og den forbanna poseringen med innsugd mage osv. Ja, FOR et forbilde hun er ! Til å KUN fronte KROPP OG UTSEENDE er det helt vilt at hun overlever eller får lov å overleve denne bransjen. JEG står fritt fram til å følge henne, men hun dukker stadig opp «ufrivillig», og da blir det til at jeg kikker innom. Uavhengig av om det er CBE eller hva så irriterer det meg at rett og slett helseskadelige influencere får dure på med slikt innhold! At det er mulig å tjene seg søkkrik på å rett og slett være så dum fatter jeg ikke. HVA er «helsefremmende» ved å la seg inspirere av henne? 

Ingen toppidrettsutøvere holder på sånn...da burde en middelmådig amatør også klare å slappe av i varmen. Men hun må vel ha noe content. 

Håper ingen kopierer galskapen hun holder på med.

• Liker 21
Skrevet

Kan ikke akkurat påstå å ha savnet innhold fra Carolinebergeriksenno etter at hun stengte kontoen for å få flere følgere. Hvis man vet hva hun la ut i fjor, året før osv, vet man jo hva som legges ut i år. Eneste forskjellen er vel at ungene er mer og mer med. 

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
Kollontaj skrev (5 timer siden):

Kan ikke akkurat påstå å ha savnet innhold fra Carolinebergeriksenno etter at hun stengte kontoen for å få flere følgere. Hvis man vet hva hun la ut i fjor, året før osv, vet man jo hva som legges ut i år. Eneste forskjellen er vel at ungene er mer og mer med. 

ALT går jo på repeat ! Jeg følger flere online-coachere blant annet og fellesnevneren for disse er at kropp og utseende IKKE er i fokus men BALANSE. Jeg også har hatt barn på alder med hennes barn nå. Kunne jo ALDRI falt meg å trene så manisk på en ferie. Trener på ferie jeg, men det er for å vedlikeholde formen. Og har jeg ikke fått trent på en uke eller 2 så er jo det ingen krise. Men for henne så er det KRISE ! Men det skinner igjennom at det er kalorier, kalorier, kalorier som gjelder. Til å trene så mye hun gjør så oppnår hun jo elendige resultater eller liten progresjon. Men dama mangler jo karbohydrater som er nødvendig for et feks halvmaraton. Likevel er det spalteplass å få i some. Og de som sier de har henne som FORBILDE lurer jeg virkelig på hva slags verden lever i? Syns det er trist slike påvirkere får holde på når man VET så mange unge i dag sliter med selvbilde, kropp og press. Jeg trøster meg med at hun fremstår mer og met som «enkel». Det er null input fra kollegaer hun ville hatt i en vanlig jobb som hun ville ha godt av å for en realitycheck ! Livet for majoriteten av oss er ikke i nærheten av hennes. Og den tilgjorte poseringen på vei inn til flyet. Asså…..Har ikke ord for hvor latterlig dette er ! 

• Liker 22
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...