Pust Skrevet 5. november 2022 #71121 Del Skrevet 5. november 2022 Karamelis skrev (1 minutt siden): Jeg legger ansvarer på dere, også. Jeg dikterer ingenting, jeg spør noen spørsmål. Spørsmål som blir møtt med spydigheter og ranter. Det er sant som det blir sagt, CBE-tråden er den største runkeringen på KG. Dere er helt avhengige av CBEs bedrift. Det er en hobby. Men det var gøy å henge sammen med dere. Dere synes CBE og LKE er god tidtrøyte og jeg synes dere var skikkelig god underholding. Dere likte godt kjøttbeinet jeg slang ut til dere, hyenene. Takk for underholdningen. 19 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 5. november 2022 #71122 Del Skrevet 5. november 2022 AnnePåLande skrev (2 minutter siden): Har inntrykk av at makeupmekka selger jalla produkter. Inntrykket ble ikke bedre nå. Jeg tenker at slike influencer-samarbeid enten kommer til å dø ut med tiden, nettopp fordi det er så mange useriøse influencere som CBE som ikke klarer å takle noe annet enn skryt, solskinn og regnbuer, og risikoen ved å inngå samarbeid ligger hovedsakelig hos samarbeidspartnerne. Skal markedsføring via influencere kunne fortsette som i dag så må influencer-bransjen seriøst rydde opp i sine rutiner rundt krise- og hendelseshåndteringer. Svært mange, og særlig Treasuers, fremstår som totalt irrasjonelle og blottet for en hver form for forståelse for organisasjonsteori, markedsføring og hvordan man yter god kundeservice når det oppstår misnøye i deler av næringskjeden 27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 5. november 2022 Populært innlegg #71123 Del Skrevet 5. november 2022 Vanedis skrev (2 timer siden): Jeg tok skjermbilde for ca. 9 timer siden, og da låg disse kommentarene der - https://www.instagram.com/p/CkjAammDqin/?igshid=YmMyMTA2M2Y= Disse, og flere kommentarer av samme type skrevet av personer som uttrykker misnøye med valg av samarbeidspartner er slettet, og profilene som har skrevet og "likt" er blokkert av den særs profesjonelle bedriften MakeupMekka på instagram. MakeupMekka sanksjonerer kundene sine. Bra jobba. 51 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 5. november 2022 #71124 Del Skrevet 5. november 2022 Makeup mekka blokkerer ikke kundene sine? 🙈 Er jo helt krise faktisk. 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gameon Skrevet 5. november 2022 #71125 Del Skrevet 5. november 2022 AnnePåLande skrev (11 minutter siden): Har inntrykk av at makeupmekka selger jalla produkter. Inntrykket ble ikke bedre nå. Gikk inn på IG til Makeupmekka nå, men finner ingenting der med CBE overhodet? Ingen kommentarer på noen innlegg heller.... 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnnePåLande Skrevet 5. november 2022 #71126 Del Skrevet 5. november 2022 Gameon skrev (1 minutt siden): Gikk inn på IG til Makeupmekka nå, men finner ingenting der med CBE overhodet? Ingen kommentarer på noen innlegg heller.... Nei, de kjører samme metode som påvirkerne. Slett og blokker. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AntiBullshit Skrevet 5. november 2022 Populært innlegg #71127 Del Skrevet 5. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (Akkurat nå): Disse, og flere kommentarer av samme type skrevet av personer som uttrykker misnøye med valg av samarbeidspartner er slettet, og profilene som har skrevet og "likt" er blokkert av den særs profesjonelle bedriften MakeupMekka på instagram. MakeupMekka sanksjonerer kundene sine. Bra jobba. Interessant at MakeupMekka kjører samme besatte taktikk som styreleder i Treasures. De bruker altså av arbeidstiden sin til å ni-kjemme og blokkere profiler som har likt kommentarer i stede for å adressere kundenes bekymring og potensielt komme med en avklaring på problemstillingen. Lukter desperasjon og fremstår som et lite gjennomtenkt forsøk på brannslukking 49 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg MacBeth Skrevet 5. november 2022 Populært innlegg #71128 Del Skrevet 5. november 2022 Karamelis skrev (2 timer siden): Det er jeg helt enig i. Jeg skrev i mitt første innlegg i denne tråden at også jeg har fått melding fra han. Så LKE stalker. LKE eksponerer familien på internett. De fleste som deltar i denne tråden stalker. Og eksponerer familien på internett. Barna havner i kryssilden. Hva med å prøve å sette seg litt inn i barnets perspektiv, om noen år: Ungdommen vil kanskje/kanskje ikke oppleve eksponering i oppveksten negativt. Dette er ei eksponering mor og far har sin kontroll på. Så har vi medieoppslagene. Når ungdommen finner disse vil denne finne disse negative. Eller kanskje ikke. De er vel stort sett pinlige. Eller lite interessante. Så fremst det ikke blir startet en mediestorm der far blir omtalt som en kriminell pøbel som plager og skremmer kvinner. Kanskje det er greit at ungdommen slipper at slike artikler ligger på internett. Er det ikke best, når boten er vedtatt, at saken begraves, for barnas beste? Så finner ungdommen denne tråden. Hva vil ungdommen tenke om den? At dere hjalp til? At dere tenkte på ungdommens beste? Hva synes ungdommen om hva dere skriver om mor, og far? Det er nok de i denne tråden som oppriktig bryr seg, og som tror de gjør noe viktig. Men dette er Kvinneguiden. Et forum som ikke blir moderert i særlig grad. Så det florerer av kvinnehat, rasisme, konspi, transehat og annet hat mot svakere grupper. Så har man da valgt riktig medie for sin aktivisme? Kan du i det minste være litt bevisst på begrepsbruken i kritikken din? Jeg antar at ingen her inne forfølger CBE? Om du mener at man er besatt av en person fordi man følger med på hva som skjer i SOME, og diskuterer dens negative påvirkning, så tror jeg du er relativt alene om den definisjonen... INGEN her eksponerer familien hennes, det gjør hun fint selv. Ettersom du er ny, kan du jo ta en titt på forumreglene. Bilder og navngivning av barn blir slettet, de ytterst få gangene det har blitt lagt ut, både av moderator men også på oppfordring av andre brukere. Det har ikke blitt lagt ut opplysninger om barna som ikke CBE allerede har lagt ut selv, det oppfordres også til å ikke diskutere/spekulere i barnas følelser/meninger. Det som blir diskutert her er konsekvenser av eksponering av barn og omfanget av dette, noe som også refereres til hos FN, UNICEF, Kripos og andre instanser. Barna blir ikke MER eksponert her. Jeg antar og håper at LKE og CBE forbereder barna på hva som kan møte dem når de kommer til SOME verden og internett, hva som blir skrevet om og av foreldrene, som en konsekvens av at foreldrene har selv valgt å være så offentlige, og at med offentligheten føler det en pris. Å kalle LKE for en pøbel per definisjon er nok å dra det langt, men han ER jo kriminell, han HAR brutt loven, han HAR jo plaget og skremt kvinner. Om han ikke vil at barna skal få lese om dette burde han da kanskje ikke utført disse handlingene? Man kan ikke la være å snakke høyt om et dårlig menneske kun fordi vedkommende har barn, når dem atpåtil VELGER å være offentlige personer? De er forbilder, påvirkere! Bør det ikke belyses når noen som jobber som påvirker gjør noe kriminelt? Isabelle Eriksen, Bent Hulsker og Melina Johnsen brøt loven og dette kom frem i offentligheten, hvorfor ikke LKE sine handlinger? Takket være mange brukere her inne har sharenting blitt veldig synlig, så jeg tror ikke dette er et "feil valg av medie", alene er det litt tafatt, men det er et av mange medier som blir brukt. Brukere her inne har kommentert at de har sendt mailer, lagt igjen kommentarer, skriver artikler og engasjerer seg på andre steder enn her. Så det er nok heller mange som VET at de bidrar til noe bra. For ordensskyld: "Stalker": Personforfølgelse, på engelsk stalking, er en sykelig og tvangsmessig opptatthet eller besatthet av en annen person og innebærer at denne andre personen blir forfulgt og utsatt for uønsket oppmerksomhet og annen plagsom atferd. Personen som forfølger folk, kan kalles en «stalker» eller plageånd. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Personforfølgelse 47 1 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Rev. Revenge Skrevet 5. november 2022 Populært innlegg #71129 Del Skrevet 5. november 2022 AntiBullshit skrev (5 minutter siden): Interessant at MakeupMekka kjører samme besatte taktikk som styreleder i Treasures. De bruker altså av arbeidstiden sin til å ni-kjemme og blokkere profiler som har likt kommentarer i stede for å adressere kundenes bekymring og potensielt komme med en avklaring på problemstillingen. Lukter desperasjon og fremstår som et lite gjennomtenkt forsøk på brannslukking Jeg skal vurdere om jeg gidder å kontakte dem for å spørre om blokkeringen også gjelder ved kjøp. For det stinker litt fra verdiene hos MakeupMekka hvis de vil ha pengene mine men ikke forbrukermakten min. 71 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AntiBullshit Skrevet 5. november 2022 #71130 Del Skrevet 5. november 2022 I samme sleng så kan eu gjerne høre med hva de tenker om at de reklamere og promotere seg som «cruelty free» når de kjøper markedsføringstjenester fra aktører som begår lovbrudd og driver med cruelty? Revenge o'Cavatina skrev (1 minutt siden): Jeg skal vurdere om jeg gidder å kontakte dem for å spørre om blokkeringen også gjelder ved kjøp. For det stinker litt fra verdiene hos MakeupMekka hvis de vil ha pengene mine men ikke forbrukermakten min. 40 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Isild Skrevet 5. november 2022 Populært innlegg #71131 Del Skrevet 5. november 2022 Revenge o'Cavatina skrev (24 minutter siden): Jeg skal vurdere om jeg gidder å kontakte dem for å spørre om blokkeringen også gjelder ved kjøp. For det stinker litt fra verdiene hos MakeupMekka hvis de vil ha pengene mine men ikke forbrukermakten min. Godt poeng. Hvis de blokkerer kundene fra å komme med spørsmål og tilbakemelding vedr. reklameopplegg de velger, så må vi vel gå ut fra at de samme kundene blir blokkert fra å handle også. Men, selvsagt har de ikke det. Så da står vi igjen med en bedrift som knebler kundene sine, styrer kritikk - og som ikke ønsker tilbakemeldinger. Andre sløve annonsører har iallefall vett nok til å svare noe som at "Takk for tilbakemeldingen din, vi driter egentlig i den, men sender ut dette standardsvaret for å opptre riktig". 48 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 5. november 2022 #71132 Del Skrevet 5. november 2022 Hoppetau skrev (48 minutter siden): Det stemmer nok. Jeg får samme beskjed, og var en av dem som kommenterte. Har faste produkter jeg kjøper hos dem, men ikke nå lenger altså. De blokkerte meg ikke før lenge etter kommentarfeltet var stengt. De følger vel med her inne de også, hvor det ble kommentert at vi ikke ville gi oss Fremstår som at den som var på "vakt" med å røkte kommentarfeltet, må ha rådført seg med en fjortis underveis med flaskepost idag ut fra den observerte tiden det tok mellom å slette misnøyekommentarer, stenge for alle kommentarer, og til slutt noen timer senere blokkere profiler. I og med andelen kommentarer, kan det ha vært så mange som kanskje maksimalt 7-9, inkludert to jubel-kommentarer og noen '"likes" på hver av dem, har en ansatt brukt halve lørdagen sin på å blokkere fremfor adressere saklige kommentarer om valg av samarbeid med påvirker fra helt vanlige forbrukere på en profesjonell måte. En velrenommert bedrift arbeider ikke etter slett og blokker-prinsippet, men argumenterer for og svarer ut henvendelsene adekvat. For eksempel: "Idag har våre ansatte fri. Vi i MakeupMekka setter pris på alle tilbakemeldinger som kan gjøre oss bedre, og skal ha din tilbakemelding til vurdering neste gang vi ønsker å benytte oss av influencer-marketing". Så kan forbrukeren like eller mislike svarene. Idag hadde MakeupMekka åpenbart OD-dag med en fjortis bak Instagram-kontoen sin. 31 1 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 5. november 2022 #71133 Del Skrevet 5. november 2022 (endret) I den tilbakemeldingen jeg mottok fra Beckmann noen dager etter stormen, så virket det som at at CBE/ Treasures AS ikke løste reklamejobben for dem som opprinnelig avtalt. "... Først; Innlegget i seg selv var bevisst kun med fokus på funksjoner på sekken som vi opplever at flere ikke kjenner til, men som vi mener har stor verdi for kunden, men det kom dessverre litt i skyggen. Vi har registrert kritikken og engasjementet og vil ta en gjennomgang av hvordan vi skal jobbe med influencere framover. Konstruktive tilbakemeldinger verdsettes alltid! ..." I denne tilbakemeldingen så sier Beckman at: 1) funksjonene til sekken ikke kom godt nok frem, dvs CBE ikke løste jobben godt nok. 2) de har fått en del kritikk og at de vil ta en gjennomgang av hvordan de skal jobbe med influencere framover, dvs vurdere fremtidig samarbeid. Sett i lys av motatt tilbakemelding fra Beckmann noen dager etter at det hadde roet seg litt, så blir det interessant å høre "DEL 4". Håper i det minste at Beckmann tar avstand fra LKEs handlinger. Endret 7. november av Mrs Bella Endring forenkling 42 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mater.sapiens Skrevet 5. november 2022 #71134 Del Skrevet 5. november 2022 AntiBullshit skrev (39 minutter siden): I samme sleng så kan eu gjerne høre med hva de tenker om at de reklamere og promotere seg som «cruelty free» når de kjøper markedsføringstjenester fra aktører som begår lovbrudd og driver med cruelty? Nå savnet jeg latteremojien 😅 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 5. november 2022 Populært innlegg #71135 Del Skrevet 5. november 2022 Jeg tenker at uansett om Makeupmekka aldri så mye trykker CBE til sitt bryst, så vil andre bedrifter legge merke til hva som skjer. De kan ha så mye sympati for CBE de vil, eller sluke narrativet om feite kvinner i en liten runkering på KG. Men faktum er at å bruke CBE fører til en del merarbeid. Mailer skal besvares, kommentarfelt skal slettes og kunder skal blokkeres. Er det verdt å jobbe hele lørdagen for å støtte en middelmådig influencer fra Særp? Er det verdt å blokkere kundene fordi hun virker hyggelig? Faktum er at disse bedriftene først og fremst er ute etter penger, ikke drive sosialarbeid for influencere. Så selv om de liker CBE aldri så mye irl, så kan det hende det blir for mye støy å bruke henne professionelt. Og angående runkeringen på Kvinneguiden: Fru Johansen har pr nå 14 984 visninger på den ene videoen sin. Den runkeringen er ikke liten, akkurat 53 1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 5. november 2022 #71136 Del Skrevet 5. november 2022 Andrea59 skrev (4 timer siden): Nå er alle kommentarene hos makeupmekka borte… Jeg er plutselig blokkert derfra 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 5. november 2022 #71137 Del Skrevet 5. november 2022 (endret) Feil Endret 7. november av Mrs Bella Feilsitering 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 5. november 2022 #71138 Del Skrevet 5. november 2022 For å si det kort, det er ikke de som bruker forbrukermakten sin til å si fra om hva de mener er ugreit som har gjort noe galt. Det er bedriftene som velger å benytte seg av påvirkere med en frynsete historikk som ikke helt forstår dette med etikk og verdier. Og cruelty free og måkereir og hestekjøtt og sånt. Kanskje til og med forfølgelse, trusler og hærverk. Selv om jeg aldri har handlet hos MakeupMekka, vil deres sanksjonering av potensielle kunder for alltid være forbundet med elendige verdier som jeg kan lufte til hvem som helst, når som helst. For meg betyr verdier og profesjonalitet mye ved valg av hvor jeg handler. Dette er jeg ikke alene om. 30 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 5. november 2022 #71139 Del Skrevet 5. november 2022 (endret) Jeg sendte en e-post til Makeup-Mekka, men ikke pga reklamering av Treasures AS, men fordi de faktisk blokkerer og ignorerer kunder som ene og alene bruker forbrukermakten sin - og sier sin mening. Det er jo absolutt hårreisende og svært uprofesjonelt. Jeg tenker Makeup-Mekka har en-to faste ansatte som jobber med Instagram og sosiale medier. Og når ting blir som nå, så vet ikke den ansatte hva hen skal gjøre - så da tyr dem til sletting og blokkering. De blir nok skremte og sjokkerte. Slik MPM holder på nå, er akkurat det samme som skjedde på kveldstid med Beckmann - og det er nok fordi de sosiale-medier ansatte ikke er i direkte kontakt med ledelse eller øvrige leder akkurat da, og må ta en avgjørelse på sekundet. Jeg er ganske sikker på at MPM kommer til å avslutte samarbeid, og sende nye e-poster til alle som har kontaktet dem for å beklage seg eller noe sånt. Det er ikke greit å blokkere når man er en såpass etablert bedrift, men jeg har forståelse for den enkelte ansatte sin avgjørelse. Endret 5. november 2022 av kraftwerk 25 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet 5. november 2022 #71140 Del Skrevet 5. november 2022 Er det mulig at Makeupmekka har deaktivert instagramkontoen, eller er det noen som ser den? Vær obs på at det finnes en som ikke er ekte. Det er helt vanvittig om MM blokkerer alle som kommenterer eller trykker "liker" på andres kommentarer. Det er en veldig merkelig strategi, barnslig og uprofesjonelt. 🙄 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå