Frisk Frosk Skrevet 25. juli 2023 #86421 Skrevet 25. juli 2023 iNord skrev (2 timer siden): hørte noen tilbake fra de som ser ut til å "eie" matplanene og oppkriftene? shiatologi? Jeg har ikke hørt noe. Gir ikke akkurat særlig godt inntrykk når bedrifter ikke svarer på henvendelser. Apollo er i samme klasse, kan det virke som. 9 4
Gjest IreneV Skrevet 25. juli 2023 #86422 Skrevet 25. juli 2023 (endret) Xstrella skrev (3 timer siden): Reagerer ikke andre, venner, familie, influencere, journalister, leger ect over denne retusjeringen? De verste i klassen på filterbruk er CBE, Linni M og Carina Dahl. Nevner og Katrine Sørland ( som har ramlet godt opp i fillerskrukka) Det ser så HINSIDES teit ut! Nei. Alle kommenterer med flammehjerter og kyss og begeistring. Det er ikke lov til å kritisere andres utseende må vite. Selv om det er kjøpt og betalt og koster hundretusener i året å "vedlikeholde", eller de er ugjenkjennelige grunnet retusjering. Alt er så flott. De gjør det for seg selv sier de. Det er så godt for sjelen og psyken. Føle seg litt "fresh". Kvinnehelse kaller noen det. At man snøvler når man snakker og ikke klarer å plystre, at kinn og ansikt er så stivt at de blir uttrykksløse, at de har 2-3 dager "nedetid" flere ganger i året betyr lite, bare de føler seg vel. Føler seg pene. Og får masse hjerte og flamme-emojis. Endret 25. juli 2023 av IreneV
Pusern3 Skrevet 25. juli 2023 #86423 Skrevet 25. juli 2023 MacBeth skrev (5 timer siden): Var en pizza på neste story uten kjøtt. Og de leser ikke her 😜 3 1
Pusern3 Skrevet 25. juli 2023 #86424 Skrevet 25. juli 2023 Xstrella skrev (2 timer siden): Reagerer ikke andre, venner, familie, influencere, journalister, leger ect over denne retusjeringen? De verste i klassen på filterbruk er CBE, Linni M og Carina Dahl. Nevner og Katrine Sørland ( som har ramlet godt opp i fillerskrukka) Det ser så HINSIDES teit ut! Sørland har også endret utseende så mye nå at hun knapt er å kjenne igjen. 12
MacBeth Skrevet 25. juli 2023 #86425 Skrevet 25. juli 2023 Pusern3 skrev (9 minutter siden): Og de leser ikke her 😜 Bildet som ble printscreenet her, var fra samme story, først en pizza med skinke, så neste bilde: en med rødbeter og noe annet. Men nei de gjør ikke det😆 1
Gjest IreneV Skrevet 25. juli 2023 #86426 Skrevet 25. juli 2023 (endret) Pusern3 skrev (58 minutter siden): Sørland har også endret utseende så mye nå at hun knapt er å kjenne igjen. Forferdelig trist. At kvinner skal være så opphengte i eget utseende, at de ødelegger kropp og psyke. CBE minner meg om Victoria Beckham. som spiser det samme hver dag, grillet fisk og dampede grønnsaker. MAnnen hennes var så uheldig å røpe dette. I 25 år, den samme retten, hver dag. Og hun trener. Og trener. Den syltynne kroppen sin. Jeg så et intervju med henne der det hørtes ut som hun var dritings. Fillers og botox har antagelig skapt lammelser. Tragisk. Hun sier hun gruer seg til datteren skal på sosiale medier. Men ser tydeligvis ikke bjelken i eget øye... Endret 25. juli 2023 av IreneV
K_mb Skrevet 25. juli 2023 #86427 Skrevet 25. juli 2023 (endret) IreneV skrev (29 minutter siden): Forferdelig trist. At kvinner skal være så opphengte i eget utseende, at de ødelegger kropp og psyke. CBE minner meg om Victoria Beckham. som spiser det samme hver dag, grillet fisk og dampede grønnsaker. MAnnen hennes var så uheldig å røpe dette. I 25 år, den samme retten, hver dag. Og hun trener. Og trener. Den syltynne kroppen sin. Jeg så et intervju med henne der det hørtes ut som hun var dritings. Fillers og botox har antagelig skapt lammelser. Tragisk. Hun sier hun gruer seg til datteren skal på sosiale medier. Men ser tydeligvis ikke bjelken i eget øye... Heldigvis ser datteren til Beckhams sunn og frisk ut. Men VB (som er noen år eldre enn meg ) var en av de jeg speilet meg i og hadde min egen interne konkurranse med. Var jeg like tynn som VB eller tynnere så ledet jeg.... helt sprøtt ja, men nå er det jo sånn det en gang fungerer for flere spiseforstyrrede, de speiler seg i andre og da gjerne kjente mennesker. Jeg har født et par barn til etter det, blitt eldre og har blitt fortrolig med meg selv, VB er fortsatt i rampelyset og lever nok fortsatt deretter. CBE har nok ikke en like stor påvirkning som selveste VB, men hun har likefullt 300 k følgere (en andel falske) og hun har ofte åpen profil som gjør at hun kan dumpe opp foran hvem som helst som da inkluderer sårbare mennesker, noe som etter min mening gjør henne farlig med kroppsfikseringen, poseringen og manipuleringen for å fremstå så tynn som mulig, også kalt thinspo. Endret 25. juli 2023 av K_mb 22 1 6
Frisk Frosk Skrevet 25. juli 2023 #86428 Skrevet 25. juli 2023 K_mb skrev (35 minutter siden): Heldigvis ser datteren til Beckhams sunn og frisk ut. Men VB (som er noen år eldre enn meg ) var en av de jeg speilet meg i og hadde min egen interne konkurranse med. Var jeg like tynn som VB eller tynnere så ledet jeg.... helt sprøtt ja, men nå er det jo sånn det en gang fungerer for flere spiseforstyrrede, de speiler seg i andre og da gjerne kjente mennesker. Jeg har født et par barn til etter det, blitt eldre og har blitt fortrolig med meg selv, VB er fortsatt i rampelyset og lever nok fortsatt deretter. CBE har nok ikke en like stor påvirkning som selveste VB, men hun har likefullt 300 k følgere (en andel falske) og hun har ofte åpen profil som gjør at hun kan dumpe opp foran hvem som helst som da inkluderer sårbare mennesker, noe som etter min mening gjør henne farlig med kroppsfikseringen, poseringen og manipuleringen for å fremstå så tynn som mulig, også kalt thinspo. DEt du skriver her minner meg på en tanke jeg har hatt flere ganger over en viss tid når jeg har sett flere av bildene av CBE hvor hun åpenbart bruker filter som endrer ansiktet og kroppen hennes. Hun har flere ganger med slikt filter lignet på nåværende prinsessen av Wales, Kate. Det er åpenbart at CBE bruker ulike filtre, for hun har jo også brukt et hvor hun ligner Sophie Elise. Og i tillegg til disse er det flere andre "utseender" hun synes å foretrekke i perioder når hun i hovedsak går for et bestemt filter. Det må være forferdelig trist å føle at man må presentere seg selv med et falskt utseende nærmest daglig. Hva dette gjør med eget selvbilde, selvtillit og trygghet, det kan man bare lure på... og lese forskningsartikler om... Trist utvikling er det uansett. Og at CBE og Treasures AS har bestemte mål for hvordan CBEs kropp og utseende skal publiseres, med bruk av redigering, posering og filter for å skape et narrativ om at hun har et helt annet utseende enn hun faktisk har, det er det ingen tvil om. Jeg greier ikke forstå at friske voksne personer på 40 år og nærmere 40 år velger å bruke livet sitt på dette. 35 3
Skrottefar Skrevet 25. juli 2023 #86429 Skrevet 25. juli 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (16 minutter siden): DEt du skriver her minner meg på en tanke jeg har hatt flere ganger over en viss tid når jeg har sett flere av bildene av CBE hvor hun åpenbart bruker filter som endrer ansiktet og kroppen hennes. Hun har flere ganger med slikt filter lignet på nåværende prinsessen av Wales, Kate. Det er åpenbart at CBE bruker ulike filtre, for hun har jo også brukt et hvor hun ligner Sophie Elise. Og i tillegg til disse er det flere andre "utseender" hun synes å foretrekke i perioder når hun i hovedsak går for et bestemt filter. Det må være forferdelig trist å føle at man må presentere seg selv med et falskt utseende nærmest daglig. Hva dette gjør med eget selvbilde, selvtillit og trygghet, det kan man bare lure på... og lese forskningsartikler om... Trist utvikling er det uansett. Og at CBE og Treasures AS har bestemte mål for hvordan CBEs kropp og utseende skal publiseres, med bruk av redigering, posering og filter for å skape et narrativ om at hun har et helt annet utseende enn hun faktisk har, det er det ingen tvil om. Jeg greier ikke forstå at friske voksne personer på 40 år og nærmere 40 år velger å bruke livet sitt på dette. Ja, ikke sant.....og jeg skjønner virkelig ikke dette intense behovet for å bruke filter på hvert bidige bilde hun legger ut, er hun så lite fornøyd med eget utseende at hun er nødt til å pynte på sannheten eller er det gemalen som vil at hun skal se ut slik? Endret 25. juli 2023 av Skrottefar 10 3
Frisk Frosk Skrevet 25. juli 2023 #86430 Skrevet 25. juli 2023 Skrottefar skrev (5 minutter siden): Ja, ikke sant.....og jeg skjønner ikke virkelig dette intense behovet for å bruke filter på hvert bidige bilde hun legger ut, er hun så lite fornøyd med eget utseende at hun er nødt til å pynte på sannheten eller er det gemalen som vil at hun skal se ut slik? Tror ikke CBE er noe verre enn mannen. Tenk bare på alle doselfiene med reklame, og de annonseoppdragene hvor hun viser frem klær, omtrent helt inni en vegg (åpenbart er det da kun hun som står bak det foto-/filmtekniske, for snitt, lys +++ er for dårlig til at det er en fotograf der). I slike situasjoner, også mange av de andre selfiene hun tar, legger hun filter på. Så hun gjør det nok like lystent som det mannen redigerer henne på andre bilder/videoer. Disse to synes svært så enige om produktet - CBEs redigerte utseende - de vil selge. Ikke til å forstå, ikke fornuft, ikke ansvarlighet i det. 21
Skrottefar Skrevet 25. juli 2023 #86431 Skrevet 25. juli 2023 Frisk Frosk skrev (1 minutt siden): Tror ikke CBE er noe verre enn mannen. Tenk bare på alle doselfiene med reklame, og de annonseoppdragene hvor hun viser frem klær, omtrent helt inni en vegg (åpenbart er det da kun hun som står bak det foto-/filmtekniske, for snitt, lys +++ er for dårlig til at det er en fotograf der). I slike situasjoner, også mange av de andre selfiene hun tar, legger hun filter på. Så hun gjør det nok like lystent som det mannen redigerer henne på andre bilder/videoer. Disse to synes svært så enige om produktet - CBEs redigerte utseende - de vil selge. Ikke til å forstå, ikke fornuft, ikke ansvarlighet i det. Hun svarte jo en gang i tiden at hun ikke ante noe om redigering og slikt, så det har hun sikkert lært av mannen 😛 7
Frisk Frosk Skrevet 25. juli 2023 #86432 Skrevet 25. juli 2023 Skrottefar skrev (2 minutter siden): Hun svarte jo en gang i tiden at hun ikke ante noe om redigering og slikt, så det har hun sikkert lært av mannen 😛 Det var vel akkurat like troverdig at de aldri redigerte henne slankere... eller at de heller ikke nå bruker filter på bildene... Jeg hadde slitt enormt om jeg bygget karrieren min på å holde på slik. 24 1
K_mb Skrevet 25. juli 2023 #86433 Skrevet 25. juli 2023 (endret) Frisk Frosk skrev (41 minutter siden): DEt du skriver her minner meg på en tanke jeg har hatt flere ganger over en viss tid når jeg har sett flere av bildene av CBE hvor hun åpenbart bruker filter som endrer ansiktet og kroppen hennes. Hun har flere ganger med slikt filter lignet på nåværende prinsessen av Wales, Kate. Det er åpenbart at CBE bruker ulike filtre, for hun har jo også brukt et hvor hun ligner Sophie Elise. Og i tillegg til disse er det flere andre "utseender" hun synes å foretrekke i perioder når hun i hovedsak går for et bestemt filter. Det må være forferdelig trist å føle at man må presentere seg selv med et falskt utseende nærmest daglig. Hva dette gjør med eget selvbilde, selvtillit og trygghet, det kan man bare lure på... og lese forskningsartikler om... Trist utvikling er det uansett. Og at CBE og Treasures AS har bestemte mål for hvordan CBEs kropp og utseende skal publiseres, med bruk av redigering, posering og filter for å skape et narrativ om at hun har et helt annet utseende enn hun faktisk har, det er det ingen tvil om. Jeg greier ikke forstå at friske voksne personer på 40 år og nærmere 40 år velger å bruke livet sitt på dette. Nå har jeg jobbet knallhardt med meg selv (eller mot meg selv som det føles som når man er syk) i mange. mange år for å bli fortrolig med meg selv og kiloene jeg sårt trengte. Bare det å se helt vanlig ut med BMI som normalvektig var et nederlag, selv om det var et stort ønske, så det er vanskelig å snu om på en så ekstrem tankegang. Vi som har kjempet og lidd av spiseforstyrrelser sliter med det gjennom hele livet, kontrollen må bare snus om. Alt handler om kontroll enten man er syk eller friskmeldt. Nå kontroller ikke spiseforstyrrelsen meg mer, jeg kontrollerer over den. Men jeg må passe på at den ikke tar over kontrollen igjen, da det er som en alkoholiker, en gang, alltid. Kontroll er stikkordet. Jeg har sett bilder av CBE (fra andre enn henne selv) hvor hun ser normalt trent og normalvektig ut, på egne bilder ser hun undervektig ut. Det er målet hennes, hun manipulerer seg selv til en tynnere utgave av seg selv, gjerne mager. Jeg kunne aldri finne på å gå etter et menneske som er naturlig tynn med lav BMI, de er gjerne heller ikke så opptatte av å vise frem kropp og utseende på samme måte. Men det denne kontoen består av er et falsk narrativ av kropp og utseende som blir redigert ihjel. Det er patetisk, og selvforherligheten er til å grøsse av. De er ikke i stand til se utenfor sin egen selvopptatte boble, da som vi alle vet, at alt som det stilles spørsmålstegn ved blir sensurert. Endret 25. juli 2023 av K_mb 17 10 12
~ Ada ~ Skrevet 25. juli 2023 #86434 Skrevet 25. juli 2023 Dette henger ikke forholdsmessig sammen og mtp.den voldsomme filterbruken osv.i dag. Hun signaliserer ikke at du skal være fornøyd med den du er, tvert imot. Troverdighet i minus. https://www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760 https://www.carolinebergeriksen.no/2012/07/18/et-problem-a-ha-det-bra/ https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/27/om-kropp-mat-trening-og-sann/ 7 8
Surikatt Skrevet 25. juli 2023 #86435 Skrevet 25. juli 2023 IreneV skrev (3 timer siden): Forferdelig trist. At kvinner skal være så opphengte i eget utseende, at de ødelegger kropp og psyke. CBE minner meg om Victoria Beckham. som spiser det samme hver dag, grillet fisk og dampede grønnsaker. MAnnen hennes var så uheldig å røpe dette. I 25 år, den samme retten, hver dag. Og hun trener. Og trener. Den syltynne kroppen sin. Jeg så et intervju med henne der det hørtes ut som hun var dritings. Fillers og botox har antagelig skapt lammelser. Tragisk. Hun sier hun gruer seg til datteren skal på sosiale medier. Men ser tydeligvis ikke bjelken i eget øye... Victoria Beckham har eksponert datteren i sosiale medier siden hun ble født, ja. Det er ekstremt mye. 9
Zenhouse Skrevet 25. juli 2023 #86436 Skrevet 25. juli 2023 Netfit på Instagram er åpen igjen. Jeg ville se om de har gjort et realt forsøk på å reklamere for appen sin der. Men de to innleggene som jeg har gått «glipp» av mens kontoen var stengt, viser «trene når en egentlig ikke orker» og «unger,hund, løpe 7,5 km og is som belønning.» Altså det samme som vises på CBE sin egen konto stort sett. ????? 35 8
Populært innlegg Snødronninga Skrevet 25. juli 2023 Populært innlegg #86437 Skrevet 25. juli 2023 ~ Ada ~ skrev (52 minutter siden): Dette henger ikke forholdsmessig sammen og mtp.den voldsomme filterbruken osv.i dag. Hun signaliserer ikke at du skal være fornøyd med den du er, tvert imot. Troverdighet i minus. https://www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760 https://www.carolinebergeriksen.no/2012/07/18/et-problem-a-ha-det-bra/ https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/27/om-kropp-mat-trening-og-sann/ Har en kommentar til intervjuet fra Se og Hør. Se og Hør: - Hva har du å si til de som hevder at du har hatt problemer med spiseforstyrrelser i en mye lengre periode enn du vil innrømme? - Jeg har allerede fortalt at problemet stod på som verst i seks måneder. Spiseforstyrrelser er ikke noe som kommer og går over natta. Det tar tid å bli syk og det tar tid å bli hundre prosent kvitt problemet. Derfor denne misforståelsen. Hun velger likevel å slå knallhardt tilbake mot dem som hevder hun regelrett lyver på sin egen blogg. - Jeg blir trist på deres vegne. At de ikke heller kan bruke energi på å skape sin egen lykke, men heller vil forsøke å ødelegge for andre - det er veldig trist. Men jeg tar det også som et stort kompliment, for det viser bare at jeg oppnår suksess, som andre åpenbart misunner. Unnskyld meg, men hun tar det som et kompliment at folk mener hun har hatt spiseforstyrrelser over lengre tid? Det svaret er forstyrrende i seg selv. Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg er virkelig ikke misunnelig på Caroline sin sylslanke kropp. Ikke alle tenker at tynnest mulig og mest mulig overtrent, er noe å strebe etter. Alt med måte! 48 5
Populært innlegg Surikatt Skrevet 25. juli 2023 Populært innlegg #86438 Skrevet 25. juli 2023 Snødronninga skrev (16 minutter siden): Har en kommentar til intervjuet fra Se og Hør. Se og Hør: - Hva har du å si til de som hevder at du har hatt problemer med spiseforstyrrelser i en mye lengre periode enn du vil innrømme? - Jeg har allerede fortalt at problemet stod på som verst i seks måneder. Spiseforstyrrelser er ikke noe som kommer og går over natta. Det tar tid å bli syk og det tar tid å bli hundre prosent kvitt problemet. Derfor denne misforståelsen. Hun velger likevel å slå knallhardt tilbake mot dem som hevder hun regelrett lyver på sin egen blogg. - Jeg blir trist på deres vegne. At de ikke heller kan bruke energi på å skape sin egen lykke, men heller vil forsøke å ødelegge for andre - det er veldig trist. Men jeg tar det også som et stort kompliment, for det viser bare at jeg oppnår suksess, som andre åpenbart misunner. Unnskyld meg, men hun tar det som et kompliment at folk mener hun har hatt spiseforstyrrelser over lengre tid? Det svaret er forstyrrende i seg selv. Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg er virkelig ikke misunnelig på Caroline sin sylslanke kropp. Ikke alle tenker at tynnest mulig og mest mulig overtrent, er noe å strebe etter. Alt med måte! Hun har gått rundt i minst 10 år og trodd at folk er misunnelige på henne. Kritikk er ensbetydende med at man er misunnelig. Det er en argumentasjon til en 6-åring. Null selvinnsikt. 48 5
Måne Rampelyset Skrevet 25. juli 2023 #86439 Skrevet 25. juli 2023 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Måne, admin.
Frisk Frosk Skrevet 25. juli 2023 #86440 Skrevet 25. juli 2023 Snødronninga skrev (4 minutter siden): Har en kommentar til intervjuet fra Se og Hør. Se og Hør: - Hva har du å si til de som hevder at du har hatt problemer med spiseforstyrrelser i en mye lengre periode enn du vil innrømme? - Jeg har allerede fortalt at problemet stod på som verst i seks måneder. Spiseforstyrrelser er ikke noe som kommer og går over natta. Det tar tid å bli syk og det tar tid å bli hundre prosent kvitt problemet. Derfor denne misforståelsen. Hun velger likevel å slå knallhardt tilbake mot dem som hevder hun regelrett lyver på sin egen blogg. - Jeg blir trist på deres vegne. At de ikke heller kan bruke energi på å skape sin egen lykke, men heller vil forsøke å ødelegge for andre - det er veldig trist. Men jeg tar det også som et stort kompliment, for det viser bare at jeg oppnår suksess, som andre åpenbart misunner. Unnskyld meg, men hun tar det som et kompliment at folk mener hun har hatt spiseforstyrrelser over lengre tid? Det svaret er forstyrrende i seg selv. Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg er virkelig ikke misunnelig på Caroline sin sylslanke kropp. Ikke alle tenker at tynnest mulig og mest mulig overtrent, er noe å strebe etter. Alt med måte! Jeg tolket henne akkurat der til å mene at det at andre bruker tid til å kritisere henne viser at de er misunnelige, og at de ikke hadde gjort det om hun ikke hadde oppnådd suksess. Hele det intervjuet - og de to andre linkene til @~ Ada ~, er egentlig ganske sjokkerende. Alt dette sier hun vel vitende at hun bevisst driver å redigere seg selv slankere enn hun den gang var. Hun sier folk er misunnelige på den kroppen hun har, hun oppfordrer unge jenter til å ikke sammenligne seg med andre. Og hele tiden vet hun at hun selv jukser seg til utseendet hun presenterer at hun liksom har. Det er så inderlig kynisk! Som f.eks. her: https://www.seher.no/kjendis/her-avslorer-fotballfruen-hele-sannheten/64618760 "Problemet er vel heller at majoriteten mener vi skal se ut på en viss måte. Hva er egentlig en normal kropp i dag, og hvorfor skal vi ha et ideal å strekke oss til? Jeg forstår ikke hvorfor folk ikke kan få være som de er, hvorfor folk alltid skal ha noe å pirke på. Det er det som skaper det faktiske presset..." Er det mulig å bli så falsk, når hun vet at hun selv redigerer seg selv slankere enn hun faktisk er, endrer sitt utseende bevisst for å fremstille seg som... hva? bedre enn hun egentlig er? Hvilket ideal er det hun strekker seg etter da? Hvorfor tør ikke hun å bare være som hun er? Hvorfor pirker hun slik på eget utseende at hun må skape et falskt utseende på seg selv som hun viser utad? Å lese disse kommentarene og så sitte her 12 år sener og kjenne til utviklingen hennes som influencer, hvor hun er verre enn noen gang, endrer kropp og utseende ganske ekstremt med poseringer, redigeringer og filter... og nekter for at hun gjør det. Lyver om at hun ikke har endret seg noe i kroppen siden hun var 16 år. Nå har hun over lang tid vist at hun har en så lav fettprosent som ikke er sunt for helsen for slike som henne, som naturlig ikke har en så lav fettprosent. Selv de som driver med fitness-konkurranser har konkurransevekt kun i tiden de konkurrerer, ikke ellers i året, da det ikke er bra for helsa. Men likevel bruker hun nå alle midler i influencernes ABC for hvordan jukse med bilder for å skape et utseende de selv ikke har. I neste link: https://www.carolinebergeriksen.no/2012/07/18/et-problem-a-ha-det-bra/ "Dersom en jente har vrangforestillinger om seg selv og egen kropp, har et ønske om å ha min kroppsfasong, men som ikke kan få det på grunn av for eksempel beinbygning, eller andre ting: Ikke les bloggen min. Men dette er ikke mitt ansvar." Det er definitivt DITT ansvar, Caroline Berg Eriksen, når du helt bevisst og kynisk og kalkulert redigerer din kropp så enormt og i tillegg bruker så mye filter og i tillegg poserer deg med usunne spenninger for å fremstille deg selv og din kropp som noe helt annet enn det den er! Dere har to jenter, CBE og LKE... Men hvordan dere påvirker dem er heller ikke deres ansvar? Når de ser mor og far jukse med mors utseende i så stor grad at det ikke ligner hvordan mor ser ut. Det er ikke benbygningen din som er slik som den er i dag - det er slik dagens foretrukne filter manipulerer din kropp og utseende til å se ut! Når jeg leser dette kan jeg egentlig forstår hvorfor CBE ikke lenger blogger. Hun bør virkelig ikke skrive noe som helst, for det som står i disse tre linkene til Ada er skremmende når man leser dem i sammenheng, og så ser dem opp mot den utviklingen CBE/Treasures/LKE og nå også Netfit har hatt. Ironisk i den siste linken: https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/27/om-kropp-mat-trening-og-sann/ "For meg er det så lett å svare at du skal være fornøyd med deg selv akkurat slik du er skapt, at du skal fokusere på sunn mat og regelmessig trening, og at du ikke bør tenke for mye på vekt og på hvordan andre ser deg." Og etter å ha uttalt dette i 2011 så har Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen, med Treasures AS og Netfit valg å skape seg en bedriftsboble på sosiale medier hvor de endrer CBEs utseende i så enorm grad at det ikke gir andre signaler enn at de ikke er fornøyd med hvordan CBE ser ut. Sunn mat er blitt det som de kan tjene penger på, det som passer inn i deres narrativ, og det som vises nå er lite og lite sunt. Den "regelmessige treningen" er blitt ortorektisk og tilsynelatende manisk forhold til trening, hvor trening stort sett fremstilles som et ork, som tøft, men uansett skal tvinges gjennom, selv med sykdom eller skade. Og alt dreier seg om at både CBE og LKE skal fremstille seg som å ha lavest mulig fettprosent, og få andre til å se på seg. "Men for mange er ikke dette så lett, spesielt ikke når du er veldig ung. Kroppspresset i dag er enormt." Dette var riktignok skrevet før CBE fikk barn selv. Men etter å ha vært mor i over ni år, så velger CBE å aktivt, bevisst, kalkulerende og kynisk å bidra til å øke kroppspresset. Ikke bare det, hun velger å ha med egne barn på bilder hvor hun bruker filter på seg selv eller redigerer seg selv. Kaldere og mer kynisk enn det er det ikke mange som er. For dette er kun gjort for å tjene penger selv. Ser man dagens bilder av CBE, hvor fokuset er på minst mulig kroppsfett, så må man lure når man leser det hun i 2011 skrev: "Det jeg prøver å formidle av trening og kosthold gjennom bloggen i dag, er gleden og energien det gir meg. Hovedfokuset er ikke lenger å bli tynnest mulig, som det engang var, men heller gleden ved å ha en sunn kropp og et godt forhold til seg selv." I dag, 2023, formidles trening som tungt, tøft, slitsomt, som ork i stor grad. Gleden synes fraværende og fokuset er helt bevisst på å vise seg som tynnest mulig - så tynn, faktisk, at det for lenge siden har bikket over i både thinspo og proana i den bevisste poseringen, redigeringen og filtreringen av bildene. Et godt forhold til seg selv? Det er langt fra det som formidles gjennom CBE og LKEs kanaler i dag. Det har egentlig aldri blitt formidlet et godt forhold til seg selv, så mye bevisst juksing og falske narrativ som bedriften har bygget på. Tilbake til linken fra Se og Hør, den avsluttes slik fra CBE, hvor hun gir råd til noen som forsøker å komme seg ut av spiseforstyrrelser: "...Prøv å tenke på andre ting enn kropp og mat. Hvorfor gjør du dette, og hva vil du oppnå med dette? Ønsker du å leve slik resten av livet? Orker du det? Still deg selv spørsmål, og tenk samtidig over hvem andre enn deg selv det kan gå utover..." Kanskje på tide å spørre deg selv dette CBE? Hva ønsker dere å oppnå med alt dette falske narrativet, juksingen med ditt utseende, den tilsynelatende maniske treningen, det langt fra friske fokuset på posering/redigering/filterbruk på bilder for å fremstille deg som tynnere enn du faktisk er? Orker du dette? Og ikke minst - tenk samtidig over hvem andre enn deg selv dette kan gå utover, Caroline Berg Eriksen... 19 24
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå