Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Sunstone skrev (4 minutter siden):

En del fake followers da 😅

9B5C76BA-17E0-4755-A1F4-AA5B26748747.png

Dete var jo spennde. Ut fra dette, er virkelig 10% av cbe følgerne engelsktalende? 😂 det tror jeg jo lite på, eller det er enklere å kjøpe følgere fra USA? 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

123Frustrert skrev (4 minutter siden):

Dete var jo spennde. Ut fra dette, er virkelig 10% av cbe følgerne engelsktalende? 😂 det tror jeg jo lite på, eller det er enklere å kjøpe følgere fra USA? 

Her ser man de ulike nasjonalitetene som følger. Og hvor lite engasjement det er 😂 hvorfor skulle hun ha så mange spansktalende og arabiske følgere når hun henvender seg til følgere på norsk? Det viser seg jo med 5 likes fra arabisk talende land. 

4865001F-8F45-49F3-80FF-44524C084FFF.png

• Liker 14
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunstone skrev (24 minutter siden):

En del fake followers da 😅

9B5C76BA-17E0-4755-A1F4-AA5B26748747.png

Har aldri hørt om denne siden før. Interessant.

Hvor ser du noe om fake followers forresten? Ser det er en «Audience Credibility» funksjon, der et tall mindre enn 75% er tegn på ett eller annet muffens med følgerne 😅 Denne står tom så vidt jeg kan tolke.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (4 minutter siden):

Hvor ser du noe om fake followers forresten? Ser det er en «Audience Credibility» funksjon, der et tall mindre enn 75% er tegn på ett eller annet muffens med følgerne 😅 Denne står tom så vidt jeg kan tolke.

Står 72.5, såvidt synlig under varselboblen. Så 299K følgere er en løgn!  

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laia skrev (15 minutter siden):

Nei den er ikke tom, jeg trykka på infoknappen før jeg tok skjermbilde. Du kan lese tallet bak den mørke infoboksen. Det står 72%. Eller så er det ganske åpenbart når kun 37% av følgerne er norsktalende. Resterende er engelske, arabiske, spanske osv.. Og hun henvender seg til publikum på norsk, og får dessuten svært få likes av de utenlandske følgerne sine. 4 likes av de 9856 kinesiske følgerne blant annet. 

Sjekk det siste bildet jeg la ut. 

Endret av Sunstone
  • Liker 25
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (6 minutter siden):

Ja, ser det nå ved nærmere øyesyn i bakgrunnen der. Det er nok en klar indikasjon på falske følgere ja. Det ser ikke ut som mange av firmaets samarbeidspartnere bruker denne siden før reklameavtaler gjøres. Det burde de ha gjort.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunstone skrev (1 minutt siden):

Nei den er ikke tom, jeg trykka på infoknappen før jeg tok skjermbilde. Du kan lese tallet bak den mørke infoboksen. Det står 72%. Eller så er det ganske åpenbart når kun 37% av følgerne er norske. Resterende er engelske, arabiske, spanske osv.. Og hun henvender seg til publikum på norsk, og får dessuten svært få likes av de utenlandske følgerne sine. 4 likes av de 9856 kinesiske følgerne blant annet. 

Jepp så det akkurat 🙂 (se min post over her)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NettoppJa skrev (12 minutter siden):

Ikke sikkert resterende er løgn. Men mange er nok! Mange fra England og USA kan nok være ekte følgere. Men Spania, Kina osv er gjerne kjøpt. Hvis man også ser på "engagement rate" så er denne også veldig lav. Er vel det annonsørene er opptatt av. Hvor aktive følgerne egentlig er. Og det er dem jo da ikke i særlig stor grad. 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle likt å vite hvordan de forholder seg til spørsmål de ikke liker i det virkelige liv hvor de ikke kan blokkeres. 
To mer selvopptatte mennesker skal du lete lenge etter. Alt de gjør består i å skryte av seg selv. Kan ikke se at de er interessert i å drive coaching eller være motivatorer for andre. Dette er jo punkt nr 1. De er posører og veldig avhengig av skryt og likes. 

• Liker 28
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (8 minutter siden):

Skulle likt å vite hvordan de forholder seg til spørsmål de ikke liker i det virkelige liv hvor de ikke kan blokkeres. 
To mer selvopptatte mennesker skal du lete lenge etter. Alt de gjør består i å skryte av seg selv. Kan ikke se at de er interessert i å drive coaching eller være motivatorer for andre. Dette er jo punkt nr 1. De er posører og veldig avhengig av skryt og likes. 

Det er jo trist at dette er inntrykket man sitter igjen med etter alt de fremstiller på SoMe. Merkelig at så mange andre påvirkere så lett fremstår så mye mer seriøse og likanes, og med flere oppdrag og samarbeidspartnere? 

Eller, kanskje ikke. Etter 13-14 år i bransjen kan vi vel se et mønster i fremstillingen og inntrykket som etterlates, og at det hele kan ha sitt opphav i noe ekte ut fra glimtene vi får fra scener utenfor Treasures-eiernes kontroll.

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, FruJohansen said:

Problemet med spørsmålsrundene som Netfit kjører, er formatet. Det tillater utelukkende helt korte, konkrete spørsmål og gir ikke rom for å fortelle om verken utgangspunkt eller målsetting. Kontoeierne kan se hvem som spør, om vedkommende har åpen profil, kan de danne seg et inntrykk og svare utfra det - men all den tid de også deler svaret med sine 30.000 følgere, må bør svaret helst tåle dagens lys for alle med et helt annet utgangspunkt og målsetting. Og da er man raskt ute på tynn is med råd som "bare hopp over måltider", "ligg 100- 200 kcal i overskudd" og "litt smerte når man trener er normalt". 

Legg til at svarene er enten så korte og kontekstløse at de ikke har noen som helst verdi verken for den som spør eller de som leser, eller så fulle av begrepsbruk fra elitenivå at man fjerner seg fra sin egen antatte målgruppe (trening gjort enkelt).

Spørsmål og svar om helse, kosthold og trening ikke lar seg presse inn i en liten rute, særlig ikke når den samme ruten brukes av 30.000 stk. Og som Felis er inne på, er dette heller ikke spørsmål man bør søke svar fra "hvem som helst". Det er helt påfallende hvordan de nekter å si hvem de eventuelt konsulterer på ting de "ikke har nok kompetanse på selv". (Og her har jeg sykt lyst til å legge til en setning, men på vegne av trådens saklighet skal jeg la være.) 

De eneste som profiterer på dette fenomenet er engasjementsraten til kontoeier, og selvbildet til Caroline som hver gang får "har ikke noe spørsmål, ville bare si at du er råååå!" i innboksen. 

I tillegg til det du skriver er de jo også himmelropende dårlig til å selge, gitt at det er salg de lever av, de svarer ytterst sjelden med henvisninger til at de kan hjelpe. Enten skjønner de ikke at det er det andre treningsinfluensere bruker disse spørsmålsrundene til,  eller så tror de at folk skal ta kontakt fordi alle vil kjøpe tjenester av fotballfrue: "her deler jeg en god intervalløkt", eller enda mer også "dette spm'et er det vanskelig å svare veldig generelt på, #putt inn litt generell info#, for hjelp bedre tilpasset deg ta kontakt med oss på denne linken/sign up for peogrammet vårt her" osv osv 

mangelen på merkevarebygging sier gjerne alt vi trengrt å vite om at de ikke egentlig er selgere av natur.

• Liker 21
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
Laia skrev (49 minutter siden):

Fra https://www.modash.io/fake-follower-check/?influencer=%40Carolinebergeriksenno

Screenshot_20230106-120800_Chrome.thumb.jpg.8f2b293d9f1fa6eba21a5f35510b1eb6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgertallet går stabilt nedover, og det må være lov å håpe på at det er det unge publikummet som forsvinner - de kan ikke ha godt av å se et slik sykelig oppheng i utseende, mat og trening. Det er utvilsomt pro-ana som presenteres.

Som førtiåring titter jeg tidvis innom kontoene til CBE mens jeg skruppelløst og nærmest demonstrativt hiver innpå en cookie eller annet godt, men usunt, og priser meg lykkelig over at jeg har et liv der både jeg og mine omgivelser har et helt annet fokus enn hos dette overflatiske og monotone menasjeriet. Måtte de snart finne seg en jobb der de gjør mindre skade…

40EAAB63-1330-459D-9DBA-6EE1AAA779CC.jpeg

• Liker 37
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Angående hvem disse ekspertene som de konfererer med er: jeg stilte dette spørsmålet til netfit i november i fjor. Caroline svarte da (sitat): ‘Lars Kristian og Adrian har begge god kunnskap og erfaring’. Så da er det snakk om en selvutnevnt ekspert, og Adrian. 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
snute skrev (1 time siden):

Utrolig komisk at hun kommenterer og svarer seg selv på det siste innlegget på Netfit. Er ganske sikker på at de finner på mange av spørsmålene som kommer inn selv, det er jo så lavt engasjement sånn ellers. 

07F18DD1-1ACA-430F-B293-1F0551C692A0.jpeg

Må også ta med hvem som trykket liker på kommentaren 😂

95138308-BB47-430F-B7CA-D15990F2660D.png

• Liker 39
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...