Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

siesta skrev (14 minutter siden):

Hvorfor bruker dere tid på å lese hva hun har gjort for deretter bare å kritisere? Få et liv. Ikke lev det gjennom andre. 

Disse trådene som omhandler kjendiser er jo bare latterlige. 

Side opp og side ned om personer dere ikke kjenner 😂😂

Da kan du bare lese litt i tråden, så ser du hva folk engasjerer seg i. Hvorfor kommer du inn her og stiller spm ved, og kritiserer at folk bruker tiden sin til å diskutere denne influenceren? Hvorfor trenger du svar på det? 

Endret av Snødronninga
skrivefeil
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glufseguri skrev (2 minutter siden):

Tydeligvis en uviktig detalj😏

Er jo helt utrolig att noen synes en tegning med blyant er helt fryktelig. Hva med hovedbilde av barnet? 

• Liker 30
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vært stille og dødt i denne tråden en stund. Så er fruen tilbake fra innspilling og plutselig fylles tråden av brukere som vil forsvare henne og den ene etter den andre beskyldes for stalking, sykelig opptatt av å kritisere henne osv. Brått er det temperatur og aktivitet her igjen og som tar opp hvor fæle alle er mot henne. 

Det er umulig å se dette som noe annet enn en ønsket utvikling av tråden. Det er kanskje et passende narrativ i forkant av kommende podcast eller lignende. Det kommer mye gammelt opp som noen åpenbart bærer nag mot, og som plager dem.

Jeg bare… 🥱

• Liker 34
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutrine skrev (1 minutt siden):

Nå har det vært stille og dødt i denne tråden en stund. Så er fruen tilbake fra innspilling og plutselig fylles tråden av brukere som vil forsvare henne og den ene etter den andre beskyldes for stalking, sykelig opptatt av å kritisere henne osv. Brått er det temperatur og aktivitet her igjen og som tar opp hvor fæle alle er mot henne. 

Det er umulig å se dette som noe annet enn en ønsket utvikling av tråden. Det er kanskje et passende narrativ i forkant av kommende podcast eller lignende. Det kommer mye gammelt opp som noen åpenbart bærer nag mot, og som plager dem.

Jeg bare… 🥱

Ja, tanker om at det kommer mer fornektelse og bløff, er vel ikke helt ueffen. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanutrine skrev (3 minutter siden):

Jeg bare… 🥱

Skjønner ikke hvordan noen kan forsvare henne og hennes eksponering av de små😞

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (16 minutter siden):

Hvorfor bruker dere tid på å lese hva hun har gjort for deretter bare å kritisere? Få et liv. Ikke lev det gjennom andre. 

Disse trådene som omhandler kjendiser er jo bare latterlige. 

Side opp og side ned om personer dere ikke kjenner 😂😂

Svaret har du bl.a. nedenfor: 👇

Kollontaj skrev (8 minutter siden):

«Children’s lives are not content, and they should never be a means of financial gain. As a society, we have the responsibility to respect their privacy and push for legislation that protects these children.«

https://nupoliticalreview.org/2024/03/19/profit-without-privacy-family-content-creators-and-child-influencers/

Nå har barna i CBE-familien vært siste innlegg på IG i ukesvis. Å følge kanalen til denne influenceren for underholding (eller hva? Inspirasjon?) er etisk og moralsk forkastelig. 

• Liker 12
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elskersommer skrev (7 minutter siden):

Er jo helt utrolig att noen synes en tegning med blyant er helt fryktelig. Hva med hovedbilde av barnet? 

Vi har alle vårt😏

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (9 minutter siden):

Da kan du bare lese litt i tråden, så ser du hva folk engasjerer seg i. Hvorfor kommer du inn her og stiller spm ved, og kritiserer at folk bruker tiden sin til å diskutere denne influenceren? Hvorfor trenger du svar på det? 

Det er bare tragisk å lese hva enkelte er opptatt av. Hva med å heller bruke tiden på seg og sitt? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (Akkurat nå):

Det er bare tragisk å lese hva enkelte er opptatt av. Hva med å heller bruke tiden på seg og sitt? 

Ja, det er tragisk å være opptatt av at uskyldige barn må få en lovfestet rett til å bli beskyttet fra influenserforeldre som utnytter dem og selger deres barndom...

Tragisk å være opptatt av at sårbare barn, unge og voksne blir skadet av forretningseiere som kynisk skaper "innhold" de vet er skadelig for andre.

Tragisk å være opptatt av at influensere som CBE/LKE, med bare noen kurs til "utdanning", nesten uten erfaring og med minimal kompetanse fremstiller seg som eksperter innen fagfelt andre bruker år på høyskole for å bli kompetente innen.

Tragisk å være opptatt av at millionbedrifter (selv de som nå har begynt å gå i minus, som Treasures AS med CBE/LKE) skal følge norske lover.

Hva med å være litt mindre opptatt av egen boble, løfte blikket og se hva som skjer rundt en i samfunnet og forsøke å bidra til at f.eks. barns rettigheter blir sikret i lovverket slik at kyniske influenserforeldre ikke lenger kan utnytte sine barn, sette dem i risiko og selge deres barndom?

• Liker 26
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (3 minutter siden):

Hvorfor mener du at man bruker hele sin tid på CBE og co? Jeg bruker minimalt tid på det, i forhold til andre ting - så du kan slappe helt av. 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (7 minutter siden):

Hva med å heller bruke tiden på seg og sitt? 

Og det kan ikke du du heller?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
FruJohansen skrev (1 time siden):

Jeg har aldri noensinne, noe sted, hevdet at bilskrapingen ble utført av LKE.

Igjen: Hvis noen ser hvem det er som er tegnet, så er det fordi de kjenner mor eller barn fra før. De er ikke ytterligere eksponert på min konto, ut over den eksponeringen de allerede er utsatt for av sin egen mor. 

Det er interessant at du nå viser til akkurat den illustrasjonen for andre eller tredje gang, så la oss sette den i kontekst. Den ble brukt til å illustrere et innlegg jeg stilet til kleskjeden Cubus, da de lanserte en internasjonal kampanje som oppfordret foreldre til å legge ut bilder av egne barn og tagge klesgiganten i innleggene, for en mulighet til å bli repostet på Cubus sin Instagram- kanal. De kalte kampanjen "Mom to mom", og ledet til en rekke særdeles utleverende bilder og historier om identifiserbare barn. NRK plukket opp kritikken min og laget en sak på det, som resulterte i at Cubus terminerte hele kampanjen og strammet inn sine rutiner for bruk av influenserbarn i sine kampanjer. Alle influensere med tilknytning til Cubus fikk mail om at de fra og med nå, ikke skulle vise barnas ansikt i betalte samarbeid med Cubus. Bevisstgjøring skaper endring. 

Her er teksten under illustrasjonen du linker til. 

Screenshot_20240921_232838_Samsung Internet.jpg

Tusen takk! 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

siesta skrev (10 minutter siden):

Jeg er opptatt av kvinners rettigheter, barns rettigheter, konflikter og kriger rundt om i verden der spesielt kvinner og barn blir ofre. Jeg er opptatt av politikk, spesielt amerikansk og europeisk, opptatt av litteratur og film, av fagfeltet mitt, av familien min, av å oppholde meg i naturen fordi jeg bruker hodet alt for mye i jobben, selvsagt også opptatt av å bevare naturen, både her jeg bor og generelt. Jeg er også ganske opptatt av mote og god kvalitet på klær, gjenbruk og miljøperspektivet. I tillegg er jeg opptatt av influenceres påvirkning på andre; både unge og voksne. Jeg er opptatt av at demokratiske samfunn skal ha god og utfyllende nyhetsdekning, jeg betaler mye for ulike tilganger og er bekymret for at aviser er nødt til å ha disse inntektene når stadig mer av reklameinntektene går til ulike middelmådige og kunnskapsløse influencere. Idioti selger, dessverre, det er bare å se på dagens boksekamper. 😕

Dette er å bruke tiden min, på meg og mitt  og på viktige problemstillinger i samfunnet vårt. Den dagen jeg setter meg selv først i alt jeg gjør, den dagen har jeg mistet all tro på det etiske fundamentet mitt. 

• Liker 26
  • Hjerte 6
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (18 minutter siden):

Ja, det er tragisk å være opptatt av at uskyldige barn må få en lovfestet rett til å bli beskyttet fra influenserforeldre som utnytter dem og selger deres barndom...

Tragisk å være opptatt av at sårbare barn, unge og voksne blir skadet av forretningseiere som kynisk skaper "innhold" de vet er skadelig for andre.

Tragisk å være opptatt av at influensere som CBE/LKE, med bare noen kurs til "utdanning", nesten uten erfaring og med minimal kompetanse fremstiller seg som eksperter innen fagfelt andre bruker år på høyskole for å bli kompetente innen.

Tragisk å være opptatt av at millionbedrifter (selv de som nå har begynt å gå i minus, som Treasures AS med CBE/LKE) skal følge norske lover.

Hva med å være litt mindre opptatt av egen boble, løfte blikket og se hva som skjer rundt en i samfunnet og forsøke å bidra til at f.eks. barns rettigheter blir sikret i lovverket slik at kyniske influenserforeldre ikke lenger kan utnytte sine barn, sette dem i risiko og selge deres barndom?

Hadde jeg ikke blitt det fortalt her ville jeg ikke vist det. Jeg føler ikke henne og andre på SoMe.

Jeg bryr meg om de jeg har rundt meg .Det burde alle gjøre

Barna kan ikke ha det så ille, tror nok det er mange som har det verre. Dessverre leser en ikke om de. 

Når barna blir store må de ta et evt oppgjør med foreldrene om de føler seg brukt i sosiale medier 

Da blir det deres problem ikke vårt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss... er det første dagen etter hjemkomst fra TV-inspilling og etterfyll av  botox og fillers i går at det er greit å bøtte innpå med whisky sour og rødvin i kveld? :laugh: 

(Bør ikke drikke 🍷 før etter 24 timer)  

Så tragisk å skylde på Fru Johansen for overeksponering av barna sine. :roll:

• Liker 21
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Jeg er opptatt av kvinners rettigheter, barns rettigheter, konflikter og kriger rundt om i verden der spesielt kvinner og barn blir ofre. Jeg er opptatt av politikk, spesielt amerikansk og europeisk, opptatt av litteratur og film, av fagfeltet mitt, av familien min, av å oppholde meg i naturen fordi jeg bruker hodet alt for mye i jobben, selvsagt også opptatt av å bevare naturen, både her jeg bor og generelt. Jeg er også ganske opptatt av mote og god kvalitet på klær, gjenbruk og miljøperspektivet. I tillegg er jeg opptatt av influenceres påvirkning på andre; både unge og voksne. Jeg er opptatt av at demokratiske samfunn skal ha god og utfyllende nyhetsdekning, jeg betaler mye for ulike tilganger og er bekymret for at aviser er nødt til å ha disse inntektene når stadig mer av reklameinntektene går til ulike middelmådige og kunnskapsløse influencere. Idioti selger, dessverre, det er bare å se på dagens boksekamper. 😕

Dette er å bruke tiden min, på meg og mitt  og på viktige problemstillinger i samfunnet vårt. Den dagen jeg setter meg selv først i alt jeg gjør, den dagen har jeg mistet all tro på det etiske fundamentet mitt. 

Influensere interesserer meg så lite .... Hadde flere hatt min innstilling ville de vært borte vekk.

Så hvorfor bruke tiden sin på dette ??

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg ikke blitt det fortalt her ville jeg ikke vist det. Jeg føler ikke henne og andre på SoMe.

Barna kan ikke ha det så ille, tror nok det er mange som har det verre. Dessverre leser en ikke om de. 

Når barna blir store må de ta et evt oppgjør med foreldrene om de føler seg brukt i sosiale medier 

Jøss, så deilig det må være å være så naiv, og bare bry seg om seg og sitt og ingen andre ting i verden. Ser vel ikke på dagsrevyen en gang du, vel. 

• Liker 23
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (1 minutt siden):

Så du tar en alt var mye verre under krigen...

Selv om noen barn har det verre betyr det jo ikke at en skal kunne øynene for de som blir misbruk av foreldrene for økonomisk vinning 

• Liker 15
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stusselig å være så lite opptatt av det som foregår av kommersielle trender i samfunnet vårt. Skammelig i tillegg. 

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...