Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bulsara skrev (32 minutter siden):

Jeg stusser litt på Netfit.

Nå er det spørsmålsrunde og de gir kostholdsråd i hytt og gevær. Har de egentlig nok kunnskap og en formell utdanning til å gi råd slik de holder på?

Synes det er litt spesielt.  Det er både råd til gravide og ammende. Tenker at det er områder de skal trå veldig forsiktig i. Det samme med treningsmengden, tider, belastning. 

Har fulgt litt med på Coachens maraton opplegg. Og det virker jo ikke som om det er så profesjonelt rotet. Mer "prøv og feile" opplegg. Stadig noe skader, slitne ben, kropp som ikke vil samarbeide, går tom i løp. Er ikke dette ganske nybegynner feil?

Kunnskap om kosthold er én ting, men alle oppegående mennesker vet at man ikke skal ta kostholdsråd fra "mannen i gata". Dette får man fra kvalifiserte ernæringsfysiologer, helsepersonell og/eller Helsedepartementet. Når man er voksen så vet man som regel selv hva slags kosthold, og hvilken mat som er bra for en. 

CBE/LKE har kunnskap om lavkarbo kosthold, som passer fint til henne/de. Kostholdsrådene hun kommer med har alltid vært det samme, og når jeg var i begynnelsen av 20-årene skal jeg ærlig innrømme at jeg ble påvirket til å slanke meg med lavkarbo pga CBE (slet mye med et forvridd kroppsbilde). Og jeg tror nettopp det er de CBE treffer med kostholdsråd, de som er destruktive og sliter - fordi de søker seg mot nettopp slike her personer. Dog tror jeg ikke dette gjelder mange personer, i og med at det er flest voksne mennesker som følger med på hun. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (31 minutter siden):

Nå er det spørsmålsrunde og de gir kostholdsråd i hytt og gevær. Har de egentlig nok kunnskap og en formell utdanning til å gi råd slik de holder på?

Synes det er litt spesielt.  Det er både råd til gravide og ammende. Tenker at det er områder de skal trå veldig forsiktig i. Det samme med treningsmengden, tider, belastning. 

Har fulgt litt med på Coachens maraton opplegg. Og det virker jo ikke som om det er så profesjonelt rotet. Mer "prøv og feile" opplegg. Stadig noe skader, slitne ben, kropp som ikke vil samarbeide, går tom i løp. Er ikke dette ganske nybegynner feil?

Såvidt jeg har fått med meg har cbe sagt at det er hun som svarer på spørsmålene på netfit og da tenker jeg hun burde henvist til jordmor/fagperson når det gjelder graviditet og kosthold. Hun har ingen kompetanse her, jeg synes dette er skikkelig ugreit. 

• Liker 36
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbermedbarn skrev (3 minutter siden):

Såvidt jeg har fått med meg har cbe sagt at det er hun som svarer på spørsmålene på netfit og da tenker jeg hun burde henvist til jordmor/fagperson når det gjelder graviditet og kosthold. Hun har ingen kompetanse her, jeg synes dette er skikkelig ugreit. 

Men der er jo mannen som svarer, selv om hun står som avsender. 

Og han er jo ekspert i det meste. PT, lege, ernæringsrådgiver, jurist med spesialisering i opphavsrett. Jeg har glemt noen av titlene i farta. Kanskje han er jordmor også?

• Liker 33
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makeupmekka nede på 2,0 i omdømme.

Klarer de å krype ned på 1-tallet før de tar tak i denne saken på en profesjonell måte?

• Liker 32
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (7 minutter siden):

Å få trene -og kostholdsråd som gravid fra ei som redigerte magen mindre i svangerskapet? Kan det bli mindre troverdig? 
KK-artikkelen er jo årets morsomste tekst. Håper for CBEs mentale helse at hun iallfall kniste inni seg når den uttalelsen kom. Makan til tullball. 

Redigerte hun magen mindre? 😔 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (51 minutter siden):

Har de egentlig nok kunnskap og en formell utdanning til å gi råd slik de holder på?

Pyttsann, hvorfor trenger man en utdanning når man vet best av seg selv?
Fagfolksmagfolk. Ikke noe problem å uttale seg som en fagperson bare man tror nok på det (og vil vinne argumentet, jfr PT Åge😎)

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fufu skrev (17 minutter siden):

Men der er jo mannen som svarer, selv om hun står som avsender. 

Og han er jo ekspert i det meste. PT, lege, ernæringsrådgiver, jurist med spesialisering i opphavsrett. Jeg har glemt noen av titlene i farta. Kanskje han er jordmor også?

Han har sikkert født selv også🙄

• Liker 24
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bulsara skrev (1 time siden):

Svaret på dette er NEI. 

• Liker 18
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (36 minutter siden):

Jeg tror faktisk han (de) tenker at de vet like mye som en lege, ernæringsrådgiver og en jurist. Akkurat som de vet best ang stålkanter på ski, løping med hund, smittevernsregler, plukke blomster i parken, grille på svaberg og å fjerne reiret til fredede fugler. De vet også best ang deling av bilder av barn. 

Jeg tror ikke de syns de har noe å lære. 

Dunning-Kruger effekten i praksis. Jo mindre du kan, desto mer tror du du kan. 

• Liker 27
  • Nyttig 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Glufseguri skrev (1 time siden):

Han har sikkert født selv også🙄

Lassemann har født by proxy, det er likestilt med å føde selv i hans verden. 

• Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NordreSving

Det ligger mye selvbeskyttelse i å samle all kritikk i kategorien «hets», fordi da slipper de å se på det de driver med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shalott
Felis skrev (6 timer siden):

Jeg vet jeg er sent ute, men jeg leste sakene om de rasistiske uttalelsene til LKE fra tiden som fotballspiller. Fucking monkey og «go back to the jungle» og fucking nigger. Sjarmerende! LKE skal være glad for at den såkalte rasismeparagrafen ikke var så aktuell i 2015.

Hele greia bærer preg av den samme «look what you made me do» som alt annet paret har blitt tatt for. Bilderedigering: Hun var drevet til det pga kommentarer. Kommentarjuks: Han var drevet til det pga kritiske kommentarer. Rasistiske uttalelser: Han ble nødt til det fordi motstanderen spilte røft. Jeg er sikker på at det til og med er A sin feil at LKE ble nødt til å ripe opp bilen hennes, for han var jo bare ute og forsvarte sin stakkars viv…

Uansett er kommentarene hans smått komiske, sett i lys av hans egen oppførsel

Eriksen som har inntrykk av at Latyr er en spiller som ofte er i bråk med motstanderne.

Ofte i bråk med andre, sa du? 

- Det var en kamp med mange tøffe dueller. Latyr gir bort mye, men tåler ikke å få det tilbake. Da går han og griner til dommeren med en gang, sier Eriksen.

Tåler ikke å få det tilbake? Griner til dommeren? Hvem er det som ikke takler å «få det» og som griner til andre? Pressen for eksempel..

https://www.adressa.no/sport/fotball/i/Qm7w0V/eriksen-benekter-rasisme

https://www.dagsavisen.no/sport/2008/05/21/rasisme-og-drapstrusler/

Typisk ansvarsfraskrivelse fra folk som driver med bøllete atferd.  "Hadde du ikke vaert så dum/teit/stygg/fattig/kjedelig etc., hadde ikke jeg måttet mobbe deg".  Legg alt ansvar på det egentlige offeret eller mottakeren, sett seg selv i offerposisjon.

Og sånn går nå dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...