Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Frisk Frosk skrev (9 timer siden):

Til nå 72 linker som dokumenterer at to små barn er brukt som barnearbeidere, fått sitt privatliv og sin oppvekst eksponert på nett, mistet retten til å skape sin egen digitale identitet. To små barn som i praksis er helt rettsløse, fordi ingen lover pr. i dag beskytter dem fra deres egne foreldres totalt uvettige utnytting av egne barn som salgsobjekter i egne bedriftskanaler.

Både grunnloven og personopplysningsloven med forordning har bestemmelser som gjelder rett til vern av privatliv og personvern. Dessverre virker det som om mange influencere ignorerer dette lovverket. Anbefaler dere i denne tråden som sitter på god dokumentasjon å sende klage til Datatilsynet. https://www.datatilsynet.no/om-datatilsynet/kontakt-oss/klage-til-datatilsynet/

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ligger sjuk, og tenkte å høre på denne poden, da. 

"Når vi fikk det litt inn, da, når vi kjønte det... så blir man litt varm, og da koser meg veldig, for jeg vil jo gjerne ha opp pulsen når jeg trener. Og når man kan det, så må man jo bevege seg mot ballen for å slå den over, og da blir man jo varm". 

De tror de kunne varmet opp litt mer, men det var gøy å være alene for da kunne de le og hyle som de ville. 

Dyptpløyende analyse av sporten pæddel/paddel/pædle der altså. 

Utroskap - høres ut som en påstand bare kastet ut. Har de ikke snakket om temaet i forkant? Her er faktisk caroline litt mer forberedt enn susan, susan reagerte jo som hun fikk en maur i buksa. 

Igjen, trening. Har de ikke en stikkordsliste? Hun finner ikke ordet "rutine"? "jeg har en haug med tips, men jeg kommer ikke på noen ting nå!" 

Utdanningsvalg - etter mye selvmotsigende pjatt bør alle chille med sånt, fordi de er unge. Her kunne hun med hell reflektert litt over det ekstreme presset hun har hatt på seg selv siden ungdomsskolen og hvordan det kanskje påvirker de psykiske plagene hun vier mye tid til i starten... 

Sosiale medier og Sverige - høres ut som Sarah Palin som kunne se Russland fra vinduet sitt. Jeez, for en dum diskusjon. Skal man slenge så voldsomt med leppa, så bør man ha satt seg inn i både debatt og lovverk før man begynner... 

"dilemma - kan du uttrykke hva du mener med det?"... 

Til neste episode skal jeg ha en flaske vin og drikke hver gang Susan sier "åh guuuud"

• Liker 41
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta

MacBeth skrev (2 timer siden):

Det er en podcast fra moderne media som har egne klippere/redigerere. Det er de som har podcasten som setter et "flagg" der reklamen skal inn, resten redigeres kun på premisser satt av dem selv, utenom justering av lyd/støy.  ("Hold pusten" pod sin siste episode, har nettopp gått over til MM og der forklarer dem raskt hva det innebærer, og enkelt om struktur). 

Felis skrev (1 time siden):

De klipperne har ikke vært i nærheten av den podcasten, i så fall burde de finne noe annet å gjøre! En ting er at formatet er "to venninner som tar opp forskjellige temaer". Mange har lykkes med det. Men det krever at de har noe å komme med. Enten at de har opplevd noe uvanlig eller spennende, eller at de har en betraktning eller mening som er interessant for andre. Eventuelt kan man komme unna med bare skravling dersom man er usedvanlig morsom og slagferdig.

Ingen av de to damene opplever noe som helst utenfor husets fire vegger. De er i praksis hjemmeværende husmødre, med stor interesse for å pleie seg selv. Det er rett og slett ikke interessant, eller relaterbart,  for folk flest. Hadde det vært noen voksne på jobb, så hadde de sørget for at Susan ikke brukte 4 minutter på hvordan hun frakter barn til og fra trening. Eller at Caroline bruker et par minutter på inngående detaljer om omgangssyken sin. Som jeg skrev i recap-en, de skjønner ikke selv hvor langt et minutt er i podcastsammenheng.

De har heller ingen betraktninger som er verdt å dele med andre. Jeg forventer ikke en utgreiing om krigen i Ukraina, eller jordskjelvet i Tyrkia/Syria, for Caroline har vært tydelig på at hun ikke adresserer slike ting. Og årsaken tror jeg er at hun ikke ser nyheter, men prioriterer chick-flicks foran mølla. Men de touchet jo både barneeksponering og kosmetiske inngrep, og det har de begge forutsetninger for å mene noe om. Dessverre er det åpenbart at Caroline ikke vil røre ved noen av temaene og Susan har ikke evne til å følge en eneste tråd, så det ble bare overfladisk pjatt uten en eneste mening.

Når det kommer til humor og formuleringsevne, så mangler de begge deler. De synes sikkert det er en fin touch å starte podcasten med latter. Hyggelig stemning i introen, liksom. Men da må de jo fortelle hva de ler av! De skal jo engasjere lytteren, ikke gi henne følelsen av å være hun mindre kule på ungdomsskolen som aldri visste om de lo av henne, eller med henne. Interne vitser fungerer ikke i podcast! Og når det gjelder formuleringsevne... Første bud for å være slagferdig er å kunne formulere fulle setninger!

De kunne gjort så mye mer med denne podcasten! Hva med å se med skråblikk på hverdagen sin? Hjemmeværende husmødre med ekstremt behov for selvpleie kunne blitt hysterisk morsomt med den rette vinklingen! Man kommer langt med litt selvironi og humor! Og de trenger selvfølgelig ikke mene så mye om aktuelle temaer, men da bør de droppe å ta det med også. Og så kunne de jobbet litt med disposisjon og språk. Muligens tatt en runde til logoped, begge to. Og så må de tenke på at de gjør dette for lytterne, ikke for seg selv. Ingen liker følelsen av å stå utenfor å se inn, de må inkludere!

Jeg vet at de ikke kommer til å ta til seg et eneste av disse rådene, de går sikkert under kategorien "hat". Men jeg tror oppriktig at med de rette grepene kan denne podcasten få et publikum.

Jeg er ganske sikker på at det er lurt å høre på gode, profesjonelle podcaster på mølla for opplæring og inspirasjon, istedet for å bare høre på sin egen, blandet med ungdomsserier. Skal det bli bra må man jo bruke litt tid på å sette seg inn i temaene man snakker om. Har ikke hørt den, men det høres jo veldig uprofesjonelt ut. Ingen ønsker å høre en fotballkommentator si på sparket - "han i den grønne trøya mistet ballen over den hvite stripa. Nå kommer det en i blå trøye og kaster den inn til de andre igjen." Fotballkommentatorene er gode når de har brukt mye tid på å sette seg inn i historien og statistikken til fotball, spillerne og lagene, og kan bruke det til å sette kampen inn i en kontekst. Snakker du om utroskap er det selvsagt at man har noe kjøtt på beinet å linke det til. Noe som helst som gjør det interessant ut over hva to hjemmeværende, uutdannede tenker om de hypotetisk hadde blitt utsatt for det selv.

Begrepet har blitt brukt i mange ulike sammenhenger tidligere, knyttet til virksomheten og uttalelser fra paret, men Dunning-Krugerlife høres ut som den mest treffende samlebeskrivelsen på alle oppstartene deres. Javisst er det bra å tenke som Pippi at, "det har jeg aldri gjort før, det får jeg helt sikkert til!". Men man er ikke født profesjonell inn i alle yrker bare fordi man tenker at man er interessant nok bare ved å være seg selv. Et liv med null input er og blir et liv med null input. Shit in - shit out, sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper virkelig jeg tar feil,  men er jentene alene på hotellrommet mens mor og far er ute og løper morgentur?  

Eller de har sikkert med seg noen til å passe barna, for at de skal kunne ta løpeturen sin….. 

Endret av Anastacia
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (22 minutter siden):

Jeg er ganske sikker på at det er lurt å høre på gode, profesjonelle podcaster på mølla for opplæring og inspirasjon, istedet for å bare høre på sin egen, blandet med ungdomsserier. Skal det bli bra må man jo bruke litt tid på å sette seg inn i temaene man snakker om. Har ikke hørt den, men det høres jo veldig uprofesjonelt ut. Ingen ønsker å høre en fotballkommentator si på sparket - "han i den grønne trøya mistet ballen over den hvite stripa. Nå kommer det en i blå trøye og kaster den inn til de andre igjen." Fotballkommentatorene er gode når de har brukt mye tid på å sette seg inn i historien og statistikken til fotball, spillerne og lagene, og kan bruke det til å sette kampen inn i en kontekst. Snakker du om utroskap er det selvsagt at man har noe kjøtt på beinet å linke det til. Noe som helst som gjør det interessant ut over hva to hjemmeværende, uutdannede tenker om de hypotetisk hadde blitt utsatt for det selv.

Begrepet har blitt brukt i mange ulike sammenhenger tidligere, knyttet til virksomheten og uttalelser fra paret, men Dunning-Krugerlife høres ut som den mest treffende samlebeskrivelsen på alle oppstartene deres. Javisst er det bra å tenke som Pippi at, "det har jeg aldri gjort før, det får jeg helt sikkert til!". Men man er ikke født profesjonell inn i alle yrker bare fordi man tenker at man er interessant nok bare ved å være seg selv. Et liv med null input er og blir et liv med null input. Shit in - shit out, sånn er det bare.

Noen som vet om det har blitt en "populær" pod? Antall lyttere - ratings ol. Event hvor kan man finne dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På besøk skrev (57 minutter siden):

Ligger sjuk, og tenkte å høre på denne poden, da. 

"Når vi fikk det litt inn, da, når vi kjønte det... så blir man litt varm, og da koser meg veldig, for jeg vil jo gjerne ha opp pulsen når jeg trener. Og når man kan det, så må man jo bevege seg mot ballen for å slå den over, og da blir man jo varm". 

De tror de kunne varmet opp litt mer, men det var gøy å være alene for da kunne de le og hyle som de ville. 

Dyptpløyende analyse av sporten pæddel/paddel/pædle der altså. 

Utroskap - høres ut som en påstand bare kastet ut. Har de ikke snakket om temaet i forkant? Her er faktisk caroline litt mer forberedt enn susan, susan reagerte jo som hun fikk en maur i buksa. 

Igjen, trening. Har de ikke en stikkordsliste? Hun finner ikke ordet "rutine"? "jeg har en haug med tips, men jeg kommer ikke på noen ting nå!" 

Utdanningsvalg - etter mye selvmotsigende pjatt bør alle chille med sånt, fordi de er unge. Her kunne hun med hell reflektert litt over det ekstreme presset hun har hatt på seg selv siden ungdomsskolen og hvordan det kanskje påvirker de psykiske plagene hun vier mye tid til i starten... 

Sosiale medier og Sverige - høres ut som Sarah Palin som kunne se Russland fra vinduet sitt. Jeez, for en dum diskusjon. Skal man slenge så voldsomt med leppa, så bør man ha satt seg inn i både debatt og lovverk før man begynner... 

Til neste episode skal jeg ha en flaske vin og drikke hver gang Susan sier "åh guuuud"

Åh guuuud, tror jeg slår følge med deg om dette er representativt for "Susann og Caroline pjatter om temaer de ikke har peiling på".

Har ikke forsøkt å lytte, referatene her i tråden er mer enn nok grunnlag til å bruke tiden min på noe mer givende. Som å fylle drivstoff eller betale MVA.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anastacia skrev (30 minutter siden):

Jeg håper virkelig jeg tar feil,  men er jentene alene på hotellrommet mens mor og far er ute og løper morgentur?  

Eller de har sikkert med seg noen til å passe barna, for at de skal kunne ta løpeturen sin….. 

Garantert ikke alene. Sikkert hos hun tanten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På besøk skrev (1 time siden):

Eller når Caroline sier "Skjønner du hva jeg mener"? Det blir også repetert mange ganger. 

Forresten jeg har et ypperlig dilemma til Caroline. Aldri eksponere barna igjen, eller aldri ta en poserende speilselfie? :ler:

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (17 minutter siden):

Eller når Caroline sier "Skjønner du hva jeg mener"? Det blir også repetert mange ganger. 

Forresten jeg har et ypperlig dilemma til Caroline. Aldri eksponere barna igjen, eller aldri ta en poserende speilselfie? :ler:

Denne er lett. Rekvisitter kan utgå, speilbildet bestå

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte opp podkasten til CBE, og kom over hjemmesiden (som er tom).

Søkte opp domenet, som Netfit AS står som eier av. Dette syns jeg er litt rart all den tid CBE og LKE eier 100% av Treasures AS, mens de eier 55% av Netfit AS.

Uavhengig av dette syns jeg det blir rotete, og man kan jo som forbruker begynne å lure på hvem som står bak og hva hensikten er, all den tid det er uttalt at LKE er den som utelukkende jobber med Netfit mens CBE svarer. 

78887CDB-7BAB-4D44-8B75-226AF7B9B428.jpeg

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snøsøta
Ellevira skrev (2 timer siden):

Noen som vet om det har blitt en "populær" pod? Antall lyttere - ratings ol. Event hvor kan man finne dette?

Nr 171 på Spotify https://chartable.com/charts/spotify/norway-top-podcasts?page=4

Nr 137 på Podtail https://podtail.com/top-podcasts/no/

Ikke inne på Podtoppen som er den mest korrekte lista- mest sannsynlig fordi de ikke ønsker å være der. De har nok mer enn en lytter som de nederst på lista har, og Moderne Media som publiserer podcasten er en av medeierne i Podtoppen, så de har gratis tilgang til listen. Det er imidlertid mulig å velge å ikke bli registrerte. Regner med det er fordi lyttertallene er så lave at det vil se ut som en fjasko for lyttere og annonsører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (8 minutter siden):

Har de annonsører? 

Jeg har ikke hørt podcast'en, men tviler på at de har noen annonsører, og skulle de ha det så er det sikkert TMklinikken 😛

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Era Vulgaris skrev (7 timer siden):

De vet nok egentlig bedre, men de gir faen. Tenk å gi faen i egne barns trygghet og sikkerhet. Da er du elendige foreldre, rett og slett. 
Og at de nå kjører på med enda mer eksponering, framstår som ren trass fra bedriften. Ingen skal fortelle dem hvordan de skal håndtere dette, nei. De er jo verdensmestre i absolutt alt, og den holdningen kommer til å gjøre ende på levebrødet deres. De virker rett og slett mindre intelligente. 

Enig med deg. Det er nok trass og ingen-skal-fortelle-oss hva vi skal gjøre. Helt horribel innstilling når det er egne barn involvert. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (5 timer siden):

Repeterer denne. Noe av det snåleste jeg har sett, og elendig reklame. Men nå la jeg også merke til en kommentar jeg ikke hadde sett om all dritten hun får:

IMG_20230212_115749.png

IMG_20230212_115838.png

Betyr kanskje ingenting, men jeg forsøkte å google brukernavnet til den som mener CBE får så mye dritt... og finner absolutt ingenting, ikke ett eneste treff. Hva betyr det?

Jeg er ikke på instagram, men når jeg googler andre så bruker det jo å komme opp. Kan man gjøre seg usynlig for søk på IG?

(Spør fordi jeg ikke vet nok om IG og fordi ekteparet Eriksen dessverre har en historie med å opprette falske brukere for å forsvare seg selv i some.)

Endret av Frisk Frosk
fjernet brukernavn og tilføyde et spørsmål og en kommentar
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (4 timer siden):

Betyr kanskje ingenting, men jeg forsøkte å google denne xxx... og finner absolutt ingenting, ikke ett eneste treff. Hva betyr det?

Det er nok en ekte person, se i bioen hennes. Cbe har faktisk ekte fans som liker stilen og ser opp til henne. Tro det eller ei 🤷‍♂️  Men at de har falske følgere og sikkert noen egne kontoer som kommenterer her og der, se det skal man ikke se bort fra!

Endret av NettoppJa
Fjernet navn
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusern3 skrev (48 minutter siden):

Enig med deg. Det er nok trass og ingen-skal-fortelle-oss hva vi skal gjøre. Helt horribel innstilling når det er egne barn involvert. 

Det er et tydelig mønster hos dem. Får de kritikk for noe, kan du banne på at da gjør de det i enda større grad. Framstår verre enn en trassig 3-åring. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...