Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #77661 Skrevet 21. februar 2023 ~ Ada ~ skrev (7 minutter siden): For å si det kort og greit, så handler det om å ha formidlingsevne/pedagogisk sans (om duå skal lære noe bort). Om ikke det er blikkontakten som er sentral i yoga, så er det uansett nødvendig å skape kontakt ved å treffe med budskapet. Cbe.no bommer på alle punkter, særlig det viktigste - å formidle yogaens verdisyn. Vestlig bløff, krydret med cbe's helt særegne superbløff, blir aldri bra her. Takk for at du formulerte det kort og greit. Du har helt rett, enig i alt. 6
lillehammeren Skrevet 21. februar 2023 #77662 Skrevet 21. februar 2023 Frisk Frosk skrev (29 minutter siden): Meld det til Forbrukertilsynet! Her begår Caroline Berg Eriksen to lovbrudd i én reklame. Både villedende reklame ved å ikke opplyse om at det er et abonnement. Og bruk av filter/endring av hud/utseende uten å merke bildene med retusjert person. Og jammen tok hun ikke en Ingeborg Senneset på det siste bildet og fikk med litt proana på det også! Seriøst, nå må du søke profesjonell hjelp, Caroline Berg Eriksen! Mulig jeg er helt ute; men hva er det som er proana med det siste bildet? 🤷🏼♀️
Frisk Frosk Skrevet 21. februar 2023 #77663 Skrevet 21. februar 2023 lillehammeren skrev (Akkurat nå): Mulig jeg er helt ute; men hva er det som er proana med det siste bildet? 🤷🏼♀️ Hun holder produktet på en bestemt måte med bestemte spenninger i hånden og underarmen for å få frem senen midt i underarmen, for å fremstå tynnest mulig. Dessverre klassisk for de som fronter proana. 22 9
Mrs Bella Skrevet 21. februar 2023 #77664 Skrevet 21. februar 2023 (endret) Vanedis skrev (På 21.2.2023 den 22.07): Det spørs om ikke reklamen også bryter med https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukertilsynets-veiledning-om-markedsforing-av-skjonnshetsprodukter-og-behandlinger-sosiale-medier Dette ut fra at Caroline Berg Eriksen nylig har reklamert for en kostholdsapp, og da påstått at hun følger den for å få i seg det hun trenger (korriger meg hvis jeg husker feil). Og Caroline Berg Eriksen gir vel også kostholdsråd på sine SoMe-kanaler. Når hun nå reklamerer for kosttilskudd sier hun (slik jeg oppfatter det) indirekte at et balansert og variert kosthold ikke er tilstrekkelig. Enig. I går reklamerte hun for appen. Den ene reklamen gjør den andre lite troverdig, eller er det CBE som er lite troverdig? Mao så dekker ikke appen tracking av vitaminer/mineraler gjennom kosten, så da må hun ta vitaminpiller for håret i tillegg? Endret 7. november 2024 av Mrs Bella Endring forenkling 17
Kollontaj Skrevet 21. februar 2023 #77665 Skrevet 21. februar 2023 «Alt kroppen trenger», ikke håret. Håret er nok definert som ikke-kroppslig. 🫣 Gådd, så lei man blir av bløffmakere som tjener penger på andres naivitet. 35
Måne Rampelyset Skrevet 21. februar 2023 #77666 Skrevet 21. februar 2023 Tråden er ryddet for avsporing. Måne, admin.
Gjest Vanedis Skrevet 21. februar 2023 #77667 Skrevet 21. februar 2023 (endret) @Mrs Bellatusen takk for dokumentasjon som viser at CBE i går reklamerte for Lifesum, og at de da påstod ar den dekker alt kroppen trenger. Når Caroline Berg Eriksen dagen etter reklamerer for kosttilskudd (som man kun har behov for hvis man ikke får i seg det man trenger), så blir det feil - Ovenfor samarbeidspartneren Lifesum (for nå vet man ikke om det er bra nok kosthold) - Men også ovenfor Goodforme (som er ansvarlig for korrekt reklamemerking) pga mulig brudd på markedsføringsloven, jf. https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=31659112. Endret 21. februar 2023 av Vanedis
Gjest Vanedis Skrevet 21. februar 2023 #77668 Skrevet 21. februar 2023 Litt til om reklamen for Goodforme. Forbrukertilsynet sin veileder sier - https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning#hvordanmerke Har f.eks denne reklamen en tydelig merking, dvs. - fremtredende plassering - Tydelig skrift og farge - Stor nok skriftstørrelse ? Jf. https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y= Hvor er yrkesstoltheten, når man ikke vil eller klarer å følge lovverket som hører til jobben? Alle influencere som holder på slik ødelegger for "kollegaene" sine. Det er ikke noe rart de har fått et dårlig rykte.
Populært innlegg Torden Skrevet 22. februar 2023 Populært innlegg #77669 Skrevet 22. februar 2023 Denne kommentaren er borte fra yogaposeringsinnlegget hennes. 48 8
Frisk Frosk Skrevet 22. februar 2023 #77670 Skrevet 22. februar 2023 Vanedis skrev (53 minutter siden): Litt til om reklamen for Goodforme. Forbrukertilsynet sin veileder sier - https://www.forbrukertilsynet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/someveiledning#hvordanmerke Har f.eks denne reklamen en tydelig merking, dvs. - fremtredende plassering - Tydelig skrift og farge - Stor nok skriftstørrelse ? Jf. https://instagram.com/carolinebergeriksenno?igshid=YmMyMTA2M2Y= Hvor er yrkesstoltheten, når man ikke vil eller klarer å følge lovverket som hører til jobben? Alle influencere som holder på slik ødelegger for "kollegaene" sine. Det er ikke noe rart de har fått et dårlig rykte. Da er vi vel oppi fire brudd på loven - på én reklame... 16 2
Frisk Frosk Skrevet 22. februar 2023 #77671 Skrevet 22. februar 2023 Torden skrev (22 minutter siden): Denne kommentaren er borte fra yogaposeringsinnlegget hennes. Sannheten var vel for vanskelig å forholde seg til... 21 2
Gjest Keikolina Skrevet 22. februar 2023 #77672 Skrevet 22. februar 2023 ~ Ada ~ skrev (5 timer siden): Det er en jæskla god deal om du handler via cbo.no. Du sparer enormt, og produktet er eksklusivt og knapt å få tak i andre steder Men ølgjær tabletter gjør samme sak og er mye billigere.
EmilieH Skrevet 22. februar 2023 #77673 Skrevet 22. februar 2023 Hun jobber hardt må jeg si, eller det er vel kanskje jobb for henne. Først løping, så tannlegen, så frisøren også avsluttes det med vinterferie. Og igår trente hun to ganger, og var i Oslo. Tror ikke det kommer så mye mynt i kassen deres om dagen. 19 4
Populært innlegg Felis Skrevet 22. februar 2023 Populært innlegg #77674 Skrevet 22. februar 2023 Av en eller annen grunn dro Spotify i gang med Life By Caroline i bilen min i dag. Og siden jeg ikke har lyst på 9700kr i bot, så tok det litt tid før jeg fikk skrudd av. Uansett, i introen sier Caroline at hun ikke bryr seg om Valentines, at de aldri har feiret det og at det bare er en dato. Hun blir like glad for blomster fra Lars Kristian hvilken som helst annen dag. Ikke at han gir henne det, men... Et lite googlesøk viser at Valentines har vært en big deal for Caroline hvert eneste år fra 2011 til 2020. Aner ikke hvordan det var i 2021 og 2022, for jeg gidder ikke å sjekke IG, men i 2023 driter hun altså en lang marsj i hele Valentines. Hva har forandret seg? Ingen som bestilte reklamesamarbeid i år? 69 1 20
Zenhouse Skrevet 22. februar 2023 #77675 Skrevet 22. februar 2023 calenti skrev (15 timer siden): (Klippet litt i sitaten for å forenkle.) Dette er minst like ille som feil kostholds- og treningsråd. Villedende reklame, eksponering av barn, mangelfull og potensielt skadelige trenings- og kostholdstips. Bare dette er jo hårreisende, og det finnes mer å ta av. Hadde bare pillene virkelig vært hårreisende… ( he he kunne ikke dy meg) 17
kraftwerk Skrevet 22. februar 2023 #77676 Skrevet 22. februar 2023 (endret) Felis skrev (22 minutter siden): Av en eller annen grunn dro Spotify i gang med Life By Caroline i bilen min i dag. Og siden jeg ikke har lyst på 9700kr i bot, så tok det litt tid før jeg fikk skrudd av. Uansett, i introen sier Caroline at hun ikke bryr seg om Valentines, at de aldri har feiret det og at det bare er en dato. Hun blir like glad for blomster fra Lars Kristian hvilken som helst annen dag. Ikke at han gir henne det, men... Et lite googlesøk viser at Valentines har vært en big deal for Caroline hvert eneste år fra 2011 til 2020. Aner ikke hvordan det var i 2021 og 2022, for jeg gidder ikke å sjekke IG, men i 2023 driter hun altså en lang marsj i hele Valentines. Hva har forandret seg? Ingen som bestilte reklamesamarbeid i år? Jeg måtte søke opp, og det har du pinlig rett i 🙈😅. Er mange røde, romantiske bilder på Google med roser og hjerter. Flere blogginnlegg og innlegg på IG vdr Valentines Day. Dette er tydelig en dag CBE setter pris på, og en dag ekteparet på en eller annen måte har markert for hverandre. Syntes det blir så avslørende å si "jeg bryr meg ikke om x og y, det kan jeg få/gjøre når som helst, men ikke at det noen gang skjer" - i mitt hode er det en måte å kommunisere på, som undergraver sannheten fordi man på en måte ikke vil vise seg sårbar eller ydmyk. Samtidig avslører man seg selv i slutten av setningen, tror nok det er ganske ubevisst - for de fleste formulerer seg slik når noe er sårt for dem. Alle gjør det så forskjellig på Valentines, det er helt klart en kommersiell dag skapt av kapitalismen, og her hjemme har vi ikke noe "fast" fra år til år, men er koselig å overraske hverandre litt 😉. Må ærlig innrømme at dette bare gir meg ytterligere bekreftelse for spekulasjon, ift ekteskapet deres. Hun har skrevet på bloggen; Det er nettopp derfor jeg synes Valentine’s Day, morsdag og farsdag er fine dager blant alle hverdagene. Lars-Kristian har stukket til Leeds på kompistur for å se fotball, og dro i otta i går tidlig. Han lå nok og sov da jeg var oppe i dag, men jeg ble veldig overrasket da jeg kjørte jentene til barnehagen og oppdaget roser og en liten gaveeske med godsaker som hang på postkassen https://www.carolinebergeriksen.no/2019/02/14/happy-valentines-day-5/ Endret 22. februar 2023 av kraftwerk 17
Kollontaj Skrevet 22. februar 2023 #77677 Skrevet 22. februar 2023 Felis skrev (16 minutter siden): Av en eller annen grunn dro Spotify i gang med Life By Caroline i bilen min i dag. Og siden jeg ikke har lyst på 9700kr i bot, så tok det litt tid før jeg fikk skrudd av. Uansett, i introen sier Caroline at hun ikke bryr seg om Valentines, at de aldri har feiret det og at det bare er en dato. Hun blir like glad for blomster fra Lars Kristian hvilken som helst annen dag. Ikke at han gir henne det, men... Et lite googlesøk viser at Valentines har vært en big deal for Caroline hvert eneste år fra 2011 til 2020. Aner ikke hvordan det var i 2021 og 2022, for jeg gidder ikke å sjekke IG, men i 2023 driter hun altså en lang marsj i hele Valentines. Hva har forandret seg? Ingen som bestilte reklamesamarbeid i år? Interflora var annonsør i 2020, så du har nok rett i at det ikke er viktig om det ikke gir penger i kassa. Som med alt annet, feks søppelrydding og varme til barn i nød. Ingenting på IG i 2021, dette i 22: https://www.instagram.com/p/CZ851oQgA8W/?igshid=YmMyMTA2M2Y= 30
EmilieH Skrevet 22. februar 2023 #77678 Skrevet 22. februar 2023 Og følgertallene stuper, nå er det nede i 297 660 lurer på hvor lenge de kan holde på med dette livet! 16
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 22. februar 2023 Populært innlegg #77679 Skrevet 22. februar 2023 (endret) EmilieH skrev (2 timer siden): Og følgertallene stuper, nå er det nede i 297 660 lurer på hvor lenge de kan holde på med dette livet! Mange influensere lever helt fint med en tredjedel av følgertallet tik CBE, en hel del annonsører er nok blitt mer bevisste på å etterspørre statistikker på land, by og demografi før de inngår avtaler. Disse er mer avgjørende enn det totale følgertallet. Men så var det dette med omdømmet, da. Det blir vanskeligere og vanskeligere for en bedrift med godt omdømme, å knytte til seg en influenser med dårlig omdømme, for publikum sier fra nå! Det er f.eks ingen kommersiell aktør som kunne risikert en storm som NRK har med Sophie Elise uten å ta et eneste synlig grep, for NRK løper ca null risiko. Vi er alle tvunget til å finansiere driften, og de kan fortsette å gi gigantiske føkk ju til alle som nå er misfornøyde. Treasures AS har pådratt seg eksepsjonelt dårlig omdømme, og viser overhodet ingen ønske om endring i så henseende. Det eneste de gjør, er å utvide aksjonsradiusen sin noe, med podcast og yogakurs. Men innholdet er like innholdsløst som det har vært siden de flyttet seg fra blogg til IG, og treningsuniverset består fremdeles av invitasjoner til å betrakte frontfigurens kropp i utstuderte posisjoner i figurnære antrekk, med minst mulig tekstiler. Styrets leder fortsetter sine underlige utspill på Twitter og lykkes tilsynelatende ikke med å stable på beina en egen karriere. Jeg tror flere og flere ser hvor tåpelig, amatørmessig og tomt det de driver med nå er, og derfor aktivt avfølger. For driften er det nok først og fremst krise at annonsørene ser det. Og akkurat det har vært godt synlig en stund, så spørsmålet står: hvor lenge kan dette vare? Endret 22. februar 2023 av FruJohansen Skrivefeil 49 9
Kollontaj Skrevet 22. februar 2023 #77680 Skrevet 22. februar 2023 Som jeg skrev litt over i tråden, man kan fint leve av 5-10 000 følgere på IG, så følgertallet er ikke så dramatisk. At de jukser med likes og kommentartall er derimot noe annonsører kan blendes av. Engasjementsraten går da kunstig opp. Ved å skjule likes på alle innlegg under cirka 4000 likes, blir jo gjennomsnittet ganske så høyt. Tror likevel at det er troverdighet og omdømme som gjør at annonsører velger andre til å selge for dem. 24 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå