Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bulsara skrev (11 minutter siden):

Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt!

(skjermdump fra story på Netfits IG)7253B7D9-634E-4298-BD58-28D495B3A0C3.thumb.jpeg.e8cf7de3dc76e301143b2e573b65d7bd.jpeg

Samme greia som med fattige mexicanske barn som danser av glede for hvite på ferie. #kultur https://www.carolinebergeriksen.no/2012/12/13/coba-jungelsafari/

"Intrisang" debatt om eksponering av barn i kommentarfeltet som bonus.

Endret av Revenge o'Cavatina
lenke
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Pust said:

Herregud. Den journalistutdannelsen har ikke brakt med seg evne til å lese egen tekst, ser jeg. 

"Journalistutdanning". Ingen blir journalist av et semester eller to på privatskole. Journalistikk lærer man på jobb, i mange år, man trenger ikke en gang journalistutdannelse hvis man er lærenem og forstår bransjen. at CBE skal være journalist er bare tull, hun har aldri jobbet som det, bare hatt det som et "dekke".

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulsara skrev (30 minutter siden):

Må si jeg reagerte på det nederste eksempelet her « utsultede mennesker fra den tredje verden» Kvalmt!

(skjermdump fra story på Netfits IG)7253B7D9-634E-4298-BD58-28D495B3A0C3.thumb.jpeg.e8cf7de3dc76e301143b2e573b65d7bd.jpeg

Den tredje verden - er der noen som sier det? Tredjelandsborger brukes gjerne om de som  ikke er medlem av EU/EØS, og en amerikaner vil da være en tredjelandsborger. Men jeg tror ikke jeg har hørt noen snakke om tredje-verden? Altså jeg antar at de mener de som vi gjerne før omtalte som utviklingsland, men de er vel ikke i en egen verden 🤷‍♀️🤷‍♀️

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, sannelig er det beundringverdig hvor tynne utsultede mennesker i den tredje verden klarer å holde seg. Sunt kosthold, og god forbrenning, så klart 🙄

:sarkasme:

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tredje verden er er uttrykk som sist ble brukt en gang på 80-tallet eller der omkring. 😆

• Liker 35
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun når stadig nye høyder. Når man ikke tror det kan komme noe mer uvettig fra den kanten, så klinker hun til med et eksempel fra den tredje verden. Innlegget om gatebarna i Mexico kan nesten godtas da det er 11 år siden det ble skrevet, og hun var relativt ung. Denne teksten her derimot.. ingen unnskyldning. Jeg veksler fremdeles mellom å synes synd i henne for manglende progresjon både karrieremessig og ikke minst medmenneskelig, samtidig som jeg gremmes over at det er mulig å oppføre seg sånn som både hun og gemalen gjør, år etter år.

• Liker 41
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (7 timer siden):

Når målet er å se ut som fattige barn i Afrika da eller??? Herregud, nå må de gi seg. Dette begynner å bikke over, og dette svaret er jo helt på trynet! Ikke er jeg noen kostholdsekspert, men er det ikke naturlig å snakke om essensielle fettsyrer og nasjonale anbefalinger? Eller vent, nasjonale råd det er de jo motstandere av ja. Eller hvordan var det? LKE forholder seg jo kun til forskningsbasert fakta, eller cherry-picking da. Samma det så lenge det er biased, randomized, double-controlled and published 🤦‍♀️

• Liker 36
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse
NettoppJa skrev (35 minutter siden):

Noen skulle aldri fått tilgang til internett. 

• Liker 29
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de lest en eneste nyhetsartikkel eller fagartikkel om land i sør eller fattige land siden de gikk ut av videregående, hadde de jo visst at ingen bruker begrepet «tredje verden» lengre. Iallfall ingen fagfolk. 

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 10 mikrogram daglig som er anbefalingene når det gjelder d-vitamin. Heldigvis er ikke rådet hun gir farlig, det går fint å ta 20 også. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...