happygilmore Skrevet i går, 12:10 #104041 Del Skrevet i går, 12:10 Bendie skrev (54 minutter siden): Er det ikke da bedre å se henne i en annen setning. Og heller slutte å se henne i SoMe. Da unngår du det du misliker? Men Caroline Berg uttaler jo selv at hun føler seg misforstått i egne kanaler. Blant annet derfor ønsker hun å vise hvem hun egentlig er, gjennom KL. Hvorfor kan hun ikke vise hvem hun egentlig er i egne kanaler? Hvorfor må vi se henne i et realityshow for å forstå hvem hun er? 25 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet i går, 12:15 #104042 Del Skrevet i går, 12:15 Bendie skrev (52 minutter siden): Er det ikke da bedre å se henne i en annen setning. Og heller slutte å se henne i SoMe. Da unngår du det du misliker? Nei, det handler ikke om meg, men om influenserbransjen. Hvorfor vil du jeg skal lukke øynene for den? 14 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet i går, 12:20 #104043 Del Skrevet i går, 12:20 ~ Ada ~ skrev (1 time siden): Hva hun gjør på KL interesserer meg ikke. Hvis målet blant annet var å vise andre, positive sider av seg selv som hun synes ikke kommer frem i SoMe (som uttalt), så er spørsmålet mitt hvilke sider er det, som ikke kan overføres dit? Det er jo pussig at de skal vises i tidsbegrensede TV produksjoner, men ikke som daglig "influenser" på SoMe. På SoMe pumpes det ut fordreide kroppsidealer og mindreårige på daglig basis. Hvorfor ikke slutte med det og gi nytt innhold, om hun vil formidle noe annet... Sant. Hvis det som vises på TV er mer «ekte», genuint henne og viser hennes personlighet, hvorfor ikke overføre det til egen produksjon? Lett som bare det! 21 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet i går, 12:45 #104044 Del Skrevet i går, 12:45 ~ Ada ~ skrev (24 minutter siden): Nei, det handler ikke om meg, men om influenserbransjen. Hvorfor vil du jeg skal lukke øynene for den? En trenger ikke følge en bestemt influenser og oppdatere seg på alt hen gjør, om det er hensikten. Den filosofien opprettholder heller interessen og økte klikk og dermed fremmer bransjen. Må nok helt andre midler en kg til, for å gjøre en forskjell. Denne tråden er ikke engang en dråpe i havet.CBE er heller ingen påvirker for den yngre generasjonen. Er vel 30 + som er følgerne hennes vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet i går, 12:48 #104045 Del Skrevet i går, 12:48 Bendie skrev (2 minutter siden): En trenger ikke følge en bestemt influenser og oppdatere seg på alt hen gjør, om det er hensikten. Den filosofien opprettholder heller interessen og økte klikk og dermed fremmer bransjen. Må nok helt andre midler en kg til, for å gjøre en forskjell. Denne tråden er ikke engang en dråpe i havet.CBE er heller ingen påvirker for den yngre generasjonen. Er vel 30 + som er følgerne hennes vil jeg tro. Og så? Er ikke helsen til kvinner 30? verdt å ta vare på? Eller skal de ukritisk kunne utsettes for thinspo og kroppspress? 18 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet i går, 12:49 #104046 Del Skrevet i går, 12:49 Kollontaj skrev (25 minutter siden): Sant. Hvis det som vises på TV er mer «ekte», genuint henne og viser hennes personlighet, hvorfor ikke overføre det til egen produksjon? Lett som bare det! Tror nok det å vise mer av hele hennes personlighet hadde gagnet henne. SoMe er ofte mer glasert bilde av virkeligheten hos de fleste. På godt og vondt. Du vinner på å være mer ekte og vise mer av deg selv. Samtidig blir det mindre privat og du gjør deg selv mer sårbar. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet i går, 12:52 #104047 Del Skrevet i går, 12:52 Bendie skrev (3 minutter siden): En trenger ikke følge en bestemt influenser og oppdatere seg på alt hen gjør, om det er hensikten. Den filosofien opprettholder heller interessen og økte klikk og dermed fremmer bransjen. Må nok helt andre midler en kg til, for å gjøre en forskjell. Denne tråden er ikke engang en dråpe i havet.CBE er heller ingen påvirker for den yngre generasjonen. Er vel 30 + som er følgerne hennes vil jeg tro. Med to dårlige regnskapsår bak seg, er det lite som tyder på at den teorien er riktig dvs at firmaet blir fremmet. CBE.no/Teeasures AS er fortsatt et godt eksempel på hvordan bløff og løgn gjennomsyrer bransjen. Er helt sikkert noen som etterhvert kan ta over den «tronen», men si fra når det skjer. 12 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet i går, 12:53 #104048 Del Skrevet i går, 12:53 Felis skrev (Akkurat nå): Og så? Er ikke helsen til kvinner 30? verdt å ta vare på? Eller skal de ukritisk kunne utsettes for thinspo og kroppspress? Sa jeg det? Det jeg mente er at det er andre influensere som treffer langt yngre og mer sårbare personer, sent i tenårene. Samt det er nok av de som har langt mer engasjement. Det å følge med på en person i årevis er ikke en sunn tilnærming til thinspoo og kropps press vil jeg tro. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet i går, 12:55 #104049 Del Skrevet i går, 12:55 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Med to dårlige regnskapsår bak seg, er det lite som tyder på at den teorien er riktig dvs at firmaet blir fremmet. CBE.no/Teeasures AS er fortsatt et godt eksempel på hvordan bløff og løgn gjennomsyrer bransjen. Er helt sikkert noen som etterhvert kan ta over den «tronen», men si fra når det skjer. Da er det kanskje nettopp denne interessen, som gjør at de fortsatt holder koken da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet i går, 12:56 #104050 Del Skrevet i går, 12:56 Bendie skrev (3 minutter siden): Tror nok det å vise mer av hele hennes personlighet hadde gagnet henne. SoMe er ofte mer glasert bilde av virkeligheten hos de fleste. På godt og vondt. Du vinner på å være mer ekte og vise mer av deg selv. Samtidig blir det mindre privat og du gjør deg selv mer sårbar. Vel, det blir ikke mer privat enn å vise soverommene til barna sine f.eks. Hvis CBE er interessert i matlaging og å være ute i aktivitet uten filter, slik de to programmene antakelig er valgt for å fremme (pluss den økonomiske kompensasjonene hun trengte), er det bare å kjøre på? 15 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet i går, 12:59 #104051 Del Skrevet i går, 12:59 Bendie skrev (10 minutter siden): En trenger ikke følge en bestemt influenser og oppdatere seg på alt hen gjør, om det er hensikten. Den filosofien opprettholder heller interessen og økte klikk og dermed fremmer bransjen. Må nok helt andre midler en kg til, for å gjøre en forskjell. Denne tråden er ikke engang en dråpe i havet.CBE er heller ingen påvirker for den yngre generasjonen. Er vel 30 + som er følgerne hennes vil jeg tro. Hun får ingen klikk fra meg og hun er ikke alene om å formidle helt elendige forbilder, noe jeg forbeholder meg retten til å kritisere. Hvorfor vil du jeg skal se en annen vei? 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet i går, 13:01 #104052 Del Skrevet i går, 13:01 Bendie skrev (1 minutt siden): Da er det kanskje nettopp denne interessen, som gjør at de fortsatt holder koken da. Tviler. Vet ikke hvor mange som leser her, tipper det er ganske få og det spiller svært liten rolle mht engasjement rundt firmaet. Jeg har aldri fulgt henne, ser ikke Snap og har foreløpig sett 15 min av KL (forrige lørdag, fristet ikke til mer.) Om hun får 100-200 flere klikk av at noen leser her; helt fint, kanskje noen til og med oppdager det som kritiseres. 18 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet i går, 13:05 #104053 Del Skrevet i går, 13:05 Conradi skrev (15 timer siden): Ditt inntrykk er fullstendig uinteressant. Det er heller ikke mange måter å saklig diskutere en stemme på en som ikke lever av stemmen. Tydelig interessant nok til at du valgte å trekke frem svaret igjen. En bedriftseier som nå er på sin andre podkastserie forsøker å leve av stemmen sin. At det ikke drar inn særlig med penger, det betyr ikke at hun ikke forsøker å leve av stemmen også. Hun har i tillegg opptrådt med å synge på tv, og ga vel senest før jul ut en julesang sammen med Guri Schanke og eget barn. Så det er helt klart innenfor å diskutere stemmen hennes saklig. Men du kan selvfølgelig ha din egen personlige mening om det. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet i går, 13:07 #104054 Del Skrevet i går, 13:07 Kollontaj skrev (4 minutter siden): Vel, det blir ikke mer privat enn å vise soverommene til barna sine f.eks. Hvis CBE er interessert i matlaging og å være ute i aktivitet uten filter, slik de to programmene antakelig er valgt for å fremme (pluss den økonomiske kompensasjonene hun trengte), er det bare å kjøre på? Vil si det er mer glasert virkelighet. Der viser ingen personlighet. Jeg mener det er et langt større overtramp og fortelle om barnas personlighet og sårbare sider, enn å vise et bilde av et barnerom eller barn som ikke er i sårbare settinger. Når det er sagt er jeg enig i at barn ikke bør være en del av SoMe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet i går, 13:15 #104055 Del Skrevet i går, 13:15 ~ Ada ~ skrev (2 timer siden): Hva hun gjør på KL interesserer meg ikke. Hvis målet blant annet var å vise andre, positive sider av seg selv som hun synes ikke kommer frem i SoMe (som uttalt), så er spørsmålet mitt hvilke sider er det, som ikke kan overføres dit? Det er jo pussig at de skal vises i tidsbegrensede TV produksjoner, men ikke som daglig "influenser" på SoMe. På SoMe pumpes det ut fordreide kroppsidealer og mindreårige på daglig basis. Hvorfor ikke slutte med det og gi nytt innhold, om hun vil formidle noe annet... Enig. Selv ser jeg på KL som helt uinteressant så lenge Treasures AS eiere fortsetter å publisere samme type innhold som før. Og eierne, CBE og LKE, har dessverre blitt enda verre de månedene som har gått siden CBE var med på KL-innspillingen. Barna eksponeres mer sammen med at både CBE og LKE viser thinspo og verre. Også lovbruddene de så kronisk har begått i alle år som influensere har fortsatt og omfatter dessverre også nå reklamekampanje som de lar barna være med på (f.eks. Tanumstrand Spa & Resort, som også inneholder brudd på alkoholloven, er umerket for retusjert person, umerket reklame). Når de så bevisst bruker barna på sine influenserkanaler så er det tydelig at de også søker et yngre publikum. For så kynisk er de. Da er to minutter i tv-rampelyset helt uinteressant. 19 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet i går, 14:07 #104056 Del Skrevet i går, 14:07 Det er vel ganske åpenbart hvorfor Desiree inspirerer meg mer enn PT_Caroline. Sammenlignet sett er strømmen til cbe direkte kjedelig og personlighetsløs, og layouten er nitrist. Det er ingenting å lære eller ta med seg videre av innholdet hos pt-cbe. På hovedkontoen hennes er det like lite interessant, det eneste uvanlige der er tre bilder som promoterer hennes opphold på KL. Hun har mulighet til å endre stil nå, men siden hun ikke har vist at hun har tatt med seg noe fra KL i mellomtiden, har jeg ikke trua. Bare av å ta denne kikken og sammenligne disse to kontoene, skal jeg nå kikke på minst tre av innleggene til Desiree, der det ser ut til at innholdet er rett i min gate. PT-cbe greide ikke å fange meg. 23 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet i går, 14:13 #104057 Del Skrevet i går, 14:13 Rev. Revenge skrev (2 minutter siden): Det er vel ganske åpenbart hvorfor Desiree inspirerer meg mer enn PT_Caroline. Sammenlignet sett er strømmen til cbe direkte kjedelig og personlighetsløs, og layouten er nitrist. Det er ingenting å lære eller ta med seg videre av innholdet hos pt-cbe. På hovedkontoen hennes er det like lite interessant, det eneste uvanlige der er tre bilder som promoterer hennes opphold på KL. Hun har mulighet til å endre stil nå, men siden hun ikke har vist at hun har tatt med seg noe fra KL i mellomtiden, har jeg ikke trua. Bare av å ta denne kikken og sammenligne disse to kontoene, skal jeg nå kikke på minst tre av innleggene til Desiree, der det ser ut til at innholdet er rett i min gate. PT-cbe greide ikke å fange meg. Man tar vel ikke i dersom man tolker sammenligningen slik at CBE.no er mest interessert i å vise frem egen kropp. Til og med mat vises fremstilles lite interessant og lite variert. Tre bilder av mat og alt er noe «hvit-grøt-greier». 14 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet i går, 14:16 #104058 Del Skrevet i går, 14:16 (endret) Kollontaj skrev (2 minutter siden): Man tar vel ikke i dersom man tolker sammenligningen slik at CBE.no er mest interessert i å vise frem egen kropp. Til og med mat vises fremstilles lite interessant og lite variert. Tre bilder av mat og alt er noe «hvit-grøt-greier». Spot on! Fikk så lyst på Boeuf Bourgingnon. 😢 Må inn på Desirees konto og sjekke noen oppskrifter seg jeg. Endret i går, 14:17 av loffen La til litt! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 23 timer siden #104059 Del Skrevet 23 timer siden Bendie skrev (2 timer siden): Vil si det er mer glasert virkelighet. Der viser ingen personlighet. Jeg mener det er et langt større overtramp og fortelle om barnas personlighet og sårbare sider, enn å vise et bilde av et barnerom eller barn som ikke er i sårbare settinger. Når det er sagt er jeg enig i at barn ikke bør være en del av SoMe. Kan ikke si meg helt enig i definisjonen din, fordi for noen barn vil det være krise at alle vet hvordan rommet ditt ser ut, et skikkelig overtramp fordi rommet er en refleksjon av barnets personlighet med bøker, leker og annet som betyr noe for barnet. Skjønner at det kanskje ikke er sånn i familien Berg, men da vil rommet som er arrangert av mor likevel bli noe barnet må stå for: rosa, prinsesse-senger osv. Mor har skapt en identitet for barnet. 8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 20 timer siden #104060 Del Skrevet 20 timer siden Skal ikke si noe om hva jeg tenker om astrologi og diverse horoskoper, men her er det tydeligvis noe hun omfavner. Så får vi bare se om det blir noen store endringer... https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=nb (her ser jeg ikke samme innlegg) eller https://storynavigation.com/user/carolinebergeriksenno 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå