Laia Skrevet 19. juli 2023 #85961 Skrevet 19. juli 2023 Surikatt skrev (6 minutter siden): Tipper det er stjålet fra et annet nettsted. Hvorfor skal det stå på engelsk, et språk de selv behersker dårlig. Og er dette Netfit’s «egne» oppskrifter, eller er disse også knabbet fra andre? Ligger eksempelvis oppskriftene vist i denne tabellen i appen? Vi kjenner jo til CBE’s historikk med å hente oppskrifter fra andre nettsider, uten å kreditere. Og ved å endre en liten ingrediens, eller mengde, å påstå at det er hennes egne kreasjoner. Hvis det viser seg at Netfit bruker copy/paste fra andres nettsider er det så pinlig lavmål at jeg ikke har ord for det. 36 3
Korsihalsen Skrevet 19. juli 2023 #85962 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Hadde hun ikke vært heldig og begynt med blogging da hun gjorde så hadde hun jobba på bikbok enda, men jeg synes det er så merkelig at hun som var så flink til å skrive har blitt så dårlig på det. Skulle ikke tro det var samme person engang. Men å kunne skrive ut er en ting, og svare folk og formulere svar har hun aldri vært god på. Raske frekke svar som regel og rett i blokkeringsmodus sånn at hun vinner ordvekslinga 😄 Endret 19. juli 2023 av Korsihalsen 18 2
Stargaze Skrevet 19. juli 2023 #85963 Skrevet 19. juli 2023 Laia skrev (4 minutter siden): Og er dette Netfit’s «egne» oppskrifter, eller er disse også knabbet fra andre? Ligger eksempelvis oppskriftene vist i denne tabellen i appen? Vi kjenner jo til CBE’s historikk med å hente oppskrifter fra andre nettsider, uten å kreditere. Og ved å endre en liten ingrediens, eller mengde, å påstå at det er hennes egne kreasjoner. Hvis det viser seg at Netfit bruker copy/paste fra andres nettsider er det så pinlig lavmål at jeg ikke har ord for det. Mange av oppskriftene ligger der ja. 11
moon.extravaganza Skrevet 19. juli 2023 #85964 Skrevet 19. juli 2023 NordreSving skrev (17 timer siden): Løpingen mistenkes å handle om å forbrenne kalorier. I hele karrieren har det vært fokus-kontinuitet på en ting og det er å være «tynn» og det har gått som en rød tråd gjennom det som deles. Hun ønsket å være som «Barbie» og hadde det som kallenavn som russ. Hun skrev om en periode det hun fikk et anstrengt forhold til mat. Redigerings-skandalen viste at de over lang tid hadde redigert bilder slik at hun fremstod som mager. Hun skrev om hvordan hun ikke kunne spise når hun skulle ha på en kjole, for da ville hun få mage. Alle disse tingene peker mot at kropp og tynnhet er det som er viktig og dermed også motivet for treningen. Legger du til at hoveddelen av bildene som legges ut har fokus på kropp og at hun gjennomgående bruker kjente poserings- og pro-ana- triks så sitter du med noe som nærmer seg en fasit for hva som er hennes interessefelt når det gjelder trening. Det er siden LKE sin inntreden at de forsøksvis prøver å vri fokuset mot trening og prestasjon, men det er åpenbart når du ser på hans IG at prestasjon og konkurranse er hans treningsmotivasjon. Ingen av dem fokuserer på helse eller treningsglede. Litt bakpå her, men: tror ikke det bare handler om at hun løper for å være tynn, da. Jeg tror det ville skjedd noe med farten om hun gjorde noe med teknikken, for eksempel. Armene bidrar jo ikke til å gi henne kraft og fart, hun roterer veldig innover og side til side. I tillegg bremser hun mye med steget sitt, som er tydelig på mange av videoene hun legger ut. Små ting, men ikke uten betydning. Men hva vet jeg - jeg er ikke "coach" på Insta 🙄 18 8
Stargaze Skrevet 19. juli 2023 #85965 Skrevet 19. juli 2023 Korsihalsen skrev (2 minutter siden): Hadde hun ikke vært heldig og begynt med blogging da hun gjorde så hadde hun jobba på bikbok enda, men jeg synes det er så merkelig at hun som var så flink til å skrive har blitt så dårlig på det. Skulle ikke tro det var samme person engang. Men å kunne skrive ut er en ting, og svare folk og formulere svar har hun aldri vært god på. Raske frekke svar som regel og rett i blokkeringsmodus sånn at hun vinner ordvekslinga 😄 Når dagene stort sett tilbringes i en boble (med lke) skal det vel litt å utvikle både språk og andre ting. De fleste får både et økende ordforråd og bedre forståelse for tekster med årenes løp. Gjennom å omgås andre, ha gode diskusjoner rundt aktuelle tema, lese bøker (fag/skjønn) osv. Mens dagene hennes virker tom for intellektuelt innhold…. 15 2
Laia Skrevet 19. juli 2023 #85966 Skrevet 19. juli 2023 Stargaze skrev (13 minutter siden): Mange av oppskriftene ligger der ja. Det var i det minste en god ting. Og håper de ikke er tatt fra andre.
Kleenex Skrevet 19. juli 2023 #85967 Skrevet 19. juli 2023 Korsihalsen skrev (20 minutter siden): Hadde hun ikke vært heldig og begynt med blogging da hun gjorde så hadde hun jobba på bikbok enda, men jeg synes det er så merkelig at hun som var så flink til å skrive har blitt så dårlig på det. Skulle ikke tro det var samme person engang. Men å kunne skrive ut er en ting, og svare folk og formulere svar har hun aldri vært god på. Raske frekke svar som regel og rett i blokkeringsmodus sånn at hun vinner ordvekslinga 😄 Vi har ingen garanti for hvem fra Treasures som skriver på ig etc . Det kan være både hun og han mener jeg. 6 1
Populært innlegg Katten89 Skrevet 19. juli 2023 Populært innlegg #85968 Skrevet 19. juli 2023 https://sihatologi.com/product/recipes-youll-love/?fbclid=IwAR0ezrITGPu0SkD6-BOuvPFEOXRfZ-SsvIdBGEfi2eiHRjCjyQH0xEVR5nM Måltidsplanen er tatt herifra.. Gjorde et reverse image search på google. Herregud så amatør 43 1 25
Isola2 Skrevet 19. juli 2023 #85969 Skrevet 19. juli 2023 Katten89 skrev (1 minutt siden): https://sihatologi.com/product/recipes-youll-love/?fbclid=IwAR0ezrITGPu0SkD6-BOuvPFEOXRfZ-SsvIdBGEfi2eiHRjCjyQH0xEVR5nM Måltidsplanen er tatt herifra.. Gjorde et reverse image search på google. Herregud så amatør 🤦🏼♀️ 14
Lopploella Skrevet 19. juli 2023 #85970 Skrevet 19. juli 2023 De gidder jo ikke gjøre noe som helst selv. Annet enn å posere og skryte. 16 2
Stargaze Skrevet 19. juli 2023 #85971 Skrevet 19. juli 2023 Laia skrev (1 time siden): Det var i det minste en god ting. Og håper de ikke er tatt fra andre. Misforstod deg. Oppskriftene ligger på siden de har kopiert planen fra.. 7 1
Stargaze Skrevet 19. juli 2023 #85972 Skrevet 19. juli 2023 Til og med den ene kvelden der det står: «Meal out! Enjoy» har de kopiert. For noen fullkomne amatører. 36 8
Populært innlegg Stargaze Skrevet 19. juli 2023 Populært innlegg #85973 Skrevet 19. juli 2023 Løgn! De oppskriftene er fra Sihatology sin egen bok 44 14
Snurrepurre Skrevet 19. juli 2023 #85974 Skrevet 19. juli 2023 Imblar skrev (5 timer siden): Kan bare snakke for meg selv, men dette er ikke heeelt realistisk for meg og min hverdag. 😅 (Kilde: Instagram Netfit) Dette er sånn måltidsplaner så ut for 10 år siden, når det var hipt med kostplan. De fleste holder vel ut ca 1 uke med sånn dilldall om de har (ordentlig) jobb og unger 😂 19 3
CityCityBangBang Skrevet 19. juli 2023 #85976 Skrevet 19. juli 2023 (endret) 31 minutter siden, Stargaze said: Til og med den ene kvelden der det står: «Meal out! Enjoy» har de kopiert. For noen fullkomne amatører. Det er jo så man nesten ikke tror det man ser/leser...... Tror de at de kan holde på sånn uten at noen forstår hva de driver med? De må jo tro at de er de eneste som forstår seg på Internett - og at de tror de kan lure alle andre? Endret 19. juli 2023 av CityCityBangBang La til setning 29 7
Laia Skrevet 19. juli 2023 #85977 Skrevet 19. juli 2023 (endret) Stargaze skrev (29 minutter siden): Løgn! De oppskriftene er fra Sihatology sin egen bok Hjelpes🙈 Nå virker det som de roter seg opp i et hjørne. Hvem er denne ernæringsfysiologen da, og er vedkommende nevnt i appen eller andre steder? Edit: og dersom dette med samarbeid med vedkommende ikke er sant, er ikke det da en ganske alvorlig sak mht opphavsrett etc. Dette er en kommersiell app vi snakker om. Endret 19. juli 2023 av Laia 39 8
Angeleye Skrevet 19. juli 2023 #85978 Skrevet 19. juli 2023 Stargaze skrev (28 minutter siden): Løgn! De oppskriftene er fra Sihatology sin egen bok Er kommentaren slettet? Ser bare de to andre. 7
Yogafor_livet Skrevet 19. juli 2023 #85979 Skrevet 19. juli 2023 Stargaze skrev (36 minutter siden): Løgn! De oppskriftene er fra Sihatology sin egen bok Kan noen spørre hvem de samarbeider med? Det står ingen ernæringsfysiologer under samarbeid på Netfit.no… jeg kan ikke spørre- de sletter bare mine spørsmål 😅 29 6
Stargaze Skrevet 19. juli 2023 #85980 Skrevet 19. juli 2023 Angeleye skrev (10 minutter siden): Er kommentaren slettet? Ser bare de to andre. Slettet nå ja. I vanlig tradisjon når de får spørsmål de ikke liker…. 39 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå