CityCityBangBang Skrevet 22. mai #105581 Skrevet 22. mai @Felis Orker du en ny recap av Podcasten? Jeg skjønner godt hvis du ikke gjør det. 😉 De skal snakke om Grand Prix (antakelig mener de Eurovision Song Contest), men ok - vi skjønner hva de mener. CBE klarer å si kjedelig, men i setning like etter skal de snakke om "kjønnhetstrender" - snegleslim, og mensblod i ansiktet blant annet. Og noen sextips var det visst også plass til...😱 15
CityCityBangBang Skrevet 22. mai #105582 Skrevet 22. mai (endret) Henrik Troy. ☺️ https://www.instagram.com/henriktroy/ eller https://storynavigation.com/user/henriktroy Endret 22. mai av CityCityBangBang 17 1
blåbærpai Skrevet 23. mai #105583 Skrevet 23. mai Jeg lytter til podcasten nå.. men jeg gidder faktisk ikke høre hele, WTF, det er jo bare skriking og "latter". I går hørte jeg siste episode av Dannet uten piano. Klasseforskjellen er helt ENORM. 16 5
LillaGorilla<3 Skrevet 23. mai #105584 Skrevet 23. mai (endret) Sjekk ut denne sangen, med en genial video til. Både video og tekst er ekstremt passende i våre digitale dager, om hvor meningsløst og tomt det hele er, kanskje spesielt innenfor influenserindustrien: Tekst: Crave the machine Revere the screen Zoom in for flak and misery Bleed some pixels Shoot yourself Pose for the dead Have a near-life experience In a hot air matrix Now you're a star Vain avatar Feeding the beast In your loud Egoland You have become Tool of a tool Digital ghouls Telling you to Shut up and dance Color a yarn and the crowds will gather Noise From the sunless world Your mirror is black, only a copy stares back At a slave of brave new world Noise To decoy the human voice Brain insomniac, paranoiac Endless noise Please love me See how I bleed Please endure I have such empathy in me Hum, noise, hum Beautifully numb Tapping the quiet air To have a meaning By a carrion Sad hologram Lost in the maze The real and human feel Sunset is free From this deity The Earth has a real voic e Go out and get in (I will follow) Color a yarn and the crowds will gather Noise From the sunless world Your mirror is black, only a copy stares back At a slave of brave new world Noise To decoy the human voice Brain insomniac, paranoiac Endless noise Feast your eyes on the black mirror Feed the beast, join the gathering, tell a tale Feast of fears is drawing nearerr Feast your eyes on the black mirror Feed the beast, join the gathering, tell a tale Feast of fears is drawing nearer Beyond the human horizon Something terrifying sleeps Noise From the sunless world Your mirror is black, only a copy stares back At a slave of brave new world Noise To decoy the human voice Brain insomniac, paranoiac Endless noise Endless noise Endless noise Noise- Nightwish Endret 23. mai av LillaGorilla<3 8 3
Pasha Skrevet 23. mai #105585 Skrevet 23. mai lurer på hva datteren egentlig har graduation fra jeg? hun er da ikke ferdig på barneskolen? eller er det fra kulturskolen muligens? 😅 5
Pistasjnøtter Skrevet 23. mai #105586 Skrevet 23. mai Pasha skrev (2 timer siden): lurer på hva datteren egentlig har graduation fra jeg? hun er da ikke ferdig på barneskolen? eller er det fra kulturskolen muligens? 😅 Hvorfor vil du vite det? 10
Frisk Frosk Skrevet 23. mai #105587 Skrevet 23. mai LillaGorilla<3 skrev (4 timer siden): Sjekk ut denne sangen, med en genial video til. Både video og tekst er ekstremt passende i våre digitale dager, om hvor meningsløst og tomt det hele er, kanskje spesielt innenfor influenserindustrien: Tekst: Crave the machine Revere the screen Zoom in for flak and misery Bleed some pixels Shoot yourself Pose for the dead Have a near-life experience In a hot air matrix Now you're a star Vain avatar Feeding the beast In your loud Egoland You have become Tool of a tool Digital ghouls Telling you to Shut up and dance Color a yarn and the crowds will gather Noise From the sunless world Your mirror is black, only a copy stares back At a slave of brave new world Noise To decoy the human voice Brain insomniac, paranoiac Endless noise Please love me See how I bleed Please endure I have such empathy in me Hum, noise, hum Beautifully numb Tapping the quiet air To have a meaning By a carrion Sad hologram Lost in the maze The real and human feel Sunset is free From this deity The Earth has a real voic e Go out and get in (I will follow) Color a yarn and the crowds will gather Noise From the sunless world Your mirror is black, only a copy stares back At a slave of brave new world Noise To decoy the human voice Brain insomniac, paranoiac Endless noise Feast your eyes on the black mirror Feed the beast, join the gathering, tell a tale Feast of fears is drawing nearerr Feast your eyes on the black mirror Feed the beast, join the gathering, tell a tale Feast of fears is drawing nearer Beyond the human horizon Something terrifying sleeps Noise From the sunless world Your mirror is black, only a copy stares back At a slave of brave new world Noise To decoy the human voice Brain insomniac, paranoiac Endless noise Endless noise Endless noise Noise- Nightwish Den videoen/sangen blir dessverre mer og mer aktuell for hvert år som går... 5
Pæddan Skrevet 23. mai #105588 Skrevet 23. mai Pasha skrev (10 timer siden): lurer på hva datteren egentlig har graduation fra jeg? hun er da ikke ferdig på barneskolen? eller er det fra kulturskolen muligens? 😅 Vi er flere som har ungene våres på den skolen og de har et noe annerledes system på skoleårene, men for folk flest som innehar barn der så vi 6.klasse, 7.klasse mens de ennå er på barneskolen. Er kun henne som skal fintgjøre skolen til noe bedre enn den er. 11 2
Snødronninga Skrevet 23. mai #105589 Skrevet 23. mai Nå lages det is med...proteinpulver, så klart. Det pulveret brukes i veldig mye hun lager. Jeg leste her om dagen at overdrevet inntak av proteiner ikke er bra, er ikke sånn at jo mer - jo bedre. De fleste av oss får i oss mer enn nok, mens man kan få inntrykk av at man må ha tilskudd hvis man trener. Men siden både hun og LKE er eksperter på hva de driver med, så vet de dette allerede. 😆 For de som er interesserte - https://matforhelsen.no/ernaering/protein/ 14 1
skruf Skrevet 24. mai #105591 Skrevet 24. mai cerruti skrev (På 22.5.2025 den 16.19): Og der fikk jeg vite at det er mor og eldste som ikke spiser kjøtt i husholdningen. Why?!? Hvorfor i alle dager deles dette? Og hvorfor i alle dager spiser ikke en så ung jente kjøtt. Fryktelig tidlig å begynne å bli så ekskluderende i matveien. Akkurat det med å ikke spise kjøtt som barn når enten den ene eller begge av foreldrene ikke spiser kjøtt ser jeg ikke problemet med. Caroline spiser ikke kjøtt, LK spiser kjøtt. Tydeligvis har de latt barna spise det de ønsker og heller la barna selv ta avgjørelsen om kjøtt/ikke kjøtt når de blir eldre. Man behøver ikke kjøtt. Søsteren min er delvis veganer (var full veganer før hun ble gravid, da la hun til fisk i kostholdet) Dvs ikke kjøtt, melkeprodukter, egg…..Da hun fikk barn og barnet begynte med fast føde så ville det vært både unaturlig og i mot hennes prinsipper at hun da skulle ha gitt barnet kjøtt eller meieriprodukter og egg. Barnet spiser samme kostholdet som søsteren min (eksen hennes/far til barnet spiser kjøtt, men følger plantebasert kosthold under samvær, samme da barnet gikk i bhg så fulgte bhg opp at jenta ikke spiser kjøtt eller feks drikker vanlig melk; nå er hun 8 år og sier i fra selv at hun ikke spiser kjøtt og har et plantebasert kosthold) Hun har satt seg nøye inn i dette mtp at både hun og barnet får i seg de vitaminene og mineralene de behøver (eneste tilskuddet de må ta er B6 daglig), Både hun og barnet er ved god helse, og lever et aktivt liv. Da jenta var yngre så fulgte hun opp med blodprøver for å være sikker på at hun ikke manglet noe. Samme når jeg/vi er på besøk hos søsteren min og; vi kjøper ikke inn kjøttmat for å spise selv, men respekterer kostholdet i hennes hjem. Personlig så spiser jeg minimalt med kjøtt; bare kjøttmat og egg som jeg kjøper fra lokale gårder via Reko-ringen, eller viltkjøtt (mannen min går på jakt) Kylling og egg fra butikken utgår helt, bare fra lokale oppdrettere der jeg vet at dyra har levd et godt liv, uten diverse tilsetninger i foret. 11 år er ikke for ungt til å ta et standpunkt om å ikke spise kjøtt. Jeg kjenner flere av venninnene av døtrene mine som tok samme valget rundt samme alder, og som fortsatt ikke spiser kjøtt. Når de ikke har vokst opp med et kjøttfritt og plantebasert kosthold sånn som tantejenta mi, så synes jeg det er bra at CBE og LK der den ene spiser kjøtt og den andre ikke, lar barna ta valget selv om de vil spise kjøtt eller ikke når de blir gamle nok Søsteren til Caroline er vel veganer og spiser raw food etter hva jeg har forstått. Har vanskelig å se for meg at hun kommer til å gi sønnen sin et helt annet kosthold enn sitt eget når sønnen blir gammel nok. Da Caroline postet bilder fra bursdagen til tantebarnet sitt så var det feks bare raw food- kaker der. Det er definitivt mye kritikkvedtak ved Hr og fru Eriksen, men ikke at en 11-åring velger bort kjøtt i kostholdet sånn som moren. 3 9
Populært innlegg Zenhouse Skrevet 24. mai Populært innlegg #105592 Skrevet 24. mai skruf skrev (2 timer siden): Akkurat det med å ikke spise kjøtt som barn når enten den ene eller begge av foreldrene ikke spiser kjøtt ser jeg ikke problemet med. Caroline spiser ikke kjøtt, LK spiser kjøtt. Tydeligvis har de latt barna spise det de ønsker og heller la barna selv ta avgjørelsen om kjøtt/ikke kjøtt når de blir eldre. Man behøver ikke kjøtt. Søsteren min er delvis veganer (var full veganer før hun ble gravid, da la hun til fisk i kostholdet) Dvs ikke kjøtt, melkeprodukter, egg…..Da hun fikk barn og barnet begynte med fast føde så ville det vært både unaturlig og i mot hennes prinsipper at hun da skulle ha gitt barnet kjøtt eller meieriprodukter og egg. Barnet spiser samme kostholdet som søsteren min (eksen hennes/far til barnet spiser kjøtt, men følger plantebasert kosthold under samvær, samme da barnet gikk i bhg så fulgte bhg opp at jenta ikke spiser kjøtt eller feks drikker vanlig melk; nå er hun 8 år og sier i fra selv at hun ikke spiser kjøtt og har et plantebasert kosthold) Hun har satt seg nøye inn i dette mtp at både hun og barnet får i seg de vitaminene og mineralene de behøver (eneste tilskuddet de må ta er B6 daglig), Både hun og barnet er ved god helse, og lever et aktivt liv. Da jenta var yngre så fulgte hun opp med blodprøver for å være sikker på at hun ikke manglet noe. Samme når jeg/vi er på besøk hos søsteren min og; vi kjøper ikke inn kjøttmat for å spise selv, men respekterer kostholdet i hennes hjem. Personlig så spiser jeg minimalt med kjøtt; bare kjøttmat og egg som jeg kjøper fra lokale gårder via Reko-ringen, eller viltkjøtt (mannen min går på jakt) Kylling og egg fra butikken utgår helt, bare fra lokale oppdrettere der jeg vet at dyra har levd et godt liv, uten diverse tilsetninger i foret. 11 år er ikke for ungt til å ta et standpunkt om å ikke spise kjøtt. Jeg kjenner flere av venninnene av døtrene mine som tok samme valget rundt samme alder, og som fortsatt ikke spiser kjøtt. Når de ikke har vokst opp med et kjøttfritt og plantebasert kosthold sånn som tantejenta mi, så synes jeg det er bra at CBE og LK der den ene spiser kjøtt og den andre ikke, lar barna ta valget selv om de vil spise kjøtt eller ikke når de blir gamle nok Søsteren til Caroline er vel veganer og spiser raw food etter hva jeg har forstått. Har vanskelig å se for meg at hun kommer til å gi sønnen sin et helt annet kosthold enn sitt eget når sønnen blir gammel nok. Da Caroline postet bilder fra bursdagen til tantebarnet sitt så var det feks bare raw food- kaker der. Det er definitivt mye kritikkvedtak ved Hr og fru Eriksen, men ikke at en 11-åring velger bort kjøtt i kostholdet sånn som moren. At en 11-åring velger å ikke spise kjøtt er ikke nødvendigvis problematisk, men det har ingenting på morens bedriftskonto i SoMe å gjøre. 43 14
RandiO Skrevet 24. mai #105593 Skrevet 24. mai skruf skrev (4 timer siden): Akkurat det med å ikke spise kjøtt som barn når enten den ene eller begge av foreldrene ikke spiser kjøtt ser jeg ikke problemet med. Caroline spiser ikke kjøtt, LK spiser kjøtt. Tydeligvis har de latt barna spise det de ønsker og heller la barna selv ta avgjørelsen om kjøtt/ikke kjøtt når de blir eldre. Man behøver ikke kjøtt. Søsteren min er delvis veganer (var full veganer før hun ble gravid, da la hun til fisk i kostholdet) Dvs ikke kjøtt, melkeprodukter, egg…..Da hun fikk barn og barnet begynte med fast føde så ville det vært både unaturlig og i mot hennes prinsipper at hun da skulle ha gitt barnet kjøtt eller meieriprodukter og egg. Barnet spiser samme kostholdet som søsteren min (eksen hennes/far til barnet spiser kjøtt, men følger plantebasert kosthold under samvær, samme da barnet gikk i bhg så fulgte bhg opp at jenta ikke spiser kjøtt eller feks drikker vanlig melk; nå er hun 8 år og sier i fra selv at hun ikke spiser kjøtt og har et plantebasert kosthold) Hun har satt seg nøye inn i dette mtp at både hun og barnet får i seg de vitaminene og mineralene de behøver (eneste tilskuddet de må ta er B6 daglig), Både hun og barnet er ved god helse, og lever et aktivt liv. Da jenta var yngre så fulgte hun opp med blodprøver for å være sikker på at hun ikke manglet noe. Samme når jeg/vi er på besøk hos søsteren min og; vi kjøper ikke inn kjøttmat for å spise selv, men respekterer kostholdet i hennes hjem. Personlig så spiser jeg minimalt med kjøtt; bare kjøttmat og egg som jeg kjøper fra lokale gårder via Reko-ringen, eller viltkjøtt (mannen min går på jakt) Kylling og egg fra butikken utgår helt, bare fra lokale oppdrettere der jeg vet at dyra har levd et godt liv, uten diverse tilsetninger i foret. 11 år er ikke for ungt til å ta et standpunkt om å ikke spise kjøtt. Jeg kjenner flere av venninnene av døtrene mine som tok samme valget rundt samme alder, og som fortsatt ikke spiser kjøtt. Når de ikke har vokst opp med et kjøttfritt og plantebasert kosthold sånn som tantejenta mi, så synes jeg det er bra at CBE og LK der den ene spiser kjøtt og den andre ikke, lar barna ta valget selv om de vil spise kjøtt eller ikke når de blir gamle nok Søsteren til Caroline er vel veganer og spiser raw food etter hva jeg har forstått. Har vanskelig å se for meg at hun kommer til å gi sønnen sin et helt annet kosthold enn sitt eget når sønnen blir gammel nok. Da Caroline postet bilder fra bursdagen til tantebarnet sitt så var det feks bare raw food- kaker der. Det er definitivt mye kritikkvedtak ved Hr og fru Eriksen, men ikke at en 11-åring velger bort kjøtt i kostholdet sånn som moren. Fascinerende at du gidder å utlevere halve familiehistorien din for å få frem poenget; at du syns det er uproblematisk at en 11 åring ikke spiser kjøtt… 44 5
Rufs Skrevet 24. mai #105594 Skrevet 24. mai cerruti skrev (På 22.5.2025 den 16.19): Og der fikk jeg vite at det er mor og eldste som ikke spiser kjøtt i husholdningen. Why?!? Hvorfor i alle dager deles dette? Og hvorfor i alle dager spiser ikke en så ung jente kjøtt. Fryktelig tidlig å begynne å bli så ekskluderende i matveien. Mine spiser ikke kjøtt hjemme siden vi aldri har det, de velger selv ute/borte/hos andre. Det er ikke noe problem at barn ikke spiser kjøtt, men man må være bevisst og ha kunnskap så de får i seg det de trenger. At det deles på en bedriftskonto er en helt annen ting. 1 1
cerruti Skrevet 24. mai #105595 Skrevet 24. mai Jeg tror uansett en 10-11 åring egentlig innerst inne har lyst på MCDonald og pizza med kjøtt. -Men så blir det en greie om foreldrene gjør det. Altfor tidlig til å ekskludere matgrupper uansett hvor fint det kan gå å leve uten kjøtt. 11
Isola2 Skrevet 24. mai #105596 Skrevet 24. mai blåbærpai skrev (På 23.5.2025 den 8.58): Jeg lytter til podcasten nå.. men jeg gidder faktisk ikke høre hele, WTF, det er jo bare skriking og "latter". I går hørte jeg siste episode av Dannet uten piano. Klasseforskjellen er helt ENORM. Den podden er helt forferdelig. Jeg har posttraumatisk stress enda etter å ha hørt en episode for noen uker siden. Ser Caroline reklamer for den med med å lokke med «Guri som sexorakel». Jeg kjenner bare…nei takk, ser heller gresset gro. 30
Hallepalle2 Skrevet 24. mai #105597 Skrevet 24. mai Zenhouse skrev (7 timer siden): At en 11-åring velger å ikke spise kjøtt er ikke nødvendigvis problematisk, men det har ingenting på morens bedriftskonto i SoMe å gjøre. ‘Problemet’ her er jo at barnet er formet i ‘mini-me’ rollen, og da gjør man som mamma. Det er en tragedie at det deles for titusenvis av mennesker. 20 8
Kollontaj Skrevet 24. mai #105598 Skrevet 24. mai Isola2 skrev (4 timer siden): Den podden er helt forferdelig. Jeg har posttraumatisk stress enda etter å ha hørt en episode for noen uker siden. Ser Caroline reklamer for den med med å lokke med «Guri som sexorakel». Jeg kjenner bare…nei takk, ser heller gresset gro. Kanskje ment ironisk. 🧐 Det håper jeg, for hvis de mener alvor blir jeg litt uggen. 6
CityCityBangBang Skrevet 24. mai #105599 Skrevet 24. mai Sitter nå og har hørt på siste podcast - og gudene vet hvorfor - for dette er jo bare pjatt. Men de snakker om Eurovision og lager altså et poeng ut av at de første tre bokstavene i Sweden og de tre første bokstavene i Denmark - blir Sweden. Og neste poeng er at de tre siste bokstavene i Sweden og de tre siste i Denmark blir..... og det er klart at det hadde vært gøy hvis det ble Denmark - men det gjør det jo dessverre ikke.... 🙂 16
Tivi20 Skrevet 25. mai #105600 Skrevet 25. mai LKE har faktisk fått seg en vanlig jobb, som boxmanager for CrossFit Sarpsborg. Positivt! Fint om han får mindre tid til å kverulere på nett og heller kan bidra positivt i samfunnet. 24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå