Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Karamelis skrev (1 minutt siden):

Jeg legger ansvarer på dere, også. 

Jeg dikterer ingenting, jeg spør noen spørsmål. Spørsmål som blir møtt med spydigheter og ranter. 

Det er sant som det blir sagt, CBE-tråden er den største runkeringen på KG. 

Dere er helt avhengige av CBEs bedrift. Det er en hobby. 

Men det var gøy å henge sammen med dere. Dere synes CBE og LKE er god tidtrøyte og jeg synes dere var skikkelig god underholding. 

Dere likte godt kjøttbeinet jeg slang ut til dere, hyenene. 

Takk for underholdningen.

• Liker 19
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnnePåLande skrev (2 minutter siden):

Har inntrykk av at makeupmekka selger jalla produkter. Inntrykket ble ikke bedre nå.

Jeg tenker at slike influencer-samarbeid enten kommer til å dø ut med tiden, nettopp fordi det er så mange useriøse influencere som CBE som ikke klarer å takle noe annet enn skryt, solskinn og regnbuer, og risikoen ved å inngå samarbeid ligger hovedsakelig hos samarbeidspartnerne. Skal markedsføring via influencere kunne fortsette som i dag så må influencer-bransjen seriøst rydde opp i sine rutiner rundt krise- og hendelseshåndteringer. Svært mange, og særlig Treasuers, fremstår som totalt irrasjonelle og blottet for en hver form for forståelse for organisasjonsteori, markedsføring og hvordan man yter god kundeservice når det oppstår misnøye i deler av næringskjeden 

• Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (11 minutter siden):

Har inntrykk av at makeupmekka selger jalla produkter. Inntrykket ble ikke bedre nå.

Gikk inn på IG til Makeupmekka nå, men finner ingenting der med CBE overhodet? Ingen kommentarer på noen innlegg heller....

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gameon skrev (1 minutt siden):

Gikk inn på IG til Makeupmekka nå, men finner ingenting der med CBE overhodet? Ingen kommentarer på noen innlegg heller....

Nei, de kjører samme metode som påvirkerne. Slett og blokker.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I samme sleng så kan eu gjerne høre med hva de tenker om at de reklamere og promotere seg som «cruelty free» når de kjøper markedsføringstjenester fra aktører som begår lovbrudd og driver med cruelty?

Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden):

Jeg skal vurdere om jeg gidder å kontakte dem for å spørre om blokkeringen også gjelder ved kjøp. For det stinker litt fra verdiene hos MakeupMekka hvis de vil ha pengene mine men ikke forbrukermakten min.

52587917-3F77-4089-A2E2-AFFC3544CA48.jpeg

• Liker 40
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetau skrev (48 minutter siden):

Det stemmer nok. Jeg får samme beskjed, og var en av dem som kommenterte. Har faste produkter jeg kjøper hos dem, men ikke nå lenger altså. 

De blokkerte meg ikke før lenge etter kommentarfeltet var stengt. De følger vel med her inne de også, hvor det ble kommentert at vi ikke ville gi oss

Fremstår som at den som var på "vakt" med å røkte kommentarfeltet, må ha rådført seg med en fjortis underveis med flaskepost idag ut fra den observerte tiden det tok mellom å slette misnøyekommentarer, stenge for alle kommentarer, og til slutt noen timer senere blokkere profiler.

I og med andelen kommentarer, kan det ha vært så mange som kanskje maksimalt 7-9, inkludert to jubel-kommentarer og noen '"likes" på hver av dem, har en ansatt brukt halve lørdagen sin på å blokkere fremfor adressere saklige kommentarer om valg av samarbeid med påvirker fra helt vanlige forbrukere på en profesjonell måte. En velrenommert bedrift arbeider ikke etter slett og blokker-prinsippet, men argumenterer for og svarer ut henvendelsene adekvat. For eksempel: "Idag har våre ansatte fri. Vi i MakeupMekka setter pris på alle tilbakemeldinger som kan gjøre oss bedre, og skal ha din tilbakemelding til vurdering neste gang vi ønsker å benytte oss av influencer-marketing". Så kan forbrukeren like eller mislike svarene.

Idag hadde MakeupMekka åpenbart OD-dag med en fjortis bak Instagram-kontoen sin.

• Liker 31
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den tilbakemeldingen jeg mottok fra Beckmann noen dager etter stormen, så virket det som at at CBE/ Treasures AS ikke løste reklamejobben for dem som opprinnelig avtalt.
"... Først; Innlegget i seg selv var bevisst kun med fokus på funksjoner på sekken som vi opplever at flere ikke kjenner til, men som vi mener har stor verdi for kunden, men det kom dessverre litt i skyggen.
Vi har registrert kritikken og engasjementet og vil ta en gjennomgang av hvordan vi skal jobbe med influencere framover. Konstruktive tilbakemeldinger verdsettes alltid! ..."

I denne tilbakemeldingen så sier Beckman at:
1) funksjonene til sekken ikke kom godt nok frem, dvs CBE ikke løste jobben godt nok. 
2) de har fått en del kritikk og at de vil ta en gjennomgang av hvordan de skal jobbe med influencere framover, dvs vurdere fremtidig samarbeid.  

Sett i lys av motatt tilbakemelding fra Beckmann noen dager etter at det hadde roet seg litt, så blir det interessant å høre "DEL 4". Håper i det minste at Beckmann tar avstand fra LKEs handlinger.

Endret av Mrs Bella
Endring forenkling
  • Liker 42
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AntiBullshit skrev (39 minutter siden):

I samme sleng så kan eu gjerne høre med hva de tenker om at de reklamere og promotere seg som «cruelty free» når de kjøper markedsføringstjenester fra aktører som begår lovbrudd og driver med cruelty?

52587917-3F77-4089-A2E2-AFFC3544CA48.jpeg

Nå savnet jeg latteremojien 😅

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (4 timer siden):

Nå er alle kommentarene hos makeupmekka borte…

Jeg er plutselig blokkert derfra

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å si det kort, det er ikke de som bruker forbrukermakten sin til å si fra om hva de mener er ugreit som har gjort noe galt. Det er bedriftene som velger å benytte seg av påvirkere med en frynsete historikk som ikke helt forstår dette med etikk og verdier. Og cruelty free og måkereir og hestekjøtt og sånt. Kanskje til og med forfølgelse, trusler og hærverk.

Selv om jeg aldri har handlet hos MakeupMekka, vil deres sanksjonering av potensielle kunder for alltid være forbundet med elendige verdier som jeg kan lufte til hvem som helst, når som helst. For meg betyr verdier og profesjonalitet mye ved valg av hvor jeg handler. Dette er jeg ikke alene om.

• Liker 30
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en e-post til Makeup-Mekka, men ikke pga reklamering av Treasures AS, men fordi de faktisk blokkerer og ignorerer kunder som ene og alene bruker forbrukermakten sin - og sier sin mening. Det er jo absolutt hårreisende og svært uprofesjonelt. 

Jeg tenker Makeup-Mekka har en-to faste ansatte som jobber med Instagram og sosiale medier. Og når ting blir som nå, så vet ikke den ansatte hva hen skal gjøre - så da tyr dem til sletting og blokkering. De blir nok skremte og sjokkerte. Slik MPM holder på nå, er akkurat det samme som skjedde på kveldstid med Beckmann - og det er nok fordi de sosiale-medier ansatte ikke er i direkte kontakt med ledelse eller øvrige leder akkurat da, og må ta en avgjørelse på sekundet. Jeg er ganske sikker på at MPM kommer til å avslutte samarbeid, og sende nye e-poster til alle som har kontaktet dem for å beklage seg eller noe sånt. Det er ikke greit å blokkere når man er en såpass etablert bedrift, men jeg har forståelse for den enkelte ansatte sin avgjørelse. 

Endret av kraftwerk
  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig at Makeupmekka har deaktivert instagramkontoen, eller er det noen som ser den? Vær obs på at det finnes en som ikke er ekte. Det er helt vanvittig om MM blokkerer alle som kommenterer eller trykker "liker" på andres kommentarer. Det er en veldig merkelig strategi, barnslig og uprofesjonelt. 🙄

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...