Andrea59 Skrevet 4. november 2022 #70821 Del Skrevet 4. november 2022 2 minutter siden, Fufu said: Han har en skremmende historikk. Gang på gang outer, kontakter og truer han de som legger igjen reell epostadresse når de kommenterer. Han svarer folk i kommentarfelt med at de "fortjener en kule i panna" o.l. Jeg begynner å helle mot at saken ikke omtales av mediene ikke bare fordi han tydeligvis er psykisk syk, men kanskje også av hensyn til CBE og barna. Det er jo også en skremmende utvikling - fra kjeft i kommentarfelt, nettstalking til forfølgelse og hærverk. Ripet opp bilen på flere av sidene (fruJ sa vel alle sider) - hadde det vært i affekt hadde man vel kunnet tenke seg et spark eller en ripe - men å gå rundt hele bilen og skade flere plasser. Hva kan neste utvikling bli - man kan jo grøsse av mulighetene. Det må jo ha blitt dyrt for ham - bot og erstatning/regning fra billakkering - kan det skrives av på firmaet, tro? 🤪 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 4. november 2022 #70822 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Hoppetau skrev (8 minutter siden): Jeg finner ikke tilbake til når innlegget for Backmann ble lagt ut, men hendelsen var jo dagen etter etter det jeg forstod. Jeg vil tippe at intervjuet med Dagbladet ikke var så kjapt ute at det kom allerede dagen etter? Intervjuet med Dagbladet var noen dager senere, så her har LKE trakassert, truet osv - og de har gått til avisen for å beskytte seg selv. 🤮 Fy fa… For noen kvalmende individer, har virkelig ikke ord for slik oppførsel. CBE vel vitende om sin manns oppførsel, og en stakkars kvinne - går ut offentlig og spiller et offer og skriver fra seg alt ansvar. I god tro om at dette ALDRI skal komme ut. ÆSJ(!!). Disse to kommer til å få som de fortjener en vakker dag, karma is a bitch. Håper for CBE sin del at hun faktisk skiller seg fra han, slik at hun kan redde seg selv og omdømme sitt. Endret 4. november 2022 av kraftwerk 36 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fufu Skrevet 4. november 2022 #70823 Del Skrevet 4. november 2022 kraftwerk skrev (6 minutter siden): Intervjuet med Dagbladet var noen dager senere, så her har LKE trakassert, truet osv - og de har gått til avisen for å beskytte seg selv. 🤮 Fy fa… For noen kvalmende individer, har virkelig ikke ord for slik oppførsel. CBE vel vitende om sin manns oppførsel, og en stakkars kvinne - går ut offentlig og spiller et offer og skriver fra seg alt ansvar. I god tro om at dette ALDRI skal komme ut. ÆSJ(!!). Disse to kommer til å få som de fortjener en vakker dag, karma is a bitch. Håper for CBE sin del at hun faktisk skiller seg fra han, slik at hun kan redde seg selv og omdømme sitt. Jeg tror ikke at dette er så enkelt for CBE. Jeg får en litt uggen følelse av alt dette, bekrefter tidligere tanker om forholdet deres. Og jeg er ikke den som ellers har så mye til overs for henne eller bloggen hennes. 13 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Kinder Skrevet 4. november 2022 Populært innlegg #70824 Del Skrevet 4. november 2022 Ojheisann skrev (48 minutter siden): Hei! Etter å ha blitt oppmerksom på denne tråden er jeg mildt sagt sjokkert. Her er det bokstavelig talt et shittrain av nettroll, tastaturkrigere og selverklært moralpoliti som bruker fritiden sin på å spekulere, kritisere, mobbe, henge ut og pirke borti mennesker de OVERHODET ikke kjenner. Ja, dette paret er aktive på some og lever av det. Ergo er de et subjekt for konstruktiv kritikk. Men det her? 3543 (!!!) sider med oppkast, "analyser", mobbing og drittslening fra voksne mennesker her ekstremt sjokkerende og helt forferdelig å bevitne. Selv bruker jeg tiden min på positive ting, som trening, familie, lære meg noe nytt og andre ting. Ikke mobbing av andre. SKAM DERE! Om du ikke ser ironien i det du skriver her, mangler du selvinnsikt. Da har du i det minste et tips til det neste nye du kan lære deg😊 LKE viser interessant nok også ofte mangel på selvinnsikt, som da han ga sitt svar på et spørsmål om hva han selv tenkte rundt at kona fikk besøk av en stalker. https://www.carolinebergeriksen.no/2015/05/02/lars-kristian-svarer-del-i/ «Men det er jo klart at det hele var en ubehagelig opplevelse, hvor jeg satt igjen med en følelse av maktesløshet. Jeg var jo ikke tilstede og kunne derfor ikke hjelpe de to som betyr mest for meg i livet 😕 Jeg blir sint på vedkommende som satt dem i en slik situasjon at de begge var livredde. Han oppsøkte dem på et tidspunkt hvor han visste at jeg ikke var hjemme, og det gjør det hele ekstra ille». Interessant at han da velger å utsette andre for noe ligende (og kanskje verre vil nok noen si, for CBE sin stalker drev vel ikke med herværk). 43 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Felis Skrevet 4. november 2022 Populært innlegg #70825 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) kraftwerk skrev (1 time siden): ÆSJ(!!). Disse to kommer til å få som de fortjener en vakker dag, karma is a bitch. Håper for CBE sin del at hun faktisk skiller seg fra han, slik at hun kan redde seg selv og omdømme sitt. Tror toget har gått for Carolines omdømme også. Hun har i mange år tolerer mannens horrible oppførsel på nett, og nå kulminerte det i dette. Og hun har gått helt "stand by your man", det er business as usual med latter og kaffe. Etter alle solemerker bryr hun seg nada om A Uansett om hun skiller seg fra LKE, så kan det ikke skje raskt nok. For å hente inn et snev av sympati, måtte hun gått i går. Eller aller helst den dagen hun fant det ut. Jeg skal ikke spekulere i hvordan hun har det hjemme, ut over mitt tidligere innlegg om Bloggerne. Men hun er tydelig på at hun aksepterer oppførselen til mannen, så jeg konkluderer med at hun bifaller handlingen. Men at han er lett å leve med, kan jeg ikke tenke meg... Endret 4. november 2022 av Felis 47 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 4. november 2022 #70826 Del Skrevet 4. november 2022 Fufu skrev (5 minutter siden): Jeg tror ikke at dette er så enkelt for CBE. Jeg får en litt uggen følelse av alt dette, bekrefter tidligere tanker om forholdet deres. Og jeg er ikke den som ellers har så mye til overs for henne eller bloggen hennes. Jeg er helt enig og har tenkt slik jeg også. Og at kanalene hennes er en synkende skute, er jo fordi LKE bestemte seg for å jobbe med hun. Etter det gikk bedriften nedover, og han tilfører ikke noe positivt til virksomheten hennes (i mine øyne). Jeg tror ikke han er noe ålreit mot henne, derfor jeg håper hun kanskje innser det selv og kommer seg unna. Det er nok en god grunn til at hun er så desperat etter bekreftelse og alt som er. Syntes synd i henne, men for alt det vi vet så sitter hun jo å faktisk mener at det er hun som er et offer. Vi kjenner hun faktisk ikke, og i mitt hode så burde de være litt like ettersom de tilbringer så mye tid sammen, men dette blir ting vi faktisk ikke vet noe om - så det blir ganske heftige spekulasjoner. 15 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Villroses hage Skrevet 4. november 2022 #70827 Del Skrevet 4. november 2022 38 minutter siden, Fizzypo said: Du får tipse Se&Hør om saken, kanskje de biter på. De var vel en av de første om skrev om Beckmann-saken. Forøvrig kom også den saken ut i løpet av sommeren så noe måtte de fylle spalteplassen med. Og Halloweenfeiringen har jeg ikke fått med meg noe publisitet rundt. Om du sikter de til artiklene der de samler opp antrekkene til ulike kjendiser er jeg uenig i at det gjør personen relevant, men skal ikke havne inn i en avsporingsdiskusjon om definisjonen av ordet "relevant". Tillegg: Nå fant jeg Se&Hør artikkelen om Halloweenfeiring og det var den type reportasje som jeg trodde. De har også inkludert bilde av sitat: "totalt ugjenkjennelig gjest" så da tenker jeg det sier alt om viktigheten av menneskene som er avbildet. Fortsatt uenig i at carolinebergeriksen.no nå lenger ikke er stor nok til å få omtale i riksdekkende (sladder)media. Når de får stort oppslag om ny valp (Dagbladet), oppmersomhet i forbindelse med TV2's "megahit", og det famøse mobbeoppslaget i sommer, er det rett og slett anstendig å gi spalteplass til ekstremt kritikkverdige handlinger av samme influenserbedrift, og det i forbindelse med samme sak som i sommer. Jeg mener absolutt ikke at influensere er viktige eller interessante nok til å få masse oppmerksomhet i media overhodet, men media er dessverre full av dem, og all deres gjøren og laden. Det viktigste media kan gjøre er å analysere virksomheten, og skrive om uheldig påvirkningskraft samt slike konsekvenser som nå har kommet fram (men ikke i pressen). 28 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 4. november 2022 #70828 Del Skrevet 4. november 2022 Felis skrev (25 minutter siden): Hittil har 12 000 brydd seg nok til å se Fru Johansens reels, i hvert fall. Det er et betydelig antall mennesker! Dette sprer seg som ild i tørt gress, langt utenfor KG Beckmanngate var 11. juni, hærverket og truslene skjedde 12. juni. Saken i Dagbladet/Se og Hør ble publisert 16 juni. Tillegg: De har neppe brukt 5 dager på den artikkelen. De har ikke engang giddet å sende en fotograf til Kulås for å ta bilder, og de har brukt resirkulerte sitater fra Kristin Gjelsvik og Jenny Skavlan. Dette intervjuet er gjort på telefon, hamret sammen før lunsj og publisert maks dagen etter. Kanskje det hadde vært interessant for Dagbladet å følge opp saken? Med eller uten henvisning til CBE men at kritikk av influensere får noen til å gå helt av skaftet. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Bella Skrevet 4. november 2022 #70829 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Skulle ønske at det fantes en side ala Astis tidligere blogg, https://influencere.wordpress.com/author/influencere/ som beskriver saker. Endret 7. november 2024 av Mrs Bella Endring forenkling 20 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vitulina Skrevet 4. november 2022 #70830 Del Skrevet 4. november 2022 Fufu skrev (36 minutter siden): Han har en skremmende historikk. Gang på gang outer, kontakter og truer han de som legger igjen reell epostadresse når de kommenterer. Han svarer folk i kommentarfelt med at de "fortjener en kule i panna" o.l. Jeg begynner å helle mot at saken ikke omtales av mediene ikke bare fordi han tydeligvis er psykisk syk, men kanskje også av hensyn til CBE og barna. https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/AdE8Az/eriksen-benekter-rasisme Mennesker endrer seg ikke. Hver sin smak, heldigvis 😜 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Jobbermedbarn Skrevet 4. november 2022 Populært innlegg #70831 Del Skrevet 4. november 2022 Felis skrev (22 minutter siden): Hittil har 12 000 brydd seg nok til å se Fru Johansens reels, i hvert fall. Det er et betydelig antall mennesker! Dette sprer seg som ild i tørt gress, langt utenfor KG Beckmanngate var 11. juni, hærverket og truslene skjedde 12. juni. Saken i Dagbladet/Se og Hør ble publisert 16 juni. Tillegg: De har neppe brukt 5 dager på den artikkelen. De har ikke engang giddet å sende en fotograf til Kulås for å ta bilder, og de har brukt resirkulerte sitater fra Kristin Gjelsvik og Jenny Skavlan. Dette intervjuet er gjort på telefon, hamret sammen før lunsj og publisert maks dagen etter. Dette har jeg lurt på, dette gjør jo situasjonen enda verre. Jeg husker jeg stusset over innlegget til cbe.no etter Beckmann gate fordi man hadde fulgt med på alle kommentarene og det var så utrolig langt fra mobbing og hets (med unntak av kanskje en liten del av en kommentar og noen som kom inn for å forsvare bedriften). Iom at den ene delen av bedriften allerede da hadde gjort det omtalte faller jo alt på plass. Du har virkelig ikke mye moral når du holder på slik som dette mtp rekkefølgen i denne saken. Cbe skrev vel at hun hadde null toleranse for mobbing og hets og alle ville bli blokkert. Altså bare dager etter at hennes egen mann vel vitende hadde gjort dette vi alle nå vet. Når man ikke trodde man kunne bli mer sjokkert… Dagbladet (evt noen andre) burde virkelig ta en oppfølger til dette og fortelle HELE historien… 40 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
litago2 Skrevet 4. november 2022 #70832 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Bulsara skrev (3 timer siden): Det er vel for å vise hvor dedikert og disiplinert han er, når klokken er før 06 om morgenen, og han er opp og forbereder seg til trening. Hans jobb er jo for tiden å trene seg opp til å løpe maraton i Valencia. Da må selvsagt den prosessen dokumenteres, slik at han kan beundres. Det er sørgelig monotont og lite inspirerende. Det repeterer seg igjen og igjen. Hva er det de står opp så tidlig for? De har jo hele dagen på å trene.. jeg trente meg forøvrig opp til maraton med to små barn, ca 120% jobb og 85% studier. Må si jeg ikke blir imponert av to friske voksne i sin beste alder som velger å leke toppidrettsutøvere uten å bidra med noe fornuftig til samfunnet.. Endret 4. november 2022 av litago2 Skrivefeil 28 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sugar&Spice Skrevet 4. november 2022 #70833 Del Skrevet 4. november 2022 Vitulina skrev (5 minutter siden): https://www.aftenposten.no/sport/fotball/i/AdE8Az/eriksen-benekter-rasisme Mennesker endrer seg ikke. Hver sin smak, heldigvis 😜 den fyren der…!!!! Han er IKKE god! 19 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 4. november 2022 #70834 Del Skrevet 4. november 2022 Jeg ser det nevnes om A at hen skulle hente barnet da dette skjedde, det nevnes omtanke for A og barnet - men dette har da ikke kommet fram i FruJ’s historie? (Det er jo dumt om det spres om det faktisk ikke er sant…) 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojheisann Skrevet 4. november 2022 #70835 Del Skrevet 4. november 2022 kraftwerk skrev (49 minutter siden): Og du lagde deg en helt ny bruker for å si dette? Typisk 🙄 Noen kommentarer her kan være usaklige, ja - og du velger måten du vil tolke ting på. Flertallet av innlegg her inne er saklige og konstruktive, hvis du er en voksen person så vet du vel hva det betyr? Eller ser du ikke forskjellen? Over 3000 sider fordelt på flere ÅR, det er ikke slik at denne tråden ble opprettet i år, men det tror jeg du er svært klar over. Du syntes vel det er helt greit at en ustabil mann forfulgte en skremt kvinne, ødelegger hennes eiendom og truer hun senere på kvelden? Fordi denne kvinnen skrev en konstruktiv tilbakemelding til de gjeldene. Er du som burde SKAMME deg. Elsker at jeg trigger dere (og at dere bruker tid og energi på å snoke på min nyopprettede konto)🤣 Ser det er en del tilbakemeldinger på hva jeg skrev. Målet ble nådd og nettrollene ble krenka. Sikkert sånn 90% av folk/influencere dere kritiserer føler det også - dere kommer ut med anklager basert på 10% av hva dere vet, så er det (som dere også påpeker) et relativt nybalansert og annerledes bilde dersom man setter seg godt inn i saken, menneskene (les; kjenner disse godt) og andre forhold av betydning for en balansert, reflektert og helhetlig vurdering av andres oppførsel og væremåte. Samme gjelder 100% meg her også og det var litt av poenget med min "krasse" kommentar - lokke dobbelmoralen ut av dere og det fikk jeg til også. Forsvarer ikke fjompen LKE eller hans handlinger, men nettroll og tasturkrigere som sitter i sine anonyme hjem og moraliserer alt og alle er en debatt verdt å ta. En 3545 lang tråd om et ektepar mener jeg er et godt utgangspunkt for dette. Skål for helg dere! 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kraftwerk Skrevet 4. november 2022 #70836 Del Skrevet 4. november 2022 (endret) Ojheisann skrev (5 minutter siden): Elsker at jeg trigger dere (og at dere bruker tid og energi på å snoke på min nyopprettede konto)🤣 Ser det er en del tilbakemeldinger på hva jeg skrev. Målet ble nådd og nettrollene ble krenka. Sikkert sånn 90% av folk/influencere dere kritiserer føler det også - dere kommer ut med anklager basert på 10% av hva dere vet, så er det (som dere også påpeker) et relativt nybalansert og annerledes bilde dersom man setter seg godt inn i saken, menneskene (les; kjenner disse godt) og andre forhold av betydning for en balansert, reflektert og helhetlig vurdering av andres oppførsel og væremåte. Samme gjelder 100% meg her også og det var litt av poenget med min "krasse" kommentar - lokke dobbelmoralen ut av dere og det fikk jeg til også. Forsvarer ikke fjompen LKE eller hans handlinger, men nettroll og tasturkrigere som sitter i sine anonyme hjem og moraliserer alt og alle er en debatt verdt å ta. En 3545 lang tråd om et ektepar mener jeg er et godt utgangspunkt for dette. Skål for helg dere! Trigger? Du har ikke trigget meg ihvertfall, jeg skriver helt vanlig til deg. Er jo heller du som virker på nippet til å være psykotisk her. Trenger ikke snoke på din profil for å se hvor mange innlegg du har skrevet, er ganske åpenbart at du er en nyopprettet profil. Endret 4. november 2022 av kraftwerk 42 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bulsara Skrevet 4. november 2022 #70837 Del Skrevet 4. november 2022 litago2 skrev (9 minutter siden): Hva er det de står opp så tidlig for? De har jo hele dagen på å trene.. jeg trente meg forøvrig opp til maraton med to små barn, ca 120% jobb og 85% studier. Må si jeg ikke blir imponert av to friske voksne i sin beste alder som velger å leke toppidrettsutøvere uten å bidra med noe fornuftig til samfunnet.. Ikke vet jeg. 🤷♀️ Men i mine øyne vil jeg si at en person som står opp og trener klokken 06 om morgenen enn i "vanlig våkentid" vil få mer anerkjennelse. Det krever litt mer innsats å stå opp og komme i gang så tidlig. Jeg her for øvrig helt enig i det du imponeres av. Det er virkelig en bragd 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjugur Skrevet 4. november 2022 #70838 Del Skrevet 4. november 2022 kraftwerk skrev (1 minutt siden): Trigger? Du har ikke trigget meg ihvertfall, jeg skriver helt vanlig til deg. Er jo heller du som virker på nippet til å være psykotisk her. Trenger ikke snoke på din profil for å se hvor mange innlegg du har skrevet, er ganske åpenbart at du er en nyopprettet profil. Tror vi bare må ignorere og rapportere trollene... 33 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ojheisann Skrevet 4. november 2022 #70839 Del Skrevet 4. november 2022 kraftwerk skrev (1 minutt siden): Trigger? Du har ikke trigget meg ihvertfall, jeg skriver helt vanlig til deg. Er jo heller du som virker på nippet til å være psykotisk her. Trenger ikke snoke på din profil for å se hvor mange innlegg du har skrevet, er ganske åpenbart at du er en nyopprettet profil. Psykotisk faktisk. Basert på to innlegg? Sterke påstander og karakteristikker du kommer med her om meg som person. Basert på to innlegg (!) - Igjen blir poenget mitt brettet ut og eksemplifisert i måten du svarer på. Humrer godt her jeg sitter. God helg 🙂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Finlay Skrevet 4. november 2022 #70840 Del Skrevet 4. november 2022 Klart en slik sak ville fått enormt mange klikk om VG eller Dagbladet hadde publisert den. De kunne tilogmed latt være å skrive navn, og brukt "ektefellen til en kjent, norsk influencer", og likevel fått masse lesere. Om det så hadde vært mannen/kona til en influencer med et betydelig mindre antall følgere ville det vært en sak, så spesiell og graverende er den. Nesten så man lurer på pressen er kommet fram til at noen har behov for å beskyttes mot seg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå