Gjest Sirisiri10 Skrevet 23. desember 2022 #73741 Del Skrevet 23. desember 2022 Felis skrev (19 minutter siden): Så leit å høre at du har blitt mobbet ❤️ Vi er vel alle her inne mer eller mindre skyldig i å tolke innhold ut ifra egen erfaring og bagasje. Som sagt har jeg selv slitt med spiseforstyrrelser, godt hjulpet gang av en mor som så utseende som (en av) kvinners fremste attributter. Det var nutrilett i skapet, ja og nei-mat og stadige påminnelser om å holde inn magen. Høres det kjent ut? Du kan jo tenke deg hva jeg føler når jeg ser CBE lære jentene sine å posere i slankende positurer...Men jeg er enig i at man skal være varsom når man diskuterer kropp og utseende, og derfor er det leit å lese at du føler deg trigget. Men om du føler deg trigget av måten oppførselen hennes (og mannen) omtales, så tror jeg det er på tide å gå i deg selv. Hvis du til stadighet får tilbakemeldinger på at du er ufin, nebbete og ekstra stygg mot kvinner. Hvis du får høre at du lyver, trakasserer og plager andre. Eller om folk føler seg uthengt og truet av deg, da er det på tide med en evaluering av egen adferd. For det er først og fremst dette som kommenteres av adferden hennes. I tillegg til å være udannet, ignorant og utilgjengelig, som ikke er en dødssynd, men som er svært uheldig hvis man jobber som påvirker. Uansett er det positivt at du beskriver hvordan dette ser ut fra ditt synspunkt. Motvekt er alltid bra, når den er velbegrunnet og ikke presentert som personangrep (som blir moderert vekk, som du påpekte) Nei, det har jeg heldigvis ikke fått kommentarer på. Men hva jeg hadde på meg, hvordan kroppen så ut, hvordan jeg sminket meg, hva jeg sa eller ikke sa, hvordan håret mitt så ut. Ikke at jeg var slem mot andre eller gjorde andre vondt. Jeg kunne liksom aldri gjøre noe "riktig" selv om mange kjøpte samme klær eller lignende. Jeg var veldig godt trent og foreldrene mine hadde mye penger. Jeg gikk i dyre klær, reiste mye etc. Jeg har samme erfaring som deg dessverre. Utviklet anoreksi i ung alder. Moren min var sykelig opptatt av utseende og status. Og ja, nutrilett og slankeprodukter overalt 😬 Forstår godt at det trigger ❤ Og skjønner jo at fremstillingen når det kommer til barna hennes er svært usunt både innad i familien og utad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 23. desember 2022 #73742 Del Skrevet 23. desember 2022 Sirisiri10 skrev (8 timer siden): Hadde hun ikke hatt noe som helst makt hadde ingen her giddet å bruke masse tid på å kommentere - det hadde vært meningsløst, hun hadde ikke hatt i underkant av 300.000 følgere eller inntekt. Alle er ikke enige med kommentarene og meningene her, at man tror og tenker det er veldig sneversynt. Det er ikke så mange her inne som aktivt kommenterer heller. Og er man uenig eller har et annet syn så blir kommentaren mest sannsynlig slettet, mens kommentarer som "hun ser ut som en and, kvakk kvakk" og legger til bilde av Donald dukk blir stående. Da drukner desverre en konstruktiv diskusjon og saklig kritikk i tåpelige kommentarer. Jeg tror uansett hva hun gjør og ikke gjør vil det alltid være mennesker som kritiserer og finner feil. En influenser kan aldri tilfredsstille alle. Det er helt klart viktig med saklig kritikk av influensere. Saklig kritikk er en av den viktigste informasjonen en bedrift kan få hvor bedriften kan lære. Men desverre drukner de litt her inne på tråden. Hadde jeg vært influenser hadde jeg holdt meg langt unna forumet, og det tror jeg cbe også gjør. Det kalles ikke makt, det kalles et trainwreck man ikke klarer å la være å følge med på. Makt har hun ikke lenger. Kanskje for 5-10 år siden. Nå? Absolutt ikke. Hun er en hasbeen. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 23. desember 2022 #73743 Del Skrevet 23. desember 2022 AnnePåLande skrev (2 timer siden): Hva er det CBE livnærer seg av? Akkurat nå så ser det ikke ut som at det er stort de livnærer seg av, lite med annonser/sponsorat på det som legges ut i SoMe, og det lille som blir lagt ut kan umulig livnære en familie på 4. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 23. desember 2022 #73744 Del Skrevet 23. desember 2022 Felis skrev (8 timer siden): Jeg er enig i det med forbrukermakt, blodbad i kommentarfeltene og dårlig rating på Trustpilot er neppe helt den effekten annonsørene håpet på etter å ha brukt penger på CBE. Men samtidig er jeg lei av at influencere gis sjansen til å skylde på andre for egne feil. Hittil er det bare to annonsører som har uttalt seg om hvorfor de avsluttet samarbeidet (Beckmann og en hårpille-levrandør), og begge hevder at det er fordi CBE ikke presenterte produktet slik de hadde håpet. Ergo, hun gjorde en så dårlig jobb at de avsluttet samarbeidet. Og når man ser på innsatsen hun legger i reklamesamarbeid, så kan jeg forstå dem. Uansett hva hun reklamerer for, så er det kroppen hennes som er fokus. Jeg tenker at det er greit å ikke gi henne ammunisjon til "hatere som går inn for å ødelegge"-narrativet, for hvis CBE var en god annonsør ville ikke negative tilbakemeldinger hatt noe å si. Se på Sophie Elise... Så la oss plassere skylden for synkende omsetning der den hører hjemme, hos CBE selv... Dessverre. Du kan lese om det i tråden hennes https://forum.kvinneguiden.no/topic/1293004-hedda-skoug/#comments Hun må gjerne bruke det narrativet, de aller fleste ser gjennom henne og ser nok at hun selv er skyld i at bedriften går som den gjør. Hun har ikke lenger gullkantede avtaler. Hun er ikke lenger relevant slik hun var før, uansett hva enkelte i tråden her skal ha meg til å tro. Men jeg skulle ønske flere som har brukt CBE, men ikke lenger gjør det hadde giddet å stå fram og forklare hvorfor. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 23. desember 2022 #73745 Del Skrevet 23. desember 2022 Aquarius04 skrev (17 minutter siden): jeg skulle ønske flere som har brukt CBE, men ikke lenger gjør det hadde giddet å stå fram og forklare hvorfor. Ja, skulle gjerne hørt forklaringer fra alle de samarbeidspartnerne som har forlatt den synkende skuta, men de har vel alle bare standard-svar som ikke er annet enn bla-bla-bla liksom 😛 En annen ting jeg også lurer litt på er hvilken rolle denne Susan Hobbelin har i bedriften, foruten det å være kontaktperson for annonsører, får hun betalt? Provisjon? Hun er vel tilknyttet managementet, og de tar seg vel betalt for det regner jeg med 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 23. desember 2022 #73746 Del Skrevet 23. desember 2022 Skrottefar skrev (36 minutter siden): Akkurat nå så ser det ikke ut som at det er stort de livnærer seg av, lite med annonser/sponsorat på det som legges ut i SoMe, og det lille som blir lagt ut kan umulig livnære en familie på 4. Nei, det kan ikke nok til salt i grøten. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 24. desember 2022 #73747 Del Skrevet 24. desember 2022 15 hours ago, Aquarius04 said: Men jeg skulle ønske flere som har brukt CBE, men ikke lenger gjør det hadde giddet å stå fram og forklare hvorfor. Jeg tipper hovedgrunnen er at hun ikke er relevant lenger. Eneste stedet jeg har hørt om CBE på mange år er her inne.Har hun i det hele tatt bloggen lenger eller driver hun bare på instagram? Da hun startet var hun en av få, nå har alle blitt influencere og CBE har ikke lenger noe å by på. Hun forsvinner i mengden. 13 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Surikatt Skrevet 24. desember 2022 Populært innlegg #73748 Del Skrevet 24. desember 2022 Hvor dypt går det an å synke når man tar med seg de to mindreårige døtrene på do for å ta selfier for så å spre det på nettet. Godt hun husket å legge på det vanlige filteret på ansiktet sitt. Det er bare helt fjernt. Hun skjønner virkelig ingenting av hvordan dette fremstår. 51 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 24. desember 2022 #73749 Del Skrevet 24. desember 2022 Surikatt skrev (37 minutter siden): Hvor dypt går det an å synke når man tar med seg de to mindreårige døtrene på do for å ta selfier for så å spre det på nettet. Godt hun husket å legge på det vanlige filteret på ansiktet sitt. Det er bare helt fjernt. Hun skjønner virkelig ingenting av hvordan dette fremstår. Enig! Lurer på hvorfor hun kan gjøre noe så uansvarlig og umodent? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 24. desember 2022 #73750 Del Skrevet 24. desember 2022 Aquarius04 skrev (15 timer siden): ... Men jeg skulle ønske flere som har brukt CBE, men ikke lenger gjør det hadde giddet å stå fram og forklare hvorfor. Skjønner hva du mener, men tror ikke dette er nødvendig. Vi ser det jo selv. Annonsører er ikke forpliktet til å forklare målgruppen hvorfor de slutter å kjøpe tjenester fra visse påvirkere. Det er også uprofesjonelt å oute tidligere samarbeidspartnere. Man trenger ikke å gå lengre enn til carolinebergeriksenno og de andre kanalene for å se hvorfor avtaler brytes og partnere trekker seg i stillhet. Daglig leder og styreleder i Treasures AS har i flere år skutt firmaet sitt i foten med blant annet dårlig utførte oppdrag, innhold som ikke samsvarer med produktet, mismatch mellom tekst og bilder, og synkende rekkevidde hos en mindre og mindre relevant og relaterbar påvirker som skylder på målgruppen de er tiltenkt å nå, når oppdraget møtes med betimelig kritikk. Legg til negative temaer der Treasures AS konsekvent velger mer av dette fremfor å ta til seg trendene og verdiendringen i samfunnet: Klima, #sharenting, thinspo, perfeksjonisme og arrogant kommunikasjon/manglende tilstedeværelse og ekthet. Annonsører med godt innarbeidet merkevarenavn ønsker ikke flekker på omdømmet sitt gjennom merarbeid og brannslukking i kommentarfelt og innboks. Treasures AS krever for mye av annonsørene sammenliknet med hva de får av resultater, de hyrer en annen og enklere påvirker neste gang. Det er mulig at en del av de utestående fordringene i regnskapet kan komme av misfornøyde oppdragsgivere i forhandling om sluttfaktura som ikke ser grunn til å betale avtalepris for dårlig utført oppdrag/brutt samarbeid hvis det fantes en produksjonsbeskrivelse og plan for oppdraget Treasures ikke har fulgt. (Hvis jeg var oppdragsgiver, som f.eks. UNICEF, ville dette vært min tanke). At det nå er like tørt som i Sahara i carolinebergeriksens kanaler er ikke rart. Folk i bransjen snakker, og har nok langt mer innsikt i årsakene til tørken. Vi vet jo egentlig hva de ulike årsakene er, som nevnt over. 25 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sme Skrevet 24. desember 2022 #73751 Del Skrevet 24. desember 2022 Var da merkelig de måtte redigere hunden med på bilde, ref nyeste bilde på insta. Se på venstre side og kneet til datteren 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 24. desember 2022 #73752 Del Skrevet 24. desember 2022 FruJohansen skrev (20 timer siden): Det som gjør at Anne Brith og Villa Paprika ikke blir diskutert her mer, er at de strupet kilden til ting å diskutere - de trakk seg helt tilbake og valgte fullstendig stillhet i lang tid. Det kom nok av at de begge til slutt ble 100% avslørt for hva de var; for å unngå ordet svindler, totalt uten økonomisk styring og forretningsmoral. De to historiene viser to ting, som har vært og blir stadig mer aktuelt i denne tråden: 1) Det er vanvittig hvor lenge man kan holde det gående med en kunstig vellykket fasade, så lenge man er helt blottet for synlig samvittighet for alt rotet man har forårsaket. Ref @Felis sitt eksempel med Hedda Skoug, som er helt sjokkerende slik det framstår nå. Og 2) som jeg har nevnt et par ganger før: diskrepans. Alle evighetstrådene her har stort sett dette til felles. Når det vi ser i sosiale medier, ikke stemmer overens med oppfatningen vi ellers har, blir mange mistenksomme. Denne mistenksomheten er faktoren som holder engasjementet oppe her på KG. Det skaper togkræsj - effekten som ofte nevnes, fordi man vil se hvor lenge det er luft i slottet, så å si. Det er også grunnen til at Treasures får mer kritikk enn andre som i bunn og grunn gjør de samme tingene. Fordi Treasures blånekter på alt de blir kritisert for, på et sånt nivå at det i seg selv blir fascinerende. Også dette med summen av alt, de gjør liksom "alt feil", det er utrolig hvordan de klarer å være så totalt i utakt på nesten alt de foretar seg, selv når, eller kanskje særlig når de _prøver_ å være i takt. Denne forestillingen, iscenesettelsen av et liv, som de kanskje eller kanskje ikke har i virkeligheten, gjør at de har mer engasjement enn andre, fordi det er lett å _se_ at det er iscenesatt. Akkurat som Villa Paprika og Anne Brith, de gjorde det samme, helt til det aller, aller siste. Trådene deres kokte i ukesvis i slengen på det verste. Ang Treasures, så skjønner 99% av brukerne her i tråden at mye av det Eriksens viser fram i dag i større eller mindre grad, er en løgn. Og det vil engasjere så lenge de fortsetter å prøve å løse kritikerproblemet på samme måte som de har gjort de siste 10- 12 årene - ved å late som den ikke fins, og hvis den ikke kan slettes og blokkeres, så diskrediterer man kilden eller ruller seg rundt i fosterstilling. Jeg for øvrig helt enig i at mange av innleggene her er helt unødvendige, men jeg tror dessverre det er vanskelig å unngå at enkelte torpederer tråden med oppgulp. Godt svar 😊 Det var litt av poenget, når en influenser ikke har makt/påvirkningskraft lengre er det helt uinteressant å diskutere de. Omså de har valgt å avslutte selv eller andre årsaker. Ingen hadde interessert seg stort hvis cbe hadde 200 følgere. Så lenge de holder på med kritikkverdige ting som skrape opp bil, rasisme etc så er det godt at det blir påpekt og avslørt. Jeg er glad flere ser at enkelte innlegg er unødvendig. Det gjør litt godt å vite. Saklig kritikk på en voksen måte er bra. Slik som blant annet innlegget ditt og @Felis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nutz Skrevet 24. desember 2022 #73753 Del Skrevet 24. desember 2022 (endret) 54 minutter siden, Sme said: Var da merkelig de måtte redigere hunden med på bilde, ref nyeste bilde på insta. Se på venstre side og kneet til datteren Jeg opprettet nylig en instagramprofil som jeg såvidt har tatt i bruk og skulle nå inn og sjekke dette bildet, men finner verken Caroline eller mannen sine kontoer. Jeg finner netfit og ser at de følger 30 personer, men CBE er ikke en av dem. Jeg logger så inn på min gamle profil og finner dem med en gang. Bare for gøy sjekker jeg netfit og ser nå at de følger 32 personer. Forstår ikke hvordan jeg kan være blokkert allerede? Har hatt kontoen i under en uke. Jeg kan se Coach Eriksen, men ikke de to andre. Endret 24. desember 2022 av Nutz 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 24. desember 2022 #73754 Del Skrevet 24. desember 2022 Kollontaj skrev (På 23.12.2022 den 11.39): Jeg er ikke enig i at den saklige kritikken drukner. Man leser med de brillene man har. Det er en grunn til at influencere som CBE.no omtaler KG negativt, ofte i forbindelse med mobbing for det «selger», samt at det er bedre å få plantet en ide om at KG er sladring og løgn enn det det kan være; farlig for businessen deres. CBE hadde ikke blitt outet for falske kommentarer eller redigering av kroppen dersom ikke folk her inne hadde avslørt det. Selv ser jeg på tråden som folkeopplysning, selv om den har et noe begrenset nedslagsfelt. Ja, man leser nok med de brillene man har. Og som jeg skrev, så minner en del av kommentarene her om når jeg ble mobbet. Også er det måten man skriver på har mye å si. Men selvsagt bra at kritikkverdige ting blir tatt opp og avslørt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Galdame Skrevet 24. desember 2022 #73755 Del Skrevet 24. desember 2022 Nå mangler de nisse!!! Tilbyr en i retur. LK som nisse? Kan ikke tenke meg noe verre på julaften🤣🤣🤣 33 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vandelay Skrevet 24. desember 2022 #73756 Del Skrevet 24. desember 2022 Galdame skrev (1 minutt siden): Nå mangler de nisse!!! Tilbyr en i retur. LK som nisse? Kan ikke tenke meg noe verre på julaften🤣🤣🤣 De mangler mer enn bare nisse. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 24. desember 2022 #73757 Del Skrevet 24. desember 2022 Felis skrev (På 23.12.2022 den 10.09): … Det er kombinasjonen av alt dette som setter CBE i en særklasse. Jeg vet ikke om noen andre influencere som klarer å provosere på så mange punkter på en gang. Det er akkurat som hun har tatt alt det verste ved influencermarketing og puttet det i én konto. I tillegg til at hun er blant dem som har holdt på lengst. Jeg tror det er det som engasjerer. Jeg tror også det er en slags omvendt x-faktor ved måten herr og fru framstår i SoMe på, som engasjerer. Som du sier; de er i godt selskap på det meste av de negative faktorene, men der de andre muligens framstår med sjarm eller en slags balanse (eks viser fram litt rot, morratryne, en krangel osv) provoserer paret i Kulåsparken ved å tviholde på en fasade alle vet ikke er ekte. Og snobbete. Det provoserer, og jeg tror det gir en følelse av å bli undervurdert eller holdes for narr. Så har de sikkert masse sjarmerende egenskaper i det virkelige liv, men det de velger å vise fram er skrytete, snobbete, undervurderende og sjarmløst. De framstår lite likanes og svært irriterende. 37 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sirisiri10 Skrevet 24. desember 2022 #73758 Del Skrevet 24. desember 2022 Kosemose skrev (37 minutter siden): Jeg tror også det er en slags omvendt x-faktor ved måten herr og fru framstår i SoMe på, som engasjerer. Som du sier; de er i godt selskap på det meste av de negative faktorene, men der de andre muligens framstår med sjarm eller en slags balanse (eks viser fram litt rot, morratryne, en krangel osv) provoserer paret i Kulåsparken ved å tviholde på en fasade alle vet ikke er ekte. Og snobbete. Det provoserer, og jeg tror det gir en følelse av å bli undervurdert eller holdes for narr. Så har de sikkert masse sjarmerende egenskaper i det virkelige liv, men det de velger å vise fram er skrytete, snobbete, undervurderende og sjarmløst. De framstår lite likanes og svært irriterende. Jeg synes ihvertfall hun var mer sjarmerende før. Litt mer ekte. Tror hun vil bli bedre likt hvis hun viste den siden av seg igjen. Men hun er kanskje redd. Kanskje sliter veldig med selvbilde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lenebu Skrevet 24. desember 2022 #73759 Del Skrevet 24. desember 2022 50 minutter siden, Galdame said: Nå mangler de nisse!!! Tilbyr en i retur. LK som nisse? Kan ikke tenke meg noe verre på julaften🤣🤣🤣 Atte, hæ? Er det vanlig å leie inn noen utenfor familien til å være nisse nå til dags? 🤔 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 24. desember 2022 #73760 Del Skrevet 24. desember 2022 Sirisiri10 skrev (23 minutter siden): Kanskje sliter veldig med selvbilde. Når hun hele tiden må redigere seg selv med filter til det ugjenkjennelig så er det klart det må være noe med hennes selvbilde 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå