Rev. Revenge Skrevet 21. mars 2024 #94361 Del Skrevet 21. mars 2024 (endret) Frublå skrev (1 time siden): Det er vel like spesielt å nevne dette med bilen, like mye som alt annet som stilles spørsmålstegn ved rundt dette paret? Skjønner ikke hvorfor du henger deg spesielt opp i dette- enn alt annet som skrives om rundt disse menneskene. Gidder ikke forsvare meg overfor deg. Har kun nevnt en gang at hun har dokumentert at hun kjører bilen etter det ble skrevet her inne… Tror du får roe deg ned litt… Makan til hissigpropp du er 🤯 Javel. Du vil ikke skrive hvorfor du sjekket reg.nummer. Men å henge seg opp i hva jeg skriver, påstå at jeg henger meg opp i noe når jeg lurer på hvorfor reg.nummeret fanget interessen og komme med personangrep er greit. Notert. Endret 21. mars 2024 av Revenge o'Cavatina 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 21. mars 2024 #94362 Del Skrevet 21. mars 2024 (endret) Tenker som @Revenge o'Cavatina at det ikke må være noe veldig alvorlig galt med bilen som gjorde at de ikke tok den til kontroll. EU kontroll avdekker heller ikke alt. Jeg er allikevel av den oppfatning at det er helt krise å kjøre rundt med en bil med bruksforbud og bruke den aktivt i egen bedriftskanal. Ikke kjenner de tilstanden på bilen nå lenge etter kontrollen, og jammen har de litt av et overmot må jeg si, som i det hele tatt tør å ta sjansen utpå veiene der kontroller og politi stadig følger med. Ikke til å tro! De utsetter seg selv, barna og andre for potensiell skade, og ikke minst tar risikoen for å bli stoppet av politiet når som helst med avskilting på stedet, også med barna i bilen. De utsetter mindreårige og andre mennesker for så mye drit! Jeg synes denne risikoatferden og manglende respekten for loven faktisk er så ille at jeg ikke klarer å fokusere på deres sedvanlige feil og mangler akkurat nå. Endret 21. mars 2024 av ~ Ada ~ 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 21. mars 2024 #94363 Del Skrevet 21. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (38 minutter siden): Javel. Du vil ikke skrive hvorfor du sjekket reg.nummer. Men å henge seg opp i hva jeg skriver, påstå at jeg henger meg opp i noe og komme med personangrep er greit. Notert. Si meg en ting? Er folk blitt så gale at de sjekker opp bilnummeret på bilen til en influencer(eller naboen) for. Se om alt er som det skal? 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 21. mars 2024 #94364 Del Skrevet 21. mars 2024 (endret) ~ Ada ~ skrev (47 minutter siden): jammen har de litt av et overmot må jeg si, som i det hele tatt tør å ta sjansen utpå veiene der kontroller og politi stadig følger med. Ikke til å tro! Nettopp! Det er daglig kontroll på alle veier i de omkringliggende distriktene, og det brukes ofte skiltavlesningskameraer som varsler etatene før kontrollplassene. Det er bare (u)flaks og eventuelt duppeditter som Safedrive som har bidratt til at de ennå ikke har blitt stoppet og avskiltet på stedet. Endret 21. mars 2024 av Revenge o'Cavatina tilføyelse 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkin Skrevet 21. mars 2024 #94365 Del Skrevet 21. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (6 timer siden): Det kan være noe så enkelt som bytte av partikkelfilter. Hvis denne ikke virker som den skal og utslippet er for høyt, blir ikke bilen EU-godkjent selv om resten av bilen er tipp topp. Partikkelfilter er dyrt, men det går an å ødelegge den og kjøre videre. Utslippet blir høyere, og vil derfor ikke gå gjennom en EU-kontroll men bilen er fullt kjørbar. De har vel de samme utfordringene som alle andre når det gjelder økonomi: Boliglån til pipa, lån på bilen, gjeld, lavere inntekt osv. Et partikkelfilter på en så dyr bil kan koste 20-30k, og det er vel penger de færreste har mulighet til å klaske kontant på disken. Prisfallet på disse bilene har vært stort, og de er per nå særs vanskelige å selge. Men hva vet vi, jeg skriver bare ut fra egen kunnskap. Jeg tviler på at disse utsetter barna for fare ved å kjøre de i en ikke-godkjent bil. Det er nok bare økonomien og fasade som bestemmer her. Krisemaksimering tenker jeg vi kan la ligge (mener ikke deg spesielt @Bulsara) De har ikke lån på bilen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. mars 2024 #94366 Del Skrevet 21. mars 2024 LKE skriver på Twitter/X at «I train most kids», så da vet man det. 😬 24 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 21. mars 2024 #94367 Del Skrevet 21. mars 2024 elskersommer skrev (55 minutter siden): Si meg en ting? Er folk blitt så gale at de sjekker opp bilnummeret på bilen til en influencer(eller naboen) for. Se om alt er som det skal? Brukeren (brukerne) vil visst ikke svare på hvorfor det fanget interessen. Vi henger jo i tråden av ulike grunner. Det var i alle fall her vi fikk denne informasjonen og mer til, samt at bilen fortsatt er i daglig bruk etter ilagt bruksforbud. En annen har meldt saken inn til rette instans, så da regner jeg med at det straks blir orden i sysakene på Kulås fremover i form av sanksjoner. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elskersommer Skrevet 21. mars 2024 #94368 Del Skrevet 21. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (4 minutter siden): Brukeren (brukerne) vil visst ikke svare på hvorfor det fanget interessen. Vi henger jo i tråden av ulike grunner. Det var i alle fall her vi fikk denne informasjonen og mer til, samt at bilen fortsatt er i daglig bruk etter ilagt bruksforbud. En annen har meldt saken inn til rette instans, så da regner jeg med at det straks blir orden i sysakene på Kulås fremover i form av sanksjoner. Men hvordan vet folk dette? Er det noen utro tjenere på biltilsynet som snoker på data? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 21. mars 2024 #94369 Del Skrevet 21. mars 2024 elskersommer skrev (3 minutter siden): Men hvordan vet folk dette? Er det noen utro tjenere på biltilsynet som snoker på data? Hvem som helst kan sjekke reg.nummer på nettsidene til statens vegvesen. 13 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 21. mars 2024 #94370 Del Skrevet 21. mars 2024 Sannsynligheten for at det er noe mer galt med bilen er ganske stor. Vi VET ikke, men kun EU-kontroll uten at noe må fikses ligger på ca 1200,-. Dersom vi og skal anta at de bruker Safedrive for å unngå tekniske kontroller så koster den 990 i innkjøp + 199 kr pr måned i abonnement. Dvs at Safedrive koster de mer å kjøpe og bruke enn å bare få EU-kontrollen gjennomført allerede etter måned nr 2. Nå ni måneder etter at den skulle vært til kontroll så kunne de da ha gjennomført to EU-kontroller på bilen for samme kost som Safedrive, og fortsatt hatt penger til overs. Om vi skal anta at de bruker Safedrive og at bilen ellers er i ok stand da. Men vi vet ikke noe om stand på bilen. Eneste vi vet er at de ikke har påkostet seg EU-kontroll. Hvorfor er selvfølgelig kun antakelser men det er ikke så fjernt å anta/gjette seg til at det er mangler med bilen som gjør at kostnaden er større enn kun selve EU-kontrollen, og at de derav ikke har tatt seg råd til det. Nå er bilen 5 år i år og nybilgarantien hos Volvo går ut etter 5 år eller 100k km (det som kommer først - om en ikke har Volvo Select - men det sto det ingenting om i salgsannonsen). Så selv om Volvo er gode og driftssikre biler så har de slitedeler de og som ryker og det er ikke uvanlig at bremser/skiver må byttes på denne typen hybrid. Ellers er det mekaniske deler her og som ellers. 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sursøtsaus Skrevet 21. mars 2024 #94371 Del Skrevet 21. mars 2024 Denne bil-saken er drittkjedelig. We get it, det er risikabelt, og nå har noen meldt det inn. Kan vi komme oss videre nå, eller skal vi fortsette med flere sider som gjentar det samme poenget? 26 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elina123 Skrevet 21. mars 2024 #94372 Del Skrevet 21. mars 2024 elskersommer skrev (21 minutter siden): Men hvordan vet folk dette? Er det noen utro tjenere på biltilsynet som snoker på data? Hadde de jobbet på biltilsynet, hadde de vel vært TRO tjenere. 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frublå Skrevet 21. mars 2024 #94373 Del Skrevet 21. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (18 minutter siden): Brukeren (brukerne) vil visst ikke svare på hvorfor det fanget interessen. Vi henger jo i tråden av ulike grunner. Det var i alle fall her vi fikk denne informasjonen og mer til, samt at bilen fortsatt er i daglig bruk etter ilagt bruksforbud. En annen har meldt saken inn til rette instans, så da regner jeg med at det straks blir orden i sysakene på Kulås fremover i form av sanksjoner. Sanksjoner på en bil som vegvesenet har full kontroll på fra før?? Bare for at noen har meldt fra til biltilsynet at en bil ikke er eu godkjent, så er det jo ikke sånn at de ikke vet om dette. Det er jo de som sitter på hele denne oversikten…. Jeg vet dette kun fordi jeg lurte på om det var den aktuelle bilen til paret jeg så forleden, og når man ser på vegvesen.no så ser man jo at det står en rød rubrikk hvor den tydelig har bruksforbud. Var virkelig ikke noe mer spennende enn det. Jobber overhodet ikke på biltilsynet 🤪 Hjalp det litt for deg nå, @Revenge o'Cavatina??? Kjedelig grunn, ikke sant? Vet ikke hva du så for deg siden du var så opptatt av det… Snakk om å blåse opp detaljer… Ingen som spør hvorfor noen sitter å zoomer inn på bilder og finner arr etter operasjoner som fruen har gjort. Eller overanalysere alt de sier og gjør ellers. Er det noe mer greit? Nei- denne saken har jo tatt helt av. Trodde virkelig ikke at det kunne bli så mye pjatt av det….. 9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 21. mars 2024 #94374 Del Skrevet 21. mars 2024 Sursøtsaus skrev (5 minutter siden): Denne bil-saken er drittkjedelig. We get it, det er risikabelt, og nå har noen meldt det inn. Kan vi komme oss videre nå, eller skal vi fortsette med flere sider som gjentar det samme poenget? Jeg har prøvd meg med et fokus-skifte, men ingen interesse for at LKE trener de fleste barn. 😆☺️ 😤 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 21. mars 2024 #94375 Del Skrevet 21. mars 2024 Kollontaj skrev (1 minutt siden): Jeg har prøvd meg med et fokus-skifte, men ingen interesse for at LKE trener de fleste barn. 😆☺️ 😤 Må passe sønnen min jeg nå. Har lært han at han ikke skal bli med fremmede i biler som tilbyr han godteri og kattunger, er kanskje på tide å lære han om Lars Kristian Eriksen også nå… 15 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet 21. mars 2024 #94376 Del Skrevet 21. mars 2024 Sursøtsaus skrev (9 minutter siden): Denne bil-saken er drittkjedelig. We get it, det er risikabelt, og nå har noen meldt det inn. Kan vi komme oss videre nå, eller skal vi fortsette med flere sider som gjentar det samme poenget? Jeg synes ikke den er uinteressant. For min del kunne tråden vært avsluttet med denne saken, da det knapt kan komme noe mer graverende, som forhåpentligvis kunne endt i en sluttdato for nåværende eskapader (virksomhet) og starten på nye karrierer. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xmasclovn Skrevet 21. mars 2024 #94377 Del Skrevet 21. mars 2024 Kollontaj skrev (41 minutter siden): LKE skriver på Twitter/X at «I train most kids», så da vet man det. 😬 All kids or just the most motivated and skilled ones?😂 11 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 21. mars 2024 #94378 Del Skrevet 21. mars 2024 Frublå skrev (17 minutter siden): Sanksjoner på en bil som vegvesenet har full kontroll på fra før?? Bare for at noen har meldt fra til biltilsynet at en bil ikke er eu godkjent, så er det jo ikke sånn at de ikke vet om dette. Det er jo de som sitter på hele denne oversikten…. Jeg vet dette kun fordi jeg lurte på om det var den aktuelle bilen til paret jeg så forleden, og når man ser på vegvesen.no så ser man jo at det står en rød rubrikk hvor den tydelig har bruksforbud. Var virkelig ikke noe mer spennende enn det. Jobber overhodet ikke på biltilsynet 🤪 Hjalp det litt for deg nå, @Revenge o'Cavatina??? Kjedelig grunn, ikke sant? Vet ikke hva du så for deg siden du var så opptatt av det… Snakk om å blåse opp detaljer… Ingen som spør hvorfor noen sitter å zoomer inn på bilder og finner arr etter operasjoner som fruen har gjort. Eller overanalysere alt de sier og gjør ellers. Er det noe mer greit? Nei- denne saken har jo tatt helt av. Trodde virkelig ikke at det kunne bli så mye pjatt av det….. Tror du skal lese over hvordan du formulerer deg. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 21. mars 2024 #94379 Del Skrevet 21. mars 2024 Kollontaj skrev (18 minutter siden): Jeg har prøvd meg med et fokus-skifte, men ingen interesse for at LKE trener de fleste barn. 😆☺️ 😤 Han toger de fleste barn, leste jeg. Knegg. 15 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frublå Skrevet 21. mars 2024 #94380 Del Skrevet 21. mars 2024 Revenge o'Cavatina skrev (5 minutter siden): Tror du skal lese over hvordan du formulerer deg. Ok. Mottatt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå