ingo Skrevet 17. juli 2023 #85881 Skrevet 17. juli 2023 Altså… den storien på Netfit… blir flau jeg. Barnespråk… «OMG», «dette» og «jaaa» som tekst på repeterende bilder/film som vi har sett flere ganger før (treningen på SLOTTET). Dette oser jo kvalitet, kreativitet og voksne folk. (Ironi ja). 29 2
Isild Skrevet 18. juli 2023 #85882 Skrevet 18. juli 2023 Etter å ha jobbet med den appen i hele 7 år, så burde den være revolusjonerende. Det vet vi allerede at den ikke er På en måte så er dette tøft gjort av dem. De legger nå helt selv opp til å bli "avslørt" som langt mindre attraktive, kompetente og inspirerende enn det de SIER at de er. De åpner opp for å bli vurdert av konkurrenter, forbrukere og folk med kompetanse innen helse/trening. Nå får vi se hvor fantastisk populære de egentlig er. 36 2
Hallepalle2 Skrevet 18. juli 2023 #85883 Skrevet 18. juli 2023 Er det ikke veldig rart at hun ikke benytter alle kontoene til å reklame for appen? Merkelig å stenge ‘hovedkontoen’ når målet endelig er nådd. 23 6
Surikatt Skrevet 18. juli 2023 #85884 Skrevet 18. juli 2023 Hallepalle2 skrev (3 minutter siden): Er det ikke veldig rart at hun ikke benytter alle kontoene til å reklame for appen? Merkelig å stenge ‘hovedkontoen’ når målet endelig er nådd. Går vel stille i dørene av frykt for at noen skal oppdage appens eksistens og slakte den. 34
Kollontaj Skrevet 18. juli 2023 #85885 Skrevet 18. juli 2023 Alle vet jo at for å trene på ferie, særlig på plenen foran et slott, da trenger man en app. 🫣 Teksten som medfølger tar utgangspunkt i CBE, at å trene på ferie er viktig for henne. Trening kan oppfattes som en tidstyv, skrives det videre og nettopp derfor har CBE laget denne appen (samlet alt i appen). Merkelig valg av tekst til lansering! Jeg trodde man ville vise at man ønsker noe helt annet enn at Netfit skal hjelpe folk med «tidstyven trening». Filmen der de spretter rundt på gresset gir meg bare en eneste assosiasjon; klarer ikke voksne folk det der uten en app tilgjengelig? 🤔 30 1
vinterskog Skrevet 18. juli 2023 #85886 Skrevet 18. juli 2023 Klart de bruker slottet til dette, da kan de skrive av ferien på firmaet. Sett på makan om de skulle betale full pris for reisen. 26 6
Mrs Robinson Skrevet 18. juli 2023 #85887 Skrevet 18. juli 2023 Kollontaj skrev (26 minutter siden): Alle vet jo at for å trene på ferie, særlig på plenen foran et slott, da trenger man en app. 🫣 Teksten som medfølger tar utgangspunkt i CBE, at å trene på ferie er viktig for henne. Trening kan oppfattes som en tidstyv, skrives det videre og nettopp derfor har CBE laget denne appen (samlet alt i appen). Merkelig valg av tekst til lansering! Jeg trodde man ville vise at man ønsker noe helt annet enn at Netfit skal hjelpe folk med «tidstyven trening». Filmen der de spretter rundt på gresset gir meg bare en eneste assosiasjon; klarer ikke voksne folk det der uten en app tilgjengelig? 🤔 Tidstyv?!? Frua og gubbemannen som hele veien har preket at "ALLE REKKER TRENE, DET MÅ BARE PRIORITERES!!"?!? 🙄 23 8
Populært innlegg Frøkenfryden Skrevet 18. juli 2023 Populært innlegg #85888 Skrevet 18. juli 2023 Mrs Robinson skrev (49 minutter siden): Tidstyv?!? Frua og gubbemannen som hele veien har preket at "ALLE REKKER TRENE, DET MÅ BARE PRIORITERES!!"?!? 🙄 Ja hun sa så i podden! Jeg hørte en gammel episode her om dagen for å høre om det var forskjell. (Det var det på Susan, forresten, mye mer skravlete og livlig.) PS: I tillegg til å konkludere med at alle har tid til trim, drøftet de også aktiv dødshjelp. Caroline hadde godt grunnlag for hun har BÅDE sett filmen og lest boka «Et helt halvt år» 😂 Alt av refleksjon på tema fra henne var stort sett derfra. De gir og gir😆 65
Jobbermedbarn Skrevet 18. juli 2023 #85889 Skrevet 18. juli 2023 Frøkenfryden skrev (27 minutter siden): Ja hun sa så i podden! Jeg hørte en gammel episode her om dagen for å høre om det var forskjell. (Det var det på Susan, forresten, mye mer skravlete og livlig.) PS: I tillegg til å konkludere med at alle har tid til trim, drøftet de også aktiv dødshjelp. Caroline hadde godt grunnlag for hun har BÅDE sett filmen og lest boka «Et helt halvt år» 😂 Alt av refleksjon på tema fra henne var stort sett derfra. De gir og gir😆 Seriøst???🙈 10
Stargaze Skrevet 18. juli 2023 #85890 Skrevet 18. juli 2023 Og heller ikke la oss lure av treningsapper (netfit feks🤓) hvor «trenerne» redigerer seg i hjel, ikke lar kroppen få hvile etter en lang reisedag etc etc etc… 26
Frøkenfryden Skrevet 18. juli 2023 #85891 Skrevet 18. juli 2023 (endret) Jobbermedbarn skrev (6 minutter siden): Seriøst???🙈 Ja i grunn😳 Susan hadde litt å si da! Hadde signert på skjema om dødsønske ved sykdom hos nær familie og sånn. Altså hun har litt å komme med. Hadde noen innspill jeg likte. Apropos Susan, Jeg lo faktisk godt den gangen hun hadde tatt selvbruning i proseccofylla😂 Men med Caroline blir det litt knapt og unyansert. Refleksjonsnivå man kommer unna med når man er sånn 22 år, men ikke snart 40. Desverre. Endret 18. juli 2023 av Frøkenfryden 28
Frøkenfryden Skrevet 18. juli 2023 #85892 Skrevet 18. juli 2023 Stargaze skrev (4 minutter siden): Og heller ikke la oss lure av treningsapper (netfit feks🤓) hvor «trenerne» redigerer seg i hjel, ikke lar kroppen få hvile etter en lang reisedag etc etc etc… Mener de før og etter redigering? 🤓😂 17
hvalstad45 Skrevet 18. juli 2023 #85893 Skrevet 18. juli 2023 11 hours ago, Parv said: Jeg sjekket ut Carolines Strava-konto og biter meg merke i at til tross for all denne maniske treningen er det nesten ingen fremgang verken i pace eller distanser.. Selv jeg som ikke har løpt «strukturert» lenger enn i et par mnd og kun har anledning til å løpe to ganger i uka, ligger nå på samme fart som henne (dog på noe kortere distanser) og løper fint med gjennomsnittsfart på 5,30 per km. Og jeg har absolutt ikke en typisk «rask» kropp 😆 Burde ikke cbe med den treningsmengden kunne løpe langt fortere og med mer fremgang enn som så? Er det behovet for å ligge i komfortsonen, eller er det kroppen som sier i fra at den trenger pause, tro? Noe skurrer i alle fall. Ja, hun løper merkelig sakte til å trene så mye. Det er jo bra å løpe saktere innimellom, men hun slår ikke meg en gang på HM og 10K, og jeg løper kanskje to ganger i uka, litt mer før et løp. Hun lever og ånder for å få løpt hver dag, men er altså oppsiktsvekkende middels på det. Jeg har lurt på det lenge, noe skurrer indeed. At hun har null fremgang er jo i hvert fall elendig reklame for appen, hun evner jo ikke å trene seg selv bedre en gang. Om ikke målet KUN er å holde vekta, da. Men for en kjedelig motivasjon. 32 2
CityCityBangBang Skrevet 18. juli 2023 #85894 Skrevet 18. juli 2023 (endret) Skjermdump Netfit.no Nei, vi forsøker å ikke la oss lure av "før/etter"-bilder, men det er jo ikke så lett da når dere aldri viser noen "før"-bilder. Bare "etter-redigering-filter-posering"-bilder i deres kanal(er). En god dose ironi i dette synes jeg, siden det kommer fra akkurat dere. 🧐 Var noe med å se bjelken i eget øye før man kommenterer splinten i andres.... (ikke ordrett sitat fra Bibelen) Endret 18. juli 2023 av CityCityBangBang Skrivefeil 40 6
Karmaisabitch Skrevet 18. juli 2023 #85895 Skrevet 18. juli 2023 Kostholdsplan på engelsk? Satser de internasjonalt liksom? 🫠 18
Frisk Frosk Skrevet 18. juli 2023 #85896 Skrevet 18. juli 2023 Stargaze skrev (2 timer siden): Og heller ikke la oss lure av treningsapper (netfit feks🤓) hvor «trenerne» redigerer seg i hjel, ikke lar kroppen få hvile etter en lang reisedag etc etc etc… Eierne av Netfit.no avslører seg selv bare mer og mer. Virker som om de nå er blitt ganske desperate. De har knapt vist annet enn manipulerte og filtrerte bilder av seg selv, spesielt CBE, i alle årene de har snakket om Netfit. Bildene de bruker på egne hjemmesider er manipulerte så det holder. Der før/etter - om det viser virkelige tilfeller umaskert og uredigert, og med forsvarlig kosthold/trening - kan være positivt, så er gjennomført falskhet, slik Netfit viser, bare skadelig. For det Netfit viser frem, det er et bilde som ikke en gang de selv greier å leve opp til, men trenger "lys og skygge", manipulering av bilder og filter for å oppnå. Eierne av Netfit og Netfit selv er i ferd med å bli en stadig større parodi på dem selv. Og de ser det tydeligvis ikke selv... noe som gjør at det bare blir enda mer parodisk... Netfit.no er uprofesjonelt, useriøst og uforsvarlig! 31 8
Frisk Frosk Skrevet 18. juli 2023 #85897 Skrevet 18. juli 2023 Snødronninga skrev (18 timer siden): Hun har løpt og trent hver dag i Frankrike, og må altså trene sent på kvelden etter å ha vært på reisefot hele dagen. Hva med søvn? Hadde det vært krise å kutte ut trening i en dag? Hvis det er dette hun tror og mener er en sunn livsstil, så er det noe som ikke stemmer. Hun har tidligere fortalt at hun sover dårlig når hun trener sent, og det kan jeg skriver under på at jeg har erfart også. Hvorfor nedprioritere søvn, når det er noe av det viktigste kroppen og hjernen vår trenger. Hun står jo opp neste morgen grytidlig, for å trene! Når du aldri kan ta deg en velfortjent treningspause, har det bikket over til mani, tvang og et forvrengt syn på hva som er sunt og godt for kropp og sjel. Bra oppsummert. Og grunnen til at jeg engasjerte meg i denne tråden opprinnelig. Det kommer tydeligere og tydeligere frem hvor lite kunnskap CBE har om kropp, trening og helse. Det CBE, LKE og Netfit viser frem har ingenting med sunnhet eller god helse å gjøre. Det er usunn, uvitende og farlig påvirkning av andre. Går man inn på Netfit.no, så er det knapt annet en falske fremstillinger av personer, bilder hvor både kropp og ansikt er redigert og/eller det brukes filter. Åpningsbildet og det neste man kommer til her: https://netfit.no/ ...er tydelig redigerte bilder, hvor både muskulatur og hud er redigert, og hvor CBE poserer for å fremstå som tynnere, få fokus på hennes "attributter". Går man inn på "APP", så er første bildet man får opp nok et bilde hvor kropp og utseende er redigert. Der kommer nesten CBEs posering enda bedre frem, hvordan hun spenner bevisst for å få magen til å være innenfor ribbenene, tilter bekkenet fremover og løfter ene benet litt. Hun har trukket luften godt inn i lungenen i tillegg, må skyte brystkasten unaturlig opp og frem siden hun ikke gir rom for ribber og mage til å utvide seg - alt for å fremstå som tynnere, med mer former. Falskt, redigert. Trykker man seg inn på "TRENINGSREISER" og inn på turen til Fuerteventura ser man nok en gang posert, redigert bilde av CBE. Og beskrivende nok - ingen informasjon om hennes utdannelse innen helse, trening kropp, kosthold (CBE har, bortsett fra ett lite yogakurs som ikke oppfyller krav til sertifiseringen, ingen utdannelse innen de feltene hun nå tilsynelatende skal lære andre om). Og så ser man villedende informasjon, med falske påstander om LKEs erfaring som fotballspiller. Det samme går igjen under fanen "VÅRE COACHER". Under "KALKULATORER" møter man et bilde hvor ansiktet til CBE helt tydelig er brukt filter på, i tillegg til at kroppen også er redigert. Under "KONTAKT OSS" finner man "Ofte stilte spørsmål", hvor det står et spørsmål om man må være i god form for å bruke appen. Det svarer Netfit at man ikke trenger å være, at man godt kan være nybegynner. Likevel har vi sett her i tråden at det Netfit definerer som "nybegynner" på ingen måte er nybegynner, og at det "nybegynnerprogrammet" appen tilbyr er helt urealistisk for nybegynnere å følge uten stor fare for skade. Det finnes ikke noe forsvarlig med denne "treningsportalen"! Netfit.no er og blir (i hvert fall av det de til nå har vist) en poseringskanal for eierne, at det "faglige" som tilbys ikke er forsvarlig, at eierne "pynter" på egen utdannelse og erfaring for å fremstå som kompetente der de ikke er det. Dette er nok et utstillingsvindu for eierne, ikke annet. 29 13
Horselady Skrevet 18. juli 2023 #85898 Skrevet 18. juli 2023 Pusern3 skrev (På 16.7.2023 den 15.50): Ja enig - det er skuffende og ikke i tråd med det hun sier hun står for. Og faktisk også viser på sosiale medier. Hun tåler godt endringene alderen har gjort med kropp og ansikt (er jo fortsatt smellvakker da) og viser seg frem. Senest nå i badetøy visningene. Derfor merkelig hun støtter CBE slik hun gjør. Kontrast på de to slik jeg ser det iallfall Lene Alexandra er vel ganske så full av botox og går jo jevnlig til hudpleier. Du ser jo at mimikken i ansiktet når hun snakker er nesten fraværende. Pannen og kinnene røver seg jo nesten ikke, så stramt er det. Slik er det jo med mange kjendiser. Helt merkelig å se på hvordan ansiktet knapt røver seg. 13 2
ingo Skrevet 18. juli 2023 #85899 Skrevet 18. juli 2023 Karmaisabitch skrev (2 timer siden): Kostholdsplan på engelsk? Satser de internasjonalt liksom? 🫠 Ja stusset også på at deler av appen inkl beskrivelse av pakkene er på engelsk med engelske ord og uttrykk som hvertfall ikke jeg bruker til daglig hverken på jobb eller ferie Skjønner ikke helt poenget rett og slett. Sprikende som vanlig, helt umulig å forstå hvem som er målgruppen. Dvs jeg vet at det hvertfall ikke er meg - siden jeg ikke forstår greia og heller ikke har noe behov eller lyst til å kjøpe noe som helst fra Netfit. Som markedsføringsutdannet (3 år høyskole - ikke brevkurs 🤪) klør man jo litt i fingrene etter å få tatt en titt både i markedsplan og strategi til bedriften. Som et case. 22 6
Parv Skrevet 18. juli 2023 #85900 Skrevet 18. juli 2023 hvalstad45 skrev (4 timer siden): Ja, hun løper merkelig sakte til å trene så mye. Det er jo bra å løpe saktere innimellom, men hun slår ikke meg en gang på HM og 10K, og jeg løper kanskje to ganger i uka, litt mer før et løp. Hun lever og ånder for å få løpt hver dag, men er altså oppsiktsvekkende middels på det. Jeg har lurt på det lenge, noe skurrer indeed. At hun har null fremgang er jo i hvert fall elendig reklame for appen, hun evner jo ikke å trene seg selv bedre en gang. Om ikke målet KUN er å holde vekta, da. Men for en kjedelig motivasjon. Ut i fra statistikken har hun også tilsynelatende en del pauser underveis i øktene (moving time og elapsed time spriker veldig mye), så det går jo i realiteten ikke veldig fort med henne. Synes jo også det er fascinerende at influncere som f eks Vita og spesielt Wanda som definitivt ikke er typisk treningsprofiler, løper langt raskere og mer variert enn CBE og det etter kun en relativt kort periode med strukturert og målrettet trening. Er det ikke langt mere inspirerende å se noen faktisk ha fremgang i treningen sin?! Og spesielt med tanke på at de faktisk forsøker å gjøre dette til et slags levebrød? ingenting galt med farten til CBE i seg selv, men det er ikke spesielt imponerende når man løper HVER eneste dag og gjerne flere ganger om dagen. For meg kan det kanskje virke som at hun er overtrent og driver rovdrift på en kropp uten energi. 26 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå