Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Rufs skrev (7 minutter siden):

Du mente sikkert trenger ikke være utrygt i første setning der. Men så små og? Altså den ene er bare 7. Jeg har aldri hørt om det før, så jeg er bare nysgjerrig på det, hvorfor skal så små trene med vekter? Mine unger har ikke trent med manualer, de blir jo naturlig sterke og er i god form bare fordi de er barn og beveger seg og leker masse. Aktivitet er jo alltid bra, er kun manualene jeg tenkte var helt absurd på så små. Mine vil jo foreks gjerne være med på trening, så jeg ser jo at de sikkert synes det er gøy å gjøre det samme som foreldrene. Har tatt med unger på den alderen på dansetimer liksom, men det er jo bare lek for dem, og de kan like gjerne surre rundt i et hjørne. 

Barn bør trene med egen kroppsvekt.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Lek og annen trening er anbefalt, men vekter trenger ikke være trygt for barn også å trene med. Forutsetningen er at de følges opp av kvalifiserte personer som har tilsyn med barna mens de trener.

Ser vi på alle feilene Netfits coacher lar voksne modeller gjøre uten at noen av trenerne veileder dem til korrekt utførelse av øvelsene, så tenker jeg at det er all grunn til å tenke at det LKE gjør med barna i den treningskjelleren ikke er trygt. Baserer det på den uendelige rekken hvor han har trent og filmet/fotografert kona mens hun gjør øvelser helt feil.

Skal man trene barn må man ha mer kunnskap om trening av barn. Og det er absolutt ingenting som tyder på at LKE eller andre på Netfit har den typen kompetanse, selv om de ikke har nedre aldersgrense for trening med dem.

Det er noe forferdelig sykt når foreldre som har solgt hele barnas liv til nå på internett begynner å groome dem til å fortsette som ubetalte barnearbeidere, for tilsynelatende å gjøre overgangen til ubetalte ungdomsarbeidere skal gå glatt. Det er ikke friske og ansvarlige voksne foreldre som gjør slikt. Uansvarlige bedriftseiere som også er foreldre, som er mer opptatt av å selv slippe å ta en vanlig jobb, derimot...

Herregud…nei….hva er det de driver med…trene barn på mølle og med manualer? Er der bare jeg som tenker at her burde man faktisk varsle barnevernet…

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (2 timer siden):

Alle skal med. Fra twitterkontoen @lkeeriksen24

IMG_1844.jpeg

Dårlig engelsk med orddelingsfeil, business as usual altså 😛

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (7 minutter siden):

Dårlig engelsk med orddelingsfeil, business as usual altså 😛

Kun signaturen «Dad joke of the day» kunna ha redda denne posten..

• Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (42 minutter siden):

Du mente sikkert trenger ikke være utrygt i første setning der. Men så små og? Altså den ene er bare 7. Jeg har aldri hørt om det før, så jeg er bare nysgjerrig på det, hvorfor skal så små trene med vekter? Mine unger har ikke trent med manualer, de blir jo naturlig sterke og er i god form bare fordi de er barn og beveger seg og leker masse. Aktivitet er jo alltid bra, er kun manualene jeg tenkte var helt absurd på så små. Mine vil jo foreks gjerne være med på trening, så jeg ser jo at de sikkert synes det er gøy å gjøre det samme som foreldrene. Har tatt med unger på den alderen på dansetimer liksom, men det er jo bare lek for dem, og de kan like gjerne surre rundt i et hjørne. 

Takk, rettet nå :)

Så små bør selvfølgelig helst trene gjennom lek og annen aktivitet eller trening, heller enn inne i en mørk kjeller med vekter!

Men barn kan i teorien trene trygt med vekter hvis  de er under tilsyn av kompetent person som har kunnskap om trening av barn og vekter.

Jeg er enig i at det er absurd, så lenge det f.eks. ikke er spesifikk opptrening etter en skade eller sykdom mens barn fremdeles ikke kan drive med vanlig lek eller organisert barnetrening - men selv der forsøker man så langt overhodet mulig å heller trene opp gjennom tilpasset, kontrollert lek. Det er helt meningsløst å sette friske, så små barn til å trene i en mørk kjeller istedenfor å heller la dem utfolde seg fysisk på en naturlig måte, eller delta i annen trening som er mer variert.

Det er så mange andre og bedre måter å gi barn treningseffekt på enn hva LKE velger for sine barn nå.

Jeg tenker med skrekk og gru på at disse barna skal trenes av coach_eriksen, som mener at kvinners lår ikke skal møtes, for da er de maskuline (bare det utsagnet sier noe om hans - manglende - anatomikunnskaper..), coachen som ikke greier å korrigere sin kone når hun gjør øvelser feil. Barn i vekst kan påføres varige skader om de begynner å løfte vekter ukritisk og uten kyndig tilsyn. La barna slippe fri!

Det at Lars Kristian Eriksen nå bruker egne barns trening som innhold på bedriftens sosiale medier for å selge seg selv, det viser at de har ingen tanker om å slutte å utnytte egne barn i barnearbeid for selv å slippe å jobbe. Det viser at de trolig har tenkt å la barna jobbe for seg også inn i ungdomsårene.

Det er vanskelig å finne ord for hvor råttent, umoralsk og forb....a egoistisk det er av foreldre å gjøre!

Barnas rettigheter trumfer alltid fars og mors egen latskap, bare ikke for Caroline Berg Eriksen og Lars Kristian Eriksen, kan det synes som.

• Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, Stargaze said:

Alle skal med. Fra twitterkontoen @lkeeriksen24

IMG_1844.jpeg

Wtf???? Tuller han nå, eller er det for å provosere? Er barna, kona og hunden deres eneste kunder? Fy fader, enn å bruke barna for alt de er verd..... Blir tom for ord.

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn skal leke og spille - sirkeltrening med struktur høres ikke bra ut for små barn. En ting er at de vil gjøre som mamma og pappa, en annen ting er at foreldrene lager et tengsoppleggg for de små barna. Det skurrer veldig i mine ører. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann trener regelmessig. Det hender at 8-åringen blir med på gymmen og plukker i diverse manualer eller løper litt på mølla. Bare sunt at han får være med og ta del i en av våre hobbyer. Men vi «skryter» ikke av en tydelig opplagt treningsøkt for eget avkom på sosiale medier. Sjukt opplegg og nok en gang driter coachen på egen legg. Æsj. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (1 time siden):

Herregud…nei….hva er det de driver med…trene barn på mølle og med manualer? Er der bare jeg som tenker at her burde man faktisk varsle barnevernet…

Det tenker jeg ikke. Men alt som legges ut må antas å skulle være til inspirasjon for andre, i dette tilfellet andre foreldre, blant annet, noe jeg finner betenkelig.

• Liker 4
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver han på engelsk?

De fleste oppegående foreldre ser galskapen i å legge ut dette på nettet bortsett fra dem selv, da. De er altfor langt inne i sin selvopptatte og kroppsfikserte boble. Ingen burde bli trent av denne inkompetente fyren. Forhåpentligvis graver han Netfit s grav med dette og andre tullete innlegg om trening. 

• Liker 16
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Surikatt skrev (12 timer siden):

Hvorfor skriver han på engelsk?

De fleste oppegående foreldre ser galskapen i å legge ut dette på nettet bortsett fra dem selv, da. De er altfor langt inne i sin selvopptatte og kroppsfikserte boble. Ingen burde bli trent av denne inkompetente fyren. Forhåpentligvis graver han Netfit s grav med dette og andre tullete innlegg om trening. 

.

Endret av ~ Ada ~
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rufs skrev (13 timer siden):

Så barna trener med manualer, er det anbefalt for så små barn? 🤯

Oppsummert; det er ikke anbefalt, men heller ikke skadelig for barn å trene med manualer dersom det skjer i trygge rammer med voksne som legger opp til lek og veiledning. Jeg går ikke lenger i å spekulere rundt disse konkrete barnas liv, men holder meg til hva bedriften har sagt. 

Det bekymringsverdige her er at de forer internett med denne informasjonen. LKE vet at det er en brannfakkel med sånn type trening for barn og legger opp til at fremmede mennesker kan gjøre seg opp en mening om hva hans barn gjør.

Det blir ekstra grelt fordi deres vanlige treningsinnhold er fokusert på disiplin og utseende, ikke lek og riktig veiledet teknikk. 

Endret av Hanne357
  • Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig denne har blitt delt her allerede, så da er det bare å se bort i fra det. Uansett, her har SIFO forsket på foreldres deling av bilder av barna i some, og hvordan barna reagerer på det. Artikkel i Aftenposten her https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/wAzpz1/norske-foreldre-er-paa-deletoppen-de-yngste-barna-er-mest-kritiske-til-at-det-deles-bilder-av-dem-i-sosiale-medier

Syns det er helt utrolig at infuensere fortsetter å dele bilder av barna sine. 

• Liker 20
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pop up bruker said:

Mulig denne har blitt delt her allerede, så da er det bare å se bort i fra det. Uansett, her har SIFO forsket på foreldres deling av bilder av barna i some, og hvordan barna reagerer på det. Artikkel i Aftenposten her https://www.aftenposten.no/foreldreliv/i/wAzpz1/norske-foreldre-er-paa-deletoppen-de-yngste-barna-er-mest-kritiske-til-at-det-deles-bilder-av-dem-i-sosiale-medier

Syns det er helt utrolig at infuensere fortsetter å dele bilder av barna sine. 

Det verste er at det føles som om LKE og CBE bygger de opp som merkevarer og. Her er det noen som snart kan begynne å jobbe enda mer for dem... Totalt forkastelig. Vil tro det blir noen bitre oppgjør om ti år i influencerverdenen.

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ultiva skrev (6 timer siden):

Aktivitetsglede hos barn kommer også av et aktivt liv med sykkel- og gåturer i skog og mark og av uteaktiviteter generelt. Ikke av at mor og far tar situps i kjelleren foran selvutløserkameraet mens barna sover eller er på skolen.

Idrettsglede produseres ikke av å være livredd for at lårene skal møtes. Det er CBE et levende bevis på, der hun tvinger seg på trening to ganger daglig i bittesmå klær med vidvinkelfilter på slep for å høste ros og bekreftelse, mens arbeidskapasiteten skrumper mer og mer inn. Merkevaren carolinebergeriksen har de siste årene blitt redusert til toalettselfies, rumpefokus, speilblankt klinikkansikt og 2-3 annonseinnlegg per måned på Instagram. Mens andre influensere i samme kategori (trening/mat) som Desirée Andersen, Funkygine og Emilie Voe Nereng produserer stadig nye bøker, produktlinjer og tv-program. 

Bare nevner det.

Ja barn bør være aktive, men å se at Lars K setter opp et slags treningsprogram til dem, kan være alt annet enn bra. Paret ønsker nok barn som er tro kopier av dem selv. Det får de kanskje også, med det enorme utseende og treningsfokuset som eksisterer i det hjemmet. Jeg tror på ingen måte at dette er sunt for ungene å vokse opp i, men tipper at paret heller mener at barna er priviligerte. 

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (17 timer siden):

Men barn kan i teorien trene trygt med vekter hvis  de er under tilsyn av kompetent person som har kunnskap om trening av barn og vekter.

Jeg er enig i at det er absurd, så lenge det f.eks. ikke er spesifikk opptrening etter en skade eller sykdom mens barn fremdeles ikke kan drive med vanlig lek eller organisert barnetrening - men selv der forsøker man så langt overhodet mulig å heller trene opp gjennom tilpasset, kontrollert lek. Det er helt meningsløst å sette friske, så små barn til å trene i en mørk kjeller istedenfor å heller la dem utfolde seg fysisk på en naturlig måte, eller delta i annen trening som er mer variert.

Ja, det er absurd, ikke minst at dette postes til inspirasjon for andre! Sammen med diverse program for voksne for hvordan man kan trene kroppen til timeglassfasong og andre hårreisende, inkompetente og forkastelige mål. 

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...