Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Stalkerlasse
Elina123 skrev (11 minutter siden):

Enig! Skulle også kjøpe 24 smågaver til tenåringens adventskalener her, men byttet raskt leverandør! 

Ville ikke kjøpt av make up mekka eller andre nettbutikker som selger kosmetikk, utgåtte b-varer, takk til blivakker for flaske med grønt slim som lukta rett men var definitivt ikke samme produkt, og takk til blush for hair moisture kremen uten forsegling og langt svart hår i… kast kast kast æsj!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, jeg har en distinkt følelse av at jeg vil bli skikkelig skuffet av del 6. Har så smått begynt å formulere en mail til Beckmann allerede.. 🙃

Og - husk å lagre og like reelsene som legges ut, det hjelper på algoritmen på insta og gjør at innleggene blir synlige for flere. De fortjener et bredt publikum! 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MiniBaguette skrev (Akkurat nå):

Samme her, jeg har en distinkt følelse av at jeg vil bli skikkelig skuffet av del 6. Har så smått begynt å formulere en mail til Beckmann allerede.. 🙃

Og - husk å lagre og like reelsene som legges ut, det hjelper på algoritmen på insta og gjør at innleggene blir synlige for flere. De fortjener et bredt publikum! 

Den er lagt ut

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dessverre ikke akkurat veldig overrasket over Beckmann sitt svar. 
Men et typisk platt og pr-vennlig svart.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (1 time siden):

Akkurat bruken av ordet "dere" har vært litt vanskelig. Jeg startet det første "dere"-innlegget med "de fleste" uten at det ble oppfattet. 

Men etterhvert har jeg sett at "dere" blir riktig å skrive. 

Når jeg har fått motinnlegg har et tosifret antall trykket liker på disse. 

Å trykke liker er å si seg enig, er det ikke? 

Så "dere" blir alle de som siterer meg, og som trykker liker på innlegg som ranter om meg. 

Jeg er glad du har fått tak i poenget mitt. Det gjør meg litt mindre oppgitt. 

Ja. Jeg har vært usaklig. Men når man får en blodtørstig flokk etter seg som bare vil fortelle meg hvor dum jeg er og skriver vegger med ord, så blir det ikke til at jeg orker å oppføre meg noe særlig bedre enn disse. 

Jeg er enig i mye som blir sagt. Og jeg spurte en del spørsmål i mitt første innlegg. Det hadde vært fint å fått svar på disse. 

Men jeg er en patetisk bedreviter som tror hen er bedre enn alle andre og som ikke forstår noe. Så jeg er vel ikke verdt det. 

Om jeg ikke blir tagget eller sitert i en skikkelig interessant innlegg får dette være siste innlegg fra meg. 

Takk for meg og takk til de som var litt ok med meg. 

Er du så selvmedliden, eller er du sarkastisk? Du kom jo inn her i tråden, og det første du gjør er å henvende deg til "alle her" - og snakker nedverdigende om "oss". Tillegge "oss" holdninger og meninger - rett og slett uforskammet oppførsel hvis man vil drive seriøs, og saklig debattering. Det er ikke rart at ingen vil prate konstruktivt med deg, når du holder på sånn? 

Du skrev faktisk "jeg tror dere bare vil ha blod" og "morsomt å kaste dere et kjøttbein" og mye mer. Altså, det er ganske barnslig og lite konstruktivt å holde på sånn. Jeg trodde du var et nett-troll, men gudene vet hva.. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 30
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang jeg kommenterer i posten her, men har lenge vært leser.

Mange svært gode innlegg her som setter fokus på hvor ille denne bedriften faktisk er. Og det siste her, som A har opplevd,  er jo helt hårreisende.

Har ventet spent på del 6 fra frujohansen. Må si jeg er litt skuffet ja. Lite empatisk svar fra annonsøren der. Men det er jo positivt at de faktisk ser hvor flykræsj det samarbeidet var, og på bakgrunn av det (?) velger å ikke gjøre flere samarbeid med influensere som driver med sharenting. Men de kunne spart seg den parantsen. Selv om ikke akkurat det nevnte innlegget var med barn, så er jo resten av profilen full av det. 

Håper dette kan være med å skape en endring hos flere annonsører.

• Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker ikke som at Beckman faktisk så på dokumentasjonen eller brydde seg noe særlig, bra de svarte, men de kunne hatt en helt annen tilnærming. Virker heller ikke som at de forsto debatten, CBE brukte ikke barn i den aktuelle reklamen(?), men det er fult av barn på profilen hennes. 

Jeg kommer til å styre unna Beckman i fremtiden. 

• Liker 42
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pøbelsara skrev (1 minutt siden):

Reklameinnlegget CBE laget for Beckmann innhold ikke noe bilde av barnet, nei. Men det inneholdt en sentimental og utleverende tekst om barnets forventninger til skolestart. Hvilket selvsagt er utleverende så det holder. Og det er jo veldig lite formildende at det ikke var bilde av barnet i annonseinnlegget, når det har vært publisert tusenvis av bilder og filmsnutter av det skolestarende barnet gjennom hele livet hennes.

Og at de ikke engang beklager er jo bare helt fryktelig. 

Helt enig! Godt poeng. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lyst til at dokumentasjonen blir alment kjent, så dette ikke blir sett på som gossip eller leserhetsejakt. Men så forstår jeg at det kun er A som kan legge ut dette og bli en motstemme. Litt som dørvakten vs Hulsker. Å få motstemmen ut in the open er så viktig, men jeg skjønner det er hardt å stå i i en ellers travel hverdag. Og Hulsker-eksempelet blir jo feil, for den gikk domstolens vei og offentligheten fikk med det innsyn. Politirapport og bot, så går dette litt for lukkede dører og verden går videre. Uten motstemme, kan CBE og LKE surfe videre med at dette er ren oppspinn og resten av Norge får det ikke med seg. Det blir synsing og lite håndfast for personen på gata. KG vil huske dette for alltid, men igjen, jeg er usikker på tyngden det gir. Men at LKE er svett i barten og pulsen er høy hjemme i stugo med alt «hatet» som nå stormer rundt han, dét er det ikke spørsmål om at han ikke har. Fruen og han har nok en streng felles strategi på å overse, overse, overse og late som ingenting. This too shall pass. Og det er vel den lureste strategien, med mindre det faktisk når media og de større aktørene tar grep.

• Liker 25
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamelis
kraftwerk skrev (10 minutter siden):

Er du så selvmedliden, eller er du sarkastisk? Du kom jo inn her i tråden, og det første du gjør er å henvende deg til "alle her" - og snakker nedverdigende om "oss". Tillegge "oss" holdninger og meninger - rett og slett uforskammet oppførsel hvis man vil drive seriøs, og saklig debattering. Det er ikke rart at ingen vil prate konstruktivt med deg, når du holder på sånn? 

Du skrev faktisk "jeg tror dere bare vil ha blod" og "morsomt å kaste dere et kjøttbein" og mye mer. Altså, det er ganske barnslig og lite konstruktivt å holde på sånn. Jeg trodde du var et nett-troll, men gudene vet hva.. 

Nå diskuterer vi person, meg. Men jeg kan svare før diskusjonen om meg blir moderert bort. 

Jeg gjør litt av alt.

Jeg spør oppriktig. Jeg troller. Jeg er barnslig. Jeg er lite konstruktiv. Jeg bryr meg egentlig ikke. Hos Britney Spears går det mye i det samme, jeg trengte noe annet å henge meg opp i. Jeg herder meg mot internettkjeft. Jeg kjeder meg. Jeg underholdes. Jeg vil provosere. Jeg ville erte. Så jeg ville kjøre litt berg og dalbane sammen med dere. 

Men i all hovedssak troller jeg. 

Men nå er jeg lei. Og jeg ser den andre frua sper på med reels. Det er jo artigere enn å kjefte på meg. Er det ikke? 

Og så vil jeg se hvem som tar av seg maska i maskorama. Kan LKE være rabbagasten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (4 minutter siden):

Nå diskuterer vi person, meg. Men jeg kan svare før diskusjonen om meg blir moderert bort. 

Jeg gjør litt av alt.

Jeg spør oppriktig. Jeg troller. Jeg er barnslig. Jeg er lite konstruktiv. Jeg bryr meg egentlig ikke. Hos Britney Spears går det mye i det samme, jeg trengte noe annet å henge meg opp i. Jeg herder meg mot internettkjeft. Jeg kjeder meg. Jeg underholdes. Jeg vil provosere. Jeg ville erte. Så jeg ville kjøre litt berg og dalbane sammen med dere. 

Men nå er jeg lei. Og jeg ser den andre frua sper på med reels. Det er jo artigere enn å kjefte på meg. Er det ikke? 

Og så vil jeg se hvem som tar av seg maska i maskorama. Kan LKE være rabbagasten? 

Det blir ikke moderert bort, for du stilte et spørsmål i ditt forrige innlegg som jeg svarte på. Og det gjelder din form for debattskikk, og hvorfor folk ikke tok deg seriøst. Du kan ikke forvente at folk vil "kjøre Berg og dalbane" med deg, når du ikke behandler dine motdebattanter med respekt. 

Tenker vi avslutter her 👍🏼

Endret av kraftwerk
  • Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (3 minutter siden):

Jeg gjør litt av alt.

*slow clap*

Og mener vi har lite å gjøre?

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kraftwerk skrev (1 minutt siden):

Det blir ikke moderert bort, for du stilte et spørsmål i ditt forrige innlegg som jeg svarte på. Og det gjelder din form for debattskikk. 

Tenker vi avslutter her 👍🏼

Denne brukeren stiller bare influenceren hen forsvarer i et ennå dårligere lys. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper mange vil kontakte Beckmann og stille spørsmål ved denne beslutningen deres om å ikke bruke barn i betalte samarbeid fra 2023. Ja, altså, hvorfor ikke slutte med slikt med en gang? Kan de gi noen gode argumenter for dette?

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elina123 skrev (48 minutter siden):

Enig! Skulle også kjøpe 24 smågaver til tenåringens adventskalener her, men byttet raskt leverandør! 

Jeg hadde desverre kjøpt inn en del før dette kom opp. Jeg spurte makeup mekka om jeg kunne sende de i retur men det svarte de ikke på

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
elskersommer skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde desverre kjøpt inn en del før dette kom opp. Jeg spurte makeup mekka om jeg kunne sende de i retur men det svarte de ikke på

Det er bare å sende det i retur. Man har angrerett som forbruker.

• Liker 24
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fibonacci skrev (9 minutter siden):

Jeg håper mange vil kontakte Beckmann og stille spørsmål ved denne beslutningen deres om å ikke bruke barn i betalte samarbeid fra 2023. Ja, altså, hvorfor ikke slutte med slikt med en gang? Kan de gi noen gode argumenter for dette?

Fordi avtalene allerede er inngått. Avtalebrudd koster mange kroner og gjør regnskapet mer komplisert.

• Liker 16
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (6 minutter siden):

Fordi avtalene allerede er inngått. Avtalebrudd koster mange kroner og gjør regnskapet mer komplisert.

Ja, det stemmer nok. Men de risikerer å miste enda flere kunder hvis de går på nok en «influencer-smell». De har allerede fått noen hakk i imaget sitt, og kunne ha reddet seg inn ved å markere tydelig at de har snudd i holdningen til bruk av influencer-barn.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis

Vedrørende svaret fra Beckmann. Jeg er litt blandet. Det var faktisk bedre enn jeg trodde, men der er et lite men.

De uttalte at de tar sterk avstand fra slik oppførsel. Det er jo veldig bra, men de kunne vist mer medfølelse med A. 

Vedrørende bruk av barn i reklame,  så kan det (som nevnt av andre her) være grunner til at de skriver at det gjelder fra 2023. Jeg vil berømme Beckmann for å ta det standpunktet, men jeg håper det også gjelder bruk av influencere som har familien sin som statister på sin IG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...