Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet
Pusern3 skrev (1 time siden):

Helt utrolig - de to treningsoppleggene har ikke noe med hverandre å gjøre 

Ikke i det hele tatt. Johaug har dessuten hatt litt av en karriere som toppidrettsutøver. CBE og LKE kan se langt etter resultater som Johaug og teamet rundt henne har prestert. 

• Liker 9
Skrevet
Sharpa VinterBerg skrev (3 minutter siden):

Ikke i det hele tatt. Johaug har dessuten hatt litt av en karriere som toppidrettsutøver. CBE og LKE kan se langt etter resultater som Johaug og teamet rundt henne har prestert. 

Forhåpentligvis driver ikke CBE med doping. Johaug falt av pidestallen så det sang da hun ble fersket. Bedre å gjøre det middelmådig uten dop enn å bli verdensmester med.

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Hulderen skrev (6 minutter siden):

Forhåpentligvis driver ikke CBE med doping. Johaug falt av pidestallen så det sang da hun ble fersket. Bedre å gjøre det middelmådig uten dop enn å bli verdensmester med.

Ok, den ballen legger vi død med en gang tror jeg..  snakk om avsporing! 

• Liker 30
  • Nyttig 5
Skrevet
Hulderen skrev (6 minutter siden):

Hverken LKE eller CBE er i ordinært arbeid og coachen er trener på fulltid. Forventer mer enn middelmådige prestasjoner og metoder som ikke innebærer overtenning samt trene ved sykdom/skade. 

Johaug falt av pidestallen etter leppekremen ja.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Sarah93 skrev (2 timer siden):

Synes hun ser flott ut, jeg. Er det noe hun gjør (som f eks å ta på seg en fin kjole) som ikke trenger å kritiseres?

Likte den kjolen veldig godt- og hun kledde den! 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest Gapatrosten
Skrevet

Foreldrekoden (Hedvig Montgomery) tar opp bildedeling i en veldig nøktern og ok podkastepisode: https://open.spotify.com/episode/6glX5iHY1uhYvtCJFLUuFd

Jeg savnet kanskje litt om de kommersielle bloggernes barn, men det er selvfølgelig en ganske smal problemstilling. Uansett kommer det fint fram hvordan noe av problemet med deling av barns oppvekst nettopp er det at det skapes et bilde barnet ikke nødvendigvis kjenner seg igjen i etter veldig kort tid. Å vokse opp er jo å forandre seg og å prøve ut!

Skrevet

Dette skriker bare: treningsfri treningsfri treningsfri.

Får vondt i hele kroppen min av å lese dette (+ storyene på insta)

9E9456A6-C34E-4F31-B5BE-5044BBC0DCD5.png

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
mammams skrev (23 minutter siden):

Når Caroline mener brukerne i denne tråden bør bruke all den tiden vi bruker her på noe samfunnsnyttig og bra. Vel, jeg for min egen del jobber 100% som spesialpedagog, er FAU representant for 5. klassingen vår, sitter i styret i nærmiljøets Velforening og mer - det ene utelukker ikke det andre.

…. Mens andre går ut og skryter offentlig av at de «slipper unna» slike ting .. 🙄

9B4E4381-8BD5-405B-842E-1DCBE00A468A.png

• Liker 21
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
hufsaaaaa skrev (57 minutter siden):

…. Mens andre går ut og skryter offentlig av at de «slipper unna» slike ting .. 🙄

9B4E4381-8BD5-405B-842E-1DCBE00A468A.png

Har jo selvsagt ikke tid til slikt når dagene består av trening….😜

Flaut å skryte av dette. Kunne fint brukt litt av tiden på verv på skolen. Virker jo ikke akkurat overarbeidet. Og det er tross alt for barna.

Takker gud for at jeg har en oppegående mann…

Endret av Stargaze
  • Liker 30
  • Nyttig 2
Skrevet
mammams skrev (26 minutter siden):

@FruJohansen sin story på IG nå som tar for seg podcastepisoden om netthat! 👏👏 Nøktern og saklig som vanlig, veldig bra! 

Aldri hørt podcasten før nå og er jo noen ting der jeg reagerer på. Når Caroline mener brukerne i denne tråden bør bruke all den tiden vi bruker her på noe samfunnsnyttig og bra. Vel, jeg for min egen del jobber 100% som spesialpedagog, er FAU representant for 5. klassingen vår, sitter i styret i nærmiljøets Velforening og mer - det ene utelukker ikke det andre. Bruker ikke timevis på tråden heller da og det er det vel ikke så mange som gjør?! 

Og nei Caroline, ballen om eksponering av barn legges ikke død kun fordi du og din ektemann står inne for den enorme eksponeringen dere utsetter døtrene deres for selv om dere mener det er innafor - det kan dere bare ikke bestemme. Dere må leve med kritiske blikk så lenge dere bryter både markedsføringsregler og etiske regler om eksponering av barn som ikke er samtykkekompetente! 

Tror de fleste her får unna mer arbeid på ei uke enn CBE.no makter på en måned. De brukte jo ukesvis på å lese noen få forskningsrapporter om kjøttforbruk, 🤭, Pilotfrue er vel en av de (få) som har skrevet om at influencerlivet er særdeles behagelig, selv i bloggtiden. 

• Liker 32
Skrevet
PistolStar skrev (På 14.9.2021 den 16.51):

For nøyaktig 1 måned siden bestemte jeg meg for å ta på meg den nokså kjedelige oppgaven å føre en liten statistikk over hvor mye CBE egentlig eksponerer barna sine i story på Instagram. 

Jeg laget meg en liten liste over diverse som ofte går igjen i story'ene hennes. Her er resultatet: 

- Bilder med alkohol: 16

- Eksponering av barn: 48

- Thinspo: 23

- Kaffekopp: 39

- Beundrer seg selv i kamera/speil: 14

Enn så mye som hun poster bilde av kaffekoppen sin, så poster hun faktisk mer av barna. Noe jeg synes er hårreisende. 48 ganger i story på 1 måned!

I kategorien "thinspo" har jeg faktisk vært litt "grei", har telt bilder som veldig tydelig viser en så tynn som mulig kropp. Men man kan argumentere for at hvert eneste halvnakne bilde fra hennes kant er thinspo. Hadde jeg ført en kategori over absolutt alle bilder som viser kropp hadde antallet vært langt høyere. Noe som også er hårreisende. 

I tillegg hadde jeg lyst å sammenligne med en annen influencer, og valgte Funkygine. Funkygine er riktignok gravid, men ser veldig lite (ingen?) alkoholbilder fra hennes kant uansett. Her er hennes resultat:

Bilder med alkohol: 0

Eksponering av barn: 5

Thinspo: 0

Kaffekopp: 1

Beundrer seg selv i kamera: 0

Tenker tallene sier sitt...

Etter å ha hørt litt på podkastepisoden om netthat, så hører jeg hun snakker om hvor lite hun eksponerer barna sine. Hun sier selv "følg med, så ser dere hvor lite de er delt" eller noe i den duren. 

Vel, jeg har fulgt med. Det siterte innlegget er fra da jeg tok meg brytet å dokumentere blant annet hvor mye barna var med i storyen hennes.

• Liker 33
  • Nyttig 7
Skrevet
mammams skrev (45 minutter siden):

@FruJohansen sin story på IG nå som tar for seg podcastepisoden om netthat! 👏👏 Nøktern og saklig som vanlig, veldig bra! 

Aldri hørt podcasten før nå og er jo noen ting der jeg reagerer på. Når Caroline mener brukerne i denne tråden bør bruke all den tiden vi bruker her på noe samfunnsnyttig og bra. Vel, jeg for min egen del jobber 100% som spesialpedagog, er FAU representant for 5. klassingen vår, sitter i styret i nærmiljøets Velforening og mer - det ene utelukker ikke det andre. Bruker ikke timevis på tråden heller da og det er det vel ikke så mange som gjør?! 

Og nei Caroline, ballen om eksponering av barn legges ikke død kun fordi du og din ektemann står inne for den enorme eksponeringen dere utsetter døtrene deres for selv om dere mener det er innafor - det kan dere bare ikke bestemme. Dere må leve med kritiske blikk så lenge dere bryter både markedsføringsregler og etiske regler om eksponering av barn som ikke er samtykkekompetente! 

Mitt inntrykk av kvinneguiden er at her inne er det en salig blanding av forskjellige mennesker med forskjellige jobber som representerer AS Norge på ulike måter. Det jeg oppriktig mener om CBE sin virksomhet er at den ikke er samfunnsnyttig, men en egotripp i å vise seg frem. Hun velger selv hva hun vil vise til allmennheten, og det mener jeg må kunne diskuteres når hun er en offentlig person som tjener penger på å påvirke. Å si at kritikkere ikke gjør noe samfunnsnyttig er usaklig, og tyder på at CBE ikke kan svare tilbake på kritikk fordi hun ikke evner å ta det til seg. Da er angrep det beste våpenet. Jeg synes ihvertfall mange brukere her inne fremstår som saklige og konstruktive i sin kritikk. Ugress finner man overalt, også her, men stort sett er folk saklige i sin argumentasjon. 

• Liker 30
  • Nyttig 4
Skrevet

Anbefaler alle å høre frujohansen sin story på instagram :) 

• Liker 23
  • Nyttig 3
Skrevet
41 minutter siden, Ice-91 said:

Dette skriker bare: treningsfri treningsfri treningsfri.

Får vondt i hele kroppen min av å lese dette (+ storyene på insta)

Jeg kjenner mange svært gode hobbyløpere med tider rundt 1:15 på halvmaraton osv, INGEN av dem er i nærheten av LKEs opptatthet av målinger og slike tekniske data! Her tar han det i det minste litt roligere, da, men jeg syns han forvanskeliggjør det å løpe enormt, så mye at det virker som om det skygger for det som bør være fokus. Ville aldri hatt en sånn trener. Pedagogikk  og å være glad i mennesker er så mye viktigere enn å strø om seg med fagbegerper på engelsk.

• Liker 21
Skrevet
Ice-91 skrev (47 minutter siden):

Løpe rett inn i heisen?

• Liker 19
  • Hjerte 3
Skrevet
gjestvest skrev (4 minutter siden):

Løpe rett inn i heisen?

Løfte. Han løfter vekter etter løpingen. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, Loboto said:

Løfte. Han løfter vekter etter løpingen. 

Men god engelsk er det ikke! Som aldri, hos ham.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke rart resultatene uteblir når man er livredd for karbohydrater.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Grundig og saklig @FruJohansen! (Se IG) Ja, merkelig at CBE ikke adresserer det verste «ryktet» her inne de siste årene: LKEs stalking, bilskraping og oppringinger. 
Wonder why? 

Noen som finner lyttertall podcast? Jeg finner ikke noe noe. 😅

• Liker 30
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...