Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Isild skrev (Akkurat nå):

Ja, virket nesten som en reklame for kontoen. 

Nettopp. 
Elendig arbeid. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pust skrev (11 timer siden):

Jeg har et forslag til LKE og CBE: Slutt med eksponering av ikke-samtykkekompetente og vær høflig og snill med andre mennesker, ikke forfølg fremmede damer for å skremme, og la andres biler være i fred.

Så enkelt kan det altså gjøres i teorien, men det er tydeligvis vanskelig å gjennomføre i praksis. 

Lurer på hva han sa da han reiste hjemmefra og ble borte en god stund. "Kommer tilbake om noen timer, skal bare ut og skremme og ødelegge litt. Btw kontakter du Dagbladet og ser om vi kan få en artikkel om alle de fæle nettrollene der ute? Snakkes" 

• Liker 38
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnnePåLande said:

Reportasjen var en forlengelse av virkets IG konto.. 

Jeg mener det ble publisert et svar fra journalisten om hvorfor KK valgte å være mikrofonstativ for CBE. Noe om at CBE har en akk så travel hverdag og familieliv. I lys av hva som nå er kommet frem, hadde det vært interessant å lese dette svaret. Siden fornærmede - altså A - også har familie og sannsynligvis også en travel hverdag, for ikke å glemme skummel. Jeg vil tro at det neppe er hverdagskost å ha en ilter LKE hetsende etter en. 

• Liker 36
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (Akkurat nå):

Jeg mener det ble publisert et svar fra journalisten om hvorfor KK valgte å være mikrofonstativ for CBE. Noe om at CBE har en akk så travel hverdag og familieliv. I lys av hva som nå er kommet frem, hadde det vært interessant å lese dette svaret. Siden fornærmede - altså A - også har familie og sannsynligvis også en travel hverdag, for ikke å glemme skummel. Jeg vil tro at det neppe er hverdagskost å ha en ilter LKE hetsende etter en. 

Ja, stakkars Fru Eriksen.. hun er sååå travelt opptatt med å speile seg og ta selfier på do. For ikke snakke om hvor lang tid det tar å posere og fronte negativt kroppspress. Hvordan får virket tiden til å strekke til? Å stalke ukjente kritikere samt vandalisere biler ol må jo ta særdeles lang tid å planlegge før arbeidet blir utført. Kanskje KK sin journalist kan skrive litt om dette? 

• Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viernes skrev (12 minutter siden):

Så enkelt kan det altså gjøres i teorien, men det er tydeligvis vanskelig å gjennomføre i praksis. 

Lurer på hva han sa da han reiste hjemmefra og ble borte en god stund. "Kommer tilbake om noen timer, skal bare ut og skremme og ødelegge litt. Btw kontakter du Dagbladet og ser om vi kan få en artikkel om alle de fæle nettrollene der ute? Snakkes" 

Ja, lurer på hva Lasse sa i forkant. Ses, kjære far i hus skal ut å stalke litt og ripe opp en bil. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rinne skrev (3 timer siden):

LKE er seg selv lik når han svarer. Det hele er bare skammelig. Ingen anger å spore, kan man vel trygt si. 

8F568EDB-AD49-4B9E-9DE3-F619E80A26CE.png

Gud bedre, for en umoden oppførsel. Noe sier meg at utviklingspotensialet der er litt skralt, dvs bare å glemme.

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (4 minutter siden):

Ja, stakkars Fru Eriksen.. hun er sååå travelt opptatt med å speile seg og ta selfier på do. For ikke snakke om hvor lang tid det tar å posere og fronte negativt kroppspress. Hvordan får virket tiden til å strekke til? Å stalke ukjente kritikere samt vandalisere biler ol må jo ta særdeles lang tid å planlegge før arbeidet blir utført. Kanskje KK sin journalist kan skrive litt om dette? 

Øhh, så du svaret fra den journalisten? Hun hadde nok allerede blitt foret med hatere-fra-kvinneguiden-juicen. Krake søker make der også. Tror dessverre ikke hun føler et snev av skam for å ha vært mikrofonstativ og gratis reklame for CBE..

• Liker 24
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 minutt siden):

Er det flere enn meg som håper at svaret fra Beckmann er noe ala «for en forferdelig ting å gjøre, vi tar avstand fra handlingen og skal aldri samarbeide med dem igjen! Her har du en gratis skolesekk for tort og svie»?

Jeg har ikke trua, altså, etter å ha lest svaret til Makeupmekka og påfølgende oppførsel, så tenker jeg at paret helst samarbeider med likesinnede. Men jeg håper, for da får i hvert fall A et snev av oppreising. Det fortjener hun, etter pressens kollektive kveling av saken!

Med tanke på at Eriksen dro mobbekortet samt hevdet at trollene er ute etter å ødelegge for henne, fortjener hun at sannheten kommer frem. Uspiselig oppførsel og fullstendig blottet for både dannelse og folkeskikk.  

• Liker 29
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 minutt siden):

Øhh, så du svaret fra den journalisten? Hun hadde nok allerede blitt foret med hatere-fra-kvinneguiden-juicen. Krake søker make der også. Tror dessverre ikke hun føler et snev av skam for å ha vært mikrofonstativ og gratis reklame for CBE..

Fikk med meg svaret hennes ja. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetau skrev (2 timer siden):

Da har Make up mekka stengt kommentarfeltet under det nyeste innlegget ca 2 minutter etter at jeg skreiv en kritisk post 

Da får vi bare svare på Neste innlegg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (1 time siden):

Det er jeg helt enig i. Jeg skrev i mitt første innlegg i denne tråden at også jeg har fått melding fra han. 

Så LKE stalker. LKE eksponerer familien på internett.

De fleste som deltar i denne tråden stalker. Og eksponerer familien på internett. 

Barna havner i kryssilden. 

Hva med å prøve å sette seg litt inn i barnets perspektiv, om noen år: 

Ungdommen vil kanskje/kanskje ikke oppleve eksponering i oppveksten negativt. 

Dette er ei eksponering mor og far har sin kontroll på. 

Så har vi medieoppslagene. 

Når ungdommen finner disse vil denne finne disse negative. Eller kanskje ikke. 

De er vel stort sett pinlige. Eller lite interessante. Så fremst det ikke blir startet en mediestorm der far blir omtalt som en kriminell pøbel som plager og skremmer kvinner. 

Kanskje det er greit at ungdommen slipper at slike artikler ligger på internett. Er det ikke best, når boten er vedtatt, at saken begraves, for barnas beste? 

Så finner ungdommen denne tråden. Hva vil ungdommen tenke om den? 

At dere hjalp til? At dere tenkte på ungdommens beste? Hva synes ungdommen om hva dere skriver om mor, og far? 

Det er nok de i denne tråden som oppriktig bryr seg, og som tror de gjør noe viktig. 

Men dette er Kvinneguiden. Et forum som ikke blir moderert i særlig grad. Så det florerer av kvinnehat, rasisme, konspi, transehat og annet hat mot svakere grupper. 

Så har man da valgt riktig medie for sin aktivisme? 

Kan du forklare hvordan de fleste deltagere i denne tråden stalker en denne offentlig personen? Er det noen som står utenfor huset deres? Følger etter i bil? Titter inn vinduene? Møter stadig «tilfeldig» opp på steder de oppholder seg? 

Endret av Hallepalle2
  • Liker 38
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Karamelis skrev (1 time siden):

De fleste som deltar i denne tråden stalker. Og eksponerer familien på internett. 

Jeg eksponerer ikke mitt barn på noen SoMe kanaler. . La ut ett og annet bilde i året frem til hun ble rundt 13-14 år(nå19 år) men når hun kom i tenårene så var det stopp. Da ga hun meg klar beskjed om og slette de få bildene jeg hadde og ikke skulle jeg legge ut noen uten at hun blir spurt. Så det går så fint at foreldre ikke gjør dette,.

Hennes venninner vet også at hun ikke vil så er det fest eller noe så legger de ikke noe ut av henne. Så selv ungdommer klarer det så lenge hun har vært klar og tydelig på dette.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojheisann skrev (22 timer siden):

Elsker at jeg trigger dere (og at dere bruker tid og energi på å snoke på min nyopprettede konto)🤣

Ser det er en del tilbakemeldinger på hva jeg skrev. Målet ble nådd og nettrollene ble krenka. Sikkert sånn 90% av folk/influencere dere kritiserer føler det også - dere kommer ut med anklager basert på 10% av hva dere vet, så er det (som dere også påpeker) et relativt nybalansert og annerledes bilde dersom man setter seg godt inn i saken, menneskene (les; kjenner disse godt) og andre forhold av betydning for en balansert, reflektert og helhetlig vurdering av andres oppførsel og væremåte. Samme gjelder 100% meg her også og det var litt av poenget med min "krasse" kommentar - lokke dobbelmoralen ut av dere og det fikk jeg til også. Forsvarer ikke fjompen LKE eller hans handlinger, men nettroll og tasturkrigere som sitter i sine anonyme hjem og moraliserer alt og alle er en debatt verdt å ta. En 3545 lang tråd om et ektepar mener jeg er et godt utgangspunkt for dette. 

Skål for helg dere!

Jeg er hverken trigget eller krenka. Ei heller er jeg et nettroll. Det meste som blir skrevet her inne (men ikke alt, og det bør rapporteres) er saklig kritikk av en bedrift opptrer både uetisk og nå også straffbart. Skjønner ikke helt hva det er å være misunnelig på. 

• Liker 24
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
Felis skrev (9 minutter siden):

Er det flere enn meg som håper at svaret fra Beckmann er noe ala «for en forferdelig ting å gjøre, vi tar avstand fra handlingen og skal aldri samarbeide med dem igjen! Her har du en gratis skolesekk for tort og svie»?

Jeg har ikke trua, altså, etter å ha lest svaret til Makeupmekka og påfølgende oppførsel, så tenker jeg at paret helst samarbeider med likesinnede. Men jeg håper, for da får i hvert fall A et snev av oppreising. Det fortjener hun, etter pressens kollektive kveling av saken!

Jeg håper at Beckmann tar tydelig avstand, og ikke gjør samme feilen som Kremmerhuset. 

Dokumentasjon vedr. Kremmerhuset:

https://influencere.wordpress.com/2019/05/13/caroline-berg-eriksen-samarbeidspartner-og-kundebehandling/

https://influencere.wordpress.com/2019/05/06/caroline-berg-eriksen-kommentarer-om-bruk-av-barn-hos-kremmerhuset-og-pa-egen-blogg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hallepalle2 skrev (6 minutter siden):

Kan du forklare hvordan de fleste deltagere i denne tråden stalker en denne offentlig personen? Er det noen som står utenfor huset deres? Følger etter i bil? Titter inn vinduene? Møter stadig «tilfeldig» opp på steder de oppholder seg? 

Dette er ting som de aller fleste folk ikke gjør selv om de kjenner adressen. Rett og slett fordi å oppsøke folk man ikke kjenner hjemme hos dem uten en god grunn ikke er ansett som normal adferd.

• Liker 28
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

YellowC skrev (13 timer siden):

Jeg skjønner at det er kjipt å måtte forsvare deltakelse i en slik tråd. Når man er avhengig av daglig kos med misnøye. Det er en grunn til at media ikke kjører saker. Og i denne tråden har tydeligvis alt blitt gjort for at denne saken skal havne i media. Og likevel har ikke det hendt noen ting. Why?

Ingen her i tråden som har tipset media, hvor har du det fra? Det er vel FruJohansen og offeret, som har gått til media med historien + relevant dokumentasjon. Hadde blitt litt dumt å tipse media, når man ikke har dokumentasjon? Da blir det kun spekulering og ryktespredning. Så her tar du helt feil.

• Liker 30
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnnePåLande skrev (35 minutter siden):

Reportasjen var en forlengelse av virkets IG konto.. 

Det er ganske vanlig blant sladderpressen, det. Hender jeg er innom daily mail, og der kan de skrive ganske lange artikler basert på et instagraminnlegg eller story fra en kjendis. Gjerne med repeteringer av tidligere artikler om vedkommende og vedlegg av fler instagrambilder. Følger flere på ig som er store i UK, som ofte havner i sladderbladene med grunnlag av det de legger ut. Uansett hvor trivielt eller graverende det er. Det er nok fremtiden i norske tidsskrifter også, dessverre. Med de følgene det får med ytterligere eksponering av intetanende barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hoppetau

For paret sin del tenker jeg det hadde vert best å gå til media selv, komme det i forkjøpet og beklage seg.

Det kommer til å bli tøft for dem fremover, når dette til stadighet kommer til å bli dratt frem. De kommer jo ikke til å bli kvitt dette, og det kan neppe være godt for psyken å ha den konstante frykten hengende over seg med påfølgende moderering av alle SoMe kanaler? 

De har ikke noe annet valg enn å stå frem tenker jeg, for dette kommer ikke til å blåse over. Og presset og frykten kommer til å knekke henne. Ikke ham, men henne. 

Endret av Hoppetau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...