Fotballfluen Skrevet 8. mars 2023 #78861 Skrevet 8. mars 2023 Laia skrev (54 minutter siden): Det virker som det foregår et eller annet suspekt av aktiviteter bak kulissene. Kontoen åpnes og stenges i ett sett. Følgertallet var nede på på 297 119 etter puppebildene ble lagt ut og den første stengingen av kontoen (kilde; socialblade.com, og det tallet er fortsatt «frosset» på denne siden så lenge IG konto er stengt). I kontrast, på CBE sin IG, er i dag følgertallet oppe i 300 000 i morges, og steg plutselig videre til 301 000. Har virkelig over 4000 nye følgere kommet til bare å kikke på et par pupper? Jeg har hardt for å tro at dette er tilfelle, selv om det nå er skrevet om det i media. I så fall kan det neppe sies å være en seier for den «kvinnefrigjøringen» de fabler om. Det er mye enklere å kjøpe følgere uten at noen får det med seg når kontoen er stengt etter en "skandale". Da tror man at "alle" vil følge dem. Så det kan jo være en årsak til stengingen av kontoen slik de holder på nå. Om det var kommentarer de ville ha kontroll på så kan de skru av kommentarfeltene, men da forsvinner jo også alle støtteerklæringene og flamme/peach-emojiene også... 26 3
Bingo Bongo Skrevet 8. mars 2023 #78862 Skrevet 8. mars 2023 Heldigvis lovpriser moren hennes dette puppestuntet, på samme måte som med barselbildene. Ikke håp om at noen i familien skal kunne gi noen velmente råd til Herr og Fru Nipple. 21
LilleSnupp Skrevet 8. mars 2023 #78863 Skrevet 8. mars 2023 Kan være at omtalen av at hun viser brystvorter tiltrakk seg en viss type følgere.. 16
Sharpa VinterBerg Skrevet 8. mars 2023 #78864 Skrevet 8. mars 2023 LilleSnupp skrev (2 minutter siden): Kan være at omtalen av at hun viser brystvorter tiltrakk seg en viss type følgere.. Ikke overraskende om det er tilfelle. 1 1
Isild Skrevet 8. mars 2023 #78865 Skrevet 8. mars 2023 Bingo Bongo skrev (28 minutter siden): Heldigvis lovpriser moren hennes dette puppestuntet, på samme måte som med barselbildene. Ikke håp om at noen i familien skal kunne gi noen velmente råd til Herr og Fru Nipple. Det var jo på oppfordring fra nettopp moren Caroline la ut barselbildene, fordi hun var så flott, Så moren syns nok det er helt på sin plass å vise frem puppene - i og med at de også er så flotte. 18
Jobbermedbarn Skrevet 8. mars 2023 #78866 Skrevet 8. mars 2023 Må man ikke åpne kontoen for å godkjenne nye følgere? Jeg tror nye følgere er helt reelt, men trist mtp hvordan de kom. Men det er vel også en bekreftelse på lite reklamesamarbeid når kontoen er stengt, de fleste samarbeidspartnere vil vel nå ut til flest mulig? Noe helt annet; noen som vet hva som skjedde med dette løpet i Drammen og den 24/7 oppfølgingen de skulle ha? 12 1
Vitulina Skrevet 8. mars 2023 #78867 Skrevet 8. mars 2023 platypus skrev (2 timer siden): Kontoen var åpen for en times tid siden - nå er den stengt igjen. Skal tro om dette er en slags strategi for å få enda flere følgere? At vi «luskere» aldri vet om den er åpen eller stengt. Skulle ikke forundre meg om de hadde satt opp en tidsplan (evt titsplan 🍉🍉😂) og fylt telefonene sine med alarmer for å huske å åpne/stenge kontoen. Kommer aldri til å følge en eneste influenser, det er det som betaler lønna deres. 15 3
Laia Skrevet 8. mars 2023 #78868 Skrevet 8. mars 2023 Fotballfluen skrev (1 time siden): Det er mye enklere å kjøpe følgere uten at noen får det med seg når kontoen er stengt etter en "skandale". Da tror man at "alle" vil følge dem. Så det kan jo være en årsak til stengingen av kontoen slik de holder på nå. Om det var kommentarer de ville ha kontroll på så kan de skru av kommentarfeltene, men da forsvinner jo også alle støtteerklæringene og flamme/peach-emojiene også... Eksakt mine tanker også. Det virker høyst merkelig, spesielt etter det første raset av følgere (minus 388 stk), at disse bildene plutselig ble så interessante at flere tusen nå ville følge. 20 7
Levina Skrevet 8. mars 2023 #78869 Skrevet 8. mars 2023 Aricia skrev (2 timer siden): Vil oppfordre alle til å la være å poste innlegg som spekulerer i motdebattanters identitet IRL. Det er ryktespredning og regelbrudd, og det fordummer debatten. Tråden har vært fri for slikt lenge nå, og det er bra - ingen er tjent med det (aller minst debatten selv, dersom man faktisk mener at den har en berettigelse). Det er vel ikke det eneste som fordummer « la oss kalle det debatten» her inne. 4
Kollontaj Skrevet 8. mars 2023 #78870 Skrevet 8. mars 2023 Levina skrev (6 minutter siden): Det er vel ikke det eneste som fordummer « la oss kalle det debatten» her inne. Fint du bidrar på konstruktive måter. Som en av få. 24 1 8
Xstrella Skrevet 8. mars 2023 #78871 Skrevet 8. mars 2023 Silikon er litt ut. Unge damer operer ut silikonen. Frua som påstår hun aldri har endret seg en millimeter siden hun var 16 burde stått frem som et forbilde at en ikke behøver silikon. Mulig dette er det eneste hun har betalt selv uten å få de sponset. De fører jo opp hver minste truse og pinneis for å reklamere/ influencere.... 27
blåbærpai Skrevet 8. mars 2023 #78872 Skrevet 8. mars 2023 Tenker de har dradd puppe-stuntet for å kunne stenge/åpne/stenge/åpne/stenge konto - ikke bare for å få flere følgere av "naturlige grunner" og "nysgjerrighet" men også for å kamuflere at de har kjøpt et par tusen følgere i tillegg. 29 7
Purpurina Skrevet 8. mars 2023 #78873 Skrevet 8. mars 2023 blåbærpai skrev (33 minutter siden): Tenker de har dradd puppe-stuntet for å kunne stenge/åpne/stenge/åpne/stenge konto - ikke bare for å få flere følgere av "naturlige grunner" og "nysgjerrighet" men også for å kamuflere at de har kjøpt et par tusen følgere i tillegg. Det var akkurat det jeg tenkte også. 10 1
Populært innlegg Felis Skrevet 8. mars 2023 Populært innlegg #78874 Skrevet 8. mars 2023 blåbærpai skrev (37 minutter siden): Tenker de har dradd puppe-stuntet for å kunne stenge/åpne/stenge/åpne/stenge konto - ikke bare for å få flere følgere av "naturlige grunner" og "nysgjerrighet" men også for å kamuflere at de har kjøpt et par tusen følgere i tillegg. Mads Hansen fikk vel ca 3000 nye følgere etter Iselin Guttormsen-kontroversen. Han har åpen konto, så man trenger jo ikke å følge for å få med seg hva som skjer. Mer interessant er det kanskje at Sophie Elise fikk omtrent det samme etter pose-gate (lest i SE-tråden). Hun har lukket konto, så nysgjerrige sjeler må faktisk følge for å få med seg om hun adresserer dramaet. Begge disse sakene fikk enormt mye mer oppmerksomhet en puppebildet fra kjøkkenet på Kulås, likevel var det CBE som fikk flest nye følgere etter sitt stunt. Det henger ikke på greip for meg. Jeg tviler ikke på et et par grisete kommentarfeltkrigere har lastet ned Instagram og begynt å følge for å se pupp på kjøkkenet, men at 4000 mennesker ble så inspirert av trist tobarnsmor i 30-åra som viser med all tydelighet at hun er ukomfortabel, det tror jeg rett og slett ikke på! Jeg håper annonsørene gjennomskuer dette også. Uansett tror jeg ikke de (mann)folka som ble så voldsomt interessert etter synet av ei brystvorte er i nedslagsfeltet for hårpiller, skolesekker og klær fra Chiquelle. Hun tiltrekker seg et publikum som ikke har relevans for annonsørene sine. Å annonsere hos henne er som å kaste pengene ut av vinduet. 59 15
Kleenex Skrevet 8. mars 2023 #78875 Skrevet 8. mars 2023 Laia skrev (2 timer siden): Eksakt mine tanker også. Det virker høyst merkelig, spesielt etter det første raset av følgere (minus 388 stk), at disse bildene plutselig ble så interessante at flere tusen nå ville følge. Jeg lurer på om de kjøper seg nye følgere?? Hvordan kan man finne ut av dette? 4
Sillymac Skrevet 8. mars 2023 #78876 Skrevet 8. mars 2023 Så for oss som ikke følger kontoen, har de lagt ut noe i anledning Kvinnedagen?
Laia Skrevet 8. mars 2023 #78877 Skrevet 8. mars 2023 Kleenex skrev (10 minutter siden): Jeg lurer på om de kjøper seg nye følgere?? Hvordan kan man finne ut av dette? Det vet jeg ikke. For en del sider tilbake i tråden her var det noen som henviste til en side som estimerte andelen fake followers (som hos CBE var i størrelsesorden 26 % eller deromkring hvis jeg ikke husker feil). Et par tusen nye kjøpte followers vil jo ikke påvirke denne prosentandelen mye, for en stor konto med rundt 300 000 followers). Men ja, det hadde vært i interessant å finne ut hvordan alt dette henger sammen.. 7
enkefru Skrevet 8. mars 2023 #78878 Skrevet 8. mars 2023 Sillymac skrev (41 minutter siden): Så for oss som ikke følger kontoen, har de lagt ut noe i anledning Kvinnedagen? Kontoen er åpen igjen nå, så bare å se 1
Ellie77 Skrevet 8. mars 2023 #78879 Skrevet 8. mars 2023 ….og da, noen tusen kjøpte følgere og et par titalls siklende tastaturkrigere senere, åpnes kontoen igjen slik at vi alle endelig kan ta del i dette inspirerende universet til CBE 🤥 Hadde sant å si håpet den ville forbli stengt så jeg kunne finne på noe mer fornuftig enn min lille guilty pleasure på kveldene; titte innom CBEs tanketomme og repetitive meningsløshet i sitt og ektemannens ekkokammer. Selv om det er fascinerende å bevitne at noen kan finne glede i en slik eksistensiell tomhet, tror jeg likevel det hadde vært best for oss alle å la være 🥵 31 2 5
Frisk Frosk Skrevet 8. mars 2023 #78880 Skrevet 8. mars 2023 Fotballfluen skrev (5 timer siden): Det er mye enklere å kjøpe følgere uten at noen får det med seg når kontoen er stengt etter en "skandale". Da tror man at "alle" vil følge dem. Så det kan jo være en årsak til stengingen av kontoen slik de holder på nå. Om det var kommentarer de ville ha kontroll på så kan de skru av kommentarfeltene, men da forsvinner jo også alle støtteerklæringene og flamme/peach-emojiene også... Alle annonsører som vurderer å bruke Treasure AS, CarolineBergEriksen, LKE eller Netfit burde be om tilgang til alle følgerne deres. Fra det noen la ut her i tråden så har jo en av de som overvåker slike sider estimert at ca 30 % av følgerne til Caroline Berg Eriksen kun er falske følgere. Ser man på engasjementtallet deres er det også latterlig lavt til liksom å ha 300 000 følgere. Annonsører bør også være oppmerksom på at bedriftseier selv mener det som legges ut på story "Ikke teller", at det ikke er viktig - samtidig som de fleste annonsene de har samarbeid om legges ut på story. Og da har man heller ikke begynt å snakke om de mer eller mindre daglige lovbruddene bedriftseierne gjør mtp. markedsføringsloven og også oftere alkoholloven. Det kan bli dyrt for annonsører å samarbeide med Caroline Berg Eriksen, Lars Kristian Eriksen/coachEriksen med Treasure AS og Netfit... 23 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå