Nudeldama Skrevet 7. mars 2023 #78721 Skrevet 7. mars 2023 Snurrepurre skrev (35 minutter siden): Vel. Det er sant for de utdanna folkene med karriere, som jeg har rundt meg. Meg selv inkludert. Null interessert i å ha navnet mitt klistra på kritikk av kjendiser (som dukker opp ved googlesøk), selv om jeg mener det jeg mener. 😉 loffen skrev (1 minutt siden): Vet du hva, jo dette stemmer. Jeg kunne aldri i livet funnet på å skrive i kommentarfeltet til Dagbladet, TV2 eller noe annet drittsted om influencere, i særdeleshet om en influencers silikonpupper. Det er jo kjent at det er bare boomers og folk fra livets harde skole som kommenterer der. En gubbe heiet til og med på at det var så 'naturlig'. Det er jo ikke så interessant hva enkeltindivider gjør eller ikke gjør, men at man daglig ser mye kritikk i kommentarfelt under fullt navn. Det er vel like kjent at det bare er boomers og folk fra livets harde skole som kommenterer der som det er kjent at det bare er feite og misunnelige mennesker uten liv som skriver i denne tråden. 2 3
loffen Skrevet 7. mars 2023 #78722 Skrevet 7. mars 2023 Nudeldama skrev (2 minutter siden): Det er jo ikke så interessant hva enkeltindivider gjør eller ikke gjør, men at man daglig ser mye kritikk i kommentarfelt under fullt navn. Det er vel like kjent at det bare er boomers og folk fra livets harde skole som kommenterer der som det er kjent at det bare er feite og misunnelige mennesker uten liv som skriver i denne tråden. Ja, det er mange som kommenterer ting under fullt navn. Dem om det.. Også har vi flere av oss andre da, ikke bare enkeltindivider.. som velger å ikke gjøre det, som kanskje vi ha bilen sin intakt for eksempel. 25
Kollontaj Skrevet 7. mars 2023 #78723 Skrevet 7. mars 2023 Nudeldama skrev (11 minutter siden): Det er jo ikke så interessant hva enkeltindivider gjør eller ikke gjør, men at man daglig ser mye kritikk i kommentarfelt under fullt navn. Det er vel like kjent at det bare er boomers og folk fra livets harde skole som kommenterer der som det er kjent at det bare er feite og misunnelige mennesker uten liv som skriver i denne tråden. I motsetning til kommentarfeltene der man kan sjekke hvem folk er og dermed få underbygget argumentet, kan du det ikke her inne. 😉 16 3
Snødronninga Skrevet 7. mars 2023 #78724 Skrevet 7. mars 2023 Da fikk vel Caroline oppnådd det hun ville. Masse oppmerksomhet, sympati og en drøss nye følgere. 👏Sånn sett kom hun bedre ut av det, enn de av oss som har kritisert stuntet. 6 3
Kollontaj Skrevet 7. mars 2023 #78725 Skrevet 7. mars 2023 Snødronninga skrev (6 minutter siden): Da fikk vel Caroline oppnådd det hun ville. Masse oppmerksomhet, sympati og en drøss nye følgere. 👏Sånn sett kom hun bedre ut av det, enn de av oss som har kritisert stuntet. Resultatet vil vel vise seg i om bedriften får annonsører? Vi får se, jeg tror blandingen av familie og kropp er vanskelig å svelge. Mulig de rendyrker det siste, ikke tydelig å se foreløpig. 19
Gjest Kattedama Skrevet 7. mars 2023 #78726 Skrevet 7. mars 2023 (endret) Zenhouse skrev (7 timer siden): Enig- jeg tolket også som et stikk. Men kunne kanskje vært tydeligere da, siden det ble oppfattet litt forskjellig. Med en som er så overtydelig som M.H, så er det merkelig at budskapet hans oppfattes forskjellig. Jeg oppfatter det ikke som negativt mot CBE, mer at kritikken er overdrevent. Endret 7. mars 2023 av Lill :)
Sursøtsaus Skrevet 7. mars 2023 #78727 Skrevet 7. mars 2023 Jeg forstår ikke helt hvorfor folk mener at dette intense fokuset på kropp som bedriften kjører er noe som har blitt ekstra ille de siste årene? Er ikke det egentlig det som har brødfødd dem i rundt 14 år nå? La meg oppsummere: 2011 - CBE aka Fotballfrue poster bikinibilder hvor kropp er fokuset. Lesere reagerer fordi innholdet virker å fronte et usunt kroppsideal: https://www.vg.no/rampelys/i/O4kwq/bloggkjendis-fotballfrue-faar-kritikk-for-bikinibilder Bedriften svarer kritikken med følgende i eget kommentarfelt: "Om noen vil bruke meg som «thinspiration» er vel det problemfritt, da jeg er frisk som en fisk." https://www.carolinebergeriksen.no/2011/06/07/mine-bikinier-2011/ 2012 - En bloggleser innrømmer at bloggen førte henne inn i en spiseforstyrrelse som førte til innleggelse: https://www.ba.no/nyheter/leste-fotballfrue-fikk-anoreksi/s/1-41-6616620 2013 - Det famøse "4 dager etter fødsel"-bildet hvor bedriften poster bloggerens kropp 4 dager etter fødsel fordi hun er stolt over hvordan kroppen ser ut. Jordmødre reagerer: https://www.nettavisen.no/jordmor/fodsel/mor/dette-er-ikke-noe-a-strebe-etter/s/12-95-3719223 2014 - Det kommer frem at bedriften redigerer kroppene på bildene tynnere: https://www.vg.no/rampelys/i/8gllG/berg-eriksen-beklager-fototukling 2014 - Fotoshoot av CBE med Stylemag som fokuserer på hvor "frekk" og "sprek" hun er 6 mnd etter fødsel: https://www.nettavisen.no/sa-frekk-har-du-aldri-sett-fotballfrua/s/12-95-7778081 2015 - CBE stiller opp på cover for magasinet Det Nye med bar underdel: https://www.klikk.no/underholdning/slik-tuller-caroline-berg-eriksens-ektemann-med-rumpecoveret-4545475 2016 - CBE tar en "fotballfrue" og legger ut nytt fødselsbilde etter å ha født nr 2: https://www.kk.no/underholdning/caroline-berg-eriksen-la-ut-nytt-magebilde/67744696 2019 - CBE må svare på "rumperykter" etter at hun har lagt ut mange rumpebilder på SoMe: https://www.nettavisen.no/livsstil/caroline-berg-eriksen-ma-svare-pa-rumperyktene-sa-blir-lars-kristian-fornarmet/s/12-95-3423838841 2019 - CBE deler nakenbilder på SoMe: https://www.vg.no/rampelys/i/LAe9rP/caroline-berg-eriksen-delte-nakenbilder-av-seg-selv-jeg-maatte-gaa-noen-runder Sikkert flere ting som jeg ikke har funnet/giddet å hente frem + alle innlegg på story og SoMe som iherdig viser frem kropp i forskjellige vinkler. At det nå har kommet et nippelbilde er alt annet enn sjokkerende, og egentlig som forventet fra den fronten. De har alltid hatt kropp som hovedfokus og det har vært kropp som har vært hovedfokuset når hun har vært i media også. Det bildet oppsummerer egentlig bare bedriftens hovedinteresse som er å vise kropp. 31 13
Ikkenoledig Skrevet 7. mars 2023 #78728 Skrevet 7. mars 2023 MacBeth skrev (3 timer siden): 2000 følgere på to timer🤔😯 Men vil det gaven bedriften positivt? Neppe. Følgere som ikke engasjerer seg i innholdet og ikke er «fan» vil i første omgang gi ennå dårligere engasjement og deretter vil de avfølge i samme tempo som andre avfølger. 10 2
Hallepalle2 Skrevet 7. mars 2023 #78729 Skrevet 7. mars 2023 rinne skrev (17 timer siden): Nå også i lokalavisen Sarpsborg Arbeiderblad. Så flau jeg hadde vært overfor barnas lærere, andre foreldre og naboer. Kilde: Skjermdump fra sa.no Jeg må si at det ikke er rart at hun sliter med panikkangst i perioder. Det er en ting å poste bilder for den store, anonyme massen, men når lokalavisen slår det stort opp slik at naboer, folk i butikken og ikke minst andre foreldre blir obs på dette hadde angsten nok tatt noen og enhver. Vi skal på klassemiljøtiltak i dag, og der er vi en blandet gjeng. Tanken på at de personene man skal småprate med over en kaffekopp og en halvlunken pølse har sett at jeg har stilt meg opp på kjøkkenet og latt mannen ta bilder av meg i bh’en gjør meg svett i nakken 😅 38 6
pøbelsara Skrevet 7. mars 2023 #78730 Skrevet 7. mars 2023 CBE har alltid hatt fokus på kropp. Men å flashe brystvorte er liksom nytt lavmål. Og jeg tenker at uansett om de alltid løper nakne rundt hjemme, så vi barn bli flaue over slike bilder av foreldrene. Det i seg selv er nok til å droppe å poste slike bilder. Og utfra måten CBE fremstiller seg selv på bilder, har jeg veldig vanskelig for å tro at hun har et avslappet forhold til sin egen kropp. 39 6
Kollontaj Skrevet 7. mars 2023 #78731 Skrevet 7. mars 2023 Happy13 skrev (16 timer siden): Hva er det som har skjedd med haka hennes på siste insta-post? Redigert slik?? Det her begynner å gå virkelig langt.... Vis skjult innhold Svarte «Filter», ser nå at filteret Bold glamour gjør at du får det utseendet. 10 2
Populært innlegg Rastebenk Skrevet 7. mars 2023 Populært innlegg #78732 Skrevet 7. mars 2023 Nudeldama skrev (7 timer siden): Dette stemmer ikke. For det første - hvis man leser rundt på kommentarfelt så er det nok av kritiske innlegg som legges ut under fullt navn foulike saker. For det andre - de mange hundre kommentarene som er uenig med CBE-kritikken uttaler seg kritisk. De gjør det bare mot dem som reagerer, ikke mot CBE. For de som ikke er villige til å være åpne for at det kanskje har vært en overreaksjon gjort mot CBE her, på tross av hvor mange hundre mennesker som mener noe annet, så kan det brukes som en påminnelse hvis de noen ganger lurer på hvorfor CBE "aldri innrømmer feil". Har ikke lest alle innlegg her den siste tiden. Men seriøst, mener du at folk skal kritiserer CBE under fullt navn?? Det var ei som gjorde det i sommer og hun ble forfulgt, fikk hele bilen sin ripet opp og ble trakassert med tause telefonoppringinger på kvelden. Dette har LKE innrømmet på sin lokale politistasjon, hvir han ble pålagt å betale omfattende erstatning for tort og svie. LKE er en meget sint mann som mangler en god del sperrer, og jeg forstår utrolig godt at ikke flere tør å kritisere CBE under fullt navn! 46 16
Gjest NordreSving Skrevet 7. mars 2023 #78733 Skrevet 7. mars 2023 Ikkenoledig skrev (20 minutter siden): Men vil det gaven bedriften positivt? Neppe. Følgere som ikke engasjerer seg i innholdet og ikke er «fan» vil i første omgang gi ennå dårligere engasjement og deretter vil de avfølge i samme tempo som andre avfølger. Jeg er enig med deg. Det funker omtrent som å tisse i buksa for å holde seg varm. Mye av dagens underholdning er knyttet opp mot å skape helter og antihelter og legge opp til konflikt. Så kan titterne sitte hjemme i vår egen stue og le og riste på hodet. Reality-sjangeren er et godt eksempel og det er mange som etter deltagelse får sjokk over hvordan de er klippet til det ugjenkjennelige, alt for å skape et narrativ som engasjerer tittere. Jo drøyer, jo bedre. Unge søker i hopetall til konseptene for å kunne bli kjendis og leve av SoMe. Men prisen er høy å betale. For å holde seg relevant over tid krever at du leverer innhold som følgerne vil ha. Uten følgere, ingen annonsører. Jeg tenker alle burde være bevisste på hva de velger å vie oppmerksomhet. Det er våre klikk som gir retning til hva det blir satset på. Det var det jeg skrev i mitt første innlegg i denne saken. Man burde ikke vie det oppmerksomhet.
Frisk Frosk Skrevet 7. mars 2023 #78734 Skrevet 7. mars 2023 Stargaze skrev (6 timer siden): Skjønner godt at hun stenger kontoen. Må være dødsflaut å møte blikket til naboer, foreldre til venner av barna etc. Noen ting bør være privat når man har barn. Og ja, hennes barn har sett henne både toppløs og naken sikkert. Men ikke barnas venner/nettverk etc. At hun stenger kontoen betyr kanskje at hun faktisk har skjønt det selv også At det er flaut, det er jeg sikker på. Men så lenge fb-kontoen, hvor bildene ligger ute, og hennes gamle blogg (selv med mange manglende bilder) fremdeles ligger ute til offentlig innsyn, så gir det ingen mening å gjøre IG privar fordi man ønsker å skjule bildene. Det er nok som andre sier, for å skjule at følgere avfølger og for å skjule kommentarer. 10
Rastebenk Skrevet 7. mars 2023 #78735 Skrevet 7. mars 2023 (endret) Oppgittfrue skrev (4 timer siden): Voldsom oppsving i antall følgere nå..? Nitrist utvikling i samfunnet. Det er Sophie Elise sin latterliggjøring av kondom og slappe peniser og snakk om å få på amfetaminbuksa, og tobarnsmor Carro sin silikonpupp, som får oppmerksomhet hos de unge voksne. Trist som faen. Endret 7. mars 2023 av Rastebenk 38
Frisk Frosk Skrevet 7. mars 2023 #78736 Skrevet 7. mars 2023 K_mb skrev (5 timer siden): Jeg tror det er et rent stunt for å øke oppmerksomheten rundt egen person og for å få flere følgere. Kan jo godt hende naboer og andre relasjoner hun møter på i dagliglivet allerede følger henne. At hun tror at pupp er det som skal til er jo bare tragisk, og sier litt om hvor lite inspirende dette paret er. Hele bildeserien var jo helt meningsløs og pinlig. Oppstilt og stivt. Hun er 36 år, har hun ikke mer å by på etter å ha vært i gamet i så mange år? Selv pupp blir kjedelig, så er dette innholdet hun og han tror de skal leve av, da må hun stadig sprenge nye grenser, mer og mer avkledd, mer og mer utfordrende, mer og mer naken. Det viser CBE at hun ikke er komfortabel med, i hvert fall ikke på kjøkkenet. Så i beste fall ville dette vært en kortvarig løsning for å få flere følgere, litt som å pisse i buksa, godt i noen sekunder i kulden... CBE bør ta et oppgjør med seg selv for å bestemme seg for hvilket forbilde hun vil være for sine to jenter. Om nakenstunt er det hun vil inspirere dem til, så for all del... 19 2
Mekkapekka Skrevet 7. mars 2023 #78737 Skrevet 7. mars 2023 Hallepalle2 skrev (22 minutter siden): Jeg må si at det ikke er rart at hun sliter med panikkangst i perioder. Det er en ting å poste bilder for den store, anonyme massen, men når lokalavisen slår det stort opp slik at naboer, folk i butikken og ikke minst andre foreldre blir obs på dette hadde angsten nok tatt noen og enhver. Vi skal på klassemiljøtiltak i dag, og der er vi en blandet gjeng. Tanken på at de personene man skal småprate med over en kaffekopp og en halvlunken pølse har sett at jeg har stilt meg opp på kjøkkenet og latt mannen ta bilder av meg i bh’en gjør meg svett i nakken 😅 Dette! Tenker skravla har gått lenge blant klassekameratenes foreldre, de snakker nok ikke mindre etter dette stuntet her🙈 Som du sier, jeg blir helt svett!🥴 15
Velinda Skrevet 7. mars 2023 #78738 Skrevet 7. mars 2023 Synes det er litt rart at et kjøpt og betalt bryst ska få så mye spalteplass,det nevnes ikke med et ord at bildet er både redigert og manipulert,er ikke det å bryte loven om at slik ska merkes,heller ingen som reagerer på at hun har et kjøkken med uvalige mål??verden vil bedras 27 4
Jobbermedbarn Skrevet 7. mars 2023 #78739 Skrevet 7. mars 2023 (endret) Snødronninga skrev (1 time siden): Da fikk vel Caroline oppnådd det hun ville. Masse oppmerksomhet, sympati og en drøss nye følgere. 👏Sånn sett kom hun bedre ut av det, enn de av oss som har kritisert stuntet. Jepp. Men da ble jo tv2 artikkelen helt malplassert; hvor er hetsen og all nedtrykkingen? Hun har fått mange nye mannlige følgere, har aldri sett så mange menn kommentere en blogger før, så da er det vel kropp det skal fokuseres på i enda større grad? Overbevist om at disse mennene er null interessert i ukjente barn, fredagsblomster, dårlige utførte yoga styrkeøvelser og i hvertfall ikke to damer som skravler om ubetydelige ting i en podcast. Jeg synes det er et vanvittig trist fokus, men hvis hun stopper utleveringen av barna tenker jeg bare kjør på. For det at det ble så «kaldt» uten barna er vel historie nå, det de har holdt på med de siste dagene er jo virkelig iskaldt. Og det er jo virkelig å gå langt bakover ifht kvinnesak, det så man veldig godt på kommentarene jeg fikk med meg fra mennene. Jeg tror Caroline har mye mer å by på enn det her, så det er bare trist at hun (i mine øyne) nedgraderer seg selv til at ukjente menn sitter og skriver at de vil ha «mer pupp» og får noen flere følgere av det. Jeg synes det var nedverdigende å bare lese noen av de kommentarene. Triste greier. Endret 7. mars 2023 av Jobbermedbarn 32
Vaati Skrevet 7. mars 2023 #78740 Skrevet 7. mars 2023 (endret) Rastebenk skrev (2 timer siden): Har ikke lest alle innlegg her den siste tiden. Men seriøst, mener du at folk skal kritiserer CBE under fullt navn?? Det var ei som gjorde det i sommer og hun ble forfulgt, fikk hele bilen sin ripet opp og ble trakassert med tause telefonoppringinger på kvelden. Dette har LKE innrømmet på sin lokale politistasjon, hvir han ble pålagt å betale omfattende erstatning for tort og svie. LKE er en meget sint mann som mangler en god del sperrer, og jeg forstår utrolig godt at ikke flere tør å kritisere CBE under fullt navn! I og med at samboeren min og jeg har kjøpt oss splitter ny bil så tenker jeg det er tryggest å kritisere dem under nick. Jeg er ikke interessert i å få Lassebasse til å ringe meg opp fra skjult nummer frådende og pesende mens han prøver å krafse seg inn i garasjen her for å få ripet opp bilen vår. Det blir så mye styr, og jeg hadde ikke nølt med å stå frem i media om det etterpå. Endret 7. mars 2023 av Vaati 31 2 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå