Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg er selvfølgelig like rystet som dere i denne saken. Og jeg vet det er som å banne i kirken å kritisere Fru Johansen her inne men jeg må si jeg synes det er litt dumt måten hun har valgt å legge frem det her på ved å nærmest ha en ny "episode" hver dag i denne thrilleren som det jo har blitt. 

Først var det at internettet hennes var klikk (?) og så var det at hun var en travel dame med barn så det lar seg ikke gjøre å legge ut alt i en jafs. En video per dag på tre minutter er det hun rekker. 

Hun har tydeligvis forberedt seg godt til dette og da hadde hun nok også greid å legge ut alt samtidig hadde hun bare ønsket. Jeg føler hun gjør dette for å få flere følgere. Jeg er fullstendig klar over at her er det noen som har gjort noe man absolutt ikke skulle gjort, men de er mennesker de også. Hadde de forholdt seg helt tause hadde nok det også vært galt her inne, at de fortsetter livet "som om ingenting skulle ha skjedd" er hvertfall galt. Det blir galt enten eller. De involverte i saken sitter nok også å følger med på hva Fru J skal komme med neste gang, det må være ganske så forferdelig å gå sånn i uvisshet og være redd for hva som kommer, spesielt for den delen av familien som ikke visste noe om dette før anmeldelsen kom. Det har nok allerede vært krisemodus i det hjemmet lenge før Fru J presenterte dette. Men jeg liker ikke helt måten det blir lagt fram på som sagt, nærmest som en julekalender hvor man sitter å biter negler og gleder seg til hva for noe juicy hun kommer med i neste video. 

Jeg tenker at den familien har det nok ikke noe bra nå, og jeg føler spesielt med barna som sikkert får gjennomgå på skole og bhg (vet ikke alder på de) fra barn som har sett og hørt ting. 

• Liker 39
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Karamelis
Hallepalle2 skrev (14 minutter siden):

Det ble for mange godt motargument? Å innse at man har tapt diskusjonen er en bra ting. 

Heeeerregud... 

Jada, ok. Dere vant. Gratulerer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

garfunkel skrev (29 minutter siden):

Jeg er selvfølgelig like rystet som dere i denne saken. Og jeg vet det er som å banne i kirken å kritisere Fru Johansen her inne men jeg må si jeg synes det er litt dumt måten hun har valgt å legge frem det her på ved å nærmest ha en ny "episode" hver dag i denne thrilleren som det jo har blitt. 

Først var det at internettet hennes var klikk (?) og så var det at hun var en travel dame med barn så det lar seg ikke gjøre å legge ut alt i en jafs. En video per dag på tre minutter er det hun rekker. 

Hun har tydeligvis forberedt seg godt til dette og da hadde hun nok også greid å legge ut alt samtidig hadde hun bare ønsket. Jeg føler hun gjør dette for å få flere følgere. Jeg er fullstendig klar over at her er det noen som har gjort noe man absolutt ikke skulle gjort, men de er mennesker de også. Hadde de forholdt seg helt tause hadde nok det også vært galt her inne, at de fortsetter livet "som om ingenting skulle ha skjedd" er hvertfall galt. Det blir galt enten eller. De involverte i saken sitter nok også å følger med på hva Fru J skal komme med neste gang, det må være ganske så forferdelig å gå sånn i uvisshet og være redd for hva som kommer, spesielt for den delen av familien som ikke visste noe om dette før anmeldelsen kom. Det har nok allerede vært krisemodus i det hjemmet lenge før Fru J presenterte dette. Men jeg liker ikke helt måten det blir lagt fram på som sagt, nærmest som en julekalender hvor man sitter å biter negler og gleder seg til hva for noe juicy hun kommer med i neste video. 

Jeg tenker at den familien har det nok ikke noe bra nå, og jeg føler spesielt med barna som sikkert får gjennomgå på skole og bhg (vet ikke alder på de) fra barn som har sett og hørt ting. 

Syns argumentet til @FruJohansen er innafor: monitorering av kommentarfelt, det er flere som prøver å tagge involverte i saken, noe hun ikke ønsker. Jeg antar at "A" er informert om at det blir historie i deler, dette kan vel kun FJ svare på.

Hva mener du med det uthevede? Det er jo akkurat det de gjør. Jeg syns helt ærlig at følgerne hennes fortjener en forklaring/unnskyldning for det dem driver med er løgn, bedrag og dobbeltmoral. Som influencer er du avhengig av følgere for å overleve, og slik det fremstår nå så bryr dem seg ingenting om hvordan de fremstår for følgere. Mulig jeg ser naivt på dette.

"spesielt for den delen av familien som ikke visste noe om dette før anmeldelsen kom." Tenker du da på øvrig familie? Hendelsen og anmeldelsen er jo flere måneder siden, så det FruJohansen  kommer med nå, er jo ingen overraskelse for dem. At det blir litt SoMe oppstyr må dem regne med etter en sånn handling. På en annen side, det er jo ikke blitt nevnt med et ord i aviser så dette får dem jo ikke akkurat overraskende i ansiktet, det må jo oppsøkes. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (37 minutter siden):

Heeeerregud... 

Ikke bland meg inn i dette!! 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Ultiva said:

Det er LKE og CBE som har utlevert barna sine på åpent internett helt siden de lå i mors mage. Dette er LKE og CBE selv 100 % ansvarlige for. 

Det var LKE som forfulgte denne kvinnen, det var LKE som ripet opp bilen hennes på alle sider, det var LKE som bølleringte henne flere ganger den kvelden, og det var LKE som innrømte alt ovenfor politiet og som godtok boten for å unngå at saken ble tatt for retten.

Politiet mener åpenbart at det er LKE personlig som er ansvarlig for sine egne handlinger, all den tid det er LKE som nå skal betalte for omlakkering av en hel bil, samt betale erstatning til den fornærmede for tort og svie.

Dette er to godt voksne, arbeidsføre mennesker som er 100 % ansvarlige for sine egne handlinger både i arbeidslivet og på fritiden. Kritikere skal på ingen måte overta ansvaret eller føle på skammen for måten dette paret selv velger å oppføre seg på. 

Jeg er enig i alt dette. Jeg skrev hva jeg synes om måten Fru J gjør dette på. Og nei jeg kjøper ikke det med kommentarfelt faktisk. Jeg synes det blir laget popcorn-underholdning ut av dette hvor x antall forum og plattformer sitter å konspirerer, lager sine egne teorier og gjetninger, diskuterer og gleder seg til neste video. Dette mener jeg heller kunne blitt gjort i EN video. Istedet blir det sånn "men ikke nok med det, det skjedde mer. Men det får dere ikke vite før i neste video".

Det er min mening og jeg har ikke mer å si om saken. 

Endret av garfunkel
  • Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gameon skrev (Akkurat nå):

Særlig at CBO og gjengen spiser alt det der til frokost! Latterlig. Muffins,  sjokoladecroissants.....joda. 

Liten skrivefeil.....CBE selvfølgelig 😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau
Emma Marie skrev (3 minutter siden):

Jeg har tipset VG om denne hærverk-saken og håper flere vil gjøre det!

Det har blitt gjort allerede. De er tagget i videoene også. Det kommer nok ikke til å bli en sak av dette. 

Ser noen spekulerer i at det er en grunn til å ikke skrive om dette, at saken må ha flere sider eller noe sånt. Men svaret på hvorfor det ikke skrives er enklere enn som så. I starten var flere journalister interessert når en trodde det var en tilståelsesdom, men etter det kom frem at dette ikke var en offentlig dom og bare en bot ble det stille fra journalistene. Det handler jo om at det er høy terskel for å trykke når dette ikke er offentlig informasjon. Da trør Vær Varsom Plakaten inn på flere punkter. De kunne trykket de anonymt (det har vært gjort for flere andre saker) men anonymiteten ville ikke vært faktisk i denne saken, siden det er lett gjenkjennbart til Backmann-historien og over hele internett allerede. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glufseguri skrev (15 timer siden):

Del 5 er ute!

Og del 6 rett om hjørnet.

https://www.instagram.com/reel/CkluY5zK8ZB/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Denne såkalte influenceren (gidder ikke å nevne navn) har så lite å formidle at hun diskuterer hva andre formidler.

CBE er uten tvil den influenceren med størst påvirkning i Norge. CBE har også kun reklamert for bra produkter i mange år så man vet man kan stole på henne.

Er det tilfeldig at alle som kritiserer CBE tilfeldigvis har en dårligere kropp. De burde kanskje følge treningen hennes og bli glad i kroppen sin. Ingen kan ta fra CBE at hun har en veltrent kropp og pene barn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influenser du sikter til, som er åpen med navn, og som har nå gitt KG 6 innlegg om saken, er utrulig bra og seriøs, og ærlig, og da tenker jeg spesiellt på Instagram kontoen generelt, den er seriøs, oppklarende, ærlig og veldig underholdene i tillegg, og vil presisere at jeg da mener hele kontoen, den damen er verdt å følge, hele Instagram kontoen er særdeles fin! 

• Liker 36
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

introverten skrev (11 minutter siden):

Denne såkalte influenceren (gidder ikke å nevne navn) har så lite å formidle at hun diskuterer hva andre formidler.

CBE er uten tvil den influenceren med størst påvirkning i Norge. CBE har også kun reklamert for bra produkter i mange år så man vet man kan stole på henne.

Er det tilfeldig at alle som kritiserer CBE tilfeldigvis har en dårligere kropp. De burde kanskje følge treningen hennes og bli glad i kroppen sin. Ingen kan ta fra CBE at hun har en veltrent kropp og pene barn.

Retter deg litt her:

1) Hvilken såkalt influencer? 

2) *var, ikke er. Bedriften har ikke kun reklamert for bra produkter. For eksempel reklamerte de for Natural Cycles. Reklamen ble kraftig kritisert av bl.a. Statens legemiddelverk. (https://www.nettavisen.no/caroline-berg-eriksen-jeg-burde-ha-etterspurt-dokumentasjon/s/12-95-3422806549)

3) Har du belegg for påstanden din? Hvem er alle? Mener du f.eks. at direktøren for Statens legemiddelverk har en "dårligere kropp" og burde følge treningen hennes? Hvordan vet du at han ikke er glad i kroppen sin? Hva er forresten en "dårlig kropp"?

Skal du trolle, bør du i det minste gjøre det mer elegant.  

Endret av Leda
Stavefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Kattedama
Taffel skrev (10 timer siden):

Og denne posten er utgitt dagen etter at LKE har oppsporet, forfulgt, skremt og gjort hærverk på bilen til en saklig kritiker. Kan det være mulig at han har holdt det hemmelig? Eller er de fullstendig gale begge to? At ikke media kvesser klørene og går til angrep er utrolig. Den 4. statsmakt skal slå ned på maktmisbruk. Målet til paret var å true til taushet. Vi lever ikke  et samfunn der det slikt er greit. Men nå begynner jeg å lure. Fy søren så tafatt av media å bare se slikt skje. Alle vet det. 

De er nok ikke vater noen av de. Samme gjelder innholdet i innlegg som visstnok er i favør av  bedriften. Har til gode og se så hjernedøde innlegg i andre tråder på rampelys. Det er et sammensurium av trolling og psyk kroppsfiksering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (2 timer siden):

Heeeerregud... 

Hvem dere? Jeg har knapt svart deg, jeg har ikke vunnet noe som helst. Det er du som har dritt deg ut. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...