Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest Karamelis
Pust skrev (47 minutter siden):

Anonyme fora har sin store misjon i å virke både opplysende og oppdragende, og slik sett skaffe flere «fruJohansen-er» som tar med seg kunnskap videre ut i samfunnet. Jeg ser at du favner alle brukerne her inne som et stort «dere», noe som i beste fall virker litt nedlatende, som om du selv er den eneste som har sett lyset og vil belære (de dumme?) damene på kvinneguiden. 
Så til spørsmålet om hvorfor media skal bry seg seg om truende adferd og hærverk; hvorfor i all verden skal de ikke gjøre det? Det var «dumt» med #metoo, men sannelig var det bra mediene løftet det fram.

Jeg startet innlegget med "flere av dere". Det skulle ikke være nødvendig å skrive det hver eneste gang. 

Mener du helt alvorlig at denne saken kan sammenlignes med en verdensomspennende ukultur med voldtekt og overgrep? 

Ja men da så, da synes jeg du skal ta til gatene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Karamelis skrev (2 minutter siden):

Jeg startet innlegget med "flere av dere". Det skulle ikke være nødvendig å skrive det hver eneste gang. 

Mener du helt alvorlig at denne saken kan sammenlignes med en verdensomspennende ukultur med voldtekt og overgrep? 

Ja men da så, da synes jeg du skal ta til gatene. 

Metoo handlet vel om uønsket seksuell oppmerksomhet, ikke nødvendigvis voldtekt og overgrep. Så ja, jeg skjønner sammenligningen. Tenk hvor mange kvinner verden over som lever i frykt grunnet truende menn. Så det burde absolutt blitt mer fokus på det også. 

• Liker 33
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (5 minutter siden):

Må bare kommenterer dette.

Det kan ikke sammenlignes, men det kan sammenlignes med medias daglige artikler om avdankede kjendiser som kaster klærne eller influensere som forstuer ei tå og mye annet fjas i samme duren. Slike "nyheter" spammes vi ned med. Jeg vil påstå at denne saken har en større samfunnsnyttig verdi enn de tulle-artiklene de elsker å publisere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Karamelis said:

Er det et fenomen? Det er det jo ikke. 

Jeg tenker, ingen her eller på de sosiale mediene vet hva som har skjedd. "A" har ikke uttalt seg, LKE har ikke uttalt seg og ingen har sett dokumentene. 

Så hvordan kan du vite at  det er "riktig og viktig at pressen belyser" noe du ikke vet noe om, men noe du tror, fordi du har sett noen reels på instagram. 

Jeg tror ikke på noen i denne tråden jeg, at dere er så opptatt av rett og galt. Jeg tror bare dere vil se blod. 

På samme måte som jeg synes det er artig å kaste et kjøttbein til dere. 

Det stemmer absolutt ikke at ingen har sett dokumentene. Media har sett dem, blant annet.
Jeg forholder meg til troverdige kilder. Ja, sladder kan være gøy, men dette er for alvorlig til å bare spøke bort.

Videre er det ikke første gang påvirkere har misbrukt sin makt og kontakt med medier til å sutre om at nettroll vil ødelegge for dem. Ja, det er sikkert nettroll som vil det, men det blir brukt mot vanlige forbrukere som tar avstand fra bedriftens tvilsomme praksis. At påvirkere bruker alle midler for å true kritikere/kunder til taushet At påvirkere kontakter og skjeller ut/truer kritikere. At påvirkere henger ut kritikere/kunder på sosiale medier. Og nå også forfølger og gjør hærverk på kritikeres eiendom.

At alt dette er et fenomen, holder jeg fast ved. En stygg side ved influenservirksomhet og påvirkermakt, som selvfølgelig må være rett både å debattere og belyse i pressen.

• Liker 37
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt aktiv på Twitter de siste dagene da. Prøver han kanskje å poste mye, slik at de negative tingene som postes om han blir mindre synlig når man søker brukernavnet hans? 

Uansett vanskelig å bortforklare stadig flere slike kommentarer. Blir jo ikke borte selv om han blokker dem. 

Spoiler
Spoiler

Endret av Piggsopp
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Karamelis
mia10 skrev (2 minutter siden):

Må bare kommenterer dette.

Det kan ikke sammenlignes, men det kan sammenlignes med medias daglige artikler om avdankede kjendiser som kaster klærne eller influensere som forstuer ei tå og mye annet fjas i samme duren. Slike "nyheter" spammes vi ned med. Jeg vil påstå at denne saken har en større samfunnsnyttig verdi enn de tulle-artiklene de elsker å publisere.

Når du setter det opp slik, er den tenkte (fordi ingen vet) saken viktigere enn tå-sakene. 

Men jeg tenker flere ting

- Saken er behandlet av politiet. Den er ferdig. 

- "A" ønsker muligens ikke noe mer oppmerksomhet. 

- Det er noe i saken som ikke bør ut i offentligheten. 

Det er fryktelig mye spekulering og synsing om noe ingen vet noe om. 

Så jeg står bom fast på min mening, om at her bedrives det i all hovedsak kjendisslarv og sensasjonsjag. 

Jaja. Jeg hadde ikke så mye mer å si i denne omgang. 

Takk for en ok tone🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (2 minutter siden):

Når du setter det opp slik, er den tenkte (fordi ingen vet) saken viktigere enn tå-sakene. 

Så jeg står bom fast på min mening, om at her bedrives det i all hovedsak kjendisslarv og sensasjonsjag. 

Takk for en ok tone🌸

Det kan være noe som gjør at de avstår fra å publisere, men jeg står også bom fast på at det er flere aspekter med denne saken som er av offentlig interesse og som ikke har noe med slarv å gjøre.

Takk det samme 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Karamelis
Felis skrev (5 minutter siden):

Jeg blir med @Pust til gatene, for jeg synes heller ikke det er innafor med den verdensomspennende ukulturen media driver med! Det er jo en kjent sak at media i større og større grad brukes som mikrofonstativ for enkelte mennesker. At saker begraves, eller fremmes, alt ettersom hva som gagner mediehuset. At folk roper fake news då fort de er uenige. At russiske hackere snart er arbeidsløse fordi mediene klarer å skape kaos helt på egenhand (for å sette det på spissen) Hva har skjedd med vår fjerde statsmakt? Hva har skjedd med uavhengig journalistikk? Hva har skjedd med å belyse begge sider av saken?

Og ja, jeg vil sammenligne det A var igjennom med overgrep. Nei, hun ble ikke voldtatt, og det ble heller ikke mange i #metoo-bevegelsen. Mange opplevde for eksempel bare en uønsket hånd på rumpa. Skal vi avfeie deres opplevelse av utrygghet, fordi det ikke var verre?

A ble krenket, frarøvet sin trygghet og utsatt for skade på eiendeler. Hun ble oppsøkt hjemme, der hun skal føle seg tryggest, og hun ble utsatt for trusler over mange timer. Fordi hun mente noe annet enn Lars Kristian Eriksen. I mine øyne er det ganske grovt. Dette kommer på toppen av en ukultur fra Lars Kristian Eriksen over mange år.

At du ikke tror på Fru Johansen får bli opp til deg. Men jeg vil minne om at FruJohansen har et plettfritt rykte, hun har bygget det opp over flere år. Hun blir stadig invitert i debattprogram både på tv og radio, på grunn av dette ryktet. Høres det sannsynlig ut at hun skulle kaste bort alt dette, på grunn av en røverhistorie? Hva har hun å tjene på det?

Jeg vil anta at Fru Johansen har pratet med A, noe annet ville vært uforsiktig. Men jeg vil bare nevne at hendelsesforløpet er svært godt beskrevet i dokumentasjonen. Og det er mange flere enn Fru Johansen som har sett den. Men kanskje du tror at det er Fru Johansen som har konstruert noen dokumenter, klistret på et politisymbol og sendt det til alle landets aviser? Og så håper hun at de ikke ringer til det aktuelle politidistriktet, snakker med den aktuelle etterforskeren og den aktuelle politijuristen? Igjen, hva har hun å tjene på det?

Jeg er faktisk mer redd deg en LKE kjenner jeg etter den tiraden😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (1 time siden):

Hun tok taxi fra hotellet til festen. Men var der i 2 timer før hun dro. Lurer på hvordan hun kom seg hjem?

Bedriften kjørte nylig Sarpsborg - Tønsberg tur/retur, sikkert inkl taxi fra hotell. Da var hun i sitt fulle fem. De kjørte også nylig til Gøteborg. Jeg tror ikke hun var bilsyk, jeg tror hun har fått spørsmål av pressen eller andre - angående denne saken, eller noe hun syntes var ubehagelig. 

Enkelt å skylde på bilsyke til følgerne sine og til offentligheten.

Endret av kraftwerk
  • Liker 37
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (6 minutter siden):

Jeg blir med @Pust til gatene, for jeg synes heller ikke det er innafor med den verdensomspennende ukulturen media driver med! Det er jo en kjent sak at media i større og større grad brukes som mikrofonstativ for enkelte mennesker. At saker begraves, eller fremmes, alt ettersom hva som gagner mediehuset. At folk roper fake news då fort de er uenige. At russiske hackere snart er arbeidsløse fordi mediene klarer å skape kaos helt på egenhand (for å sette det på spissen) Hva har skjedd med vår fjerde statsmakt? Hva har skjedd med uavhengig journalistikk? Hva har skjedd med å belyse begge sider av saken?

Og ja, jeg vil sammenligne det A var igjennom med overgrep. Nei, hun ble ikke voldtatt, og det ble heller ikke mange i #metoo-bevegelsen. Mange opplevde for eksempel bare en uønsket hånd på rumpa. Skal vi avfeie deres opplevelse av utrygghet, fordi det ikke var verre?

A ble krenket, frarøvet sin trygghet og utsatt for skade på eiendeler. Hun ble oppsøkt hjemme, der hun skal føle seg tryggest, og hun ble utsatt for trusler over mange timer. Fordi hun mente noe annet enn Lars Kristian Eriksen. I mine øyne er det ganske grovt. Dette kommer på toppen av en ukultur fra Lars Kristian Eriksen over mange år.

At du ikke tror på Fru Johansen får bli opp til deg. Men jeg vil minne om at FruJohansen har et plettfritt rykte, hun har bygget det opp over flere år. Hun blir stadig invitert i debattprogram både på tv og radio, på grunn av dette ryktet. Høres det sannsynlig ut at hun skulle kaste bort alt dette, på grunn av en røverhistorie? Hva har hun å tjene på det?

Jeg vil anta at Fru Johansen har pratet med A, noe annet ville vært uforsiktig. Men jeg vil bare nevne at hendelsesforløpet er svært godt beskrevet i dokumentasjonen. Og det er mange flere enn Fru Johansen som har sett den. Men kanskje du tror at det er Fru Johansen som har konstruert noen dokumenter, klistret på et politisymbol og sendt det til alle landets aviser? Og så håper hun at de ikke ringer til det aktuelle politidistriktet, snakker med den aktuelle etterforskeren og den aktuelle politijuristen? Igjen, hva har hun å tjene på det?

Tusen ganger dette innlegget. 

• Liker 33
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hoppetau
Piggsopp skrev (24 minutter siden):

Ekstremt aktiv på Twitter de siste dagene da. Prøver han kanskje å poste mye, slik at de negative tingene som postes om han blir mindre synlig når man søker brukernavnet hans? 

Uansett vanskelig å bortforklare stadig flere slike kommentarer. Blir jo ikke borte selv om han blokker dem. 

Vis skjult innhold
  Vis skjult innhold

Ja, selvsagt er det derfor. Tenkte jeg ikke på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karamelis skrev (1 time siden):

Er det et fenomen? Det er det jo ikke. 

Jeg tenker, ingen her eller på de sosiale mediene vet hva som har skjedd. "A" har ikke uttalt seg, LKE har ikke uttalt seg og ingen har sett dokumentene. 

Så hvordan kan du vite at  det er "riktig og viktig at pressen belyser" noe du ikke vet noe om, men noe du tror, fordi du har sett noen reels på instagram. 

Jeg tror ikke på noen i denne tråden jeg, at dere er så opptatt av rett og galt. Jeg tror bare dere vil se blod. 

På samme måte som jeg synes det er artig å kaste et kjøttbein til dere. 

A har vel uttalt seg og hatt dialog med fru Jacobsen som har omtalt saken. 
CBE har allerede lagt seg i fosterstilling for å høste sympati og lage « forklaring» på hvorfor ektemannen agerte som han gjorde ved å gå ut i media og fortelle hvor fæle alle er mot henne og drive brannslukking på forhånd dersom mannens meltdown skulle komme i media. 
At LKE ikke har uttalt seg er vel ingen bombe og skjer vel neppe dersom ikke saken blir belyst i media. 
Pass på å ikke bruke alle kjøttbeina her i tråden. 
La nå bikkja få noen og hvilken rase er det forresten? 

Endret av Sparkel
  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Karamelis skrev (28 minutter siden):

Takk for en ok tone🌸

Dersom A ikke ønsket publisitet hadde hen neppe latt fru Jacobsen publisere saken på sin ig.

Takk for bidrag til slarvinga. 👍🏻👍🏻👍🏻 

• Liker 21
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rastebenk skrev (1 time siden):

Husk å stenge bilen din inne i garasjen i natt 😬

Bilen min har plass til en xc90.  Og så har den navigasjonsystem som gjør at jeg plutselig kan være et sted og vinsje opp en xc90 som står stille. Trenger heller ikke å fyre opp særlig lenge for å gjøre noen som åpenbart trenger hjelp en tjeneste; å avlaste noen for et kjøretøy som ikke bør brukes i affekt. Noen ganger er buss det beste fremkomstmiddelet å anbefale. Særlig hvis en stadig vekk er offer for ukontrollert sinne.

:nigo:

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (Akkurat nå):

Jeg er sikkert manisk nå, men jeg sitter nå her og refresher @FruJohansensin instagram i påvente av del 5 😛

Jeg og, å så stor grad at jeg ikke fikk gjort noe på jobb tidligere i dag. 

satte på varsel hvis hun poster noe, så får jeg heller beskjed når det kommer! Da fikk jeg litt ro i sjelen til å få unna oppgaver 🤣🤣

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...