Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Sursøtsaus skrev (1 time siden):

Interessant at hun mener det er verre å legge ut info som når barna mistet deres første tann, begynte å gå, slutta med bleie enn info om hobby eller skole. Ikke fordi jeg synes det er så jævla kult å vite om de førstnevnte greiene, jeg er enig i at det burde forbeholdes privat. Men detaljer om steder barna oppholder seg regelmessig som skole og fritidsaktiviteter putter barna i en veldig sårbar situasjon. Skrekkeksempelet er jo barnet til Anna Rassmusen som opplevde at fremmede oppsøkte dem på barnehage/skoge. Det at hun ikke navngir skolen hjelper ikke når hun har oppnevnt andre detaljer om skolen som gjør det lett for folk å søke opp hvilken skole det gjelder.

Og ang barn i reklame så synes jeg fokuset hennes flytter seg veldig til "jeg gjør ikke det", når dette ikke er helt sant. Beckmanreklamen hennes inneholdt kanskje ikke bilder av barna (husker ikke helt sikkert), men hun nevnte at barna likte å bruke sekken så teknisk sett bruker hun barna i reklame, hun bare unngår å avbilde dem i annonsen. 

Fint at hun tar det opp. Skulle gjerne likt å høre henne snakke om temaet med en som kunne stilt litt flere kritiske spørsmål enn Susan som jo til syvende og sist er inhabil. 

LKE og/eller CBE har dessuten dokumentert skoleveien de bruker, med kart på en eller annen treningsapp, om jeg ikke husker feil. Ble dokumentert i tråden en gang. Det ble lagt ut av en eller begge foreldre for å vise at de kombinerte trening og levering av barn.

Det er skummelt hvor lite disse to foreldrene tenker på de potensielle konsekvensene av det de gjør.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frisk Frosk skrev (52 minutter siden):

LKE og/eller CBE har dessuten dokumentert skoleveien de bruker, med kart på en eller annen treningsapp, om jeg ikke husker feil. Ble dokumentert i tråden en gang. Det ble lagt ut av en eller begge foreldre for å vise at de kombinerte trening og levering av barn.

Det er skummelt hvor lite disse to foreldrene tenker på de potensielle konsekvensene av det de gjør.

Det er bare creepy. Man kan si at man kombinerer trening og levering av barn uten å legge ut et føkkings kart. 

En annen ting jeg kjenner litt på er følgende: jeg har hørt alle episodene av podden, og som hjernedød underholdning går det ned hos meg (ikke ukritisk men jeg ekke kresen på trash). Men jeg synes det er litt spesielt at de fremstiller samtalen som "to venniner" hvor spesielt CBE viser seg fra en mer "rølpete" og åpen side. For det første, de ekke "bare to venninner", de er arbeidsgiver (eller lignende) og ansatt. De kan godt være gode venner privat, men siden Susan er agenten til CBE så vil det være punkter de enten ikke kan snakke om i det hele tatt, eller så kan de ikke snakke så nyansert om det slik som da de gikk inn på tema barneeksponering og kirurgi for det vil sverte bedriften og det vil også putte Susan i en situasjon hvor hun som ansatt ikke kan snakke ukritisk om bedriften CBE og deres valg. Det gjør at hele den spalten "uten filter" blir veldig symbolsk, for den skal liksom vise bedriftens hovedperson som en åpen, mer ustrigla "snakke fra levra" person, men det er så kalkulert likevel at det blir uforløsende når de til og med tar opp temaer de selv har vært i hardt vær for.

• Liker 29
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (1 time siden):

De har dokumentert skoleveien? 🫣 Dette er jo direkte uansvarlig med tanke på hvor eksponert disse barna er. Herlighet? De har ikke hørt om lokkemenn?

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sursøtsaus said:

Interessant at hun mener det er verre å legge ut info som når barna mistet deres første tann, begynte å gå, slutta med bleie enn info om hobby eller skole. Ikke fordi jeg synes det er så jævla kult å vite om de førstnevnte greiene, jeg er enig i at det burde forbeholdes privat. Men detaljer om steder barna oppholder seg regelmessig som skole og fritidsaktiviteter putter barna i en veldig sårbar situasjon. Skrekkeksempelet er jo barnet til Anna Rassmusen som opplevde at fremmede oppsøkte dem på barnehage/skoge. Det at hun ikke navngir skolen hjelper ikke når hun har oppnevnt andre detaljer om skolen som gjør det lett for folk å søke opp hvilken skole det gjelder.

Og ang barn i reklame så synes jeg fokuset hennes flytter seg veldig til "jeg gjør ikke det", når dette ikke er helt sant. Beckmanreklamen hennes inneholdt kanskje ikke bilder av barna (husker ikke helt sikkert), men hun nevnte at barna likte å bruke sekken så teknisk sett bruker hun barna i reklame, hun bare unngår å avbilde dem i annonsen. 

Fint at hun tar det opp. Skulle gjerne likt å høre henne snakke om temaet med en som kunne stilt litt flere kritiske spørsmål enn Susan som jo til syvende og sist er inhabil. 

Ikke glem at da en av de mindreårige skulle slutte med smokk, så ble dette viet et helt innlegg på bloggen. Behørig dokumentert med bilder og utbroderinger om den mindreåriges reaksjon og tanker. 
Arrester meg gjerne om jeg tar feil, men det var i forbindelse med et reklameoppdrag. 

• Liker 28
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindreårig på story i dag!

Både video (bakfra), info om aktivitet, og lyd og film fra nevnte aktivitet sammen med andre barn.

• Liker 26
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FruRosa skrev (1 time siden):

Mindreårig på story i dag!

Både video (bakfra), info om aktivitet, og lyd og film fra nevnte aktivitet sammen med andre barn.

De publiserer video av andres barn i sine kanaler? Jeg hadde blitt fly forbanna hvis en influencer hadde gjort det med mine barn. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

Jeg har nå tipset Forbrukertilsynet om at både Fredrikstad_Sentrum, TM Klinikken og Caroline Berg Eriksen bryter loven om reklame for kosmetiske behandlinger.

Får håpe de kan gjøre noe med det og ikke bare putte det i skuffen med begrunnelsen at de ikke har kapasitet til å gå videre med det

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snøsøta skrev (11 timer siden):

Men her er det uansett svart på hvitt, de fleste reklamene er barna avbildet, ellers er de aktivt tilstede med navn eller framvisning av private områder som barnerom og lekeområder hvor de er avbildet lekende, eller mer klærne i senere innlegg. Det skjer ikke med anonyme barn i reklame - du får ikke se dem tatt bilde av av mamma eller pappa mens de leker på sitt private rom uten at de vet det. De får heller ikke bursdagen sin, fødselen, dåpen, skolestarten, barnehagestarten brukt i reklame. Så hun har til og med fått penger for å dele privat informasjon om barna.

Mulig min sarkasme ikke kom godt nok frem. Jeg vet jo at hun bruker barna i reklame, la meg forklare mitt avsnitt:  "Hun bruker jo ikke barna i reklame, ettersom barna ikke blir avbildet i reklamen". CBE sier selv i podcasten at hun ikke bruker barna i reklame. Barna ble ikke avbildet i Beckman innlegget hvor sekken ble vist frem og dermed tror CBE at man ikke har fått med seg bildene/filmene av jentene dansene nedover veien med hver sin Beckman sekk på ryggen. Eller alt som er nevnt med barnerommet, Fotoknudsen med bilder av barna og gudene vet hva. Hun skjønner ikke sammenhengen, men tenker utelukkende på det ene innlegget ettersom hun, som mange influencere virker som dem sliter med langtidshukommelse, og det virker som at hun mener at når man bruker barn i reklame så er det når ungen selv holder produktet omtrent. Men sannheten er som du sier, hun har fått penger for å utlevere dem i svært mange settinger, ergo hun bruker barna I reklame.

"Dette utsagnet gjelder jo selvsagt fra en uviss tid tilbake, og sånn sett har hun helt rett". når CBE ofte sier "det gjør jeg ikke" så føler jeg at hun kun ser typ ei uke bak i tid, og ikke de 10årene hun har vært mor. Igjen problemer med hukommelsen.

• Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MacBeth skrev (33 minutter siden):

Mulig min sarkasme ikke kom godt nok frem. Jeg vet jo at hun bruker barna i reklame, la meg forklare mitt avsnitt:  "Hun bruker jo ikke barna i reklame, ettersom barna ikke blir avbildet i reklamen". CBE sier selv i podcasten at hun ikke bruker barna i reklame. Barna ble ikke avbildet i Beckman innlegget hvor sekken ble vist frem og dermed tror CBE at man ikke har fått med seg bildene/filmene av jentene dansene nedover veien med hver sin Beckman sekk på ryggen. Eller alt som er nevnt med barnerommet, Fotoknudsen med bilder av barna og gudene vet hva. Hun skjønner ikke sammenhengen, men tenker utelukkende på det ene innlegget ettersom hun, som mange influencere virker som dem sliter med langtidshukommelse, og det virker som at hun mener at når man bruker barn i reklame så er det når ungen selv holder produktet omtrent. Men sannheten er som du sier, hun har fått penger for å utlevere dem i svært mange settinger, ergo hun bruker barna I reklame.

"Dette utsagnet gjelder jo selvsagt fra en uviss tid tilbake, og sånn sett har hun helt rett". når CBE ofte sier "det gjør jeg ikke" så føler jeg at hun kun ser typ ei uke bak i tid, og ikke de 10årene hun har vært mor. Igjen problemer med hukommelsen.

CBE publiserer reklamebilder av en skolesekk med diverse tilleggsprodukter, skriver at "Xxxx elsker dette!!" og diverse annen sentimental info, og likevel så påstår CBE at dette identifiserte og godt kjente barnet ikke brukes i reklame?? Altså, hun virkelig laget seg noen helt spesielle sannheter oppi hodet 😵💫 Disse helt spesielle sannhetene passer kun i en enveis podcast sammen med en smiskende venn/forretningspartner, CBE hadde jo blitt fullstendig slaktet i en debatt. 

Rett og slett merkelig at CBE klarer å sove godt om nettene...

Nei vent..... 

Endret av Rastebenk
  • Liker 43
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (11 minutter siden):

Hvor skal barna deres sove i natt, da, folkens? Bilde? Video? Anyone?

Altfor mye utleverende info og filmer av ungene. Send dette til besteforeldre og andre nære som måtte bry seg CBE, ikke til Norges ensomme menn som maser om OnlyFans-kanal og swingersaften 😕

• Liker 38
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (14 minutter siden):

Hun gjør jo ikke det, for hun har jo sagt at hun har fått angstanfall på nettene og skylder på  hatkommentarer og hets i sosiale medier

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rastebenk skrev (31 minutter siden):

CBE publiserer reklamebilder av en skolesekk med diverse tilleggsprodukter, skriver at "Xxxx elsker dette!!" og diverse annen sentimental info, og likevel så påstår CBE at dette identifiserte og godt kjente barnet ikke brukes i reklame?? Altså, hun virkelig laget seg noen helt spesielle sannheter oppi hodet 😵💫 Disse helt spesielle sannhetene passer kun i en enveis podcast sammen med en smiskende venn/forretningspartner, CBE hadde jo blitt fullstendig slaktet i en debatt. 

Nei vent..... 

Hun skyr nok debatter som pesten. I podcasten innrømmet hun også at hun ikke følte seg komfortabel med å bli intervjuet i noen slags sammenheng. Forklaringen var vel at ting hun sa kunne bli vridd på og misforstått. Jeg tror også det er en frykt for å bli stilt til veggs med tema hun ikke vil snakke om. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (1 minutt siden):

Hun gjør jo ikke det, for hun har jo sagt at hun har fått angstanfall på nettene og skylder på  hatkommentarer og hets i sosiale medier

Tror CBE.no får svært få hatkommentarer. Helt ærlig; fra hvem? Noe kritikk, ja, men lite i kanalene, det betviler jeg sterkt. Hat for henne er antakelig #stopsharenting, dvs alt som ikke er flammer og hjerter.  

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (7 minutter siden):

Derav min siste setning i innlegget du siterte. Beklager at sarkasmen min ikke kom tydelig nok frem. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Snødronninga skrev (5 minutter siden):

Hun skyr nok debatter som pesten. I podcasten innrømmet hun også at hun ikke følte seg komfortabel med å bli intervjuet i noen slags sammenheng. Forklaringen var vel at ting hun sa kunne bli vridd på og misforstått. Jeg tror også det er en frykt for å bli stilt til veggs med tema hun ikke vil snakke om. 

Hun klarer ikke svare på de enkleste spørsmål. Og hun vet at det hun driver med er feil, fra filterbruk til barneeksponering. Hun har ingen god forklaring på hvorfor hun gjør det. Fordi det finnes ingen. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruRosa skrev (1 minutt siden):

I dag er det virkelig eksponering, eksponering, eksponering!

At de tør. :sukk:

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (20 minutter siden):

Altfor mye utleverende info og filmer av ungene. Send dette til besteforeldre og andre nære som måtte bry seg CBE, ikke til Norges ensomme menn som maser om OnlyFans-kanal og swingersaften 😕

Det er bare så trist og stusselig. Hvor meningsfull og viktig var den posten, liksom (som jeg refererte til), at barna må ofres..

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...