Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde jeg hatt angst pga negative kommentarer så hadde jeg gjort mitt for at ingen kunne «ta meg» på noe som førte til kritikk.
Så; slutte med barneeksponering, merke reklame, ikke vise usunn livsførsel enten det er alkohol eller thinspo/ overtrening, kjøpe følgere osv osv.

Være bare «best i klassen», for da hadde all kritikk fra kg vært 100% tull. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
Kvinneliv skrev (2 timer siden):

🤯

150AA418-FC63-48A9-9A95-9D9B83EB84A2.jpeg

Kan også være herfra:

https://hjemmelagablogg.com/2022/11/25/bringebaerdigg-med-sjokolade/

Å stjele oppskrifter på denne måten har ingenting med profesjonelle bedriftseiere å gjøre - det har med snyltere å gjøre. Caroline Berg Eriksen har en lang historie med å stjele oppskrifter fra andre uten å linke til opprinnelsen eller der hun fant det. Sånt er uprofesjonelt - som det meste annet de driver med.

• Liker 38
  • Nyttig 3
Skrevet
Frisk Frosk skrev (31 minutter siden):

Kan også være herfra:

Å stjele oppskrifter på denne måten har ingenting med profesjonelle bedriftseiere å gjøre - det har med snyltere å gjøre. Caroline Berg Eriksen har en lang historie med å stjele oppskrifter fra andre uten å linke til opprinnelsen eller der hun fant det. Sånt er uprofesjonelt - som det meste annet de driver med.

Og attpå til benekte det i kommentarfeltet når hun blir spurt direkte om det. Å undervurdere andres intelligens på den måten de driver med bidrar til deres undergang, uten at de forstår det selv. 

• Liker 27
  • Nyttig 1
Skrevet
Frisk Frosk skrev (47 minutter siden):

Kan også være herfra:

Vel disse er vel kalt for insta  ett eller annet. Fordi nesten ALLE influensere har delt egen versjon av disse siden jul. 

Tror ikke opprinnelsen på disse er mulig å spore med mindre man setter et helt team etterforskere på saken. 

Å dele oppskrifter slik er uansett vanlig. Selv delte jeg engang en litt sær oppskrift som min mormor alltid har laget til meg. 

Viste seg at til og med denne finnes i 40 versjoner på nett idag. Selvom jeg aldri har hørt at noen andre lager pastasaus slik. 

Matretter patenteres ikke på samme måte som feks strikke oppskrifter. 

Halvparten av det hellstrøm feks lager, kan du finne oppskrift på på Internett.  Det betyr ikke at dette ikke er helstrøms oppskrifter. Det betyr bare at flere har laget det samme, eller han har hentet inspirasjon.  

• Liker 7
Skrevet
Loboto skrev (6 minutter siden):

Vel disse er vel kalt for insta  ett eller annet. Fordi nesten ALLE influensere har delt egen versjon av disse siden jul. 

Tror ikke opprinnelsen på disse er mulig å spore med mindre man setter et helt team etterforskere på saken. 

Å dele oppskrifter slik er uansett vanlig. Selv delte jeg engang en litt sær oppskrift som min mormor alltid har laget til meg. 

Viste seg at til og med denne finnes i 40 versjoner på nett idag. Selvom jeg aldri har hørt at noen andre lager pastasaus slik. 

Matretter patenteres ikke på samme måte som feks strikke oppskrifter. 

Halvparten av det hellstrøm feks lager, kan du finne oppskrift på på Internett.  Det betyr ikke at dette ikke er helstrøms oppskrifter. Det betyr bare at flere har laget det samme, eller han har hentet inspirasjon.  

Det du skriver her er greit nok det, men siden CBE ikke noen gang har vist at hun stadig er på kjøkkenet og prøver seg frem til nye oppskrifter, så er ikke narrativet hennes troverdig. Noen ganger har jo alt vært direkte avskrift av andres oppskrifter.

Hun skriver "hmmm, nei" - med det sier hun bare at hun ikke fant oppskriften fra akkurat den kilden det ble spurt om. Det betyr ikke at hun ikke har tatt det fra en annen... Selv om hun ev. ikke vet originalkilden så bør hun være redelig nok til å linke til den hun har hentet inspirasjon fra og funnet oppskrift fra.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Skrevet
Era Vulgaris skrev (28 minutter siden):

Og attpå til benekte det i kommentarfeltet når hun blir spurt direkte om det. Å undervurdere andres intelligens på den måten de driver med bidrar til deres undergang, uten at de forstår det selv. 

Jeg tror de er klar over det, men at de fremdeles tror de kan komme unna med slike løgner. Når man ikke greier å lage særlig ettertraktet innhold selv, så velger de å heller kopiere andre.

Men de undervurderer veldig målgruppene sine, enten de er personer i samme alder som dem selv, nærmere 40 år, eller yngre eller eldre.

• Liker 11
Skrevet
Frisk Frosk skrev (2 minutter siden):

Det du skriver her er greit nok det, men siden CBE ikke noen gang har vist at hun stadig er på kjøkkenet og prøver seg frem til nye oppskrifter, så er ikke narrativet hennes troverdig. Noen ganger har jo alt vært direkte avskrift av andres oppskrifter.

Hun skriver "hmmm, nei" - med det sier hun bare at hun ikke fant oppskriften fra akkurat den kilden det ble spurt om. Det betyr ikke at hun ikke har tatt det fra en annen... Selv om hun ev. ikke vet originalkilden så bør hun være redelig nok til å linke til den hun har hentet inspirasjon fra og funnet oppskrift fra.

Mye mulig hun bare har sett 20 av de 1400 videoene på some med disse plettene da, og laget de selv. 

Skjønnet godt at det ikke er mulig å linke til masse forskjellige kanaler, alle lager som sagt disse. Får de opp daglig i min feed. 

Når jeg lagde den kjente some milkshaken krediterte ikke jeg heller. Det er liksom blitt Internetts allmannseie.  

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvem reklamerer de for nå, ettersom kontoen er åpen? Ser bare barneeksponering og selfier av mor. Er det påske-/familieidyllen som skal «selges»?

• Liker 10
Skrevet
~ Ada ~ skrev (3 minutter siden):

Hvem reklamerer de for nå, ettersom kontoen er åpen? Ser bare barneeksponering og selfier av mor. Er det påske-/familieidyllen som skal «selges»?

Wooland.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

På siden men når sluttet hun å gå med gifteringen?🤔

Skrevet
Kollontaj skrev (1 minutt siden):

Wooland

De har ikke fulgt med i timen de heller nei, kan ikke skjønne at annonsører/sponsorer ikke nå har fått med seg at det å kaste bort markedsførings-kroner på CBE er dårlig business

• Liker 11
Skrevet
Kollontaj skrev (3 minutter siden):

Wooland.

Har du screenshot? Jeg klarer ikke tro at de har et samarbeid. Kjenner personer som er ansatt i wolland og at de skal bruke cbe til å reklamere virker rart.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (11 minutter siden):

Wooland.

Umerket reklame?

Skrevet
123Frustrert skrev (9 minutter siden):

Har du screenshot? Jeg klarer ikke tro at de har et samarbeid. Kjenner personer som er ansatt i wolland og at de skal bruke cbe til å reklamere virker rart.

Du får høre med de du kjenner som igjen kan sjekke med de som styrer med markedsføring, kan jo hende det er noen som ikke følger med som har tenkt som så at, joda, CBE har vi hørt om, og sikkert en god måte å få promotert Wooland på 😛

• Liker 8
  • Nyttig 1
Annonse
Skrevet
~ Ada ~ skrev (6 minutter siden):

Umerket reklame?

Klær og briller til ungene. Ingen merking. Jeg betviler sterkt at det ikke er reklame, Wooland har selv svart i kommentarfeltet. 

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Klær og briller til ungene. Ingen merking. Jeg betviler sterkt at det ikke er reklame, Wooland har selv svart i kommentarfeltet. 

Må ikke reklamen merkes? #bestiklassen

• Liker 11
Skrevet
Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Ja, så det nå. Takk.

• Liker 1
Skrevet
Loboto skrev (1 time siden):

Mye mulig hun bare har sett 20 av de 1400 videoene på some med disse plettene da, og laget de selv. 

Skjønnet godt at det ikke er mulig å linke til masse forskjellige kanaler, alle lager som sagt disse. Får de opp daglig i min feed. 

Når jeg lagde den kjente some milkshaken krediterte ikke jeg heller. Det er liksom blitt Internetts allmannseie.  

Men er man ryddig så opplyser man om akkurat det - at hun ikke vet hvor de kommer fra, at det er mange som har nesten samme variant av dem og at hun selv synes de er kjempegode.

Å bare fremstille det som om det er ens egen oppskrift, det er ikke redelig.

• Liker 18
  • Nyttig 2
Gjest Kvinneliv
Skrevet
Loboto skrev (1 time siden):

Hun la inn et lite takk til grogronorge på netfit etter hun ble informert om «feilen». Hun vet det veldig godt, men fortsetter i sitt vante løp. Ellers er jeg enig med deg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...