Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest NordreSving

Hahaha. Når du blir invitert på tur av en annonsør og alle produktspørsmål du får, med et unntak, handler om produkter fra andre produsenter, da har du gjort en god jobb. 

Enig med de som påpeker manglende engasjement og motivasjon. Det eneste troverdige hun viser frem er engasjement for eget speilbilde og magen da, selvfølgelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (8 timer siden):

Mildt sagt ingen fan, men behøver vi å aldershame folk? Ser folk har en tends til å nevne alderen deres som noe negativt, den kan de virkelig ikke noe for. (De kan noe for å ha gjort så lite ut av tida de har fått, men at de er rundt førti er ingen grunn til å kalle dem gamle!)

Er det å «aldershame»(?) folk når man sier en person som eldre? Han er jo mye eldre enn jentene ved bordet som er i tidlig 20-årene🤷‍♀️

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Klappe said:

Er det å «aldershame»(?) folk når man sier en person som eldre? Han er jo mye eldre enn jentene ved bordet som er i tidlig 20-årene🤷‍♀️

Om man mente eldre i forhold til jentene rundt hadde det kommet bedre frem dersom man formulerte det på en litt annen måte. Mange vil oppfatte det som ble skrevet som at LKE er "en eldre mann" (noe han selvsagt ikke er), det var i alle fall slik jeg oppfattet det.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å følge med i kommentarfeltet på Instagram hvilken bedrifter man ikke vil støtte🙈 

Hva er det med (u)seriøse bedrifter å kommentere der? 

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driter fortsatt i alkoholloven.... den er jo så dum.

Kilde cbe.no insta

Screenshot_20231220_211428_Gallery.jpg

Endret av NettoppJa
  • Liker 23
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har lyst til å spørre henne: Var det verdt det?

Den turen du og din mann hadde nettopp nå, var det verdt det?

Endret av Kaisa10
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klappe skrev (2 timer siden):

LKE er på ingen måte en eldre mann la det være helt klart.

Personlig hadde jeg nok ikke følt meg komfortabel i selskap med 20-åringer da de er på et helt annet modningsnivå og et helt annet stadiet i livet enn meg. Har også tre barn hvorav det eldste er 18 år så det sier egentlig seg selv (jeg er i starten av 40-årene) Men kan til en viss grad være enig i at aldershaming kan være ugreit. Men CBE og LKE  har ikke seg selv eller bedriften nevneverdig siden 20-årene (tvert imot utviklet seg bakover eller er på stedet hvil?), men det virker for meg likeså at de knuger seg fast i et narrativ om å at livet er en dans på roser hvor de verken eldes eller utvikler seg. De virker helt fastlåst i sin trang etter å vise frem barn med striglet hår og klær, en striglet frue som skal se så tynn og vakker ut som mulig les: filter, redigering og posering som fremhever dette, kakao til jul, kaffe på morgenen, speilselfies, klær som glitrer, og en sixpack mens ribbein stikker ut under trening i kjelleren.  Selv i skibakken kan ikke CBE gå uten å bølge håret og å sminke seg opp. Hun skal være i sentrum, ikke klærne hun blir sponset eller fjellene i bakgrunnen.  Det er så påtatt og unaturlig og langt ifra hvordan 40-åringer flest lever og ser ut. 40-åringer er ikke gamle, men de er heller ikke 20. Den tid er forbi, selv om herr og fru nekter å innse det. De har barn de bør ta hensyn til de og å skjerme de fra offentligheten, i tillegg bør de tenke over hva de velger å vise frem for allmenheten som kan påvirke følgere såvel som egne barn.  

Endret av K_mb
  • Liker 25
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@K_mb Presist. Alle klisjeene er i bruk, det er nok det folk ubevisst reagerer på og gjør engasjementet historisk lavt. Ingenting fremstår ekte. Selv en veske-konkurranse ga ikke særlig mange følgere, det sier litt. Følgerne er ikke engasjerte.
 Er det noe forbrukere etterspør i 2024, er det ekthet og troverdighet, her faller bløfferparet rett igjennom. 

Both audiences and brands are now interacting with pages and channels that have a smaller yet more committed community and are focusing on those with a better balance between follower counts and engagement rates.

https://squaremile.com/article/changing-trends-social-media-influencing/

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sophia_08 skrev (32 minutter siden):

Begynner å lure på om dette er en parodi..?

Screenshot_20231220_213549_Instagram.jpg

Mye bagasje for 2 dager når de fikk sponsa klær..

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når var det egentlig begge eierne begynte å se så matleie og desillusjonerte ut? Etter Beckmann-gate?

De, spesielt cbe, fremstår så uengasjert og introvert ut at de umulig kan tro på sitt eget konsept lengre, bare tviholder på fasaden før årsregnskapet for 2023 er ferdig. Kontent har ikke bidratt med et eneste løft.

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er den konkurransen hun har om LV veska i henhold til instagram sitt regleverk om konkurranser? 

Slik jeg forstår reglene ut fra dette er det ikke lov å kreve at det tagges venner/andere: https://www.topofmind.no/regler-for-konkurranser-i-sosiale-medier/

Hvis det ikke er lov etter instagram sine regler, så er vel ikke konurransen innafor? 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (10 minutter siden):

Det stemmer. Ikke lov å kreve tagging. 

Da er ikke den konkurransen i tråd med reglverket til instagram da, og det burde den jo være. Så det er jo flaut for noen som har vært så mange år i bransjen, men mulig det er noen gråsoner her jeg ikke vet om 🤷‍♀️

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sophia_08 skrev (1 time siden):

Begynner å lure på om dette er en parodi..?

Screenshot_20231220_213549_Instagram.jpg

Det ER en parodi, men de involverte ser det ikke selv.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (8 timer siden):

Jeg syns de virker nitriste begge to, er jo ingen glød eller livsglede for noe som helst på den kontoen. Jeg aner ikke hvordan de har det i virkelighten, men de burde kanskje ta innover seg at de begge virker dypt deprimerte på bedriftskontoene sine?
Hvem blir inspirert av noe sånt?
Og en annen ting jeg ikke skjønner: Sjekker merker virkelig så dårlig hva de får igjen for influencer-sponsing? Hvorfor velge ut en så slapp influencer som gjør null for å skape innhold?
Hadde jeg hatt en bedrift som skulle brukt påvirkere hadde jeg virkelig forlangt mer og gjort et mye mer kresent utvalg!

Denne typen samarbeid er noe CBE ikke har hatt på lenge, om noensinne. Det gjør at jeg antar dette samarbeidet har kommet til med Kontent som mellomledd.

Og Kontent har jo uttrykt at de samarbeider med CBE fordi hun briljerer i alt hun gjør.

På nettsiden til Kontent står det at CBE leverer innhold av "høy kvalitet". De skriver også at svært mange av CBEs følgere er "på samme sted som henne", og at denne målgruppen er personer med god økonomi og fast inntekt.

https://influencers.kontent.no/14/

Høy kvalitet... vel... Man kan lure på hva det er Kontent mener er høy kvalitet og hva ved CBE de mener gjenspeiler høy kvalitet?

Og god økonomi og fast inntekt... vel, Treasures AS har i flere år nå minsket overskudd og gikk med underskudd i fjor...

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...